LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Mousy »

bprosman schreef:
ben er nu klaar mee en ga het maar eens proberen bij
kpn

Daar betaal je iedere maand een bedrag voor de ontvanger, als huur, is inderdaad een veel betere oplossing :mrgreen: :mrgreen:
Dan weet je zeker dat je na 2 jaar je ontvanger 3 keer betaald hebt :mrgreen:
Maar als die ontvanger kapot gaat krijg je wel een nieuwe.
Hebben we ook met digitenne gehad 2 kastjes binnen een jaar kapot. (ze werden te warm)
Ik huur dus liever

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Helemaal duidelijk. Analoog ging uit de lucht en toen was alleen door de lucht digitaal nog mogelijk.

Maar hoe zit het dan met websites die uit de lucht gaan, zoals Wikipedia laat
@Linoge,
Tip, zoek je juf of meester die je had op de lagere school eens op dit weekend, ga d'r op bezoek en vraag of hij/zij de termen "Letterlijk en Figuurlijk" nog eens uit wil leggen, er is daar destijds iets misgegaan namelijk.
Maar als die ontvanger kapot gaat krijg je wel een nieuwe.
Hebben we ook met digitenne gehad 2 kastjes binnen een jaar kapot. (ze werden te warm)
Ik huur dus liever
Dat kan, als je een huurhuis hebt en er is iets mis hoef je ook de huisbaas maar te bellen en het wordt geregeld. Bij een eigen huis betaal je zelf voor je onderhoud.
Bij apparatuur kennen we de term "afschrijving", als TS het afschrijvingsbedrag maandelijks had weggelegd had hij er na ~6 jaar nog op verdiend ook.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Een website hangt niet ergens in de lucht maar draait ergens op een server.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

maar draait ergens op een server.
De website (applicatie) 'draait' niet op de server hoor, hoogstens de harde schijf en de ventilatoren :wink: . Als ik WiFi heb is het wel weer (digitaal) "door de lucht" :wink:

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Mousy »

bprosman schreef:
Helemaal duidelijk. Analoog ging uit de lucht en toen was alleen door de lucht digitaal nog mogelijk.

Maar hoe zit het dan met websites die uit de lucht gaan, zoals Wikipedia laat
@Linoge,
Tip, zoek je juf of meester die je had op de lagere school eens op dit weekend, ga d'r op bezoek en vraag of hij/zij de termen "Letterlijk en Figuurlijk" nog eens uit wil leggen, er is daar destijds iets misgegaan namelijk.
Maar als die ontvanger kapot gaat krijg je wel een nieuwe.
Hebben we ook met digitenne gehad 2 kastjes binnen een jaar kapot. (ze werden te warm)
Ik huur dus liever
Dat kan, als je een huurhuis hebt en er is iets mis hoef je ook de huisbaas maar te bellen en het wordt geregeld. Bij een eigen huis betaal je zelf voor je onderhoud.
Bij apparatuur kennen we de term "afschrijving", als TS het afschrijvingsbedrag maandelijks had weggelegd had hij er na ~6 jaar nog op verdiend ook.
Oh doel je weer over dat ik huur en jij een koophuis hebt en ik vind dat de hypotheek rente niet meer aftrekbaar moet zijn.....
Heeft met dit topic niks te maken.
En trouwens ook al huur je, je maakt zelf ook kosten voor onderhoud in huis. Buiten word gedaan ja, maar daar betaal ik ook huur voor.

Nu weer ontopic k vind dat Ziggo de klant ook best tegemoet kan komen door een fikse korting op een nieuwe ontvanger. Bestaande klanten mogen ook best eens een voordeel krijgen!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
maar draait ergens op een server.
De website (applicatie) 'draait' niet op de server hoor, hoogstens de harde schijf en de ventilatoren :wink: . Als ik WiFi heb is het wel weer (digitaal) "door de lucht" :wink:
Oja dat was weer figuurlijk hij draait niet letterlijk rondjes. Inderdaad een machine met wat schijven en ventilatoren en soms kan een gewone PC ook al voldoende zijn. Maar doorgaans heet zo'n ding een server.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Bestaande klanten mogen ook best eens een voordeel krijgen!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn maar dan zie ik het nog steeds als een gunst/extra voordeeltje, en niet een "recht" omdat het "de schuld van Ziggo" is dat je ontvanger raar doet.
En trouwens ook al huur je, je maakt zelf ook kosten voor onderhoud in huis. Buiten word gedaan ja, maar daar betaal ik ook huur voor.
Dat bedoel ik ook, als je huurt heb je het niet in eigendom dus als je ontvanger kapot gaat krijg je een nieuwe omdat de verhuurder voor reparatie/vervanging moet zorgen. Koop je heb je de decoder in eigendom en moet je zelf voor reparatie vervanging zorgen. Het is een afweging, en net als met een verzekering, heb je net als hierboven beschreven 2 decoders die in het eerste jaar kapot gaan gehuurd en ze worden vervangen is dat in je voordeel. Koop je een decoder voor 60 Euro en die gaat na 5..6 jaar kapot was je met huren duurder uitgeweest. Maar zoals ik ook al zei, eigenlijk zou je het "afschrijvingsbedrag" in een potje moeten stoppen voor reparaties/onderhoud maar dat doet niemand.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

bprosman schreef: @Linoge,
Tip, zoek je juf of meester die je had op de lagere school eens op dit weekend, ga d'r op bezoek en vraag of hij/zij de termen "Letterlijk en Figuurlijk" nog eens uit wil leggen, er is daar destijds iets misgegaan namelijk.
Die leeft helaas niet meer, dus misschien kan jij het mij even uitleggen. Jij schijnt het aardig onder de knie te hebben. Hoe weet je bijvoorbeeld of iemand iets letterlijk of figuurlijk bedoeld?

Wat ik mij nog vaag kan herinneren van wat mij toen verteld is, dat je als je zo'n bewering maakt en je misvattingen wil uitsluiten je een zinsopbouw moet gebruiken als: "Of toen de analoge zenders uit de lucht gingen en alleen digitaal door de lucht nog mogelijk was ?", Anders zou je namelijk door de gebruikte zinskeuze een bewering maken die niet alleen voor "de lucht"geldt. Je maakt het algemeen als het ware. Tenminste, dat hebben ze mij verteld.

Ik zal er natuurlijk wel helemaal naast zitten, maar dat ga jij me vast wel duidelijk maken met wat klinkende taal voorbeelden betreffende zinsopbouw en betekenis.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee hoor , ik ga er van uit dat een goed verstaander genoeg heeft aan een half woord. Er waren anderen hier die t wel begrepen :wink:
Maar ben blij dat je mn punt van "analoog/digitaal door de lucht" begrepen hebt. Kom ik terug op mijn eerdere punt, toen werd een analoge TV ook ineens "waardeloos" (of je moest aan de kabel, DVB-T of schotel) en daar werd ook niemand voor gecompenseerd.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Balachelijk topic dit. Dit heet met de tijd meegaan. Een VCR uit 1978 is nu ook niet meer geschikt en dan zeg je toch ook niet van jah maar heb die toen moeten kopen. Koop die nieuwe ontvanger , gewoon een investering in de toekomst met alle mogelijkheden net als een nieuwe TV want daar is dan weer geen moeite mee , wat een gezeur zeg.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door puma73 »

Wolter32 schreef:Balachelijk topic dit. Dit heet met de tijd meegaan. Een VCR uit 1978 is nu ook niet meer geschikt en dan zeg je toch ook niet van jah maar heb die toen moeten kopen. Koop die nieuwe ontvanger , gewoon een investering in de toekomst met alle mogelijkheden net als een nieuwe TV want daar is dan weer geen moeite mee , wat een gezeur zeg.
een beetje meer respect zou je niet misstaan, iets wat 7 of 8 jaar oud is en goed werkt wordt door de vernieuwingsdrang van ziggo redelijk onbruikbaar. dus vertel mij eens waar de onzin van dit topic zit. en het is belachelijk wat JIJ hier schrijft.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

Wolter32 schreef:Balachelijk topic dit. Dit heet met de tijd meegaan. Een VCR uit 1978 is nu ook niet meer geschikt en dan zeg je toch ook niet van jah maar heb die toen moeten kopen. Koop die nieuwe ontvanger , gewoon een investering in de toekomst met alle mogelijkheden net als een nieuwe TV want daar is dan weer geen moeite mee , wat een gezeur zeg.

Waarom zou een VCR nu niet meer werken?
Dat iemand niet wil investeren, is toch de vrije keuze.
Hier is het aan TS om te investeren, ofwel hij niet wil en content was met zijn apparatuur.
Sommige mensen hebben een auto wat 25 jaar oud is, en niet over de gemakken van de huidige tijd beschikt.
Jij schrijft belachelijk topic, maar wat is jouw bericht dan? :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

een beetje meer respect zou je niet misstaan, iets wat 7 of 8 jaar oud is en goed werkt wordt door de vernieuwingsdrang van ziggo redelijk onbruikbaar.
Een VCR uit 1978 werkt tegenwoordig nog prima (vraag me af of je nog banden kunt kopen maar dat is iets anders).
en goed werkt wordt door de vernieuwingsdrang van ziggo redelijk onbruikbaar.
Kan het ook omdraaien, QAM256 is er voor om HD zenders te kunnen ontvangen en om meerdere HD zenders in één stream te krijgen, dat hebben ze gedaan en ik ben er heel blij mee, i.t.t. KPN een tiental gratis HD zenders er bij. Zou Ziggo dat niet doen en moeten wachten tot de laatste klant 'over' is zou dat beteken dat diegenen die wel bereid zijn een nieuwe ontvanger te kopen moeten wachten tot als die 'fossiele ontvangers' echt "dood" zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door puma73 »

Citaat:
en goed werkt wordt door de vernieuwingsdrang van ziggo redelijk onbruikbaar.

Kan het ook omdraaien, QAM256 is er voor om HD zenders te kunnen ontvangen en om meerdere HD zenders in één stream te krijgen, dat hebben ze gedaan en ik ben er heel blij mee, i.t.t. KPN een tiental gratis HD zenders er bij. Zou Ziggo dat niet doen en moeten wachten tot de laatste klant 'over' is zou dat beteken dat diegenen die wel bereid zijn een nieuwe ontvanger te kopen moeten wachten tot als die 'fossiele ontvangers' echt "dood" zijn.
Ik vindt dit niet terecht, dit is gewoon mensen dwingen om een voor hen nog goed werkende ontvanger te moeten inruilen om aan de vernieuwingsdrang van het toch al onbetrouwbare ziggo te moeten voldoen. Ziggo doet precies waar het zin in heeft en heeft geen, maar dan ook absoluut geen enkel respect voor de klant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vindt dit niet terecht, dit is gewoon mensen dwingen om een voor hen nog goed werkende ontvanger te moeten inruilen om aan de vernieuwingsdrang
Na 6 jaar ? :? De ontvanger waar we het hier over hebben was nog uit het @Home tijdperk :?
van het toch al onbetrouwbare ziggo te moeten voldoen.

Definieer "onbetrouwbaar", zit al zo'n 10 jaar bij Ziggo (destijds nog @Home) en het bevalt me prima (na wat aanloopproblemen in de begintijd).
inruilen om aan de vernieuwingsdrang
[knuppel in het hoenderhok] Nee, laat mij op HD kanalen, en sneller internet (dat doen ze door transportstreams bij te schakelen) wachten tot al die fossiele ontvangers opgeruimd zijn :? .

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
een beetje meer respect zou je niet misstaan, iets wat 7 of 8 jaar oud is en goed werkt wordt door de vernieuwingsdrang van ziggo redelijk onbruikbaar.
Een VCR uit 1978 werkt tegenwoordig nog prima (vraag me af of je nog banden kunt kopen maar dat is iets anders).
en goed werkt wordt door de vernieuwingsdrang van ziggo redelijk onbruikbaar.
Kan het ook omdraaien, QAM256 is er voor om HD zenders te kunnen ontvangen en om meerdere HD zenders in één stream te krijgen, dat hebben ze gedaan en ik ben er heel blij mee, i.t.t. KPN een tiental gratis HD zenders er bij. Zou Ziggo dat niet doen en moeten wachten tot de laatste klant 'over' is zou dat beteken dat diegenen die wel bereid zijn een nieuwe ontvanger te kopen moeten wachten tot als die 'fossiele ontvangers' echt "dood" zijn.
Ja Bram, dat is het verschil met jouw en TS, je vind het goed en TS niet, mag toch.
Ben het met je gedeeltelijk eens, maar in dit soort gevallen, mocht er wel een soepelere oplossing gezocht worden.
Om nieuwe klanten te paaien, krijgen deze aan actie aangeboden, maar voor bestaande klanten wordt er niet meer omgekeken.
Nogmaals ik pleit voor TS , dat deze een nieuwe ontvanger tegen reductie kan kopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

@Nevermind,
Nogmaals ik pleit voor TS , dat deze een nieuwe ontvanger tegen reductie kan kopen.
Dat ben ik met je eens, het zou mooi zijn als Ziggo bestaande klanten (of zeg 'trouwe klanten' van >5 jaar of zo ) de zelfde kortingen aan zou bieden als nieuwe.
Maar blijf een beetje moeite houden met stellingen als dat dat een 'recht' is, dat Ziggo dat zou 'moeten' doen en dat het 'schandalig' is als ze dat niet doen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:@Nevermind,
Nogmaals ik pleit voor TS , dat deze een nieuwe ontvanger tegen reductie kan kopen.
Dat ben ik met je eens, het zou mooi zijn als Ziggo bestaande klanten (of zeg 'trouwe klanten' van >5 jaar of zo ) de zelfde kortingen aan zou bieden als nieuwe.
Maar blijf een beetje moeite houden met stellingen als dat dat een 'recht' is, dat Ziggo dat zou 'moeten' doen en dat het 'schandalig' is als ze dat niet doen.
Natuurlijk is het geen recht, maar het zou een geste zijn van Ziggo, om de bestande klant ook als klant te behandelen.
Voor de rest helemaal met je eens.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

bprosman schreef:Kom ik terug op mijn eerdere punt, toen werd een analoge TV ook ineens "waardeloos" (of je moest aan de kabel, DVB-T of schotel) en daar werd ook niemand voor gecompenseerd.
Geen idee of je het nu weer letterlijk, figuurlijk of waarachtig bedoeld, maar je gaat opnieuw wel erg kort door de bocht. Je "moest" aan de kabel. Dat was natuurlijk wel balen. Stekkertje van het ene aansluitpunt in het andere aansluitpunt plaatsen om vervolgens veel meer zenders te kunnen ontvangen. Ik eis compensatie!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Stekkertje van het ene aansluitpunt in het andere aansluitpunt plaatsen om vervolgens veel meer zenders te kunnen ontvangen. Ik eis compensatie!
Over kort door de bocht gesproken , om "aan de kabel" te gaan moest je een abonnement afsluiten met een kabelaar.
Die kosten waren hoger dan de 60 Euro / 5jaar (schatting) / 12maanden = 1 Euro per maand die TS gecompenseerd wil hebben door Ziggo.

Gesloten