olaf79 schreef:Jij kunt net doen alsof die europese richtlijn niet bestaat maar hij bestaat toch echt hoor.
Ik roep nergens dat de richtlijn niet bestaat, je moet mensen geen woorden in de mond leggen. Ik heb het erover dat er géén Europees wet is, en dat de richtlijn van twee jaar door Nederland
niet is overgenomen. Dus wat maakt het voor ons als Nederlanders dan uit dat die richtlijn er is, hij is niet van toepassing.
De klant IS koning, want hij is jouw broodwinning.
Dat is hij
niet hij is geen monarch die
altijd gelijk heeft. De consument heeft net zoals een winkel rechten
enplichten. Er zijn genoeg mensen die hun eigen plichten niet nakomen en maar verwachten dat de winkelier
alles moeten oplossen, of dat nu hun recht is of niet.
In dat geval kost mij dat grapje alleen maar geld en is er van broodwinning niet meer te spreken. Een klant is géén koning maar een consument. Dat ik hem altijd netjes te woord moet staan is alleen omdat ik mensen wederzijds respecteer maar niet omdat ze bij mij een product hebben afgenomen. Ik behandel elk mens hetzelfde of ze nu iets bij mij kopen of niet. Maar ga je tegen mij staan blaaskaken dan kun je hetzelfde terug verwachten, ongeacht of je nu iets bij mij hebt gekocht of niet.
Respect moet van twee kanten komen, niet alleen van de winkelier want de klant moet immers koning zijn.