LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo bank neemt Friesland bank over

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Unbawebabull

Re: Rabo bank neemt Friesland bank over

Ongelezen bericht door Unbawebabull »

CSM schreef:Wat een gezeur, zeg. Hou 's op stugge Fries.
....
U bent rupsje nooitgenoeg.
Dat zijn toch hele mooie argumenten om een discussie te voeren. Mijn complimenten...
Ik was onder de indruk dat TROS Radar een pro-consumenten programma was en dat dit forum mede de consument helpt door onderling informatie uit te wisselen en opinies te ventileren.
Maar er zijn altijd individuen, die vinden dat het pro-consument zijn "gezeur" is.
Ik raad CSM sterk aan zich verkiesbaar te stellen en zich aan de zijde van Geert Wilders, Mark Rutte en Maxiem Verhagen te scharen. Want die hebben tenslotte ook totale schijt aan het hele Nederlandse volk.

Unbawebabull

Als ik het artikel goed begrijp is mijn conclusie juist. DNB houdt in feite fusies van kleine banken tegen om grote banken in staat te stellen, de kleintjes op te souperen. Met welk doel en wie daar voordeel van heeft, god-only-knows, in ieder geval niet de consument. Keus wordt uitgebannen, eenheidsworst, cq controle door maar een paar mega-banken is uw toekomst.

Gezeur?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Gezeur?
Ik weet niet of het gezeur is. Zoals ik in één van mijn eerste reacties schreef ben ik geen fan van FB vanwege hun starre houding tegen klanten in mijn omgeving. Staat overigens totaal los van de overname discussie want misschien hebben ze wel een heleboel uiterst tevreden (lokale) klanten.
Wat betreft de overname discussie en de rol van DNB :
DNB houdt in feite fusies van kleine banken tegen om grote banken in staat te stellen, de kleintjes op te souperen. Met welk doel en wie daar voordeel van heeft, god-only-knows
Persoonlijk denk ik niet dat dat de opzet van DNB is maar meer gebaseerd op welk scenario geeft in de toekomst de beste overlevingskansen. Ondanks de discussie of Rabo nu wel of geen "noodleningen" (nodig) gehad heeft is het nog steeds één van de meest stabiele banken in NL. Dus voor de klanten van FB de minste kans op problemen doordat hun bank omvalt en DNB moet bijspringen. Het zelfde gebeurt in supermarktland, als kleine supermarkt heb je nu éénmaal meer overlevingskans als je wordt overgenomen door AH of Jumbo dan door de Spar.

Unbawebabull

bprosman schreef:... als kleine supermarkt heb je nu éénmaal meer overlevingskans als je wordt overgenomen door AH of Jumbo dan door de Spar.
Dat is allemaal waar. Wat zo tegenstrijdig is in deze situatie, is dat neo-liberalisme concurentie promoot. Daarom hebben we meerdere electriciteitsleveranciers in het leven geroepen, i.p.v. éen overheidsinstantie of de PEB. Daarom hebben we meerdere telefoonbedrijven i.p.v. éen PTT.
In de praktijk blijkt nu, dat het neo-liberalisme (of te wel privatisering) alleen maar consolidatie in de hand werkt. Ziektekostenverzekeraars kruipen bij elkaar, electriciteitsleveranciers worden opgeslokt door transnationale bedrijven en banken consolideren langzamerhand ook. Het merkwaardige daaraan is, dat je net zo goed je PEB had kunnen houden, die hadden het monopolie, straks eindigen we met éen electriciteitsleverancier, éen supermarktketen of éen bank, die dus automatisch ook monopolistisch zijn.

Daarom blijf ik bij mijn argument, dat consolidatie voor de consument negatief uitpakt, maar uitermate positief is voor de bonussen en gouden handdrukken voor de "heren" aan de top.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Unbawebabull schreef:
CSM schreef:Wat een gezeur, zeg. Hou 's op stugge Fries.
....
U bent rupsje nooitgenoeg.
Dat zijn toch hele mooie argumenten om een discussie te voeren. Mijn complimenten...
Ik was onder de indruk dat TROS Radar een pro-consumenten programma was en dat dit forum mede de consument helpt door onderling informatie uit te wisselen en opinies te ventileren.
Maar er zijn altijd individuen, die vinden dat het pro-consument zijn "gezeur" is.
Ik raad CSM sterk aan zich verkiesbaar te stellen en zich aan de zijde van Geert Wilders, Mark Rutte en Maxiem Verhagen te scharen. Want die hebben tenslotte ook totale schijt aan het hele Nederlandse volk.

O jee,..... blijkbaar hebben de Friezen hun gevoel voor humor ook aan de Rabo verkocht.

Unbawebabull

:lol: OK, OK als het grappig bedoeld was, mijn excuses.
Volgende keer er wel zo'n Smilie bijdoen, dat helpt!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Unbawebabull schreef:
Als ik het artikel goed begrijp is mijn conclusie juist. DNB houdt in feite fusies van kleine banken tegen om grote banken in staat te stellen, de kleintjes op te souperen. Met welk doel en wie daar voordeel van heeft, god-only-knows, in ieder geval niet de consument. Keus wordt uitgebannen, eenheidsworst, cq controle door maar een paar mega-banken is uw toekomst.

Gezeur?
Die fusie zou de overlevingskansen niet echt hebben vergroot. Nibc is ook niet het toppunt van stabiliteit. Met nibc zouden ze echt niet veel sterker zijn geworden, dus zou de fusie geen oplossing zijn. Geen rare beslissing, dus.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Friesland Bank heeft zich al in het eerste kwartaal van 2011 met handen en voeten gebonden aan de Rabobank. Dit blijkt uit een reconstructie van het FD.
Al met al hebben ze zich gewoon verslikt in Van Lanschot.

Gesloten