LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Het is 4 april 2012 er is een data center van Vodafone in Rotterdam uitgebrand. Er zijn drie dingen die me opvallen.

1) geen mobile telefonie en data verkeer meer met HN!
2) de HN klanten service is niet meer bereikbaar !
3) mobiel en data verkeer prive, zakelijk en UMTS van Vodafone werkt gewoon nog !

Zakelijk heb ik een Vodafone abo voor telefoon en voor de laptop een UMTS abo. Prive heeft m'n partner een telefoon/data abo van Vodafone. Met de abo's van Vodafone geen problemen en HN is uit de lucht?

Ben benieuwt hoe lang het met HN gaat duren voordat die weer in de lucht is.
Uren, dagen, weken. En de smoesjes van overmacht die gaan er bij mij niet in want de data centers dienen voldoende spare te hebben om dit te kunnen opvangen en anders heeft Vodafone nog heel wat te leren. Er ligt nog een ongebruikt net werk van Orange misschien iets voor Vodafone!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Vodafone werkt ook niet. Zat hier net een adviseur van Nuon die zijn laptop wilde gebruiken met internet via Vodafone en die had mooi geen verbinding. Mijn zoontje heeft telefonie via Bas/Digros en heeft ook geen bereik. Nou wonen wij ook in een deelgemeente van Rotterdam (brand is hemelsbreed een km'tje of 3/4 hier vandaan), maar Vodafone ligt dus gewoon plat.

En aangezien ze echt die brand niet zelf hebben aangestoken, vind ik het ook geen reden tot klagen eigenlijk. Dit noemen ze nou overmacht. :wink:

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Lees net dat Vodafone in gesprek is met T-Mobile en KPN om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Er wordt dus wel degelijk gewerkt aan oplossingen. Dat voor zulke grote gebeurtenissen niet gelijk een "nood-pakket" klaarligt, snap ik eigenlijk wel.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Mousy »

In drenthe wel bereik

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Nee ik wil dit geen overmacht noemen maar een technische blunder van Vodafone. Als 1/3 van de Vodafone klanten hier nu last van heeft zit er een zware onder capaciteit in de overige data centers van Vodafone en dan kan ik geen medelijden met Vodafone hebben eerder triest dat dit kan gebeuren. :lol:

De brand geeft wel de afhankelijk aan van dit soort grootte organen, misschien ook iets om over na te denken. :twisted:

En Drente heeft gelukkig bereik :D

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Lees net dat T-Mobile ook weer hinder ondervind vanwege een stroomstoring hier. Vond mijn What'sApp al zo rustig. :lol:

Jij vind het knullig, ik vind 't overmacht. Je kan ook klagen voor het klagen. Het is nou eenmaal zo. Geniet effe van je dagje rust zou ik zeggen. :wink: En als je 't echt lastig vind, koop je toch effe een prepaid pakketje van KPN?? Kost je een tientje, maar dan heb je wel weer bereik.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Kwam deze tegen, voor alle Vodafone bellers:
http://www.donaldduck.nl/cursussenentips/117/

:lol:

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Onderstaande kwam ik tegen:


Opheldering

Intussen eisen grote klanten van Vodafone opheldering over de storing. Ze willen weten waarom er geen backup-systeem was voor noodgevallen. Sommige bedrijven overwegen een schadeclaim in te dienen. Ook de Tweede Kamer heeft om opheldering gevraagd.

Tieskewieske
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2012 18:12

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Tieskewieske »

Wat mij vooral alszijnde frappant treft is het volgende:

- Vodafone beweert dat nog enkel 15% van hun klanten last heeft van de storing en dan vooral in de Randstad (De meeste Vodafone klanten die nog last hebben kunnen nog enigszins iets uitrichten)
- Hollandsnieuwe stuurt een late update waarin zijn aangeven dat bijna alle klanten geen enkel gebruik meer kunnen maken van alle beschikbare diensten (voice, sms en data) in heel Nederland.

Ik voel me onderhand wel heel erg een 2derangs klant van het Vodafone netwerk wanneer Vodafone klanten ondertussen alweer een heel eind geholpen zijn en op zijn minst geinformeerd worden wanneer het een en ander moet gebeuren en Hollandsnieuwe het er nogal lafjes vanf maakt met een: "Op dit moment kunnen wij helaas nog niet aangeven wanneer de problemen zullen zijn verholpen."

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Tieskewieske

No stress!!!. Die jongelui van Hollandsnieuwe staan vandaag zelf stijf van de stress. Maar 1 ding moet gezegd worden: ze blijven telefonisch niet bereikbaar. Wellicht dat ze nu zelf ook eens ervaren wat het is, dat je als klant een normaal bedrijf niet kunt bellen. Mogelijk gaat er dan een lampje branden bij iemand van de "directie" en wordt hun beleid én hun dienstverlening bijgesteld.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 05 apr 2012 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

bericht van Hollands Nieuwe

4 april 22:30 uur - UPDATE

In de komende uren wordt het verkeer op het hollandsnieuwe netwerk langzaam opgeschakeld. Te beginnen met de diensten bellen en sms. Mobiel internet zal pas worden opgestart op het moment dat het netwerk weer stabiel is. De verwachting is dat dit in de loop van donderdag 5 april zal plaatsvinden.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Helaas kan nog steeds niet bellen en ook niet sms'en, weer een zoethoudertje van HN dus. Ze hebben het proces gewoon niet onder controle jeetje wat zielig van VodafoHNe.

Nog een paar uurtjes en dan lijkt het mij tijd om een berichtje uit te doen naar HN dat wegens nalatigheid de noodzaak is ontstaan het maandbedrag terug te vorderen. Dat zal via dit forum moeten want HN is niet bereikbaar!

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Nu wordt helemaal duidelijk dat Hollandsnieuwe alleen bereikbaarheid heeft bij voldoende overcapaciteit van Vodafone. Hollandsnieuwe klanten zullen langer moeten wachten (dagen...weken...???? ) omdat van een overcapaciteit nu voorlopig geen sprake zal zijn.

Tieskewieske
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2012 18:12

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Tieskewieske »

5 april 09:00 uur - UPDATE

Vannacht zijn de verbindingen tussen de systemen van hollandsnieuwe en Vodafone voor het grootste deel hersteld. Omdat het Vodafone netwerk nog niet volledig is geactiveerd kan een deel van de klanten van hollandsnieuwe nog niet bellen en sms'en. Pas als het netwerk stabiel is en iedereen weer kan bellen, zal mobiel internet worden geactiveerd.
We kunnen nog niet aangeven wanneer dit zal gebeuren.

Lekker dan. 13:43 en nog steeds geen bereik. Schiet lekker op, je vriendin gaat voor meer dan een jaar weg en ze nog niet eens even kan bellen vanaf het vliegveld omgedag te zeggen. :twisted: *** Vodafone, *** Hollandsnieuwe en vervelend informatievoorziening. Zoals gezegd eerder voel ik me gewoon een 2de rangs klant van het Vodafone netwerk! :cry:

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Dat gevoel is terecht.

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Hollands Nieuwe,

Langs deze weg wil ik u op de hoogte brengen dat ik de tijd dat u niet de dienst hebt kunnen leveren door nalatigheid van vodafone bij u in rekening breng. Dit zal ik doen dmv het terug vorderen van het maand bedrag en stort daarna het bedrag waar u recht op hebt terug op uw rekening zodra ik het gevorderde bedrag ontvangen hebt. Van uw kant eventuele ingebrachte administratie kosten zullen door mij niet worden vergoed. De hoogte van het ingehouden bedrag is afhankelijk van de tijd dat u uw dienst niet levert en zal per uur berekend worden. De start tijd is woensdag 4 april 8.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Fred van der Zeeuw

Dit bericht is ook via de mail aan HN verstuurt

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fred.vanderzeeuw

Je kunt ze dan wel als klant niet gewoon bellen (want ze hebben geen telefoon), maar wat ze wél hebben, zijn natuurlijk de Algemene Voorwaarden en daarin zal ongetwijfeld staan, dat je geen rechten kunt ontlenen aan een situatie waarin van overmacht sprake is. Dat noemt men indekken.

Maxiem.

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Maxiem,

Dit is geen overmacht maar ingecalculeerd risco en daar hoeft een klant niet de dupe van te zijn. En het had niet nodig geweest.

Overmacht is als er twee of meer van die data centers er mee ophouden, maar dat is hier niet aan de orde, technisch blunderen is hier aan de orde door Vodafone.

En als het je dan ook nog niet lukt om binnen 24 uur weer volledig operationeel te zijn laat je zien hoe een zwakke speler je bent!

Fred

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fred.vanderzeeuw

Of hier sprake is van overmacht of niet, maakt (indien van toepassing) de rechter uit.

Maxiem

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Bimark »

Overmacht of niet, kan nog steeds niets met mn mobiel.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hollands Nieuwe niet bereikbaar

Ongelezen bericht door mich24 »

Fred is een oude azijnzeikerd vind ik.

De hele wereld is ondergeschikt aan deze persoon!

Zoiets heet overmacht,en geloof mij maar. Vodafone doet er alles aan om dit zo netjes en goed mogelijk op te lossen.

Benieuwd hoe je had gereageerd als bv KPN dit was overkomen..

Gesloten