LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Matrassenkoning betrouwbaar?
De Matrassenkoning betrouwbaar?
Hallo mensen,
Ik woon sinds 6 maanden op mezelf en heb een tweepersoons bed aangeschaft. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een matras. Ik heb nu een site gevonden met redelijk goedkope matrassen. (Ben nog jong, kan niet zomaar voor €600 een matras kopen)
Ik heb veel ervaring met online kopen, maar iets zegt mij dat ik bij www.dematrassenkoning.nl even wat onderzoek moet doen.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf, of sowieso een goed(koop) alternatief?
Vriendelijke groeten,
Jan Marten
Ik woon sinds 6 maanden op mezelf en heb een tweepersoons bed aangeschaft. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een matras. Ik heb nu een site gevonden met redelijk goedkope matrassen. (Ben nog jong, kan niet zomaar voor €600 een matras kopen)
Ik heb veel ervaring met online kopen, maar iets zegt mij dat ik bij www.dematrassenkoning.nl even wat onderzoek moet doen.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf, of sowieso een goed(koop) alternatief?
Vriendelijke groeten,
Jan Marten
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Waarom denk je dat hij niet deugt ?
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
ik zou gewoon bij beter bed dan of iets in die trant gaan kijken,
als je gezond bent,(rug,gewrichtsklachten?)dan kan je er daar ook eentje kopen die wel in je budget pas en het is best belangrijk om even te voelen hoe hij ligt...
denk dat dat toch verstandiger is,maar het is maar een tip..
heel vaak hebben ze ook nog 2 halen 1 betalen,neem je 2x 1 persoons heb ik ook hoor,is makkelijker ook met verschonen...vind mijn man
als je gezond bent,(rug,gewrichtsklachten?)dan kan je er daar ook eentje kopen die wel in je budget pas en het is best belangrijk om even te voelen hoe hij ligt...
denk dat dat toch verstandiger is,maar het is maar een tip..
heel vaak hebben ze ook nog 2 halen 1 betalen,neem je 2x 1 persoons heb ik ook hoor,is makkelijker ook met verschonen...vind mijn man
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
@
Zoveel hits op google op de eerste 10 pagina's is echt niet normaal. Bij mij komt het over als veel geschreeuw en heel weinig wol. Ik zou er in elk geval niks bestellen.
Maxiem.
Zoveel hits op google op de eerste 10 pagina's is echt niet normaal. Bij mij komt het over als veel geschreeuw en heel weinig wol. Ik zou er in elk geval niks bestellen.
Maxiem.
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Ikea ? Die komen er in de consumententesten best goed uitals je gezond bent,(rug,gewrichtsklachten?)dan kan je er daar ook eentje kopen die wel in je budget pas en het is best belangrijk om even te voelen hoe hij ligt...
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Ik zou hier niet bestellen, ze zijn nergens bij aangesloten en in de voorwaarden is niks terug te vinden over de voorwaarden van koop op afstand. Kwantum en Ikea zijn zeer goede alternatieven voor scherpe prijzen.
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Bedankt voor jullie reacties, ik kan weer verder!
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Géén ervaring, maar als de website begint met "dematrassenkoning" en eindigt op ".nl" lijken ze wel keurig contactgegevens te hebben en over een fysiek adres te beschikken.
Het gekke is wel dat op dat exacte adres in de telefoongids de firma Beter Bed staat
De garantievoorwaarden zijn echt lachwekkend te noemen, lachwekken erg dan wel.
Géén garantie op "aanbiedingen, uitlopende modellen en afgeprijsde producten, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen"
Binnen 14 dagen koop ontbinden? Nooit van gehoord! Niet tevreden met het produkt? "binnen 7 werkdagen na ontvangst van de geleverde goederen zijn order alsnog geheel of gedeeltelijk te annuleren, zonder nadere opgave van redenen (m.u.v de polyether matrassen), indien en voor zover de goederen onbeschadigd en in de originele verpakking kunnen worden teruggeleverd. Voor matrassen geldt dat deze ongebruikt dienen te zijn en horizontaal dienen te zijn opgeslagen, zulks ter beoordeling van De Matrassenkoning ."
De vraag werpt zich dan op: is dit een goedkope outlet van BB? Géén goed teken. Als je in de showroom kan gaan kijken is dat natuurlijk aan te bevelen. Zomaar online bij ze kopen zou ik persoonlijk niet doen. Bij eventuele leveringsproblemen wordt je al gauw de dupe van allerlei BV constructies.
Met zulke Algemene Voorwaarden zou ik niet eens een patatje mèt bij ze kopen
Het gekke is wel dat op dat exacte adres in de telefoongids de firma Beter Bed staat
De garantievoorwaarden zijn echt lachwekkend te noemen, lachwekken erg dan wel.
Géén garantie op "aanbiedingen, uitlopende modellen en afgeprijsde producten, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen"
Binnen 14 dagen koop ontbinden? Nooit van gehoord! Niet tevreden met het produkt? "binnen 7 werkdagen na ontvangst van de geleverde goederen zijn order alsnog geheel of gedeeltelijk te annuleren, zonder nadere opgave van redenen (m.u.v de polyether matrassen), indien en voor zover de goederen onbeschadigd en in de originele verpakking kunnen worden teruggeleverd. Voor matrassen geldt dat deze ongebruikt dienen te zijn en horizontaal dienen te zijn opgeslagen, zulks ter beoordeling van De Matrassenkoning ."
De vraag werpt zich dan op: is dit een goedkope outlet van BB? Géén goed teken. Als je in de showroom kan gaan kijken is dat natuurlijk aan te bevelen. Zomaar online bij ze kopen zou ik persoonlijk niet doen. Bij eventuele leveringsproblemen wordt je al gauw de dupe van allerlei BV constructies.
Met zulke Algemene Voorwaarden zou ik niet eens een patatje mèt bij ze kopen
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Ze zijn op meerdere terreinen actief ...http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid ... entie.aspx
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 nov 2010 12:13
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Newmikey wekt de indruk dat Matrassenkoning onderdeel zou zijn van Beter Bed. Wij hebben wel een winkel in dezelfde straat, namelijk Leeghwaterstraat 97 te Sliedrecht. Beter Bed en Matrassenkoning zijn echter op geen enkele wijze aan elkaar verbonden.
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Webcare Beter Bed
schrijft:
mvg. maxiem.
schrijft:
Maakt dat dan verschil uit???[...]Beter Bed en Matrassenkoning zijn echter op geen enkele wijze aan elkaar verbonden.
mvg. maxiem.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
nou ja het zou hun naam kunnen schaden?denk ik...
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Van de matrassenkoning of van beter Bed ? Beide hebben veroorzaken klachten.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
ja als je het zo bekijk?heb met beide geen ervaring
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
rozemarijntje
Konklusie: jij geniet echt dagelijks van je nachtrust
Maxiem.
Konklusie: jij geniet echt dagelijks van je nachtrust
Maxiem.
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Ik heb 2 matrassen voor de prijs van 1 bij beterbed genomen en ze bevallen goed. (deze ware rond de 350,00euro per stuk normaal)
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
@maxiem..
nou niet echt maar ook ik moet een nieuw matras hebben,serieus...
maar ik ga toch echt even een grondige inspectie houden moet ook wel bij mij...
nou niet echt maar ook ik moet een nieuw matras hebben,serieus...
maar ik ga toch echt even een grondige inspectie houden moet ook wel bij mij...
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
Ik schrijf deze review van de – matrassenkoning .be omdat ik nog nooit zo een slechte service heb meegemaakt. Ik koop al jaren online en heb hier en daar wat problemen tegengekomen maar dit staat echt alles.
Op 23 juli besloot ik een nieuwe matras aan te schaffen. Door op het internet wat prijzen te vergelijken viel mijn oog op de matrassenkoning. Omdat ik graag wat meer informatie wou over de verschillende soorten van matrassen ging ik lang bij een van hun winkels.
Op de vraag “kan ik beter online bestellen” was het antwoord “ja, dat is stukken goedkoper”
Daarna vroeg ik wat nu juist het verschil is tussen al die modellen op de website. Ik kreeg er een kort antwoord op: “ze zijn allemaal dezelfde kwa comfort, eentje van € 500 zal na een paar weken net zo goed slapen als eentje van € 1000”.
Ik ben hier niet verder op in gegaan en ben thuis de modellen welke ik op de site kon vinden gaan opzoeken via google. Na wat zoekwerk had ik een goede matras gevonden. Deze stond op de matrassenkoning website niet voor € 1375 maar voor € 375. Te goed om waar te zijn?
Ik heb gezocht naar slechte reviews van deze winkel maar kon er nergens vinden. Dus bestellen maar!
23 juli: Na mijn bestelling en betaling met visa kreeg ik netjes een bevestiging via mail.
25 juli: Ik krijg een mail met de volgende melding:
“Graag willen we u informeren dat de status van uw bestelling nr xxxx van 23/07/2012 nu « in levering » is.
Binnenkort wordt u gecontacteerd (per telefoon, mail of sms), zodat u meer details over de levering krijgt.”
Leuk om dit even te melden!
30 juli: ik heb nog steeds niets vernomen van de matrassenkoning.
09:42 Ik besluit om naar het gratis support nummer te bellen dat op de website te vinden is. Ik krijg hier direct een bezettoon. Kan zijn dat ze nog niet open zijn, ik probeer later wel opnieuw.
10:59 Alweer bezettoon.
13:24 Alweer bezet!
Ze zouden nochtans volgens hun site elke weekdag tussen 08u30 en 18u00 bereikbaar zijn?
31 juli
10:57 Opnieuw bezet.
Namiddag bel ik opnieuw rond 16 uur en het is weer bezet. Toch raar voor een gratis nummer dat dit steeds gewoon een bezettoon geeft?
Ik besluit om naar de winkel te gaan voor meer informatie. Ik leg hier uit wat er misloopt en de dame aan de kassa legt me uit dat de online winkel een aparte afdeling is waar ze net zoals alle klanten enkel via dat nummer informatie kan verkrijgen.
Ik vraag haar om zelf dan eens te bellen. En inderdaad, weer een bezettoon. Ze besluit uiteindelijk naar de hoofdzetel te bellen voor meer informatie. Hier neemt men gewoon niet op! Vervolgens belt ze naar de Franstalige hoofdzetel. Hier nemen ze wel op en verzekeren ze dat de 0800 nummer werkt. We moeten morgen opnieuw proberen.
Ik overhandig alle details van mijn bestelling aan haar en vraag of ze zelf morgen kan bellen om me op de hoogte brengen van de situatie.
1 aug:
12:35 Ik bel zelf naar de winkel voor een update. Het is haar nog niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen. Ik besluit om morgen nog eens te bellen.
2 aug:
Ik bel naar de winkel voor een update. Het was haar nog steeds niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen op dat 0800 nummer. Wel heeft ze via de hoofdzetel het nummer kunnen bemachtigen waar ik naar kan bellen om zelf een afspraak te maken voor levering.
Dit blijkt een FRANS nummer te zijn, en dus alles behalve gratis.
Ik bel naar dit nummer en krijg een Franstalig persoon aan de lijn. Ik vraag of er een Nederlandstalig persoon aanwezig is om mee te praten. DE HOORN WORDT INGEHAAKT!
Ik bel direct terug, krijg iemand anders aan de lijn wie zeer gebrekkig Nederlands spreekt. Hier leg ik een leverdatum vast: 19 augustus leveren ze.
Ik zorg ervoor dat ik die dag verlof heb en wacht geduldig af.
19 aug: Men ging leveren tussen 8 en 16 uur. Dit is inderdaad zeer ruim, maar ik ben geduldig en zorg dat ik niet te ver van mijn deur kom.
12:00 niets te zien
14:00 niets te zien
15:30 niets te zien
Ik besluit om nog maar eens naar dat gratis nummer te bellen. Na een stuk of 10 keer weer maar eens een bezettoon te krijgen, krijg ik eindelijk (en voor de eerste keer) iemand aan de lijn!
Ik leg mijn situatie uit, en de dame aan de lijn verzoekt me even te wachten terwijl ze het gaan nakijken. Normaal gezien krijg je dan een muziekje te horen, maar ik denk dat het budget hiervoor op was. Ik hoor de dame in kwestie wat tokkelen op haar toetsenbord en na een 5 tal minuten hoor ik haar weer.
“Ik heb de leverancier gecontacteerd, de matras is blijkbaar niet in stock en kan vandaag niet geleverd worden. Ik heb de leverancier verteld dat het echt niet kan dat hij jouw niet op de hoogte gebracht heeft.”
Op dit moment sta ik op het punt van overkoken maar ergens vind ik de kracht om me kalm te houden. (ik heb zelf jaren in een callcenter gewerkt waar ik dagelijks met woedende klanten te maken kreeg dus ergens wist ik dat niet de dame aan te telefoon, maar het bedrijf waarvoor ze werk het probleem is)
Men zal mij contacteren om een nieuwe afspraak te maken!
20 aug: ik ben het stilletjes aan beu om af te wachten en besluit om gewoon te blijven bellen tot ik iemand aan de lijn krijg. Dit zijn de tijdstippen waarop ik belde, zonder iemand aan de lijn te krijgen:
16:34, 16:37, 16:38, 17:03,
21 aug:
09:19, 09:22, 09:43, 09:58, 09:59, 10:00, 10:01, 10:04, 10:07, 10:09, 10:11, 10:14, 10:16, 10:17, 10:18, 10:19, 10:21, 10:31, 10:39, 10:46, 10:50, 10:51, 10:55, 10:58, 11:01, 11:04, 11:13, 11:21
Nu heb ik wel genoeg gebeld en besluit naar de winkel te bellen. Ik leg mijn situatie uit en de dame gaat opnieuw proberen om meer informatie te verkrijgen.
22 aug, 15:11:
Telefoon van de matrassenkoning! Niet om een nieuwe afspraak te maken, dat zou te gemakkelijk zijn. Het telefoontje is om me te laten weten dat er me binnenkort iemand zal bellen om een afspraak te maken.
24 aug, 17:47:
Telefoon van de leverancier: Ik kan een nieuwe afspraak maken. Mijn matras zullen ze leveren op 3 september tussen 8 en 16 uur.
Ik vraag opnieuw verlof aan en wacht vol spanning.
Vandaag, 3 september ’12, heb ik mijn matras ontvangen. En het is de JUISTE!
Stel je dat nu eens voor, DAT zou er toch echt over zijn.
Ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen die overweegt om daar iets te bestellen
Op 23 juli besloot ik een nieuwe matras aan te schaffen. Door op het internet wat prijzen te vergelijken viel mijn oog op de matrassenkoning. Omdat ik graag wat meer informatie wou over de verschillende soorten van matrassen ging ik lang bij een van hun winkels.
Op de vraag “kan ik beter online bestellen” was het antwoord “ja, dat is stukken goedkoper”
Daarna vroeg ik wat nu juist het verschil is tussen al die modellen op de website. Ik kreeg er een kort antwoord op: “ze zijn allemaal dezelfde kwa comfort, eentje van € 500 zal na een paar weken net zo goed slapen als eentje van € 1000”.
Ik ben hier niet verder op in gegaan en ben thuis de modellen welke ik op de site kon vinden gaan opzoeken via google. Na wat zoekwerk had ik een goede matras gevonden. Deze stond op de matrassenkoning website niet voor € 1375 maar voor € 375. Te goed om waar te zijn?
Ik heb gezocht naar slechte reviews van deze winkel maar kon er nergens vinden. Dus bestellen maar!
23 juli: Na mijn bestelling en betaling met visa kreeg ik netjes een bevestiging via mail.
25 juli: Ik krijg een mail met de volgende melding:
“Graag willen we u informeren dat de status van uw bestelling nr xxxx van 23/07/2012 nu « in levering » is.
Binnenkort wordt u gecontacteerd (per telefoon, mail of sms), zodat u meer details over de levering krijgt.”
Leuk om dit even te melden!
30 juli: ik heb nog steeds niets vernomen van de matrassenkoning.
09:42 Ik besluit om naar het gratis support nummer te bellen dat op de website te vinden is. Ik krijg hier direct een bezettoon. Kan zijn dat ze nog niet open zijn, ik probeer later wel opnieuw.
10:59 Alweer bezettoon.
13:24 Alweer bezet!
Ze zouden nochtans volgens hun site elke weekdag tussen 08u30 en 18u00 bereikbaar zijn?
31 juli
10:57 Opnieuw bezet.
Namiddag bel ik opnieuw rond 16 uur en het is weer bezet. Toch raar voor een gratis nummer dat dit steeds gewoon een bezettoon geeft?
Ik besluit om naar de winkel te gaan voor meer informatie. Ik leg hier uit wat er misloopt en de dame aan de kassa legt me uit dat de online winkel een aparte afdeling is waar ze net zoals alle klanten enkel via dat nummer informatie kan verkrijgen.
Ik vraag haar om zelf dan eens te bellen. En inderdaad, weer een bezettoon. Ze besluit uiteindelijk naar de hoofdzetel te bellen voor meer informatie. Hier neemt men gewoon niet op! Vervolgens belt ze naar de Franstalige hoofdzetel. Hier nemen ze wel op en verzekeren ze dat de 0800 nummer werkt. We moeten morgen opnieuw proberen.
Ik overhandig alle details van mijn bestelling aan haar en vraag of ze zelf morgen kan bellen om me op de hoogte brengen van de situatie.
1 aug:
12:35 Ik bel zelf naar de winkel voor een update. Het is haar nog niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen. Ik besluit om morgen nog eens te bellen.
2 aug:
Ik bel naar de winkel voor een update. Het was haar nog steeds niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen op dat 0800 nummer. Wel heeft ze via de hoofdzetel het nummer kunnen bemachtigen waar ik naar kan bellen om zelf een afspraak te maken voor levering.
Dit blijkt een FRANS nummer te zijn, en dus alles behalve gratis.
Ik bel naar dit nummer en krijg een Franstalig persoon aan de lijn. Ik vraag of er een Nederlandstalig persoon aanwezig is om mee te praten. DE HOORN WORDT INGEHAAKT!
Ik bel direct terug, krijg iemand anders aan de lijn wie zeer gebrekkig Nederlands spreekt. Hier leg ik een leverdatum vast: 19 augustus leveren ze.
Ik zorg ervoor dat ik die dag verlof heb en wacht geduldig af.
19 aug: Men ging leveren tussen 8 en 16 uur. Dit is inderdaad zeer ruim, maar ik ben geduldig en zorg dat ik niet te ver van mijn deur kom.
12:00 niets te zien
14:00 niets te zien
15:30 niets te zien
Ik besluit om nog maar eens naar dat gratis nummer te bellen. Na een stuk of 10 keer weer maar eens een bezettoon te krijgen, krijg ik eindelijk (en voor de eerste keer) iemand aan de lijn!
Ik leg mijn situatie uit, en de dame aan de lijn verzoekt me even te wachten terwijl ze het gaan nakijken. Normaal gezien krijg je dan een muziekje te horen, maar ik denk dat het budget hiervoor op was. Ik hoor de dame in kwestie wat tokkelen op haar toetsenbord en na een 5 tal minuten hoor ik haar weer.
“Ik heb de leverancier gecontacteerd, de matras is blijkbaar niet in stock en kan vandaag niet geleverd worden. Ik heb de leverancier verteld dat het echt niet kan dat hij jouw niet op de hoogte gebracht heeft.”
Op dit moment sta ik op het punt van overkoken maar ergens vind ik de kracht om me kalm te houden. (ik heb zelf jaren in een callcenter gewerkt waar ik dagelijks met woedende klanten te maken kreeg dus ergens wist ik dat niet de dame aan te telefoon, maar het bedrijf waarvoor ze werk het probleem is)
Men zal mij contacteren om een nieuwe afspraak te maken!
20 aug: ik ben het stilletjes aan beu om af te wachten en besluit om gewoon te blijven bellen tot ik iemand aan de lijn krijg. Dit zijn de tijdstippen waarop ik belde, zonder iemand aan de lijn te krijgen:
16:34, 16:37, 16:38, 17:03,
21 aug:
09:19, 09:22, 09:43, 09:58, 09:59, 10:00, 10:01, 10:04, 10:07, 10:09, 10:11, 10:14, 10:16, 10:17, 10:18, 10:19, 10:21, 10:31, 10:39, 10:46, 10:50, 10:51, 10:55, 10:58, 11:01, 11:04, 11:13, 11:21
Nu heb ik wel genoeg gebeld en besluit naar de winkel te bellen. Ik leg mijn situatie uit en de dame gaat opnieuw proberen om meer informatie te verkrijgen.
22 aug, 15:11:
Telefoon van de matrassenkoning! Niet om een nieuwe afspraak te maken, dat zou te gemakkelijk zijn. Het telefoontje is om me te laten weten dat er me binnenkort iemand zal bellen om een afspraak te maken.
24 aug, 17:47:
Telefoon van de leverancier: Ik kan een nieuwe afspraak maken. Mijn matras zullen ze leveren op 3 september tussen 8 en 16 uur.
Ik vraag opnieuw verlof aan en wacht vol spanning.
Vandaag, 3 september ’12, heb ik mijn matras ontvangen. En het is de JUISTE!
Stel je dat nu eens voor, DAT zou er toch echt over zijn.
Ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen die overweegt om daar iets te bestellen
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: De Matrassenkoning betrouwbaar?
wambam schreef:Ik schrijf deze review van de – matrassenkoning .be omdat ik nog nooit zo een slechte service heb meegemaakt. Ik koop al jaren online en heb hier en daar wat problemen tegengekomen maar dit staat echt alles.
Op 23 juli besloot ik een nieuwe matras aan te schaffen. Door op het internet wat prijzen te vergelijken viel mijn oog op de matrassenkoning. Omdat ik graag wat meer informatie wou over de verschillende soorten van matrassen ging ik lang bij een van hun winkels.
Op de vraag “kan ik beter online bestellen” was het antwoord “ja, dat is stukken goedkoper”
Daarna vroeg ik wat nu juist het verschil is tussen al die modellen op de website. Ik kreeg er een kort antwoord op: “ze zijn allemaal dezelfde kwa comfort, eentje van € 500 zal na een paar weken net zo goed slapen als eentje van € 1000”.
Ik ben hier niet verder op in gegaan en ben thuis de modellen welke ik op de site kon vinden gaan opzoeken via google. Na wat zoekwerk had ik een goede matras gevonden. Deze stond op de matrassenkoning website niet voor € 1375 maar voor € 375. Te goed om waar te zijn?
Ik heb gezocht naar slechte reviews van deze winkel maar kon er nergens vinden. Dus bestellen maar!
23 juli: Na mijn bestelling en betaling met visa kreeg ik netjes een bevestiging via mail.
25 juli: Ik krijg een mail met de volgende melding:
“Graag willen we u informeren dat de status van uw bestelling nr xxxx van 23/07/2012 nu « in levering » is.
Binnenkort wordt u gecontacteerd (per telefoon, mail of sms), zodat u meer details over de levering krijgt.”
Leuk om dit even te melden!
30 juli: ik heb nog steeds niets vernomen van de matrassenkoning.
09:42 Ik besluit om naar het gratis support nummer te bellen dat op de website te vinden is. Ik krijg hier direct een bezettoon. Kan zijn dat ze nog niet open zijn, ik probeer later wel opnieuw.
10:59 Alweer bezettoon.
13:24 Alweer bezet!
Ze zouden nochtans volgens hun site elke weekdag tussen 08u30 en 18u00 bereikbaar zijn?
31 juli
10:57 Opnieuw bezet.
Namiddag bel ik opnieuw rond 16 uur en het is weer bezet. Toch raar voor een gratis nummer dat dit steeds gewoon een bezettoon geeft?
Ik besluit om naar de winkel te gaan voor meer informatie. Ik leg hier uit wat er misloopt en de dame aan de kassa legt me uit dat de online winkel een aparte afdeling is waar ze net zoals alle klanten enkel via dat nummer informatie kan verkrijgen.
Ik vraag haar om zelf dan eens te bellen. En inderdaad, weer een bezettoon. Ze besluit uiteindelijk naar de hoofdzetel te bellen voor meer informatie. Hier neemt men gewoon niet op! Vervolgens belt ze naar de Franstalige hoofdzetel. Hier nemen ze wel op en verzekeren ze dat de 0800 nummer werkt. We moeten morgen opnieuw proberen.
Ik overhandig alle details van mijn bestelling aan haar en vraag of ze zelf morgen kan bellen om me op de hoogte brengen van de situatie.
1 aug:
12:35 Ik bel zelf naar de winkel voor een update. Het is haar nog niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen. Ik besluit om morgen nog eens te bellen.
2 aug:
Ik bel naar de winkel voor een update. Het was haar nog steeds niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen op dat 0800 nummer. Wel heeft ze via de hoofdzetel het nummer kunnen bemachtigen waar ik naar kan bellen om zelf een afspraak te maken voor levering.
Dit blijkt een FRANS nummer te zijn, en dus alles behalve gratis.
Ik bel naar dit nummer en krijg een Franstalig persoon aan de lijn. Ik vraag of er een Nederlandstalig persoon aanwezig is om mee te praten. DE HOORN WORDT INGEHAAKT!
Ik bel direct terug, krijg iemand anders aan de lijn wie zeer gebrekkig Nederlands spreekt. Hier leg ik een leverdatum vast: 19 augustus leveren ze.
Ik zorg ervoor dat ik die dag verlof heb en wacht geduldig af.
19 aug: Men ging leveren tussen 8 en 16 uur. Dit is inderdaad zeer ruim, maar ik ben geduldig en zorg dat ik niet te ver van mijn deur kom.
12:00 niets te zien
14:00 niets te zien
15:30 niets te zien
Ik besluit om nog maar eens naar dat gratis nummer te bellen. Na een stuk of 10 keer weer maar eens een bezettoon te krijgen, krijg ik eindelijk (en voor de eerste keer) iemand aan de lijn!
Ik leg mijn situatie uit, en de dame aan de lijn verzoekt me even te wachten terwijl ze het gaan nakijken. Normaal gezien krijg je dan een muziekje te horen, maar ik denk dat het budget hiervoor op was. Ik hoor de dame in kwestie wat tokkelen op haar toetsenbord en na een 5 tal minuten hoor ik haar weer.
“Ik heb de leverancier gecontacteerd, de matras is blijkbaar niet in stock en kan vandaag niet geleverd worden. Ik heb de leverancier verteld dat het echt niet kan dat hij jouw niet op de hoogte gebracht heeft.”
Op dit moment sta ik op het punt van overkoken maar ergens vind ik de kracht om me kalm te houden. (ik heb zelf jaren in een callcenter gewerkt waar ik dagelijks met woedende klanten te maken kreeg dus ergens wist ik dat niet de dame aan te telefoon, maar het bedrijf waarvoor ze werk het probleem is)
Men zal mij contacteren om een nieuwe afspraak te maken!
20 aug: ik ben het stilletjes aan beu om af te wachten en besluit om gewoon te blijven bellen tot ik iemand aan de lijn krijg. Dit zijn de tijdstippen waarop ik belde, zonder iemand aan de lijn te krijgen:
16:34, 16:37, 16:38, 17:03,
21 aug:
09:19, 09:22, 09:43, 09:58, 09:59, 10:00, 10:01, 10:04, 10:07, 10:09, 10:11, 10:14, 10:16, 10:17, 10:18, 10:19, 10:21, 10:31, 10:39, 10:46, 10:50, 10:51, 10:55, 10:58, 11:01, 11:04, 11:13, 11:21
Nu heb ik wel genoeg gebeld en besluit naar de winkel te bellen. Ik leg mijn situatie uit en de dame gaat opnieuw proberen om meer informatie te verkrijgen.
22 aug, 15:11:
Telefoon van de matrassenkoning! Niet om een nieuwe afspraak te maken, dat zou te gemakkelijk zijn. Het telefoontje is om me te laten weten dat er me binnenkort iemand zal bellen om een afspraak te maken.
24 aug, 17:47:
Telefoon van de leverancier: Ik kan een nieuwe afspraak maken. Mijn matras zullen ze leveren op 3 september tussen 8 en 16 uur.
Ik vraag opnieuw verlof aan en wacht vol spanning.
Vandaag, 3 september ’12, heb ik mijn matras ontvangen. En het is de JUISTE!
Stel je dat nu eens voor, DAT zou er toch echt over zijn.
Ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen die overweegt om daar iets te bestellen
Je moet zoveel geduld hebben.....1 zinnetje valt me op:
Voor al je moeite toch 1000,- bespaard.Deze stond op de matrassenkoning website niet voor € 1375 maar voor € 375