LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ester123
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2012 17:15

Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door Ester123 »

Ik heb sinds 2,5 jaar een wake up light van Philips, type HF3480. Tot zover prima. Nu doet de lamp binnenin het niet meer, dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Via chat heel modern. Snel contact ook met 'Steffie'. ook prima. De boodschap die ze voor mij had was echter schokkend. De lamp KAN helemaal niet worden vervangen. Er zit een spaarlamp in die 7 jaar zou moeten meegaan. Als je lamp binnen de garantie van 2 jaar kapot gaat, krijg je een geheel nieuw apparaat. Val je buiten de garantie kun je je wake up light de vuilnisbak in gooien. Geen verdere uitleg, geen hulp, geen alternatief. Goedemiddag bekijk het maar. Weg €130,-!
Schandalig vind ik het. Philips is een gerenomeerd merk zou je denken. Nou, ik raad iedereen af zo'n apparaat de kopen, want je komt bedrogen uit!

Als iemand nog een oplossing heeft of weet hoe je zo'n lamp kunt maken dan hoor ik het uiteraard heel graag.

Ester123

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Probeer eens Google met de zoektermen "HF3480 lamp vervangen" en er gaat een wereld voor je open (of dicht als je sommige antwoorden leest helaas).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door bprosman »

Om veiligheidsredenen kan de lamp van dit apparaat niet worden vervangen.
Pagina 77 van de handleiding. Maar ja , wie leest dat nou :wink:

http://download.p4c.philips.com/files/h ... fu_nld.pdf

Die lampen werken op een aardig hoge brandspanning ( 60V oid ) en een veel hogere ontsteekspanning ( verschillende 100-en volts ).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:Om veiligheidsredenen kan de lamp van dit apparaat niet worden vervangen.
Pagina 77 van de handleiding. Maar ja , wie leest dat nou :wink:
Inderdaad, het is veel makkelijker om over leveranciers te zeuren.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door JtC »

Of die spaarlamp nou 2,5 of 7 jaar meegaat, het lage energieverbuik compenseert natuurlijk in de verste verten die aanschafsprijs van 130 Euro niet. :lol:

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Wij vinden het zeer vervelend om te lezen dat Ester123 hinder ondervindt van haar Philips product.

Wij hebben een PB naar Ester123 gestuurd met het verzoek om contact op te nemen met Philips Webcare. We hopen de Ester123 spoedig te woord te kunnen staan.

sjaakb
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2012 10:57

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door sjaakb »

Ik heb de zelfde ervaring als Ester123 maar dan met de HF3475/01. Een eerste lamp gekocht midden 2009 gaf het al na 3 maanden op. Een vervangende, nieuwe lamp gaf na 2 jaar en 3 maanden ook de geest (de klok en wekkerfunctie functioneren nog perfect). Volgens de handleiding moet de lamp 7 jaar mee gaan en moet je voor vervanging contact opnemen met het Philips Consumer Care Centre. Telefonisch contact opgenomen (een uitdaging want de lamp valt niet onder "verlichting") door de klantenservice doorverwezen naar een reparatieafdeling omdat de garantietermijn was verlopen. Van die afdeling te horen gekregen dat de lamp niet gerepareerd kan worden en het dus ook geen zin heeft om die voor reparatie op te sturen ("het zou me alleen maar geld gaan kosten"). Ik vind het stuitend dat een bedrijf als Philips het principe "duurzaamheid" op deze wijze interpreteert en een product durft te verkopen (in mijn geval voor Euro 120) dat 7 jaar mee zou moeten gaan maar het na iets meer dan 2 jaar af laat weten. Weg geld en vertrouwen in Philipsproducten.

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

We hebben vandaag contact gehad met de klant. In overleg met de klant zijn we tot een passende oplossing gekomen.

met vriendelijke groet,

Philips Webcare

sjaakb
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2012 10:57

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door sjaakb »

PhilipsCare_NL schreef:We hebben vandaag contact gehad met de klant. In overleg met de klant zijn we tot een passende oplossing gekomen.

met vriendelijke groet,

Philips Webcare
Dat is bijzonder want klant "sjaakb" is zich van geen contact noch passende oplossing bewust. Heeft met reageren gewacht omdat telefonische bereikbaarheid wellicht de reden zou kunnen zijn. Maar ook na 2 dagen wachten geen contact gehad, geen voicemail, geen e-mail of wat dan ook.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjaakb schreef:
PhilipsCare_NL schreef:We hebben vandaag contact gehad met de klant. In overleg met de klant zijn we tot een passende oplossing gekomen.

met vriendelijke groet,

Philips Webcare
Dat is bijzonder want klant "sjaakb" is zich van geen contact noch passende oplossing bewust. Heeft met reageren gewacht omdat telefonische bereikbaarheid wellicht de reden zou kunnen zijn. Maar ook na 2 dagen wachten geen contact gehad, geen voicemail, geen e-mail of wat dan ook.
Wellicht dat met de 'klant' hier de orginile TS wordt bedoeld... :roll: en niet iemand die het topic kaapt voor een eigen klacht ?

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste sjaakb,

Wij hebben u zojuist een PB gestuurd. Mijn excuses voor de verwarring, in het vorig bericht werd klant genoemd dit is inderdaad de TS.

Ik hoop u snel te woord te mogen staan!

Met vriendelijke groet,
SR
Philips Webcare

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

beste philipscare_nl, zou het niet beter zijn aan al uw klanten een oplossing te bieden in plaats van goede sier te maken door 2 mensen op dit forum te helpen?
er is niemand op dit forum die dit geloofwaardig vindt
sterker nog u laat hiermee gewoon blijken dat u probeert onder uw verantwoordelijkheden uit te komen
eigenlijk zou u een betere strategie hebben als u helemaal niet reageerde op de diverse forums als u geen stucturele oplossingen biedt
uw reacties [en de reacties daarop] laten de mensen over een veel langere periode horen dat ze zo'n lamp beter niet kunnen kopen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door bprosman »

beste philipscare_nl, zou het niet beter zijn aan al uw klanten een oplossing te bieden in plaats van goede sier te maken door 2 mensen op dit forum te helpen?
Nooit geweten dat Philips een glazen bol heeft waarin ze kunnen zien wie er allemaal een wake-up light gekocht hebben. :?
uw reacties [en de reacties daarop] laten de mensen over een veel langere periode horen dat ze zo'n lamp beter niet kunnen kopen
Ken jij de uitvalpercentages dan ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

29 maart 2012 10:17
Citaat:
beste philipscare_nl, zou het niet beter zijn aan al uw klanten een oplossing te bieden in plaats van goede sier te maken door 2 mensen op dit forum te helpen?

Nooit geweten dat Philips een glazen bol heeft waarin ze kunnen zien wie er allemaal een wake-up light gekocht hebben.

waarschijnlijk weet philips niet wie er allemaal zo'n lamp hebben gekocht, maar ik neem wel aan dat er meer mensen problemen hebben of krijgen dan die 2 die hier op het forum staan
nummer 3 is dan door de reparatie"service" het bos ingestuurd met zijn lamp
daar heeft hij vervolgens een boete gekregen omdat hij hem daar niet weg had mogen gooien


Citaat:
uw reacties [en de reacties daarop] laten de mensen over een veel langere periode horen dat ze zo'n lamp beter niet kunnen kopen

Ken jij de uitvalpercentages dan ?

de uitvalpercentages zijn niet van belang
als je een product levert dat niet deugt moet je dat probleem gewoon voor iedere koper oplossen


maar zie je wel dat ik gelijk had door te zeggen dat philipswebcare beter niet zou kunnen reageren?
het onderwerp staat weer op pagina 1 van de actieve onderwerpen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door bprosman »

waarschijnlijk weet philips niet wie er allemaal zo'n lamp hebben gekocht, maar ik neem wel aan dat er meer mensen problemen hebben of krijgen dan die 2 die hier op het forum staan
Dat neem ik ook aan.
nummer 3 is dan ddor de reparatie"service" het bos ingestuurd met zijn lamp
Waar baseer je dat op ? Misschien melden er wel 100 mensen zich met een probleem aan de service desk en worden die wel goed geholpen en valt deze tussen wal en schip en klaagt daarom hier. Pas als niemand via de normale wegen geholpen wordt en alleen nog maar service kan krijgen via dit forum heb je een punt.
de uitvalpercentages zijn niet van belang
als je een product levert dat niet deugt moet je dat probleem gewoon voor iedere koper oplossen
Uitvalpercentages zijn wel degelijk van belang voor je een product ondeugdelijk gaat noemen, is het 1 op 5 ? Ja dan heb je een structureel ondeugdelijk product, is het 1 op de 100.000 ? Dan is het een kwalitatief goed product waarbij er incidenteel één ondeugdelijk is.
Heeft bovendien niet zoveel met Philips te maken, alle fabrikanten hebben hier last van, mocht dat niet zo zijn, noem mij de fabrikant die producten levert die nooit stuk gaan dan word ik daar meteen klant.
maar zie je wel dat ik gelijk had door te zeggen dat philipswebcare beter niet zou kunnen reageren?
het onderwerp staat weer op pagina 1 van de actieve onderwerpen
Fabrikanten kunnen het op een consumentenforum ook niet snel goed doen zo te zien. Hadden ze niet gereageerd was het ook niet goed geweest. Nu zijn er in ieder geval twee (naar ik aanneem) tevreden klanten.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

nummer 3 is dan ddor de reparatie"service" het bos ingestuurd met zijn lamp

Waar baseer je dat op ? Misschien melden er wel 100 mensen zich met een probleem aan de service desk en worden die wel goed geholpen en valt deze tussen wal en schip en klaagt daarom hier. Pas als niemand via de normale wegen geholpen wordt en alleen nog maar service kan krijgen via dit forum heb je een punt.

in het bericht staat dat de lamp niet kan worden vervangen en daarmee wordt je het bos ingestuurd



Citaat:
de uitvalpercentages zijn niet van belang
als je een product levert dat niet deugt moet je dat probleem gewoon voor iedere koper oplossen

Uitvalpercentages zijn wel degelijk van belang voor je een product ondeugdelijk gaat noemen, is het 1 op 5 ? Ja dan heb je een structureel ondeugdelijk product, is het 1 op de 100.000 ? Dan is het een kwalitatief goed product waarbij er incidenteel één ondeugdelijk is.
Heeft bovendien niet zoveel met Philips te maken, alle fabrikanten hebben hier last van, mocht dat niet zo zijn, noem mij de fabrikant die producten levert die nooit stuk gaan dan word ik daar meteen klant.

met het ondeugdelijke product bedoel ik het product waar de klant mee in het bos rondloopt
weggooien durft hij het niet meer
die eerste bekeuring was al hoog genoeg



Citaat:
maar zie je wel dat ik gelijk had door te zeggen dat philipswebcare beter niet zou kunnen reageren?
het onderwerp staat weer op pagina 1 van de actieve onderwerpen

Fabrikanten kunnen het op een consumentenforum ook niet snel goed doen zo te zien. Hadden ze niet gereageerd was het ook niet goed geweest. Nu zijn er in ieder geval twee (naar ik aanneem) tevreden klanten.

ze zouden beter af zijn met alleen tevreden klanten

een fabrikant kan het op het forum eigenlijk alleen maar goed doen als hij op dit forum een algemeen bericht plaats met hoe het probleem met deze lamp opgelost gaat worden voor iedereen met deze problemen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door bprosman »

in het bericht staat dat de lamp niet kan worden vervangen en daarmee wordt je het bos ingestuurd
Daar wordt de klant niet mee het bos ingestuurd. Dat de lamp niet kan worden vervangen WEET de klant al want dat staat in de handleiding.
Daar staat ook WAAROM de lamp niet vervangen kan worden, uit veiligheidsoverwegingen. Deze lampen hebben namelijk een nogal hoge ontsteekspanning en zijn niet "zomaar lampen".
ze zouden beter af zijn met alleen tevreden klanten
Ik weet niet van welke planeet jij komt maar zelfs het sprookjesbos van de Efteling heeft niet ééns louter tevreden klanten.
een fabrikant kan het op het forum eigenlijk alleen maar goed doen als hij op dit forum een algemeen bericht plaats met hoe het probleem met deze lamp opgelost gaat worden voor iedereen met deze problemen
Dat zal nooit géén één fabrikant doen omdat ze zich (terecht) het recht willen voorbehouden om na de garantieperiode van 2 jaar per individueel geval te beoordelen of er een coulance regeling toegepast gaat worden.
En ook daar denken ze echt wel over na want anders zouden die lampen niet meer verkocht worden.
Als het echt een groot probleem zou zijn zou er wel een terugroepactie geweest zijn.

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

We willen hierbij graag reageren op de bovenstaande reacties omtrent de Philips Wake-up Light. Philips hecht veel waarde aan het oplossen van problemen die mensen ondervinden met hun product. Als een product buiten de garantieperiode van 2 jaar valt, kijken we altijd naar een individuele oplossing. Helaas komt het een enkele keer voor dat onterecht niet de juiste oplossing wordt geboden. Daarvoor bieden wij onze excuses aan en deze fout willen wij dan ook graag herstellen. Bij deze adviseren wij mensen met een kapotte Wake-up Light contact met ons op te nemen via telefoon 0900-2021177 of via chat op www.philips.nl/support.

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

29 maart 2012 13:17
We willen hierbij graag reageren op de bovenstaande reacties omtrent de Philips Wake-up Light. Philips hecht veel waarde aan het oplossen van problemen die mensen ondervinden met hun product. Als een product buiten de garantieperiode van 2 jaar valt, kijken we altijd naar een individuele oplossing. Helaas komt het een enkele keer voor dat onterecht niet de juiste oplossing wordt geboden. Daarvoor bieden wij onze excuses aan en deze fout willen wij dan ook graag herstellen. Bij deze adviseren wij mensen met een kapotte Wake-up Light contact met ons op te nemen via telefoon 0900-2021177 of via chat op www.philips.nl/support.

Met vriendelijke groet,

kijk van zo'n algemene oproep wordt ik al een stuk blijer
als de afwikkeling voor de klanten nu ook nog naar tevredenheid gaat krijg je daar blije klanten van die de volgende keer ook een philips product kopen
ik hoop wel dat deze oproep vervolgens ook op de andere forums wordt geplaatst
een gewoon telefoonnummer was misschien ook wel prettig geweest

nog een reactie op de heer bprosman


Daar wordt de klant niet mee het bos ingestuurd. Dat de lamp niet kan worden vervangen WEET de klant al want dat staat in de handleiding.

dus voor je zo'n lamp koopt ga je in de winkel eerst de hele handleiding doorlezen?

Daar staat ook WAAROM de lamp niet vervangen kan worden, uit veiligheidsoverwegingen. Deze lampen hebben namelijk een nogal hoge ontsteekspanning en zijn niet "zomaar lampen".

al mijn lampen thuis hebben een hoge ontsteekspanning namelijk 220 volt
genoeg om aan te overlijden
dat betekent vervolgens niet dat ik iedere keer als er een lamp stuk is dat ik een installateur laat komen

die hoge ontsteekspanning zegt trouwens ook niet veel
zo'n electrische gasaansteker produceert een paar duizend volt en dat prikt alleen een beetje
een autoaccu van 12 volt kun je beter niet bij de 2 polen vastpakken
dat voelt zeer onprettig aan
overigens zit er een steker aan zo'n apparaat die kun voor het vervangen van een lamp uit het stopcontact halen


ik denk overigens dat er iets anders aan de hand is
ik heb enige tijd geleden in de krant een artikel gelezen dat philips een armaturenfabriek heeft overgenomen
het idee is om armaturen compleet met verlichting te verkopen dus lampen en armaturen die bij elkaar horen
dus geen losse armaturen en de lampen van philips
ik neem aan dat dit het eerste niet geheel naar verwachting verlopende resultaat is

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door lostlovey »

ruud_a schreef:29 maart 2012 13:17
Daar wordt de klant niet mee het bos ingestuurd. Dat de lamp niet kan worden vervangen WEET de klant al want dat staat in de handleiding.

dus voor je zo'n lamp koopt ga je in de winkel eerst de hele handleiding doorlezen?
Inderdaad.
Handleidingen lees ik altijd, maar pas nadat ik het ding thuis heb dus het feit dat het in de handleiding staat is leuk, maar heeft op het moment van aankoop geen enkel nut.

Als het duidelijk op de doos vermeld zou zijn, is het al een ander verhaal.

Ben in elk geval blij dat ik het ding niet heb gekocht want vind het toch wel prettig een lamp te kunnen verwisselen zonder al dat gedoe van klantenservice, ding opsturen, wachten etc.

Gesloten