November 2011 hebben wij een betaalrekening opgezegd bij de ABN-AMRO.
Op deze rekening werden alleen onze 2 hypotheken betaald.
Deze maand ontdekte ik dat het bedrag van onze spaarhypotheek niet was ingehouden op onze nieuwe rekening.
Bij controle bleek dat deze bedragen nog ingehouden werden van onze oude rekening en dat er geen sprake was van betalingsachterstand.
Wij hebben nooit enige brieven gehad dat er iets niet klopte.
Wij hebben alle bewijzen dat de rekening is opgeheven en dus niet meer op onze naam staat. Wij vragen ons wel af wie nu deze bedragen heeft betaald en of wij nu achteraf nog aansprakelijk worden gesteld voor deze bedragen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Inmiddels hebben wij wel opnieuw onze nieuwe rekening doorgegeven zodat het vanaf vlg. maand van deze wordt ingehouden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betaalrekening opgezegd toch afschrijvingen
Re: betaalrekening opgezegd toch afschrijvingen
Heeft u bij uw hypotheekverstrekker ook gecontroleerd dat voor beide hypotheken het juiste bankrekeningnummer bekend was? En heeft u al conact gehad met beide organisaties hierover? De bank en de hypotheekverstrekker?
Ja dat klopt en hebben wij gedaan, iedereen is verbaast dat de bedragen betaald zijn ondanks het feit dat die oude rekening niet meer in de lucht is.
Bij een lege rekening die stopgezet is hadden ze deze auto incasso moeten weigeren.
Dan was de Hypotheek verstrekker wel zo slim om U een brief te sturen.
Ook kan het zijn dat zij een fout maakte en pas volgende maand het nieuwe rekening nummer gebruiken omdat zij traag zijn.
Ik vind dat je een lege rekening tenminste 3 maanden niet moet gebruiken en liefst via overstap service.
Dan was de Hypotheek verstrekker wel zo slim om U een brief te sturen.
Ook kan het zijn dat zij een fout maakte en pas volgende maand het nieuwe rekening nummer gebruiken omdat zij traag zijn.
Ik vind dat je een lege rekening tenminste 3 maanden niet moet gebruiken en liefst via overstap service.
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw bericht gelezen en ik begrijp dat dit een vervelende situatie voor u is.
Wij nemen graag telefonisch contact met u op, zodat wij samen met u de situatie kunnen bespreken.
U kunt uw telefoonnummer via een privébericht sturen met het tijdstip waarop wij u het beste kunnen bereiken.
Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Ik heb uw bericht gelezen en ik begrijp dat dit een vervelende situatie voor u is.
Wij nemen graag telefonisch contact met u op, zodat wij samen met u de situatie kunnen bespreken.
U kunt uw telefoonnummer via een privébericht sturen met het tijdstip waarop wij u het beste kunnen bereiken.
Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen