LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.alice.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Alice300766
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2012 20:43

www.alice.nl

Ongelezen bericht door Alice300766 »

Hoi, even in het kort:

* Op 16 maart ben ik tijdens het bellen er uit geknikkerd bij Alice.nl. 's Avonds een klacht via de site ingediend.

* Op 17 maart 's avonds gebeld met Alice.nl. Daar werd gemeld dat ik er inderdaad uit lag. Ik zou zaterdag's gebeld worden.

* Op 18 maart heb ik gebeld met alice.nl omdat het mij te lang duurde. Daar moest ik het gehele systeem opnieuw afsluiten en aansluiten, inclusief een nieuwe adsl kabel aanschaffen om te kijken of het volgens alice.nl niet daaraan kon liggen. Niet dus. De dame vertelde mij dat ik binnen 5 werkdagen teruggebeld zou worden om een afspraak te maken met een techneut. Ook dat gebeurde niet.

* Op 23 maart kwam ik, na dagelijkse controle om te kijken of mijn telefoon het weer deed, erachter dat de lijn dus weer werkte. En ik was nog steeds niet gebeld door alice.nl

* Op 24 maart werd ik dan eindelijk gebeld door een dame van alice.nl die mij wist te vertellen dat ik weer van de telefoon gebruik kon maken. Ja, daar was ik inmiddels zelf al achter.

Mijn conclusie: ik ben niet binnen 5 werkdagen teruggebeld, heb ruim € 13,-- verbeld aan mobiele kosten, nieuwe adsl kabel en heb ruim een week geen gebruik van mijn telefoon kunnen maken.

Van bovenstaand heb ik een klacht ingediend.

Hieronder de reactie van Alice.nl:



"Geachte mevrouw Kunemund,

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u het volgende:

De storing van uw telefoniedienst heeft gelopen tot 24/03/2012. De eerste melding van deze storing die bij ons bekend is, is gedateerd op 16/03/2012. Deze datum houden wij aan als de begindatum van de storingsperiode.

In deze periode heeft u geen gebruik kunnen maken van de door ons geleverde telefoniedienst.

Wij zullen de abonnementskosten over deze periode vergoeden. Het totaalbedrag komt dan op €2,18,- exclusief BTW. :shock: Deze creditering zal verwerkt worden op uw eerstvolgende factuur.

De overige kosten die u heeft gemaakt vallen onder gevolgschade. Conform onze algemene voorwaarden kunnen wij geen creditering toekennen op basis van gevolgschade.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (€ 0,15 per minuut).

Met vriendelijke groet,

Het Alice klachtenteam"


Hier zakt mijn broek van af...... En zijn zij weer een klant kwijt...

berndv
Berichten: 9026
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: www.alice.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Het geheel lijkt me heel vervelend en zou toch haast zeggen dat ze wel de helft van de telefoonkosten mogen vergoeden. Een aantal van de telefoongesprekken zijn overbodig geweest. Op 18 maart geeft u zelf al aan dat u het te lang vind duren. Daar krijgt u ook de 5 werkdagen te horen, en op 23 werkt het weer en op de 24e werd u "eindelijk" gebeld. U had terecht haast, echter denk ik dat vaker bellen de processen niet zullen versnellen.

Alice300766
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2012 20:43

Re: www.alice.nl

Ongelezen bericht door Alice300766 »

Hoi,

Dat ik op de 18e zelf nog maar eens belde was omdat ik ook weg moest 's middags(het was zaterdag....). En dat ik wist dat ik gebeld zou worden, kwam omdat ik zelf vrijdagavond gebeld heb. In dat gesprek werd mij verteld dat ik gebeld zou worden op de 18e. Dit naar aanleiding van de klacht die ik via de site had ingediend. Had ik niet gebeld die vrijdag dan had ik niet geweten dat ze me zouden bellen. En dan hadden ze me waarschijnlijk zaterdagmiddag gebeld en dan was ik niet thuis geweest. En dat moet je toch zijn om het gehele riedeltje van af- en aansluiten te kunnen doen voor ze.

Tijdens het gesprek op zaterdag vroeg de dame of ik er een andere adsl kabel tussen wilde zetten. Alsof ik die bij bosjes heb liggen..... Moest ik dus eerst halen. Ik vroeg of ze mij wilde terugbellen: dat mogen wij niet mevrouw was het antwoord. Dus ik weer terugbellen, mobiel.

Alice

Alice300766
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2012 20:43

Re: www.alice.nl

Ongelezen bericht door Alice300766 »

Met ingang van 1 mei 2012 mijn abbo opgezegd bij Alice.nl. Elders ben ik overigens nog goedkoper uit ook. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten