LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:De wet van de remmende voorsprong noemen ze dat. Inderdaad vraag ik me net als Linoge af of dat een Ziggo probleem is. Maar goed, die discussie hebben we hier vaker gehad.
Ergens vind ik het wel een interessante discussie. Even heel zwart/wit gesteld kan Ziggo (of elke willekeurige andere provider) op elk moment "iets" veranderen waardoor in 1 klap alle digitale / interactieve ontvangers onbruikbaar worden, met een grote run op nieuwe ontvangers onstaat. Dit zou dus ook kunnen gebeuren met consumenten die net een paar maanden ervoor een nieuw kastje hebben aangeschaft, en dan ? Is het dan redelijk dat iemand na 2 maanden weer een nieuwe moet kopen ?

Ziggo kan op deze wijze ineens een behoorlijke extra vraag naar nieuwe kastjes generenen wat weer extra omzet en winst oplevert, toch niet bepaald onbelangrijk voor een beursgenoteerd bedrijf.
bprosman schreef: Toen we van Zwart/Wit naar Kleur gingen hebben we toen Nozema aansprakelijk gesteld en een "gratis" kleurentoestel geeist ?
Toen we kleurenuitzendingen kregen, werden niet alle zwart/wit TV's in een klap onbruikbaar. De meeste z/w TV's konden nog gewoon gebruikt worden, de uitzendigen konden gewoon bekeken worden alleen was het beeld nog steeds zwart/wit. Sommigen kochten al snel een KTV en anderen gingen pas over toen de oude z/w het begeven had. Wel werd het kijken naar een KTV gestimuleerd, zo is de BBC bijvoorbeeld juist snooker gaan uitzenden omdat die gekleurde ballen zo leuk uitzagen op een KTV.
bprosman schreef:Of toen de analoge zenders uit de lucht gingen en alleen digitaal nog mogelijk was ?
Ook hier is dat niet van vandaag op morgen gegaan en hebben mensen ruim de tijd gehad om de switch te maken naar digitaal. Sommigen kregen zelfs 'gratis' ontvangers in bruikleen en anderen konden gebruik maken van een (scherpe) aanbieding om over te stappen.

In het verhaal van TS zou ik het best redelijk vinden als TS een nieuwe ontvanger zou kunnen kopen tegen de prijs die voor nieuwe klanten geldt.

theresia
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2012 14:31

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door theresia »

ik ga overstappen omdat mijn ontvanger dus verschijende zenders niet goed uitzend eigenlijk totaal niet
betaald voor film zenders waarvan film action niet doet
zo kan ik nog wel even door gaan
bellen is geen oplosing dan ligt het aan de kabel dan aan de ontvanger
ben er nu klaar mee en ga het maar eens proberen bij
kpn

groetjes

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

ben er nu klaar mee en ga het maar eens proberen bij
kpn

Daar betaal je iedere maand een bedrag voor de ontvanger, als huur, is inderdaad een veel betere oplossing :mrgreen: :mrgreen:
Dan weet je zeker dat je na 2 jaar je ontvanger 3 keer betaald hebt :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

@Emmy,
werden niet alle zwart/wit TV's in een klap onbruikbaar.
Dat is hier ook niet het geval, TS geeft aan dat de ontvanger uit het @Home (2005/2006?) tijdperk stamt, dat noem ik niet in een klap onbruikbaar.
Bovendien kan TS de QAM64 streams nog steeds zien.
Er is destijds 60 Euro voor betaald.... dat is een afschrijving van ca 10 Euro per jaar. Lijkt me niet onredelijk dan dat Ziggo dat niet meer vergoedt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:@Emmy,
werden niet alle zwart/wit TV's in een klap onbruikbaar.
Dat is hier ook niet het geval, TS geeft aan dat de ontvanger uit het @Home (2005/2006?) tijdperk stamt, dat noem ik niet in een klap onbruikbaar.
Dit ging eigenlijk nog een beetje door op het eerdere stukje, dat een provider wel zoiets zou kunnen doen waardoor apparatuur in 1 klap onbruikbaar worden en soms ook net aangeschafte apparatuur (in theorie dan)
bprosman schreef: Bovendien kan TS de QAM64 streams nog steeds zien.
Er is destijds 60 Euro voor betaald.... dat is een afschrijving van ca 10 Euro per jaar. Lijkt me niet onredelijk dan dat Ziggo dat niet meer vergoedt.
Dat ben ik ook zeker met u eens dat Ziggo die kosten niet hoeft te voldoen, mede door de leeftijd van het apparaatje. Zoals ik al eerder schreef, lijkt het me redelijk dat TS een nieuwe zou kunnen aanschaffen tegen de 'nieuwe klanten prijs'. Of desnoods korting op de volle prijs.

Dit lijkt me een mooie gulden middenweg om de klant ook een beetje tevreden te stellen. Ik denk dat Ziggo tegen een dergelijke prijs nog steeds geen verlies lijdt op het kastje. Soms is het net maar of de klant een welwillende medewerker spreekt want ze kunnen best korting geven als ze dit willen. Nu ligt dat soms ook wel een beetje aan de opstelling van de klant zelf. Je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn.

TS zou het ook nog eens kunnen proberen via de afdeling opzeggingen, soms mogen die net iets meer om een klant binnen te houden. Zonder het al te veel als chantage te laten klinken natuurlijk.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:@Emmy,
werden niet alle zwart/wit TV's in een klap onbruikbaar.
Dat is hier ook niet het geval, TS geeft aan dat de ontvanger uit het @Home (2005/2006?) tijdperk stamt, dat noem ik niet in een klap onbruikbaar.
Bovendien kan TS de QAM64 streams nog steeds zien.
Er is destijds 60 Euro voor betaald.... dat is een afschrijving van ca 10 Euro per jaar. Lijkt me niet onredelijk dan dat Ziggo dat niet meer vergoedt.
Ben het maar gedeeltelijk mee eens.
Als Ziggo niets zou veranderen, had TS geen problemen.
Dat hij toen voor 60 euro de receiver heeft gekocht, om nu na 6 jaar deze in de kliko te deponeren, is niet zijn schuld.
Dat Ziggo blijkbaar toch een beetje een schuldgevoel heeft, is te zien aan de geste om een compensatie van 50 euro te geven.
Ik ben het met Emmy eens, en heb het al eens geschreven, dat hij moet aandringen om een receiver voor euro 69 te kunnen kopen, dan is de schade voor beide beperkt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:
Ben het maar gedeeltelijk mee eens.
Als Ziggo niets zou veranderen, had TS geen problemen.
Dat hij toen voor 60 euro de receiver heeft gekocht, om nu na 6 jaar deze in de kliko te deponeren, is niet zijn schuld.
Dat Ziggo blijkbaar toch een beetje een schuldgevoel heeft, is te zien aan de geste om een compensatie van 50 euro te geven.
Ik ben het met Emmy eens, en heb het al eens geschreven, dat hij moet aandringen om een receiver voor euro 69 te kunnen kopen, dan is de schade voor beide beperkt.
Ieder die lid is bij Ziggo zou in aanmerking moeten kunnen komen voor het geld wat een nieuw lid moet betalen voor een reciever.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Als Ziggo niets zou veranderen, had TS geen problemen.
Van QAM64 naar QAM256 is niet veranderen maar verbeteren. Mijn TV kan ook geen HD beelden aan, kan ik nu ook naar Ziggo voor een nieuwe HD TV?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Als Ziggo niets zou veranderen, had TS geen problemen.
Van QAM64 naar QAM256 is niet veranderen maar verbeteren. Mijn TV kan ook geen HD beelden aan, kan ik nu ook naar Ziggo voor een nieuwe HD TV?
Je kan ook met een TV zonder HD naar de zenders kijken, wat blijkbaar TS met de nieuwe modulatie niet kan.
Dus een vergelijking is appels met peren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben nog steeds benieuwd welk type Panasonic dat dan wel is.
Is er al eens een rescan gedaan op de zenders ?

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Je internetsnelheid gaat gratis van 40 Mbit/s naar 50 Mbit/s

Dit betekent dus nóg sneller filmtrailers in HD bekijken, fotoalbums uploaden en online gamen. Je uploadt dan 15 i.p.v. 12 foto’s per minuut en downloadt 107 i.p.v. 85 muziekbestanden per minuut *.

Om deze nieuwe snelheid ook écht te krijgen, hoef je alleen je modem te resetten. Dit doe je door het modem 30 seconden van de stroom te halen. Steek daarna de stekker weer in het stopcontact. Wacht enkele minuten totdat het modem verbinding heeft gemaakt en de lampjes gaan branden. Je modem is herstart en vanaf nu kun je internetten op een nog hoger tempo.

Veel down- en upload plezier met je nieuwe internet snelheid!

Dat is ook Ziggo.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

Emmy75 schreef:Even heel zwart/wit gesteld kan Ziggo (of elke willekeurige andere provider) op elk moment "iets" veranderen waardoor in 1 klap alle digitale / interactieve ontvangers onbruikbaar worden, met een grote run op nieuwe ontvangers onstaat.

Ziggo kan op deze wijze ineens een behoorlijke extra vraag naar nieuwe kastjes generenen wat weer extra omzet en winst oplevert, toch niet bepaald onbelangrijk voor een beursgenoteerd bedrijf.
Nee, maar ze mogen wel geleidelijk binnen grenzen verbeteringen aanbrengen.

Daarnaast is Ziggo niet de enige die die kastjes verkoopt. Je kan ze overal (goedkoper) kopen en die kastjes zijn absoluut niet waar Ziggo zijn omzet uit moet halen.

Emmy75 schreef:
bprosman schreef: Toen we van Zwart/Wit naar Kleur gingen hebben we toen Nozema aansprakelijk gesteld en een "gratis" kleurentoestel geeist ?
Toen we kleurenuitzendingen kregen, werden niet alle zwart/wit TV's in een klap onbruikbaar.
De ontvanger van TS is ook niet onbruikbaar. Alleen beperkt.
bprosman schreef:Of toen de analoge zenders uit de lucht gingen en alleen digitaal nog mogelijk was ?
Sinds wanneer is analoog uit de lucht????
Ik heb nog meer dan 30 zenders analoog.
Emmy75 schreef: In het verhaal van TS zou ik het best redelijk vinden als TS een nieuwe ontvanger zou kunnen kopen tegen de prijs die voor nieuwe klanten geldt.
Dan zou dat ook opgaan voor alle bestande klanten zonder problemen. Iedereen wil altijd beter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Sinds wanneer is analoog uit de lucht????
Ik heb nog meer dan 30 zenders analoog.
Via de aether ? Dat is knap :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Sinds wanneer is analoog uit de lucht????
Ik heb nog meer dan 30 zenders analoog.
Via de aether ? Dat is knap :wink:
Inderdaad. :shock:


nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »


Komt Ziggo uit de lucht?
bprosman schreef:
Of toen de analoge zenders uit de lucht gingen en alleen digitaal nog mogelijk was ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

@Linoge,

"Uit de lucht" , je weet wel, antenne op je dak of TV met sprietantenne.
Daardoor werd je verplicht OF een kabelabbo OF een digitenne achtig iets aan te schaffen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

bprosman schreef:@Linoge,

"Uit de lucht" , je weet wel, antenne op je dak of TV met sprietantenne.
Daardoor werd je verplicht OF een kabelabbo OF een digitenne achtig iets aan te schaffen.
Klopt, maar je hele bewering is
bprosman schreef:Of toen de analoge zenders uit de lucht gingen en alleen digitaal nog mogelijk was ?
En het is toch echt niet zo dat alleen digitaal nog mogelijk is.

Analoog door de lucht ging naar analoog via de kabel en is nog steeds een optie als je geen digitaal wil.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

<zucht> Door DE LUCHT is alleen digitaal nog mogelijk, (DVB-T) , analoge uitzendingen zijn er niet meer.
Dus nogmaals, Nozema is destijds met de ANALOGE uitzendingen door de lucht gestopt en er zijn alleen nog maar DIGITALE UITZENDINGEN DOOR DE LUCHT, (DVB-T) dus mijn analoge TV werd "waardeloos". De enige optie om uitzendingen DOOR DE LUCHT te ontvangen was een DVB-T ontvanger kopen, of een schotel of een kabelabbo afsluiten.
Zo Jip-en-Janneke genoeg ? :wink:

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

Helemaal duidelijk. Analoog ging uit de lucht en toen was alleen door de lucht digitaal nog mogelijk.

Maar hoe zit het dan met websites die uit de lucht gaan, zoals Wikipedia laatst?

Gesloten