Hallo,
Ik maak mij zorgen over het feit dat ik mogelijk onbewust zwart aan het werk ben. Kan iemand mij aan de hand van onderstaande informatie wellicht verder helpen?
Begin 2011 ben ik in dienst getreden bij bedrijf X, waar ik een contract voor zes maanden tekende. Medio 2011 is het bedrijf overgenomen. Kort daarna kreeg ik van deze nieuwe eigenaar een contractverlenging voor een jaar.
Ik kreeg begin 2012 twee jaaropgaven: één van bedrijf x onder eigenaar 1 en een van bedrijf x onder eigenaar 2. Onlangs deed ik aangifte bij de Belastingdienst. In de vooraf ingevulde gegevens stonden alleen de gegevens van vóór de overname (eigenaar 1 dus). Ik heb de gegevens van de tweede jaaropgave zelf toegevoegd.
Dit zette mij wat aan het denken. Nu heb ik hierover de volgende feiten op een rijtje waardoor ik mij zorgen maak:
-de dus niet bekende gegevens bij de belasting (zorgelijk of kan dit gebeuren?)
-het feit dat ik na de overname en bij het tekenen van het nieuwe contract geen nieuwe loonbelastingsverklaring heb ingevuld (is dit nodig?)
Dat van die loonbelastingsverklaring breng ik ter sprake omdat de betalingen sinds de overname plaatsvinden van de rekening van een ander bedrijf, dan de naam van het bedrijf waarvoor ik begin 2011 aanvankelijk tekende.
Ik hoop dat mijn verhaal enigszins helder is en dat iemand me wat meer duidelijkheid kan bieden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbewust zwart werken?
-
Re: Onbewust zwart werken?
beste,
het is denk ik heel simpel,bel morgen het UWV en de belastingdienst of je aangemeld staat?
misschien heeft hij/zei je idd nog niet aangemeld?is het een klein bedrijf of groot?maar dat is wel laat dan...
en ja jaaropgaaf?als ze hun eigen administratie doen dan rolt zo'n ding eruit...met een speciaal programma.
wat staat er op je loonstrook ,worden de heffingen etc wel gedaan?
ik zou er wel achter aangaan bij twijfel...
nu twijfel ik wel of de loonbelastingverklaring nog moet?ik meen me iets te herinneren dat het afgeschaft was maar kan me ook vergissen,ben een leek hoor wat dat betreft,bellen is dus het effectiefst .
voor het zelfde geld is de belastingdienst traag?maar het is vreemd,bij dit soort dingen moet je nooit afwachten..vind ik persoonlijk
succes
het is denk ik heel simpel,bel morgen het UWV en de belastingdienst of je aangemeld staat?
misschien heeft hij/zei je idd nog niet aangemeld?is het een klein bedrijf of groot?maar dat is wel laat dan...
en ja jaaropgaaf?als ze hun eigen administratie doen dan rolt zo'n ding eruit...met een speciaal programma.
wat staat er op je loonstrook ,worden de heffingen etc wel gedaan?
ik zou er wel achter aangaan bij twijfel...
nu twijfel ik wel of de loonbelastingverklaring nog moet?ik meen me iets te herinneren dat het afgeschaft was maar kan me ook vergissen,ben een leek hoor wat dat betreft,bellen is dus het effectiefst .
voor het zelfde geld is de belastingdienst traag?maar het is vreemd,bij dit soort dingen moet je nooit afwachten..vind ik persoonlijk
succes
Als je zwart werkt is het niet gebruikelijk dat je een jaaropgave, of ook maar enige opgave krijgt. Het idee achter "zwart" is dat er niets op papier staat.
Op de jaaropgave kan je toch ook gewoon zien wat je afdraagt.
Op de jaaropgave kan je toch ook gewoon zien wat je afdraagt.
-
nee daarom vind het ik het ook vreemd.
maar je weet nooit met bepaalde bedrijven,zal de eerste niet zijn..
er kan op zoveel manieren gefraudeerd worden L...zelfs jaaropgaven kunnen even gemaakt worden...
dus het blijft even belangrijk dat hij er achter aangaat...hopelijk is er niks aan de hand.
hoop dat hij het even laat weten,ben wel benieuwd.
maar je weet nooit met bepaalde bedrijven,zal de eerste niet zijn..
er kan op zoveel manieren gefraudeerd worden L...zelfs jaaropgaven kunnen even gemaakt worden...
dus het blijft even belangrijk dat hij er achter aangaat...hopelijk is er niks aan de hand.
hoop dat hij het even laat weten,ben wel benieuwd.
-
U hebt neem ik toch aan aanvang dienstbetrekking een loonbelastingverklaring getekend? U kunt bij de belastingdienst navrage doen of uw loonbelastingverklaring is ingediend.