LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekeringen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Radar »

Bij het afsluiten van een autoverzekering kijk je uiteraard naar de hoogte van de premie. Maar wat als je schade veroorzaakt ? Hoeveel gaat de premie dan omhoog? De verzekeringssite.nl deed onderzoek en geeft uitleg over de opvallende uitkomsten.

Maandag in Radar, om 20.30 op Nederland 1

stofzuigertje

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Bonus Malus ladder is per maatschappij verschillend.

Maar nog erger is dat de voordelige aanbieder die nu het goedkoopste zijn meestal na 1 jaar duurder worden omdat ze verlies maakten.
Dan kom je weer bij je oude vertrouwde terug en mis je de No Claim bescherming die bij overstap altijd komt te vervallen.
Ook de opgave van schadevrije jaren was gedaald en dat zonder schade...?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door gtp »

De no-claim beschermer zorg er alleen voor dat deze zich niet wijzig bij het melden bij schade, maar de schade heeft WEL invloed heeft op het aantal schade-vrije jaren. Inmiddels hebben de meeste maatschappijen die de no-claim beschermer hebben deze in de ban gedaan.

MAXIEM

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

stofzuigertje

Je schrijft:
Ook de opgave van schadevrije jaren was gedaald en dat zonder schade...?
Dat werd mij vorig jaar ook geflikt, totdat ik mijn advocaat inschakelde. Toen was het ineens een "vergissing".

mvg, maxiem.

anaesthesie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:32

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door anaesthesie »

ls zoals bij vele verzekeringskwesties is er een ding zeker U wordt niet verzekerd maar U verzekert de maatschappij van een( hele) goede winst autoschade zo duur en verliesgevend maar Waarom dan toch iedereen lokken ik zou zeggen ga maar lekker naar de buurman

Crien
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 18:22

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Crien »

Ik kreeg van de week ineens bericht dat unive de bonus opbouw bescherming heeft afgeschaft.(reden: het altijd schadeclaims is fors toegenomen en om de kosten aanvaardbaar niveau te houden hebben ze besloten dat af te schaffen) Al die tijd voor niets extra premie betaald.

kilometerverzekering
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 20:47

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door kilometerverzekering »

Geachte redactie,
Wij vinden het teleurstellend dat uw zogenaamde onafhankelijke vergelijkingssite de onderzoeken naar eigen hand zet. De Kilometerverzekering doet geen zaken met de vergelijkingssite van de verzekeringssite. De reden hiervoor zijn omdat wij de tussenpersoon verzekeringssite te hoge kosten moeten betalen om in de vergelijking te worden opgenomen. Derhalve zullen wij ook niet in de vergelijkend onderzoek van de Verzekeringssite bij Tros Radar worden getoond. En wat schetst onze verbazing... U weet het antwoord al. Een Kilometerverzekering is een autoverzekering waarbij de premie afhankelijk is van het aantal gereden kilometers. Wanneer iemand een schade maakt die niet of niet geheel kan worden verhaald op een tegenpartij ( ruitschade nvt ) dan krijgt men helemaal geen premieverhoging. Ook geven wij helder in de voorwaarden op dat de klant per schade 4 schade vrije jaren verliest. De klant blijft gewoon dezelfde premie betalen. Jammer dat dit nu weer eens niet in de vergelijking naar voren komt. Wel uiteraard een goede zaak dat Tros Radar hier aandacht aan wenst te besteden. Beste Tros Radar waarom laten jullie je zo beetnemen. P.S. Mensen met min schade vrije jaren kunnen heel goed overstappen naar een andere verzekeraar!

nicod
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2010 15:20

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door nicod »

In de uitzending van 2 april 2012 was te zien dat de terugval op de bonus-malus-ladder enorm kan zijn. Dat heeft ook grote gevolgen voor de hoogte van de premie. Vraag bij het vergelijken van autoverzekeringen dus altijd een vrijblijvende offerte aan om de polisvoorwaarden goed te kunnen vergelijken.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door gtp »

Crien, niet alleen unive maar meerdere maatschappijen zie mijn eerdere post

quasistatistiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 15:31

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door quasistatistiek »

Erg onzinnig deze klant, heel simpel advies: Bij een kleine schade de schade niet claimen! Ofwel gewoon betalen en hoge korting behouden

RinskeD
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 21:09

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door RinskeD »

Het is me inmiddels helemaa duidelijk, toch bedankt;) Groeten!
Laatst gewijzigd door RinskeD op 04 apr 2012 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2833
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door jonis »

Als je bij iemand anders schade veroorzaakt en je hebt zelf 0,- schade omdat je er bijv. een trekhaak op heb zitten val je met je volledig casco verzekering ook natuurlijk terug in je no-claimkorting.


Waarom zouden mensen anders met alleen een WA-verzekering hun no-claim kwijt raken? :wink:

cocoallo
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2004 12:55

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door cocoallo »

Met belangstelling heb ik naar de uitzending gekeken. Wat ik echter niet begrijp is dat er bij schade niet naar de bestuurder wordt gekeken. Wij hebben het meegemaakt dat we met de auto van onze zoon een schade opliepen in 2010. Door een fout van een duitse vrachtwagen werden we van de weg afgedrukt. Gelukkig zijn we met de schrik en wat blikschade aan de auto vrij gekomen.Schade was niet te verhalen op de bestuurder. Het gevolg was dat mijn zoon door de verzekeringsmaatschappij gestraft werd met bijna dubbele poliskosten. Hij had en heeft tot de dag van vandaag nog nooit schade gemaakt maar kreeg wel een -3. Ik heb de verzekering toen voor hem beëindigd met als gevolg dat hij nergens zijn auto meer kon verzekeren. Van ellende hebben we de auto op naam van mijn man gezet. Mijn man heeft zijn schadevrije jaren nog wel, maar het klopt gewoon niet! Die hele bonus-malus ladder moeten ze gewoon afschaffen. Laat men eens kijken naar werkelijk schadevrij gereden jaren door de persoon en niet naar het voertuig!
Verder zou ik graag willen weten of er iemand is die weet hoelang zo'n -3 achter iemands naam blijft staan.

Lucy28
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 19:36

Re: Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Lucy28 »

Crien, wat bedoel je met 'al die tijd voor niets premie betaald' ? Een extra bonusbescherming is ten eerste geen verplichting maar daar heb je zelf blijkbaar ooit voor gekozen. Ten tweede is het achteraf altijd makkelijk praten omdat je dan zeker weet dat je geen schade hebt gehad. Van te voren wist je niet of je wel/geen schade zou krijgen en daarom ging je je voor een bepaald risico verzekeren. Of had je liever de premie bespaard en zelf het risico gedragen? Achteraf vast wel, maar ja, zulke dingen weet je nou eenmaal niet vooraf. Wees blij dat je premie 'voor niets' betaald hebt, als je er wel gebruik van had gemaakt dan had je namelijk schade gehad.

Gesloten