LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht HI?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

Ik kreeg bij het nakijken van mijn rekeningen de schrik van mijn leven. Bij een abonnementje van 7,50 kreeg ik nu rekeningen van 551,- en 175,-. En wie weet wat de laatste twee weken brengen...met angst en beven wacht ik het af. Ik heb inmiddels gebeld met HI en die dachten dat het volledig zou worden kwijtgescholden, niet dus. 200 euro moet ik betalen voor iets wat ik niet wil en niet heb gebruikt voor zover ik wist. Ook kreeg ik de tip een dataabonnement te nemen, maar ik wil juist GEEN internet via mobiel.....Hieronder de brief die ik ze wil sturen, daar staat meteen wat er aan de hand is.


Al jaren heb ik een abonnement bij Hi van KPN. Ik heb gekozen voor een klein abonnement van 7,50, aangezien ik weinig mobiel bel of sms.

Eind vorig jaar heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft. Een zogenaamde smartphone, een Samsung GIO. Ik hoorde dat ik de pakketgegevens uit moest zetten, aangezien er anders geinternet kon worden terwijl ik geen data-abonnement had. Dat vond ik vreemd. Ik heb immers heel nadrukkelijk gekozen voor een abonnement ZONDER internet. Maar goed ik heb deze pakketgegevens uitgezet in de veronderstelling dat het nu in orde zou zijn. Wifi gebruikte ik wel, thuis en bij mijn schoonouders.

Tot mijn afschuw kreeg ik bij het nakijken van mijn rekeningen bedragen te zien die mijn kleine abonnement ver overschreden. 175 euro en 551 euro in de maanden februari en maart. Mijn partner heeft contact opgenomen met uw klantenservice. Deze konden melden dat het hier ging om enorme hoeveelheden dataverbruik.

Nu begrijp ik absoluut niet hoe dit kan. Ik ben een enthousiast internetter, ook via KPN overigens, maar ik heb altijd thuis en via mijn wifi geinternet, bovendien stonden de pakketgegevens uit. Als ik vier stappen van mijn huis afben haalt hij al geen tweets meer op. Dat zou toch betekenen dat ik via wifi internet en niet op een ander manier. Ik begrijp er dus niets van.

Ons werd verteld dat als ik mijn toestel uitzet, de instellingen automatisch weer op pakketgegevens aan springen. Het is dus blijkbaar zo dat terwijl ik kies voor een abonnement ZONDER datagebruik en eigenlijk ten overvloede de pakketgegevens uitzet, u toch zomaar 750 euro kan afschijven voor een dienst die ik niet wil en waarvan ik niet wist dat ik hem aan het gebruiken was. Terugredenerend heb ik mijn toestel een keer laten vallen waarbij de batterij eruit viel. Hier is het blijkbaar misgegaan.

De klantenservice gaf aan dat de bedragen belachelijk hoog waren en waarschijnlijk zouden worden kwijtgescholden. Wij besloten af te wachten. Daarbij ben ik mijn eerste vrije dag naar de KPN winkel in Hoofddorp gereden om te vragen of deze zogenaamde pakketgegevens niet voorgoed uit konden worden gezet. Ik wil immers GEEN internet naast de wifi die ik toch al betaal. Ook niet nadat ik mijn telefoontje laat vallen. Dit kon alleen maar door een verkeerde instelling in te voeren zodat contact maken niet meer mogelijk was. Kortom iets wat je niet wil en zich steeds (onzichtbaar) opdringt kan je alleen maar omzeilen door een list te gebruiken. Naar onze mening klopt hier helemaal niets van.

Tot onze afschuw kregen wij een brief waaruit blijkt dat u mij alsnog 200 euro in rekening brengt en u daarbij mij adviseert om een databundel aan te schaffen. U heeft daarbij de rekening die eraan komt en mogelijk ook weer enorme bedragen behelst niet eens meegenomen terwijl wij hierover wel gesproken hebben bij de klantenservice. Uw advies aan mij is nu dus een abonnement te nemen op een dienst die ik niet wil hebben, om extreem hoge kosten in de toekomst voor diezelfde ongewenste dienst te voorkomen. Nogmaals; ik wil dit product absoluut niet hebben. Dit heb ik duidelijk aangegeven bij de aanschaf van mijn abonnement en nogmaals bij het uitzetten van de pakketgegevens.

U besloot echter eenzijdig dit toch te leveren en waarschuwde mij bovendien niet dat dit zo was. Zo werd effectief voorkomen dat ik doorkreeg wat er aan het gebeuren was. Dat is een winwin-situatie voor uw bedrijf. Of ik loop het risico dat ik onbedoeld ineens op internet zit in plaats van op mijn wifi en betaal dus extra, of ik betaal voor een duur abonnement om krankzinnig hoge rekeningen te voorkomen. In beide gevallen is het kassa voor u.

U begrijpt dat wij hier niet mee akkoord gaan en dienen dan ook een klacht in. Ik heb geen internet in mijn bundel, omdat ik geen internet WIL gebruiken via mijn bundel. Er is dus geen enkele reden om mij internet op te dringen. Wij willen dat de kosten voor dit zogenaamde gebruik van data dan ook worden teruggestort op onze rekening. Zo niet zullen wij stappen ondernemen.

Ik hoop dat de jongen bij de KPN-winkel het bij het rechte eind had dat de gegevens inderdaad nooit meer aankunnen. Ik moet er maar op vertrouwen, maar voel mij er niet gerust op. Het plezier in mijn telefoontje is wel weg, ik vertrouw het gewoon niet meer.

Hopelijk ziet u de redelijkheid van ons verzoek in en scheldt u deze onbedoelde en onbewust gemaakte kosten voor deze ongewenste dienst, geheel kwijt. Daarbij zou het netjes zijn uw klanten en startende gebruikers (waaronder jongeren) te informeren over de mogelijkheid deze pakketgegevens voorgoed uit te zetten, zoals in de KPN winkel voor mij werd gedaan, om toekomstige ontevreden klanten en daaruit voortvloeiende imagoproblemen te voorkomen.


Nou ik ben er niet gerust op. Als iemand tips heeft hoe hiermee om te gaan, hoor ik ze graag. Ik voel me opgelicht en snap niet hoe het kan dat ik terwijl ik netjes thuis internet via wifi, blijkbaar alles via pakketgegevens is gegaan? Dat zou toch niet moeten kunnen. En klopt het dat nu er een instelling veranderd is ik niet weer dergelijke kosten maak zonder dat ik het weet? Ik heb het niet doorgehad en ook nu kan het zomaar weer zo zijn...

Een zeer ontevreden KPN-klant.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door berndv »

terwijl ik kies voor een abonnement ZONDER datagebruik en eigenlijk ten overvloede de pakketgegevens uitzet, u toch zomaar 750 euro kan afschijven voor een dienst die ik niet wil en waarvan ik niet wist dat ik hem aan het gebruiken was.
U kiest voor een abonnement zonder datagebruik in de bundel. Dat is wat anders dan wat u hier zegt. U heeft ook geen abonnement voor het buitenland, maar ook hier kunt u bellen en smsen, en ook dit gaat niet uit uw bundel. Hier gaat ook niemand later van claimen onder het mom van ik daacht dat het gewoon gratis was.

Ik vind het aanbod van kpn heel coulant en zou dit meteen accepteren.

Pas ook op met bedrijven betichten van oplichting. U heeft zelf de voorwaarden niet gelezen en krijgt daar nu de rekening van. Hi heeft gewoon geleverd wat u gebruikt heeft.

Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

Nee, ik heb op mijn wifi geinternet voor zover ik wist. Ik heb geen moment gedacht dat dit anders was, aangezien ik de pakketgegevens uit had gezet en alleen thuis gebruik maak van internet. Ik vind het helemaal niet logisch dat als er dan stiekum toch op een andere manier internet wordt aangeboden, onzichtbaar voor mij, terwijl ik dit niet wil, ik een torenhoge rekening krijg.

U beweert dus eigenlijk dat als je een abonnement bij HI neemt je deze onverwachte kosten kan ten alle tijden mag verwachten? dan weet je dus nooit wat je koopt. Reden om het op te zeggen wat mij betreft. Ik hoop dat HI meer inlevingsvermogen heeft dan u.

Als ik naar het ziekenhuis ga voor een blindedarm en ze halen per abuis mijn been eraf, ook al hebben zij dat fantastisch netjes gedaan, verwacht ik geen rekening voor dat been.

Ik ben echt verbijsterd dat er mensen zijn die dit blijkbaar een normale gang van zaken vinden.

Een ontevreden HI klant

Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

Het verschil met bellen in het buitenland is wel dat je gewaarschuwd wordt dat hier kosten aan verbonden zijn. Ik ben niet gewaarschuwd dat door het laten vallen van je telefoon blijkbaar je ineens op internet gaat via je pakketgegevens. En ik vind het daarbij ook heel raar dat als ik bij een wifi internet hij dan kiest voor die pakketgegevens.

Maar mocht HI het netjes oplossen, zal ik het zeker laten weten hier.

Een ontevreden klant.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door berndv »

U beweert dus eigenlijk dat als je een abonnement bij HI neemt je deze onverwachte kosten kan ten alle tijden mag verwachten? dan weet je dus nooit wat je koopt. Reden om het op te zeggen wat mij betreft. Ik hoop dat HI meer inlevingsvermogen heeft dan u.
Ik beweer dat als je een android toestel,wat de gio is, koopt je gewaarschuwd wordt bij het eerste gebruik van internet dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het gebruik hiervan. Heeft u die niet gehad, dan heeft u mogelijk een tweedehandstoestel gekocht. Als u er van uit gaat dat u geen internet heeft en alleen wifi gebruikt en daarom de melding weg klikt bent u,alsnog zelf verantwoordelijk.

Android toestellen. Iphones en eigenlijk alle smartphones maken veelvuldig verbinding met internet. Dit is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid.

De vergelijking met uw ziekenhuis gaat in deze totaal niet op. U vraagt niet om dat been. Uw toestel vraagt wel om de data, en er wordt gewoon keurig geleverd wat er gevraagd wordt en in rekening gebracht zoals met u is afgesproken in de prijslijst.

En ja, u vind dat ik te weinig inlevingsvermogen heb omdat ik u geen gelijk geef, prima. Wat ik wel heb is realiteitszin. Als u een bedrijf beschuldigt van oplichting op een moment dat zij alleen leveren waar u (of uw telefoon) om vraagt, zij dit keurig volgens afspraak leveren en factureren, vind ik dat u dat wel ietwat tekort komt. Dat hi u dan vervolgens een coulance geeft en u maar 200 euro laat betalen, vind ik heel netjes. Sterker nog, hi zou het verhaal van u hier op dit forum op kunnen voeren als laster, aangezien hi u niet opgelicht heeft.

Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

berndv schreef:
Ik beweer dat als je een android toestel,wat de gio is, koopt je gewaarschuwd wordt bij het eerste gebruik van internet dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het gebruik hiervan. Heeft u die niet gehad, dan heeft u mogelijk een tweedehandstoestel gekocht. Als u er van uit gaat dat u geen internet heeft en alleen wifi gebruikt en daarom de melding weg klikt bent u,alsnog zelf verantwoordelijk.

Android toestellen. Iphones en eigenlijk alle smartphones maken veelvuldig verbinding met internet. Dit is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb de dataverbinding uitgezet bij mijn nieuwe toestel. Tot zover mijn verantwoordelijkheid. dat heb ik dus keurig gedaan.

Vervolgens heb ik het ding op een parkeerplaats laten vallen. Ik was toen blij dat hij het nog deed.....in feite ben ik nu duurder uit dan als ik een nieuwe had gekocht.

Want vanaf dat moment is blijkbaar verbinding gemaakt met internet in plaats van de wifi. Ik kreeg daar geen waarschuwing van. Toen ik hem weer aanzette was er niets wat ik opnieuw moest instellen. Ik was er niet van op de hoogte dat een toestel zijn de door jou ingestelde instellingen verwerpt als je m laat vallen. Kreeg daar ook geen bericht van zoals u suggereert dat er zou gebeuren, dit is niet zo. Ik ben me niet anders gaan gedragen....en gewoon bij mijn wifi aan het internetten geweest. Mijn stelling is dan ook dat ik dit niet kon weten.

Dit is geen laster..het zijn gewoon de feiten. Ik vind het schandalig dat u suggereert dat als je hier op een forum je beklaagd over een bedrijf en tips vraagt hoe tot een eerlijker oplossing te komen, je laster pleegt. Dit is een vrij land.

Een vriendin van mij heeft een databundel van 10 euro per maand onbeperkt internet. Mij kost het nu 100 euro per maand, terwijl ik nog steeds buiten mijn huis geen internet heb gebruikt. Het is een keuze hoe een bedrijf hiermee omgaat. Het kan ook coulant en klantvriendelijk. Aangezien ik al jaren klant ben bij KPN hoop ik nog steeds dat zij het netjes oplossen. Kwijtschelden lijkt mij redelijk, dat was ook de eerste inzet van klantenservice namelijk. Dat is een mogelijkheid en het gebeurd.

Ik ben niet bij een goedkoper bedrijf klant geworden, omdat ik ervan uit ga dat je meer betaald bij KPN maar dat ze fatsoenlijk met hun klanten omgaan. Mocht HI dit niet netjes oplossen stap ik over naar een goedkoper alternatief met onze hele handel. Ziggo is geduldig en internetbellen via KPN valt toch steeds uit dus dan zijn wij weg.

Maar als u het niet erg vind, ik wil graag tips hoe ik hiermee kan omgaan, andere mensen die hier ook last van hebben gehad. U vind het allemaal logisch, fijn voor u.

Een ontevreden HI-klant.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Gizmo© »

En je hebt nooit terwijl je aan het internetten was, gekeken welk tekentje er bovenin je scherm stond. Het WiFi-teken of het 3G/H-teken?
Snap ook niet als je alleen wilt bellen en Sms-en je een smartphone koopt, waarvan iedereen weet, dat die toestellen gemaakt zijn voor internet toepassingen. Ja, je kan er ook mee bellen...........

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals ik schreef is een bedrijf beschuldigen van oplichting waar er geen oplichting is laster. U mag absoluut uw negatieve ervaringen met een bedrijf wereldkundig maken, maar oplichting is een strafbaar feit, schuldig bevonden door een rechter. U voelt u opgelicht of bedrogen, dat wil niet zeggen dat u opgelicht bent.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Linoge »

Maanhaas schreef:Mijn stelling is dan ook dat ik dit niet kon weten.
Dat is een stelling die het al eeuwen goed doet als je geen schuld wilt erkennen. Feit is dat je het had moeten weten. Het is jouw verantqwoording en niet die van Hi om te zorgen dat je niet via hun internet gebruikt. Je bent de zoveelste die meent het via de eigen wifi te doen, maar er de ballen verstand van heeft en dus vrolijk via Hi internet.
Hi heeft je een dienst verleend en je hebt daar gebruik van gemaakt. Je moet blij zijn dat ze niet de volle mep rekenen.

Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

Nou ik zie het al, geen tips....alleen mensen die tot in detail en volledig op de hoogte zijn van de inns en outs van mobiel internet en zich niet meer kunnen verplaatsen in iemand zoals ik die een gewone bescheiden gebruiker is die zonder de boel te willen belazeren in een val is getrapt die nu een heleboel geld kost. Ik ben nog steeds van mening dat je als starter ook gebruik zou moeten kunnen maken van mobiel internet via de wifi en dat het normaal zou zijn als je duidelijke info krijgt over de risico's en hoe dat werkt. Ook dat het internetten via pakketgegevens vanzelf aanspringt als je je telefoon laat vallen en blijkbaar je wifi overruled (wat ook echt raar is vind ik).

Ik vind bovendien dat je moet kunnen kiezen als consument wat je wel en niet wil en dat een bedrijf dat zou moeten respecteren. bedrijven die dit niet doen zouden mensen moeten waarschuwen als je ineens veel geld verbruikt na jarenlang dit niet te doen. Dan is er blijkbaar iets mis. Als ik iets wil wissen bij mijn computer vraagt hij ook of ik het wel zeker weet. Zoiets bedoel ik. Wij hebben alles bij KPN maar als dit niet goed wordt afgehandeld stap ik over naar een goedkoper alternatief. Het zal niet zo zijn dat dit grapje alleen mij geld gaat kosten.

Overigens staat er achter opgelicht een vraagteken voor de schriftgeleerde die hier een punt meent te kunnen maken wat betreft laster. Wat een geteut.

Ik weet niet wie hier op het forum actief zijn, maar geen normale gebruikers zoals ik blijkbaar. Ik dacht dat het forum hiervoor bedoelt was. Jammer dat ik geen enkele tip heb gekregen of ervaringen van anderen maar overspoelt wordt door steeds dezelfde papagaai-berichten dat ik het had moeten weten. Punt is nou juist dat ik dat niet wist. Kan je gaan staan lachen aan de zijlijn, maar dat helpt dus niemand. Mij niet want het is al gebeurd en ik sta voor kosten die ik moeilijk kan dragen en KPN niet want ik breng mijn geld gewoon elders als zij op de strepen van de kleine lettertjes gaan staan.

Mochten er mensen zijn die zich wel in mijn verhaal herkennen, dan hoor ik graag wat jullie hebben gedaan.

Een ontevreden HI klant.

Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

Linoge schreef:Je bent de zoveelste die meent het via de eigen wifi te doen, maar er de ballen verstand van heeft en dus vrolijk via Hi internet.
Dit geeft aan dat het dus inderdaad vaker gebeurd dat gewone gebruikers torenhoge rekeningen krijgen voor een dienst die zij niet wilden gebruiken bij HI. Dat dacht ik al, want het is ook onzichtbaar voor de gemiddelde gebruiker wat er gebeurd.

Als u dat weet en ik dat nu weet...dan weet HI het ook. Als zij er niets aan doen kan dat toch bijna alleen maar zijn omdat ze er flink aan verdienen, zou het niet?

Als bedrijven veel mensen willen die het product gebruiken zullen ook mensen die er geen verstand van hebben er veilig gebruik van moeten kunnen maken lijkt mij.
Waaronder ik. Ik lees de handleiding maar ik maak er geen studie van. dat zou normaliter voldoende moeten zijn.

Maar als normale gebruiker krijg je nu een torenhoge rekening thuis, terwijl je alles netjes had gelezen en uitgezet. Alleen omdat je mobiel een keer is gevallen. Ik vind het absurd.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Linoge »

Maanhaas schreef:Ook dat het internetten via pakketgegevens vanzelf aanspringt als je je telefoon laat vallen en blijkbaar je wifi overruled (wat ook echt raar is vind ik).
Daar heb je wel een punt. Stom dat ze er bij Hi niet aan denken dat jij je telefoon kan laten vallen. Dat pakken ze in de VS veel beter aan. Daar hebben ze nu voor mensen zoals jij in de gebruiksaanwijzing van de magnetron nu staan dat je je kat er niet in kan drogen.

Je bent niet belazerd, je bent niet in een val getrapt want er is geen val. Slechts je eigen onkunde heeft hier voor gezorgd.
Maanhaas schreef:Dit geeft aan dat het dus inderdaad vaker gebeurd dat gewone gebruikers torenhoge rekeningen krijgen voor een dienst die zij niet wilden gebruiken bij HI. Dat dacht ik al, want het is ook onzichtbaar voor de gemiddelde gebruiker wat er gebeurd.
Prima. Dan koop je toch gewoon een telefoon waarmee je alleen kan bellen en sms'en als je die dienst niet wil gebruiken. Maar dat doe je dus niet. Je denkt lekker slim te zijn en los van Hi wel lekker thuis te kunnen internetten en dan is het de schuld van Hi dat je net niet slim genoeg bent.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maanhaas schreef:
berndv schreef:
Ik beweer dat als je een android toestel,wat de gio is, koopt je gewaarschuwd wordt bij het eerste gebruik van internet dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het gebruik hiervan. Heeft u die niet gehad, dan heeft u mogelijk een tweedehandstoestel gekocht. Als u er van uit gaat dat u geen internet heeft en alleen wifi gebruikt en daarom de melding weg klikt bent u,alsnog zelf verantwoordelijk.

Android toestellen. Iphones en eigenlijk alle smartphones maken veelvuldig verbinding met internet. Dit is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb de dataverbinding uitgezet bij mijn nieuwe toestel. Tot zover mijn verantwoordelijkheid. dat heb ik dus keurig gedaan.

Vervolgens heb ik het ding op een parkeerplaats laten vallen. Ik was toen blij dat hij het nog deed.....in feite ben ik nu duurder uit dan als ik een nieuwe had gekocht.

Want vanaf dat moment is blijkbaar verbinding gemaakt met internet in plaats van de wifi. Ik kreeg daar geen waarschuwing van. Toen ik hem weer aanzette was er niets wat ik opnieuw moest instellen. Ik was er niet van op de hoogte dat een toestel zijn de door jou ingestelde instellingen verwerpt als je m laat vallen. Kreeg daar ook geen bericht van zoals u suggereert dat er zou gebeuren, dit is niet zo. Ik ben me niet anders gaan gedragen....en gewoon bij mijn wifi aan het internetten geweest. Mijn stelling is dan ook dat ik dit niet kon weten.

Dit is geen laster..het zijn gewoon de feiten. Ik vind het schandalig dat u suggereert dat als je hier op een forum je beklaagd over een bedrijf en tips vraagt hoe tot een eerlijker oplossing te komen, je laster pleegt. Dit is een vrij land.

Een vriendin van mij heeft een databundel van 10 euro per maand onbeperkt internet. Mij kost het nu 100 euro per maand, terwijl ik nog steeds buiten mijn huis geen internet heb gebruikt. Het is een keuze hoe een bedrijf hiermee omgaat. Het kan ook coulant en klantvriendelijk. Aangezien ik al jaren klant ben bij KPN hoop ik nog steeds dat zij het netjes oplossen. Kwijtschelden lijkt mij redelijk, dat was ook de eerste inzet van klantenservice namelijk. Dat is een mogelijkheid en het gebeurd.

Ik ben niet bij een goedkoper bedrijf klant geworden, omdat ik ervan uit ga dat je meer betaald bij KPN maar dat ze fatsoenlijk met hun klanten omgaan. Mocht HI dit niet netjes oplossen stap ik over naar een goedkoper alternatief met onze hele handel. Ziggo is geduldig en internetbellen via KPN valt toch steeds uit dus dan zijn wij weg.

Maar als u het niet erg vind, ik wil graag tips hoe ik hiermee kan omgaan, andere mensen die hier ook last van hebben gehad. U vind het allemaal logisch, fijn voor u.

Een ontevreden HI-klant.
Als je internet via packet data zie je in je telefoon continue een pictogram dat aangeeft dat je aan het internettten bent via 3g. Dat symbool is vrijwel niet te missen tenzijn je nooit op je mobiel kijkt, maar dat is niet zo want anders zit je niet op internet. Als je internet via Wifi zie je een heel ander symbooltje waardoor je weet dat wifi verbonden is.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je maanden zit te internetten zonder ooit dat symbool voor 3g gezien te hebben.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maanhaas schreef:Nou ik zie het al, geen tips....alleen mensen die tot in detail en volledig op de hoogte zijn van de inns en outs van mobiel internet en zich niet meer kunnen verplaatsen in iemand zoals ik die een gewone bescheiden gebruiker is die zonder de boel te willen belazeren in een val is getrapt die nu een heleboel geld kost. Ik ben nog steeds van mening dat je als starter ook gebruik zou moeten kunnen maken van mobiel internet via de wifi en dat het normaal zou zijn als je duidelijke info krijgt over de risico's en hoe dat werkt. Ook dat het internetten via pakketgegevens vanzelf aanspringt als je je telefoon laat vallen en blijkbaar je wifi overruled (wat ook echt raar is vind ik).
Tips krijgen wordt lastig als je een bericht direct insteekt met oplichting, in de val trappen etc. Toen jij je telefoon liet vallen is alles waarschijnlijk gereset en dus ook internet. Nogmaals je ziet pictogrammen in je scherm en ik snap echt niet hoe je dat maanden lang over het hoofd kunt zien.
IK raad je aan om Hi nogmaals uit te leggen wat er gebeurd is. Probeer eens de insteek dat jij fout bent maar dat je door die fout nu een probleem hebt. Misschien wordt je dan geholpen. Het klinkt namelijk anders dan direct oplichting in te schieten

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Linoge »

olaf79 schreef:Toen jij je telefoon liet vallen is alles waarschijnlijk gereset en dus ook internet.
Niet toen ze hem liet vallen, wel toen ze de batterij er weer in deed. Maar ja, dat is alweer iets wat ze je niet vertellen en hoe kan je nu weten dat je je telefoon reset als je de batterij er uit haalt.

Ik kan nu al wel het antwoord voorspellen. Nee, ik kreeg geen melding dat hij gereset was. Ik moest alleen de tijd en datum opnieuw invoeren.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door grun »

Gizmo© schreef:Snap ook niet als je alleen wilt bellen en Sms-en je een smartphone koopt, waarvan iedereen weet, dat die toestellen gemaakt zijn voor internet toepassingen. Ja, je kan er ook mee bellen...........
Omdat er meestal ook een gps module inzit kun je er ook mee navigeren, dat scheelt weer een apparaat meeslepen. Dat was voor mij tenminste de reden om een smartphone aan te schaffen zonder ooit mobiel te internetten.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Linoge »

grun schreef:
Gizmo© schreef:Snap ook niet als je alleen wilt bellen en Sms-en je een smartphone koopt, waarvan iedereen weet, dat die toestellen gemaakt zijn voor internet toepassingen. Ja, je kan er ook mee bellen...........
Omdat er meestal ook een gps module inzit kun je er ook mee navigeren, dat scheelt weer een apparaat meeslepen. Dat was voor mij tenminste de reden om een smartphone aan te schaffen zonder ooit mobiel te internetten.
Dan hoop ik dat jij je instellingen goed hebt staan, want navigeren doet hij ook via internet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Linoge schreef:
grun schreef:
Gizmo© schreef:Snap ook niet als je alleen wilt bellen en Sms-en je een smartphone koopt, waarvan iedereen weet, dat die toestellen gemaakt zijn voor internet toepassingen. Ja, je kan er ook mee bellen...........
Omdat er meestal ook een gps module inzit kun je er ook mee navigeren, dat scheelt weer een apparaat meeslepen. Dat was voor mij tenminste de reden om een smartphone aan te schaffen zonder ooit mobiel te internetten.
Dan hoop ik dat jij je instellingen goed hebt staan, want navigeren doet hij ook via internet.
Dat is niet waar, althans dat hoeft niet zo te zijn. Bovendien is het gebruik van data bij navigatie erg klein. Een paar kb per keer. Het enige wat er namelijk gebeurd is dat via het internet wordt opgezocht wat de dichtsbijzijnde sattelieten zijn zodat die sneller gevonden worden.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Hatertje »

olaf79 schreef:Dat is niet waar, althans dat hoeft niet zo te zijn. Bovendien is het gebruik van data bij navigatie erg klein. Een paar kb per keer. Het enige wat er namelijk gebeurd is dat via het internet wordt opgezocht wat de dichtsbijzijnde sattelieten zijn zodat die sneller gevonden worden.
Dat is ook niet helemaal waar. Ik kan Tom-Tom op mijn telefoon zonder simkaart laten en wifi laten draaien. Geen probleem. En met TomTom heb je inderdaad gelijk over de satelliet.

Maar Google Maps buffert constant zijn maps dus daarbij verbruik je veel data. En Google Maps kan immers ook als navigatie worden gebruikt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door grun »

Linoge schreef:
grun schreef:Omdat er meestal ook een gps module inzit kun je er ook mee navigeren, dat scheelt weer een apparaat meeslepen. Dat was voor mij tenminste de reden om een smartphone aan te schaffen zonder ooit mobiel te internetten.
Dan hoop ik dat jij je instellingen goed hebt staan, want navigeren doet hij ook via internet.
De mijne niet, ik heb er gewoon TomTom op draaien onder Windows Mobile 6.1. Ik heb er wel een tooltje op staan waarmee satellieten sneller gevonden kunnen worden (quickgps heet het) door een paar gegevens vanaf internet te downloaden, maar dat duurt maar twee seconden. Als ik dat tooltje niet gebruik kan het soms 2-3 minuten duren voordat TomTom op eigen kracht voldoende satellieten vindt om de route te kunnen berekenen.

Ik denk dat jij Google Maps bedoelt, maar ook dan kun je thuis, dus van tevoren, de route al laten berekenen en downloaden om die lokaal op te slaan. Het enige waarvoor je dan nog internet nodig hebt is als je meer dan een paar kilometer van de route afwijkt zodat die opnieuw berekend kan worden.

Gesloten