LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten OV-Chipkaart defect

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
RobinAlbers
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2011 10:36

Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door RobinAlbers »

Beste lezer,

Vandaag kom ik plots tot de ontdekking dat ik niet meer kan inchecken op het station, omdat ik toch naar school moet ben ik gewoon zonder in te checken de trein in gestapt.

Tijdens de controle vertelde de conducteur mij dat mijn kaart waarschijnlijk defect is. Hij kon geen scheur of barst ontdekken in de kaart.

Ik reis dagelijks het traject Zwolle - Leeuwarden en het is erg prijzig als ik 2 weken zonder OV-Kaart komt te zitten, terwijl mijn kaart nog gewoon heel is. Dus ben ik langsgegaan bij de service balie van NS. Ook hier werkte mijn kaart helaas niet en kreeg ik een formulier mee om een vervangende kaart aan te vragen. Gedurende de productie periode zal ik zelf moeten opdraaien voor de kosten. Dit is voor het hele traject zon 37 euro en kan ik als student niet betalen als ik het 2 weken moet volhouden.

Omdat ik het volgende de NS medewerker zou kunnen declareren, omdat mijn pas nog gewoon heel is zal alles wel goed moeten komen. Helaas heb ik geen vertrouwen in TLS. Dit komt omdat ik eerder dit probleem heb meegemaakt 2 weken voor school zou beginnen had ik mijn OV-kaart ontvangen. Product er opgezet en 1 dag gebruikt, werkte prima. Daarna heb ik hem 2 weken niet gebruikt. Op de dag dat ik hem weer nodig had werkte mijn kaart niet meer en moest ik een vervangende kaart aanvragen. Dit heeft 5 weken geduurd voordat ik een nieuwe kaart kreeg! 3 weken productietijd en ze waren mijn product vergeten klaar te zetten 2 weken lang!. Deze kosten heb ik ondanks het hun fout was nooit vergoed gekregen zowel DUO als TSL wezen naar elkaar!

TSL medewerkers vertellen mij nu dat ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding, NS personeel verteld het tegenovergestelde en ik zou volgens hun tot een bepaald bedrag vergoeding kunnen krijgen.

Kan iemand mij hier mee helpen? Ik word dus wederom van het kastje naar de muur verwezen.. en bij TSL krijg je nooit is een duidelijk antwoord!

Alvast bedankt

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het interesseert niemand bij NS, Translink enz. dat jij of wie dan ook problemen hebt :? :( :x De huidige en toenmalige minister van Verkeer en waterstaat niet, niemand.
Zelf hebben ze niet met die %^&(*( kaart te maken, dus ook nooit problemen.
Ze doen net of ze het begrijpen, maar dat doen ze niet, kunnen ze niet en maakt ze in wezen ook geen bal uit...want het raakt hen toch niet in de portemonnee.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Vind het heel erg vervelend om het te moeten zeggen, maar naar een vergoeding kun je fluiten! Zelf heb ik het vroeger al meegemaakt, en 2 mensen uit mijn naaste omgeving precies hetzelfde verhaal. En met een beetje pech mag je ook betalen voor een vervangende kaart, zelfs als deze vanaf het begin niet heeft gewerkt. Dat is wat ik zelf heb meegemaakt, en het geld dat je op je kaart had staan ben je ook meteen kwijt, jammer de pammer. Hopelijk is dat in jouw geval niet zo, wens je succes en hoop dat je kaart straks weer gewoon werkt, maar die kosten die je moet maken voor je treinreis van Zwolle naar Leeuwarden zul je niet meer terugzien.

egel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:28

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door egel »

Beste lezer,
Op zaterdag voor kerst opgestuurd een defecte studentenovkaart, aangetekend, aangekomen 27/28 december 2011.
Nu 20 januari nog steeds geen kaart, bij herhaling klantenservice gebeld, mail naar projectleider doorgezet naar de politiek.
Vandaag Back Office aan de telefoon, de kaart is zoek en/of nooit aangekomen, raar wel afgetekend voor ontvangst. Advies kaart laten blokkeren en nieuwe aanvragen. Enfin gedaan ben benieuwd wanneer er een kaart komt en of we de kosten terug krijgen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door olaf79 »

Klacht indienen bij het ov loket van ROVER
https://www.ovloket.nl/?ac=Klachtenformulier-10-1

erik2905
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 09:53

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door erik2905 »

zoon heeft in oktober gereisd met een defecte kaart. Controle door conducteur gaf dit aan. Aan de kaart was geen schade te zien. bekeuring gekregen en het bericht dat je via de site van de ov een formulier in moest vullen en je kaart op moest sturen. Aldus gedaan. trein en buskaartjes bewaard en na ontvangst van de nieuwe kaart met een declaratie formulier opgestuurd Ook de bekeuring zou gedeclareerd kunnen worden. dan hoor je weken niets. daarna een bericht dat ze het afgewezen hebben omdat ze geen bewijsstukken hebben. gelukkig alle kaartjes en dergelijke gekopieerd en nogmaals opgestuurd. weer bericht terug dat ze niets ontvangen hebben en dus geen bewijsstukken hebben. Nogmaals de kopieen geprint en opgestuurd. dan weer weken niks geen bericht en dan een bericht dat er van de dik 200 euro kosten maar 34 euro word uitgekeerd wegens een zichtbaar beschadigde kaart. De kaart was NIET zichtbaar beschadigd toen hij is gecontroleerd door de conducteur en de OV checkpoint op station Groningen. Maar hoe bewijs je dat als je de kaart al op gestuurd hebt ????????
We willen gewoon gecompenseerd worden.
en verdomd.
vanmorgen telefoontje van mijn zoon dat de kaart weer hapert. hij is nu in Zwolle en daar bij 2 punten geweest waar eendame hem te woord stond. ze kunnen geen brief meegeven om aan te geven dat hij in afwachting van een vervangende kaart zou kunnen reizen. hij zou naar een OV kantoor in Zwolle moeten gaan maar heeft nu eerst zijn studie toetsen dus vanmiddag maar kijken waar dat kantoor is. zie de bui al weer hangen. wat een waardeloos systeem is deze OV kaart en dan vooral als je er problemen mee hebt. Je kan bellen , maar de dame aan de andere kant van de lijn wil alleen maar dat je een formulier invult via het internet en ze is zeer begripvol maar daar heb je geen ruk aan. wat je wil is dat je de kosten die je nu moet maken gewoon terug ontvangt. Tis voor een student al duur genoeg die reizen voor te schieten. Kan het OV hier nu niets voor bedenken????????? nu is het gewoon een ontmoedigings beleid. stuur maar op, Oh we zijn het kwijt, stuur nog maar eens op en ga maar door tot je er zat van bent. dan hebben ze gewonnen. maar je hebt toch recht op vrij reizen als student??????????? Heeft OV ook een loket waar je je kan melden met dit probleem zodat dait aan de balie opgelost kan worden??????? dan wil ik daar wel eens naar toe. zoals het nu geregeld (of liever gezegd NIET geregeld) word is gewoon waardeloos

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door manondoris »

mijn dochter had 2wk geleden voor de 3 de keer een defecte kaart ! zij heeft hem steeds als verloren opgegeven en de laatste keer was de nieuwe kaart er al met 5 dagen . de schade post viel hier erg mee ,wel heeft zij de dagen dat ze een defecte kaart had keurig kaartjes gekocht .het hele systeem is en blijft een drama alleen moet ik eerlijk zeggen dat ze steeds vlotter zijn met een nieuwe kaart .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je de berichten leest, zie bijv de Telegraaf van Zaterdag 31-3, dan weet je waarom dit zo gebeurd.

Men is bewust de boel aan het flessen, en de politiek doet niets. (maken zich liever druk om een domme PVV site dan dat ze echte problemen aanpakken)

Anno 1965
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 apr 2012 19:50

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

Die OV kaart gaat heel snel stuk als je hem los gebruikt.
Dat kreng kan niet tegen buigen dus mijn advies is om hem in je portomonee te laten zitten bij het inchecken.

Verder is dat hele TLS niet erg betrouwbaar na de hackverhalen en hun reactie en na de berichtgeveing in de Telegraaf over het GVB en de betrokkenen die nu bij TLS werken.

En de overheid staat erbij en kijkt ernaar en doet misschien wel mee met die fraude.

erik2905
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 09:53

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door erik2905 »

vanmiddag is zoon in Zwolle naar de DUO IB groep gegaan en daar zijn verhaal gedaan. Een dame daar heeft contact opgenomen met klantenservice OV en kwam daar ook niet verder. Blijkbaar is "van het kastje naar de muur"een geliefd spel bij de "klantenservice OV". nu ons aan het beraadden wat te doen. weer wekenlang voor de kosten opdraaien voor iets waar je niets aan kan doen stuit mij echt tegen de borst. Ik begrijp sowieso niet waarom dit allemaal op deze wijze moet. Studenten krijgen een kaart, het zij voor door de weeks, het zij voor een weekend, reisgelegenheid. Geef doordeweeks een groene kaart, weekend reizigers een gele kaart en laat het in en uitchecken achterwege. Het voegt niets toe behalve een hoop ****. Wie anders wil reizen kan een kaart aanvragen en daar , indien nodig voor betalen. Maar als we mensen gratis reizen aanbieden met een in- en uitcheck punt waarom moet dat dan op zo'n moeilijke wijze geregeld worden.

inmiddels wel door dat je beter je kaart kunt verliezen en dat melden,dan een niet werkende kaart opsturen. werkt blijkbaar veel sneller.
nu zien hoe we dit weer snel voor elkaar kunnen krijgen.
Maar OV kaart voor studenten is gewoon een OV SHITkaart

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door manondoris »

Dat zeg ik !! Alltijd als vermist opgeven ! Heb je binnen 1 week een nieuwe studente ov.

Jorizla
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2011 12:27

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Jorizla »

Beste lezers,

2 maanden geleden was mijn ov chipkaart kapot. Onderant heb ik een nieuwe gekregen wat 3 weken heeft geduurt. Leuk prijskaartje zat daar aan bytheway*

Vanmorgen wou ik in de bus stappen en mijn kaart voor de lezer houden.. werkt hij plots helemaal niet meer! Van de busshauffeur moest ik uitstappen of betalen. (6 euro voor een enkeltje, en dat elke dag) Dat deed ik dus niet..

Ik snap het niet.. Ik heb nog niet eens de kosten van de reparatie betaald en mijn kaart is alweer kapot! er zit geen barstje in.. geen deukje op.. WTF!?
En ik heb een annonieme ov kaart die het wel gewoon doet. Allebij heb ik ze in mijn portomonee.. de 1 wel kapot de ander niet.. HUH?

Nu zal ik eerst naar een balie van een ov bedrijf moeten om te kijken of die echt kapot is, en daarna weer 3 weken moeten betalen voor het reizen. Zo even uit mijn hoofd komt dat uit op.... zon 150 euro..


WAT EEN RAMP ZON OVKAART! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

stofzuigertje

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De meeste banken hebben bescherm houdertjes voor bankpasjes en met die reclame kun je de chip kaart van OV ook beschermen.
Die werken goed omdat ze niet buigen.

Het probleem is niet de zichtbare maar de manier van maken.
Er zit een folie met chip in jou OV kaart.
bij het buigen blijven beide kanten dus boven en onderkant vaak schadevrij maar de midden laag in deze holle kast breekt wel.

Dus buigen zonder schade buitenzijde en dat gebeurde meestal in broekzak tijdens gaan zitten.
In borstzak is dus veiliger en ook een portemonnee moet stevig genoeg zijn.

De bankpas houders zijn daarom erg goed en gratis....
Eventueel kun je hem ook achterop je mobiel plakken, die buigen ook niet en
dan blijven ze beide heel.

Dus nooit Telefoon of OV kaart in broekzak want als je gaat zitten....
Een soort hefboom waar ze nooit tegen kunnen.
Suc6...

Timo1234
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2011 11:55

Re: Studenten OV-Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Timo1234 »

Beste lezers,

Ik heb een soort gelijk verhaal en ik weet niet wat ik moet doen. Afgelopen vrijdag middag 27 april hield mijn OV-chipkaart er ook mee op. En ik wilde toch nog wel graag van school naar huis. Terwijl die ochtend me kaart nog gewoon werkte in de trein en de bus. Hij is niet zichtbaar beschadigd, ik ben niet vergeten uit te klokken, geen negatief saldo en me reisproduct staat er ook gewoon nog op. Ik voelde er weinig voor om weer zo'n kansloos klantenservice nummer te bellen voor 10cent/min dus heb ik ze gemaild. Krijg je zo'n kopie paste bericht terug dat je alles moet checken wat ik hierboven heb gedaan. Tja behalve een OV-bedrijf bezoeken... beetje ver weg zo zonder gratis reizen. En als ik dan op internet allemaal berichten lees dat niemand reis vergoeding krijgt... wat moet je dan? Het is niet mijn fout dat die kaart kapot gaat. Moet ik nu maar gewoon dat ding opsturen en reiskaartjes bewaren? Of heeft dat geen nut. Ik heb gewoon het recht om gratis te reizen! Waar is het recht gebleven? Hopelijk kan iemand mij advies geven.

Met vriendelijke groet,
Timo

Gesloten