LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

Nog een leuke anekdote tijdens mijn vele contacten met T-Mobile die ik jullie niet wil onthouden...

Ik belde begin deze week het bekende onbereikbare nummer 06 2400 1200 (je weet wel, waar "dit gesprek kan worden opgenomen ter verbetering van onze dienstverlening", haha). Ik koos eerst menuoptie 1 ("heeft u vragen over ... blablabla ... of over uw toestel"), daarna optie 5 ("vragen over de levering van uw toestel") en daarna de optie ("vragen over de status van uw reparatie"). Eerder al moest ik mijn mobiele nummer intoetsen (vraag me niet waaróm, want zodra je een van hun medewerkers aan de lijn krijgt moet je opnieuw je nummer noemen - blijkbaar heeft daar niemand een toestel met een schermpje). Na de laatste keuze kreeg ik als antwoord: "wij kunnen uw vraag niet beantwoorden omdat bij het nummer vanaf waar u belt géén reparatie bij ons bekend is". Nee T-Mobile, dát is natuurlijk ook logisch: als mijn mobiele toestel onbruikbaar is omdat het aan jullie is opgestuurd voor reparatie, kan ik niét met datzelfde toestel en nummer naar jullie helpdesk bellen!
Moet je eigenlijk een diploma hebben om bij T-Mobile te mogen werken, of is een strafblad voldoende?
:mrgreen:

koffieleuter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:46

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door koffieleuter »

johncorn schreef:Nog een leuke anekdote tijdens mijn vele contacten met T-Mobile die ik jullie niet wil onthouden...

Ik belde begin deze week het bekende onbereikbare nummer 06 2400 1200 (je weet wel, waar "dit gesprek kan worden opgenomen ter verbetering van onze dienstverlening", haha). Ik koos eerst menuoptie 1 ("heeft u vragen over ... blablabla ... of over uw toestel"), daarna optie 5 ("vragen over de levering van uw toestel") en daarna de optie ("vragen over de status van uw reparatie"). Eerder al moest ik mijn mobiele nummer intoetsen (vraag me niet waaróm, want zodra je een van hun medewerkers aan de lijn krijgt moet je opnieuw je nummer noemen - blijkbaar heeft daar niemand een toestel met een schermpje). Na de laatste keuze kreeg ik als antwoord: "wij kunnen uw vraag niet beantwoorden omdat bij het nummer vanaf waar u belt géén reparatie bij ons bekend is". Nee T-Mobile, dát is natuurlijk ook logisch: als mijn mobiele toestel onbruikbaar is omdat het aan jullie is opgestuurd voor reparatie, kan ik niét met datzelfde toestel en nummer naar jullie helpdesk bellen!
Moet je eigenlijk een diploma hebben om bij T-Mobile te mogen werken, of is een strafblad voldoende?
:mrgreen:

Ik kan iedereen die T-mobil wil bereiken het best aanraden om in de menu optie 1 en dan 4 te kiezen ("beeindiging abonnement"). Je krijgt dan wel niet meteen de juiste persoon aan de lijn, maar als je daar belt schrikken ze zich rot en het komt ook mooi terug in de belstatistieken van het management. En een beetje behulpzame medewerker verbind je gewoon door met de juiste persoon of afdeling....

Borgmoertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2012 10:01

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Borgmoertje »

@johncorn:
Ik ben jurist en wil je het volgende adviseren.
Als T-mobile jouw toestel inderdaad heeft "kwijt gemaakt" (ongeacht of dat opzettelijk is gebeurd of niet, en ook al was het toestel kapot) terwijl het nog geen jaar oud was en jij er nog garantie op geniet, dan is jouw schadebedrag gelijk aan de aanschafprijs van een vergelijkbaar nieuw toestel bij een officieel verkooppunt. Als T-Mobile het toestel dus inderdaad heeft laten verdwijnen, dan heb je een zeer sterke zaak en raad ik je aan om naar een rechtswinkel te gaan of je rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Je kunt zelfs overwegen een advocaat in de arm te nemen, want je wint dit gegarandeerd (er is diverse jurisprudentie over) en in dat geval moet de aangeklaagde partij ook jouw juridische kosten vergoeden.
Laat nog eens horen hoe het is afgelopen - ik hoop voor T-mobile dat ze (paas)eieren voor hun geld kiezen!
:lol:

Lievelingske
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2012 09:09

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Lievelingske »

Wat jammer dat ik dit niet eerder gelezen heb! Vorig jaar is mij namelijk precies hetzelfde gebeurd!! Ik geloofde er ook geen snars van maar ben uiteindelijk gaan denken dat ik het toestel misschien in de regen gebruikt had of zo.

Later heeft iemand anders aan wie ik het toestel had gegeven omdat ik er toch niks meer mee kon het gewoon nog gerepareerd. Hij gebruikt het tot op vandaag nog steeds en zei me dat het apparaat echt wel kurkdroog was!!

Ik ben blij dat ik toen maar ben overgestapt terug naar de KPN want het is me wel weer eens duidelijk geworden dat Tmobile een grote oplichtersbende is!!! :evil: :twisted:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lievelingske schreef:Wat jammer dat ik dit niet eerder gelezen heb! Vorig jaar is mij namelijk precies hetzelfde gebeurd!! Ik geloofde er ook geen snars van maar ben uiteindelijk gaan denken dat ik het toestel misschien in de regen gebruikt had of zo.

Later heeft iemand anders aan wie ik het toestel had gegeven omdat ik er toch niks meer mee kon het gewoon nog gerepareerd. Hij gebruikt het tot op vandaag nog steeds en zei me dat het apparaat echt wel kurkdroog was!!

Ik ben blij dat ik toen maar ben overgestapt terug naar de KPN want het is me wel weer eens duidelijk geworden dat Tmobile een grote oplichtersbende is!!! :evil: :twisted:

ai ai.. ben je er dan weer in getrapt:

kpn en waterschade
KPN en waterschade
KPN en waterschade

Ronaldpersoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2012 09:11

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Ronaldpersoon »

Vreselijk, je zult bij dat bedrijf maar je telefoon gekocht hebben en dan voor de garantie zijn overgeleverd aan dat soort bedriegerspraktijken.
Ik koop voortaan mijn toestel wel simlock vrij bij de kijkshop of bij de Turk op de hoek en dan neem ik wel een sim-only abonement bij een van de goedkopere nieuwkomers zoals Belsimpel of Hollandse Nieuwe - die zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan T-mobile is.

Borgmoertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2012 10:01

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Borgmoertje »

Ik heb eens wat uitzoekwerk gedaan en ben er achter gekomen dat de diagnose "vochtschade" uitsluitend wordt gesteld op basis van een zgn. detectiesticker die zich in elk smartphone toestel bevindt. Als deze verkleurd is betekent dit dat het toestel (of beter: die sticker) ooit met water in aanraking is gekomen. Dat kan dus inderdaad betekenen dat dit (al dan niet opzettelijk, maar vul dat zelf maar in) door het reparatiebedrijf gedaan is, òf dat het bij de leverancier (fabrikant of telecombedrijf) niet goed droog opgeslagen is geweest. Jij koopt als klant dan een splinternieuw toestel waarvan de sticker al bij aflevering verkleurd is en als je 'm dan voor reparatie aanbiedt ben jij de klos. Ik heb deze informatie - onafhankelijk van elkaar - gekregen van iemand die bij zo'n reparatiebedrijf werkt èn iemand die heeft gewerkt in de productie van smartphone toestellen.

Saillant detail is ook nog dat alléén maar naar de sticker wordt gekeken en helemaal niet of het toestel wèrkelijk vochtschade heeft opgelopen èn of het daardoor is stukgegaan. Juridisch staat een telefombedrijf dus erg zwak, als het probeert jou de schuld in de schoenen te schuiven en onder de garantieverplichtingen uit te komen enkel op basis van een verkleurde sticker. Het is wettelijk aan de leverancier om aan te tonen dat er daadwerkelijk sprake is van waterschade en enkel met een "gekleurd stickertje" kom je niet ver voor de rechter. Ik wil deze zaak best voor je gaan oppakken (ik ben jurist van beroep) - stuur me anders even je contactgegevens via een persoonlijk berichtje.
Want aan deze oplichterspraktijken moet heel snel een eind komen!

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@johncorn

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er vochtschade in je toestel is geconstateerd. Ik wil dit graag voor je nakijken, maar heb hierbij wel je contractgegevens nodig.

Heb je je klacht ook op het T-Mobile forum geplaatst?
Als je je vraag namelijk stelt op het T-Mobile Forum, kunnen wij bij je gegevens en het exact voor je nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ronaldpersoon schreef:Vreselijk, je zult bij dat bedrijf maar je telefoon gekocht hebben en dan voor de garantie zijn overgeleverd aan dat soort bedriegerspraktijken.
Ik koop voortaan mijn toestel wel simlock vrij bij de kijkshop of bij de Turk op de hoek en dan neem ik wel een sim-only abonement bij een van de goedkopere nieuwkomers zoals Belsimpel of Hollandse Nieuwe - die zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan T-mobile is.
En als dat toestel stuk gaat?
Dan zul je hem alsnog op moeten sturen naar bijvoorbeeld Dynafix of Solid Vision.
En laten dat nu de bedrijven zijn waar T-Mobile ook mee werkt.
En waar KPN, Vodafone en zo'n beetje elke winkel die telecom spullen verkoopt mee samenwerkt.

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

(bericht verwijderd - per abuis dubbel gepost)
Laatst gewijzigd door johncorn op 06 apr 2012 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

T-Mobile Webcare schreef:@johncorn

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er vochtschade in je toestel is geconstateerd. Ik wil dit graag voor je nakijken, maar heb hierbij wel je contractgegevens nodig.

Heb je je klacht ook op het T-Mobile forum geplaatst?
Als je je vraag namelijk stelt op het T-Mobile Forum, kunnen wij bij je gegevens en het exact voor je nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

Beste T-Mobile Webcare, Beste Harvey,

Ik ben oprecht blij als iemand mijn klacht eindelijk serieus gaat nemen, dus bij voorbaat reeds mijn dank voor je moeite. Wat betreft de klacht die ik eerder via jullie website indiende, het volgende. Nee, ik ben geen lid geworden van jullie forum, omdat ik het een beetje overkill vind om eerst ergens "lid" van te worden voordat ik een klacht kan indienen. Ik heb mijn grieven gewoon kenbaar gemaakt via jullie contactformulier waarmee je ook vragen kunt stellen en de ontvangst van mijn klacht is door jullie systeem per e-mail bevestigd met het bekende "over 5 dagen hoort u niks meer van ons" antwoord.

Als jij voor mij wilt nakijken of mijn autorisatieformulier nu eindelijk in behandeling is genomen (de laatste keer dat ik de helpdesk belde was dat namelijk nog niet het geval) en of er al zicht op is waar mijn telefoontoestel zich bevindt en wanneer ik het kan terugverwachten, dan heel graag. Ik heb inmiddels in mijn woonplaats twee reparateurs gevonden die beweren "elke defecte Samsung Galaxy voor 50 euro te kunnen repareren" en als DynaFix blijft zeuren over hun zgn. vochtschade ga ik het zèlf wel laten repareren, zodat ik eindelijk weer kan bellen en internetten met dat dure ding.

Ik begrijp dat je mijn persoonlijke en contractgegevens nodig hebt om aan de slag te kunnen gaan. Die heb ik een week geleden ook al eens doorgegeven aan je collega's die jullie Twitter account bemensen, maar dat heeft helaas ook nog niet meer opgeleverd dan de toezegging: "Ik zie in de gegevens dat je toestel op 20 maart terug is gestuurd. Je kunt je toestel binnen enkele dagen thuis verwachten. ^RK" en "Het is doorgegeven en mijn collega zal het topic op kassa oppakken. ^RG" ("kassa" slaat op VARA's Kassa, waar ik mijn klacht ook gedeponeerd heb). Als je me hier op de site even een persoonlijk berichtje stuurt met wat je precies van me wilt weten, krijg je die gegevens van mij per omgaande.
Bij voorbaat dank,
vriendelijke groet,
John Cornelissen.

HenrietteS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:36

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door HenrietteS »

@johncorn:
Ik zou acuut stoppen met het betalen van je maandelijkse abonnementskosten, totdat T-Mobile reageert en jij je toestel weer terug hebt. Gewoon alle incasso's terugdraaien want als je geen dienst geleverd krijgt (zonder je toestel kun je niet bellen) hoef je daar ook niet voor te betalen.

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

UPDATE:
Vandaag maar weer eens gebeld met T-Mobile helpdesk: Ook mijn tweede ondertekende autorisatieformulier is weer eens niet aangekomen; "of ik het maar wil faxen" (ja, doeg: alle Nederlanders hebben een fax thuis staan...) of "aangetekend verzenden" (en wie betaalt dát dan weer, T-Mobile). Als PostNL werkelijk alle aan T-Mobile gerichte post in de afvalcontainer kiepert, moet ik misschien een nieuw topic openen in een andere discussiegroep, nl. die over de postdiensten...
Gelukkig was de afdeling Webcare vandaag coöperatiever en die gaven me een mailadres waar ik een scan van het formulier naar toe kon sturen. De oogst na drie weken bellen en klagen is dus dat er nu (hopelijk) eindelijk gestart gaat worden met het onderzoek naar de verblijfplaats van mijn door T-Mobile zoek gemaakte toestel. Een onderzoek waarvoor ik expliciet toestemming moest geven en wat als doel heeft te kijken of het toestel actief is op het netwerk, terwijl T-Mobile zelf al drie weken geleden heeft beweerd dat het onherstelbaar defect zou zijn. Wie houd wie nu aan het lijntje?
WORDT VERVOLGD...

Anno 1965
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 apr 2012 19:50

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

Wat een onbetrouwbaar flutbedrijf zeg.
Ik zit er al een jaar en moet nog een jaar maar ik vrees de dag dat mijn toestel kapot gaat.
Dan zit ik in de tang bij die lui.
Ik weet nu al dat ik na dit jaar weg ben bij T mobile.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door ruud_a »

weer zo'n webcare die uitsluitend bestaat om mensen die teveel heibel schoppen stil te krijgen
de rest van de mensen met problemen zoekt het maar uit

ik denk zelf trouwens dat die onderzoeks bedrijven worden betaald om telefoons af te keuren op vochtschade
net als dat ik denk dat callcenters worden betaald om mensen met list en bedrog over te hevelen naar een energiebedrijf

maar goed dat denk ik

JosBuitendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2012 07:44

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door JosBuitendijk »

Haha als ze tot 2 keer toe je brief kwijt maken ben ik bang dat ze je foon ook wel nooit meer zullen terug vinden!

Betaal je overigens al die tijd dat je geen toestel hebt wel gewoon je abonnement door? Ook een lucratief verdienmodel zeg...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Johncorn -

volgens mij is het Simpel.
T-mobile zegt het toestel teruggestuurd te hebben - dan moet men dit aantonen.
(Track & Trace etc. het is wel een waarde van een paar 100 euro).

Als men dit niet kan, kan je als 'klant' alleen maar aannemen dat men het NIET heeft verzonden, danwel het heeft kwijtgemaakt - en dan is t-mobile als verzender degene die een onderzoek moet instellen bij de koerier / post (als ontvanger heb je geen contract met de koerier, alleen als verzender). Het hele 'toestemmingsformulier' lijkt mij daarom al onzin - en klinkt inderdaad als een vertragingstactiek.

Als t-mobile geen track & trace code kan overleggen - dan is t-mobile aansprakelijk - en zullen ze dus een passende oplossing moeten verzorgen (een nieuw gelijkwaardig of beter toestel - en dat ie kapot zou zijn kunnen ze niet aantonen, want het toestel is 'ineens' zomaar weg).

Ik baal als een stekker dat mijn werkgever voor t-mobile heeft gekozen.
Eind december is het contract weer af - dan maar weer terug naar KPN.
En betere service, en beter bereik - onze sales mensen worden knetter.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@johncorn,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je hier zsm op reageren aub? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile webcare

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Winterman »

T-Mobile Webcare schreef: Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er vochtschade in je toestel is geconstateerd. Ik wil dit graag voor je nakijken, maar heb hierbij wel je contractgegevens nodig.
Kan je niet beter het toestel nakijken dan, of kan je dat niet vinden?

koffieleuter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:46

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door koffieleuter »

Voor komend weekend is regen voorspeld; iedereen met een T-mobile toestel dus oppassen! :D

Gesloten