| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Wie kan mij helpen en wat zijn mijn rechten?
Situatie:
Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Tele2, kreeg ik een aanbieding om weer met 1 jaar te verlengen. Op dat moment zou ik ook gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Online wilde ik de verhuizing doorgeven, maar dit ging helaas nog niet, want ik moest wachten tot het nieuwe abbonement in zou gaan. Dus ik gewacht totdat het nieuwe abbo starte op 19-11-11 en via de site van Tele2 doorgegeven dat ik was verhuisd. De oplevering zou 05-12-11 plaats vinden.
Op bovenstaande datum nog steeds geen internet & telefonie, dus heb ik gebeld naar de klantenservice. Deze wisten mij niet te vertellen waarom er nog steeds niet was opgeleverd en ik zou worden teruggebeld. Na dagen gewacht te hebben nog steeds niks vernomen, dus maar weer zelf teruggebeld. Er zou een probleem zijn met de vorige bewoner, deze had zijn internet nog niet afgemeld??? Zo ging het meerdere malen door, zij zouden terug bellen, maar iedere keer moest ik zelf terugbellen en iedere keer was het weer een andere reden of konden zij mij de reden niet geven.
Inmiddels een maand verstreken en had ik hun aangegeven, als er niet binnen een maand opgeleverd zou worden, ik een andere provider zou zoeken. Na 6 weken heb ik mij dus aangemeld bij een andere provider en Tele2 opgezegd.
Wat bleek vervolgens na 8 weken, want de nieuwe provider moest wachten dat Tele2 de lijn niet meer zou bezetten, toen konden ze in ene keer wel leveren! Dus heb ik nog 1 week gebruik kunnen maken van de diensten van Tele2, voordat ik de nieuwe provider kreeg.
Vervolgens hebben ze dus € 400,00 afgeschreven om het contract af te kopen, omdat ik had opgezegd. Heb weer meerdere malen gebeld, maar kom er dus echt niet onderuit. Ik vind het gewoon schandalig dat ik 2 maanden heb moeten wachten en als ik dan opzeg, omdat zij in gebreke zijn geweest, moet ik ook nog het contract afkopen. Hun redenatie is, dat ik ze niet de kans heb gegeven om het probleem op te lossen, wat dat ook geweest mocht zijn. Maar heb ze toch wel de kans gegeven, door meerdere malen te bellen en aan te geven dat het zo niet werkte.
Graag advies over deze kwestie. wat nu verder te doen.
Situatie:
Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Tele2, kreeg ik een aanbieding om weer met 1 jaar te verlengen. Op dat moment zou ik ook gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Online wilde ik de verhuizing doorgeven, maar dit ging helaas nog niet, want ik moest wachten tot het nieuwe abbonement in zou gaan. Dus ik gewacht totdat het nieuwe abbo starte op 19-11-11 en via de site van Tele2 doorgegeven dat ik was verhuisd. De oplevering zou 05-12-11 plaats vinden.
Op bovenstaande datum nog steeds geen internet & telefonie, dus heb ik gebeld naar de klantenservice. Deze wisten mij niet te vertellen waarom er nog steeds niet was opgeleverd en ik zou worden teruggebeld. Na dagen gewacht te hebben nog steeds niks vernomen, dus maar weer zelf teruggebeld. Er zou een probleem zijn met de vorige bewoner, deze had zijn internet nog niet afgemeld??? Zo ging het meerdere malen door, zij zouden terug bellen, maar iedere keer moest ik zelf terugbellen en iedere keer was het weer een andere reden of konden zij mij de reden niet geven.
Inmiddels een maand verstreken en had ik hun aangegeven, als er niet binnen een maand opgeleverd zou worden, ik een andere provider zou zoeken. Na 6 weken heb ik mij dus aangemeld bij een andere provider en Tele2 opgezegd.
Wat bleek vervolgens na 8 weken, want de nieuwe provider moest wachten dat Tele2 de lijn niet meer zou bezetten, toen konden ze in ene keer wel leveren! Dus heb ik nog 1 week gebruik kunnen maken van de diensten van Tele2, voordat ik de nieuwe provider kreeg.
Vervolgens hebben ze dus € 400,00 afgeschreven om het contract af te kopen, omdat ik had opgezegd. Heb weer meerdere malen gebeld, maar kom er dus echt niet onderuit. Ik vind het gewoon schandalig dat ik 2 maanden heb moeten wachten en als ik dan opzeg, omdat zij in gebreke zijn geweest, moet ik ook nog het contract afkopen. Hun redenatie is, dat ik ze niet de kans heb gegeven om het probleem op te lossen, wat dat ook geweest mocht zijn. Maar heb ze toch wel de kans gegeven, door meerdere malen te bellen en aan te geven dat het zo niet werkte.
Graag advies over deze kwestie. wat nu verder te doen.
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
moeten wachten en als ik dan opzeg, omdat zij in gebreke zijn geweest
Je had ze schriftelijk in gebreke moeten stellen met daaraan gekoppeld een redelijke oplostermijn. Daarna had je eventueel kunnen ontbinden.Maar heb ze toch wel de kans gegeven, door meerdere malen te bellen en aan te geven dat het zo niet werkte.
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Inmiddels een maand verstreken en had ik hun aangegeven, als er niet binnen een maand opgeleverd zou worden, ik een andere provider zou zoeken.
Heb je dat schriftelijk (mail) gedaan?
Heb je dat schriftelijk (mail) gedaan?
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Dus geen poot om op te staan, omdat ik alles telefonisch heb gedaan.
of zijn er nog mogelijkheden?
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Tele2 heeft 30 dagen de tijd om het contract op te leveren. Daarna kun je zonder opgaaf van reden opzeggen. Er is hier sprake van een nieuw contract omdat er een nieuwe contracttermijn van 1 jaar in gaat.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Dit artikel is uit 2008. Inmiddels is wettelijk bepaald (Wet van Dam) dat je op dezelfde manier mag opzeggen als je je hebt aangemeld. In dit geval volstaat telefonisch opzeggen dus. Zie http://www.iusmentis.com/zakendoen/cons ... verlengen/
Tele2 graait nu 400 euro bij je weg. Hiermee maakt Tele2 zich 2x schuldig aan oneerlijke handelspraktijken:
1) Ze brengen kosten in rekening die ze niet in rekening mogen brengen
2) de afkoopsom die ze in rekening brengen is ook nog eens te hoog. Zie:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3620
Ik zou de 400 euro storneren (terugboeken met internetbankieren).
Vervolgens de aanmaning afwachten en hiermee eventueel een geschil aanspannen tegen Tele2. De betwiste 400 euro kun je dan aan de Geschillencommissie betalen. Zij bepalen dan wie die 400 euro krijgt. In de tussentijd kan Tele2 niets tegen je doen (zoals incassobureaus inschakelen).
Dit geschil, mits correct en volledig onderbouwd, win je op zijn minst gedeeltelijk. De procedure kan online gevoerd worden.
http://www.sgc.nl > elektronische communicatiediensten
Je kan natuurlijk ook niets doen en je wonden likken. Tele2 blijft dan wegkomen met deze smeerlapperij.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Dit artikel is uit 2008. Inmiddels is wettelijk bepaald (Wet van Dam) dat je op dezelfde manier mag opzeggen als je je hebt aangemeld. In dit geval volstaat telefonisch opzeggen dus. Zie http://www.iusmentis.com/zakendoen/cons ... verlengen/
Tele2 graait nu 400 euro bij je weg. Hiermee maakt Tele2 zich 2x schuldig aan oneerlijke handelspraktijken:
1) Ze brengen kosten in rekening die ze niet in rekening mogen brengen
2) de afkoopsom die ze in rekening brengen is ook nog eens te hoog. Zie:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3620
Ik zou de 400 euro storneren (terugboeken met internetbankieren).
Vervolgens de aanmaning afwachten en hiermee eventueel een geschil aanspannen tegen Tele2. De betwiste 400 euro kun je dan aan de Geschillencommissie betalen. Zij bepalen dan wie die 400 euro krijgt. In de tussentijd kan Tele2 niets tegen je doen (zoals incassobureaus inschakelen).
Dit geschil, mits correct en volledig onderbouwd, win je op zijn minst gedeeltelijk. De procedure kan online gevoerd worden.
http://www.sgc.nl > elektronische communicatiediensten
Je kan natuurlijk ook niets doen en je wonden likken. Tele2 blijft dan wegkomen met deze smeerlapperij.
-
MAXIEM
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Lex26,
Ik zou het advies van collega Bob Schurkjens zeker opvolgen en over deze "diefstal" van Tele2 een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag. Overigens: kun je het bedrag niet gewoon storneren (dat kan t.e.m. 56 kalenderdagen na afschrijving)? Dat lijkt me het gemakkelijkste. Als dat niet kan, omdat deze afschrijving bijvoorbeeld de code "eenmalige automatische afschrijving" heeft, dan kun je ook nog bij jouw bank een zogenoemd MOI-formulier vragen en invullen. De letters MOI staan voor: Melding Onterechte Incasso. De bank zal dan een onderzoek verrichten of Tele2 wel gemachtigd was en zo niet dan halen zij jouw geld binnen 2 tot 3 maanden terug.
Sukses, Maxiem.
Ik zou het advies van collega Bob Schurkjens zeker opvolgen en over deze "diefstal" van Tele2 een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag. Overigens: kun je het bedrag niet gewoon storneren (dat kan t.e.m. 56 kalenderdagen na afschrijving)? Dat lijkt me het gemakkelijkste. Als dat niet kan, omdat deze afschrijving bijvoorbeeld de code "eenmalige automatische afschrijving" heeft, dan kun je ook nog bij jouw bank een zogenoemd MOI-formulier vragen en invullen. De letters MOI staan voor: Melding Onterechte Incasso. De bank zal dan een onderzoek verrichten of Tele2 wel gemachtigd was en zo niet dan halen zij jouw geld binnen 2 tot 3 maanden terug.
Sukses, Maxiem.
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Ik zie helaas pas nu dat ik nog reacties heb gekregen op deze kwestie en ben bang dat ik te laat ben met het storneren, zal het nog gaan uitzoeken.
Is trouwens de wet van Dam niet pas van toepassing op contracten afgesloten na 01-12-2011? Ik heb namelijk dit contract afgesloten in November en volgens mij zien zij het als een nieuw contract en niet als een verlenging... heb namelijk zo'n constructie gekregen, waarbij ik het 1ste half jaar korting zou ontvangen.
Tevens ben ik bang dat ze nog steeds incasso's gaan sturen en dat ik mogelijk geregistreerd ga worden als wanbetaler.
Is trouwens de wet van Dam niet pas van toepassing op contracten afgesloten na 01-12-2011? Ik heb namelijk dit contract afgesloten in November en volgens mij zien zij het als een nieuw contract en niet als een verlenging... heb namelijk zo'n constructie gekregen, waarbij ik het 1ste half jaar korting zou ontvangen.
Tevens ben ik bang dat ze nog steeds incasso's gaan sturen en dat ik mogelijk geregistreerd ga worden als wanbetaler.
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Bij de ING en de RABObank kan het tot 56 dagenvogels schreef:Storneren kan tot een half jaar na incasso.
Bij een on terechte incasso 13 maanden, maar dan alleen als de bank eerst onderzoek heeft verricht (dus dit kun je niet zomaar zelf doen).
Re: Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Het moment waarop je melding doet telt bij een onrechte incasso.
