LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer slechte service Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
YinYangKempo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2012 10:05

zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door YinYangKempo »

Al jaren ben ik trouwe klant bij Telfort. Deze week werd ik verrast door een zeer hoge telefoonrekening. Aangezien ik niet zo veel gebruik maak van mijn telefoon (af en toe bellen & wat sms'jes versturen) had ik recent mijn abonnement (bel & sms bundel ) verlaagd.
Het boeit mij niet hoe mijn telefoon er uit ziet, als datgene wat ik wil, het maar doet. Ik heb een zeer simpel telefoontje, dat je nog open moet klappen. Dit had ik gedaan om het broekzakbellen te ondervangen.

Naar aanleiding van mijn hoge rekening heb ik contact opgenomen met Telfort en kreeg te horen, dat ik ruim 81 MB aan internet data gebruikt had. Ik viel van mijn stoel, aangezien ik niet eens wist, dat ik met mijn toestel op internet kon. Ik snap het ook nog steeds niet, want 81 MB IS nogal wat! (Ik moet zo ongeveer een foto deleten, wil ik er een kunnen maken).
Dit alles heb ik aangegeven aan Telfort, maar helaas, ze hadden uitgezocht wat voor telefoon ik had, en er bleek dus, dat ik met deze telefoon op internet kon. (ze hadden die mogelijkheid gelijk ook maar even uitgeschakeld voor me ??)

Waar het om gaat, is het volgende: Ik begrijp echt wel, dat er mensen zijn die de boel tillen, maar ik ben al jaren trouwe klant van Telfort. Telfort kan aan mijn gegevens zien, dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van internet en dat ik daarnaast al die jaren altijd netjes mijn rekeningen (op tijd) betaal.
Ze kwamen met een "coulant" voorstel: ongeveer 10% van de rekening zou kwijt gescholden worden.
Ik ben het hier niet mee eens; ten eerste zou een coulante handreiking minimaal 50% zijn en in dit geval, gezien mijn telefoon, gezien mijn jarenlange belgedrag en gezien het feit dat ik al jaren trouwe klant ben, ze dit bedrag in zijn totaliteit kwijt horen te schelden.
Ik ben van mening, dat een consument tegen dit soort rariteiten beschermd hoort te worden. In principe ben je aan de goden overgeleverd als het op dit soort gevallen aankomt. In dit geval Telfort, denkt alleen maar aan geld binnen harken.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

Ik ben van plan mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, om deze buitensporige rekening kwijt te laten schelden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het daarnaast ook mogelijk om een lopend contract te laten ontbinden?
Bedankt voor de reactie in ieder geval!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door berndv »

Lijkt me een heel vervelende kwestie, maar om hier de schuld op telfort af te schuiven is in mijn ogen niet correct. Jij hebt een telefoon gekocht, dat daar de mogelijkheid voor internet op zit had je zelf kunnen uitvinden door de handleiding door te lezen. U heeft het over bescherming van de consument, maar wat heeft u zelf gedaan om uzelf te beschermen? Ik vind de 10 % die ze u geboden hebben een mooi aanbod en ik zou het dan ook aannemen. U bent akkoord gegaan met hetgeen op de tarievenlijst staat, en daar staan de kosten voor internet op.

Daarnaast geeft u aan dat u jarenlang trouwe klant bent, dat zijn tegenwoordig geen redenen meer om zaken op te gaan claimen. Als u weggaat komt er voor u wel weer iemand in de plaats die het bij een andere provider niet meer naar zijn zin heeft.

En ontbinden? Op grond van wat? Ich habe es nicht gewust? Ontbinden kan vaak wel, dan betaal je je volledige abonnement in 1 keer, dus al je maandtermijnen.

Het enige waar u op terug kunt vallen is coulance, ben ik bang voor.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wanneer u moeite heeft om een telefoon te bedienen heeft u waarschijnlijk (zonder dat u het zelf wist) data gebruikt op uw telefoon en als u daar geen bundel voor heeft betaald u hiervoor extra.

Om Telfort van uw ontwetend de schuld te geven en een betichten van slechte service gaat wel (veel te) erg ver. Ik zou maar gauw excuses maken aan Telfort en de titel van dit topic aanpassen in door mijn ontwetendheid extra verbruik en Telfort geeft mij 10% korting CHAPEAU

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door Linoge »

Ook met een telefoon die je moet openklappen kan je broekzakbellen. Het enige dat helpt is de toetsen blokkeren.

Verder zijn geen van je argumenten steekhoudend. Jarenlang niet door rood rijden betekend ook niet dat je het dan 1 keer wel mag.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

YinYangKempo schreef:Ik ben van plan mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, om deze buitensporige rekening kwijt te laten schelden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dan zou ik de route van non-conform product c.q. onjuist dan wel onvolledige informatie aanvliegen. Is Telfort ook de verkoper van de telefoon?
YinYangKempo schreef:Is het daarnaast ook mogelijk om een lopend contract te laten ontbinden?
Ja, maar zelden als eerste stap. Hier gaat het slechts om een financieel geschil.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Weer zo'n topic. Je hebt nu eenmaal data verbruikt dus je moet gewoon betalen net als iedereen die diensten gebruikt. 10% eraf vind ik heel erg couland voor een eigen gemaakte fout.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: zeer slechte service Telfort

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

alfatrion schreef:
YinYangKempo schreef:Ik ben van plan mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, om deze buitensporige rekening kwijt te laten schelden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dan zou ik de route van non-conform product c.q. onjuist dan wel onvolledige informatie aanvliegen. Is Telfort ook de verkoper van de telefoon?

quote]

Wat een onzin weer.
Dit is gewoon proberen om een maas te vinden in de wet om een fout van de gebruiker op de verkoper af te schuiven.
Bewust of onbewust, er is gewoon data verbruikt. Dit is niet de schuld van Telfort, noch van de verkoper van het toestel.

Gesloten