LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kpnfactuur
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 14:03

Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door kpnfactuur »

Geachte Forum leden,

Ik kreeg de factuur van KPN onder ogen, waarvan mij al
opviel dat hij een beetje aan de hoge kant was. Toen ik
de factuur ging bekijken zaten er een aantal fouten in.
Nogmaals activatiekosten van euro 25,=, te vaak huur digitale-ontvanger
en opnemen pakket berekend. Meteen met de KPN gebeld
op het bekende telefoonnummer euro 0,10 per minuut.

De medewerkster gaf na onderzoek inderdaad aan dat de factuur
niet klopte, maar het werd gecrediteerd. Op mijn vraag hoe dat zou
gaan kwam het antwoord, het wordt in mindering gebracht op de
volgende nota (ik schiet dus euro 40,= even voor 1 maand voor).

Ik heb aangegeven dat ik liever de juiste nota wilde ontvangen
zodat ik deze kan gaan betalen. Dit was absoluut niet mogelijk.
En ik moest ook nog voor 8 april gaan betalen, anders werd ik
afgesloten.

Al met al heeft het gesprek 34 minuten geduurt a euro 0,10.
Totaal dus euro 3,40 + even voorschieten euro 40,=

Het begint erop te lijken dat de KPN een bank functie heeft
aangenomen om even mijn euro 40,= een maand lang vast te
houden. KPN heeft alleen al 5,6 miljoen mobiele klanten.
Even rekenen als ze dit bij iedereen zouden doen.
5,6 miljoen keer euro 40,= is toch even 224 miljoen even een
maandje lekker rente trekken.

Ik hoop niet dan KPN volgende maand zich weer in mijn factuur
vergist en per ongeluk euro 500,= te veel in nota brengt, ik weet
nu dat ik het namelijk wel eerst even moet voorschieten.

Zijn er meer mensen die bovenstaande verhaal herkenen ?
Roept u maar.

Indien een medewerker van de KPN dit leest en iets voor
mij kan betekenen dan volgt hier mijn emailadres.

[email protected]

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het begint erop te lijken dat de KPN een bank functie heeft aangenomen om even mijn euro 40,= een maand lang vast te houden. KPN heeft alleen al 5,6 miljoen mobiele klanten. Even rekenen als ze dit bij iedereen zouden doen. 5,6 miljoen keer euro 40,= is toch even 224 miljoen even een maandje lekker rente trekken.
Even voor de goede orde: dit slaat nergens op.Ik ga er vanuit dat het bij bijna iedereen wel goed gaat, die die berekening slaat nergens op.
En dit is inderdaad ook de standaard werkwijze van KPN. Bij fouten wordt dit op de volgende factuur verrekend, heb ik ook al eens meegemaakt. Een nieuwe factur maken voor 1 persoon op afroep kost namelijk meer. Maar ik was ook zo slim om even te melden dat ik moest bellen met een betaalnummer om hun fout recht te zetten. En daarom kreeg ik ook de kosten van het bellen, want het was niet mijn fout. Tip voor de volgende keer misschien :mrgreen:

kpnfactuur
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 14:03

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door kpnfactuur »

Hallo Dirkie,

Kijk eens aan het is jouw ook al eens overkomen :o Dus dat is
al de tweede met dezelfde ervaring :wink: :wink: Dus zo'n
rare opmerking was het dus niet. En ja de kosten zullen hoger
zijn als de KPN weer een factuur moet sturen, alhoewel het gaat
allemaal per email tegenwoordig, dus een postzegel is niet meer
nodig. Maar goed ik heb geen fout gemaakt, waarom moet ik dan
betalen. De KPN maakt de fout, en ja als die daarvoor extra kosten
moet maken, dat hoort erdan bij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door bprosman »

dus een postzegel is niet meer
nodig. Maar goed ik heb geen fout gemaakt, waarom moet ik dan
betalen. De KPN maakt de fout, en ja als die daarvoor extra kosten
moet maken, dat hoort erdan bij.
Postzegel is niet meer nodig maar om 1 factuur opnieuw te maken , uit te draaien etc. daar is een medewerker toch wel een half uurtje mee bezig, nu ken ik de salarissen bij KPN niet zo maar zo'n 25...50 Euro zal dat wel kosten. Dus verrekenen is goedkoper.
De KPN maakt de fout, en ja als die daarvoor extra kosten
moet maken, dat hoort erdan bij.
Die berekenen ze echt wel door aan de klant.

40,- Euro, 1 maand... ben bang dat de rente niet genoeg is voor een "avondje uit" :wink:

kpnfactuur
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 14:03

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door kpnfactuur »

Ja wat is normaal. Als ik naar de bakker ga en ik koop een brood
en hij zegt dit kost euro 3,=. Ik betaal en zie dat het brood euro 1,=
kost en de bakker zegt "Bij de volgende keer krijg je die euro 2,= wel
terug, dan is dat toch een beetje vreemd. Ik wil graag betalen wat ik ook afneem.

Nu is KPN natuurlijk veel groter, maar ja moet de consument daar de dupe van worden.

kpnfactuur
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 14:03

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door kpnfactuur »

Ja wat is normaal. Als ik naar de bakker ga en ik koop een brood
en hij zegt dit kost euro 3,=. Ik betaal en zie dat het brood euro 1,=
kost en de bakker zegt "Bij de volgende keer krijg je die euro 2,= wel
terug, dan is dat toch een beetje vreemd. Ik wil graag betalen wat ik ook afneem.

Nu is KPN natuurlijk veel groter, maar ja moet de consument daar de dupe van worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:40,- Euro, 1 maand... ben bang dat de rente niet genoeg is voor een "avondje uit" :wink:
Klopt het zijn allemaal geen wereldbedragen en ik begrijp uw punt ook wel.

Maar aan de andere kant begrijp ik het punt van TS ook wel. Wat KPN doet, is wel een beetje meten met 2 maten. Betaal maar eens een keer als klant 40,- te weinig. Dan gaan ze er wel een punt van maken door een aparte factuur te sturen. Dan kan er wel een hoop kosten aan gemaakt worden om het te corrigeren. Dan zegt KPN ook niet ach we brengen het bij de volgende factuur wel extra in rekening en betaal dan maar een keer.

Ja dit is een standaardprocedure van KPN, maar dat wil niet zeggen dat het een juiste procedure is.

kpnfactuur
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 14:03

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door kpnfactuur »

Hallo Emmy 75,

Ik ben het geheel met je eens :D

TomONeill
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:31

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door TomONeill »

Als het goed is (wat ook al eerder hier gezegd is) kun je dat geld terug krijgen voor het bellen met de klantenservice.
Het is een rare gang van zaken. Ze doen het, zoals je zelf al zegt, om rente te trekken.
Volgens mij ben je niet verplicht die extra 40 euro te betalen, het is immers een fout, ze kunnen het niet eisen. Als je een automatische incasso hebt, heb je wel erge pech. Maak je het zelf over, maak het dan gewoon zonder die 40 EUR over.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze doen het, zoals je zelf al zegt, om rente te trekken.
Dat geloof je toch zelf niet he :? . Klant belt, boos, moet te woord gestaan worden, factuur moet gecorrigeerd worden, ben je toch als medewerker al gauw 15...20 minuten mee bezig. Zoals ik al eerder schreef, ken de uurlonen niet bij KPN maar 10..20 Euro kost dat wel, hoeveel rente moet je krijgen op 40 Euro, 1 maand om 10...20 Euro goed te maken :?

kpnfactuur
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 14:03

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door kpnfactuur »

Okay bprosman, maar waarom krijg ik geen factuur die gewoon klopt, dat is toch een normale manier van zaken doen. Tuurlijk snap ik dat er een fout gemaakt kan worden, maar dan stuur je toch een nieuwe factuur. Indien ik te weinig had betaald had ik meteen aanmaningen gekregen, en zou ik worden afgesloten. Enig idee hoeveel tijd en mankracht dat kost.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door Linoge »

kpnfactuur schreef:
Indien een medewerker van de KPN dit leest en iets voor
mij kan betekenen dan volgt hier mijn emailadres.

[email protected]
Kijk, dat is dan wel handig. Alvast inspelen op de KPN Webcare die ongetwijfeld langskomt. Met een gebruikersnaam als kpnfactuur gaat dat zeker lukken. Lijkt wel vooropgezet.

Alice300766
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2012 20:43

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door Alice300766 »

Ik zou de automatische incasso van KPN laten storneren en het juiste bedrag ter plekke overmaken. :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door bprosman »

maar dan stuur je toch een nieuwe factuur.
Ook dat is extra werk en kost gewoon geld. Die facturen worden automatisch gegenereerd, een kortingspost opvoeren is gewoon de eenvoudigste (lees goedkoopste) oplossing.
Mensen onderschatten vaak wat "even een factuurtje printen" in grote organisaties kost. Zelf werk ik ook in een grote organisatie en wij mogen al jaren voor bedragen onder de 500 Euro niet meer op rekening kopen (maar via een company creditcard). Er is ooit een onderzoek geweest en daar bleek dat een order plaatsen om op rekening te kopen, facturering afhandelen (= factuur betalen) 150 !! Euro kostte.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Factuur KPN fout, wel even voorschieten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Die facturen worden automatisch gegenereerd, een kortingspost opvoeren is gewoon de eenvoudigste (lees goedkoopste) oplossing.
Mensen onderschatten vaak wat "even een factuurtje printen" in grote organisaties kost.
Dat onderschat ik niet, ik weet dat het zoveel kost en duur is. En ja u heeft gelijk dat het opvoeren van een correctie post in de volgende factuur een stuk voordeliger is.

Maar als dit hèt argument is, zouden ze dit ook op precies diezelfde manier moeten doen als de consument eens per ongeluk een keer te weinig betaald. Waarom doen ze dat in zo'n geval dan niet ? Nee dan komen er wel aparte facturen en herinneringen enz. Dat is dan ook niet nodig.
Het is meten met 2 maten.

Het gaat niet om schokkende bedragen in dit geval, maar er zijn mensen die met grote moeite iedere maand weer rondkomen. Die kunnen die paar tientjes extra soms niet zomaar missen. Het gaat erom dat bedrijven er niet zo willekeurig mee moeten omspringen ten koste van de consument.

Wat als er ineens een foutje wordt gemaakt en er 2000 euro wordt geïncasseerd ? Ja foutje, krijgt u volgende maand wel terug. Hoe u deze maand moet rondkomen, is uw probleem.

Gesloten