Vandaag praktijkexamens auto gehad. Vlak voor een rotonde greep de examinator in toen ik naar de rijstrook links wilde. Gezakt.
Dit is de feedback uiteindelijk:
Daarna nog met rijschoolintstructeur gepland voor een nieuwe examen. Ook de instructeur vind veel lessen om de twee weken verplichte wachttijd te overbruggen niet nodig omdat ik ook volgens haar best goed rijd.Gezakt en dat vond de examinator heel jammer want verder reed ik best goed. Wat gebrek aan besluitvaardigheid maar een bijna fout had ik zelf gecorrigeerd (te dicht op auto rijden) maar het is de ingreep die het deed... nogmaals herhalend dat hij het jammer vind want ik rijd best goed - zo vond hij.
Kortom, er wordt altijd beweerd dat alleen maar zakken op een enkele ingreep een mythe is. Ik ben het levende bewijs dat dit niet zo is. Als een instructeur het wil dan zak je gewoon op één enkel ding ongeacht hoe goed je rijdt. Ik hoop hiermee de mythe dat je niet zakt om slechts één ingreep uit de wereld is. De waarheid is dat je kan zakken al ben je een ster.
Je kunt uit het verhaal van de examinator herleiden dat ik potentiële fout zelf heb gecorrigeerd (meer afstand houden). Dus eigenlijk heb ik niet één fout gemaakt, ik heb "best goed gereden" maar toch gezakt. Dus de enige conclusie kan zijn dat je zakt door één ingreep en niet meer dan dat.