Onze zoon krijgt een beugel.
Geen probleem, we zijn hiervoor 100% verzekerd met een max bedrag van €2000. De Orthodontische Praktijk stuurt de factuur rechtstreeks naar Ohra, echter deze vergoed niet behandelingen "A321" en "A324" . Bij navraag aan Ohra blijkt, dat dit "A321O" en "A324O" had moeten zijn, de O van Orthodontie hoort erachter!
Navraag bij de Orthodontische Praktijk... "Boven de factuur staat met koeieletters "Orthodontische Praktijk, en ons systeem kan dat "O tje" niet toekennen"
Val je als "klant" weer mooi tussen wal en schip. Erg kinderachtig van Ohra, de praktijk geeft aan geen problemen te ondervinden met andere zorgverzekeraars.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ohra en Orthodontische regels...
Re: Ohra en Orthodontische regels...
Beste heer/mevrouw,
Wij willen graag kijken wat er aan de hand is. Zou u een e-mail willen sturen naar [email protected] met als onderwerp "OHRA en Orthodontiische regels"? Vermeld hierin uw N.A.W. gegevens, uw relatienummer en de gegevens van de orthodontist.
Met vriendelijke groet,
OHRA Webcare
Wij willen graag kijken wat er aan de hand is. Zou u een e-mail willen sturen naar [email protected] met als onderwerp "OHRA en Orthodontiische regels"? Vermeld hierin uw N.A.W. gegevens, uw relatienummer en de gegevens van de orthodontist.
Met vriendelijke groet,
OHRA Webcare
Re: Ohra en Orthodontische regels...
Slaat inderdaad helemaal nergens op. Hoop dat het een foutje van Ohra is!
Re: Ohra en Orthodontische regels...
Ook wij zijn de dupe van gedoe tussen orthodontist en verzekeraar. Onze dochter heeft in januari 2012 een beugel gekregen en we zijn verzekerd bij ZilverenKruis Achmea. We schrokken behoorlijk toen bleek dat we maar ongeveer de helft van de kosten van de beugel vergoed kregen. Gebeld met de verzekeraar en die vertelde dat de orthodontist de factuur niet goed had opgesteld. Hij had de factuur moeten splitsen in twee delen: honorarium en techniek & materiaal. Dus hebben wij hem gevraagd een gecorrigeerde factuur te maken. Hij weigert dat en geeft aan dat in een landelijk orthodontisten overleg is afgesproken dat geen van hen de facturen aanpast. De verzekeraar moet wat hem betreft de regels maar aanpassen. Dus hebben wij weer gebeld met de verzekeraar. Nu gaat ZilverenKruis Achmea contact opnemen met de orthodontist. Nu maar hopen dat ze er samen uit komen. En dat wij de 170 euro nog terug krijgen waar we recht op hebben.
Wat het extra zuur maakt is dat onze dochter eigenlijk een beugel in december 2011 zou krijgen. Maar omdat ze toen twee weken ziek was moeten we de beugel op 12 januari laten plaatsen. We zijn dus dubbel de pineut, want in 2011 waren de vergoedingen veel ruimer dan nu. En voor dit soort gevallen bestaat er niets zoiets als een coulance regeling.
Wat het extra zuur maakt is dat onze dochter eigenlijk een beugel in december 2011 zou krijgen. Maar omdat ze toen twee weken ziek was moeten we de beugel op 12 januari laten plaatsen. We zijn dus dubbel de pineut, want in 2011 waren de vergoedingen veel ruimer dan nu. En voor dit soort gevallen bestaat er niets zoiets als een coulance regeling.