LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC slechte service
-
UPC slechte service
Wij hebben sinds een maand haperend beeld, beeld wat vast loopt, of helemaal geen beeld. On demand doet het niet, on demand van Film1 ook niet.
Vorige maand al een keer gebeld naar UPC, maar niks opgeschoten. Volgens UPC medewerker moesten we maar 'even' een nieuwe splitter kopen, terwijl het probleem niet aan de splitter ligt, omdat als ik de kabel rechtstreeks op de mediabox aansluit we nog steeds hetzelfde probleem hebben.
Vanmiddag een middag vrij genomen om naar de UPC winkel te gaan, en die stuurt ons gewoon weer terug naar de klantenservice. Altijd fijn als je 10 cent per minuut moet betalen plus de kosten van de mobiele telefoon...
Uiteindelijk gebeld, maar er kan pas over twee weken een monteur komen! Wij hebben over twee weken al anderhalve maand GEEN fatsoenlijke tv ontvangst, terwijl we 70!! euro per maand betalen voor het hele pakket.
Een tegemoetkoming moeten we maar even voor terug bellen volgens de UPC medewerker. Ik ga dus echt niet weer terug bellen voor 10 cent per minuut, plus de kosten van het gebruik van de mobiele telefoon.
UPC hoort gewoon iets goeds te leveren, we betalen ervoor en als iets het niet doet, hoort UPC dit op te lossen en mensen niet twee weken laten wachten.
Het is heel makkelijk om klant te worden, maar als je eenmaal klant bent, kun je blijkbaar in de stront zakken...Ik begrijp nu hun reclame ''Ik bied de helft'', meer is het ook echt niet waard.
Vorige maand al een keer gebeld naar UPC, maar niks opgeschoten. Volgens UPC medewerker moesten we maar 'even' een nieuwe splitter kopen, terwijl het probleem niet aan de splitter ligt, omdat als ik de kabel rechtstreeks op de mediabox aansluit we nog steeds hetzelfde probleem hebben.
Vanmiddag een middag vrij genomen om naar de UPC winkel te gaan, en die stuurt ons gewoon weer terug naar de klantenservice. Altijd fijn als je 10 cent per minuut moet betalen plus de kosten van de mobiele telefoon...
Uiteindelijk gebeld, maar er kan pas over twee weken een monteur komen! Wij hebben over twee weken al anderhalve maand GEEN fatsoenlijke tv ontvangst, terwijl we 70!! euro per maand betalen voor het hele pakket.
Een tegemoetkoming moeten we maar even voor terug bellen volgens de UPC medewerker. Ik ga dus echt niet weer terug bellen voor 10 cent per minuut, plus de kosten van het gebruik van de mobiele telefoon.
UPC hoort gewoon iets goeds te leveren, we betalen ervoor en als iets het niet doet, hoort UPC dit op te lossen en mensen niet twee weken laten wachten.
Het is heel makkelijk om klant te worden, maar als je eenmaal klant bent, kun je blijkbaar in de stront zakken...Ik begrijp nu hun reclame ''Ik bied de helft'', meer is het ook echt niet waard.
Re: UPC slechte service
Dat ligt er aan of het "binnen of buiten" zit.UPC hoort gewoon iets goeds te leveren, we betalen ervoor en als iets het niet doet, hoort UPC dit op te lossen en mensen niet twee weken laten wachten.
Op je ontvanger kun je de signaalsterkte en signaalkwaliteit aflezen, hoe zijn die ?Wij hebben sinds een maand haperend beeld, beeld wat vast loopt, of helemaal geen beeld. On demand doet het niet, on demand van Film1 ook niet.
Dat lijkt me logisch Zou een Cruijff uitspraak kunnen zijnik weet wel dat voordat we deze problemen kregen alles het prima deed.
Ben wel heel benieuwd naar de signaalsterkte en kwaliteit.
-
Volgens de test zijn die goed...bprosman schreef:Dat ligt er aan of het "binnen of buiten" zit.UPC hoort gewoon iets goeds te leveren, we betalen ervoor en als iets het niet doet, hoort UPC dit op te lossen en mensen niet twee weken laten wachten.
Op je ontvanger kun je de signaalsterkte en signaalkwaliteit aflezen, hoe zijn die ?Wij hebben sinds een maand haperend beeld, beeld wat vast loopt, of helemaal geen beeld. On demand doet het niet, on demand van Film1 ook niet.
Of het probleem binnen of buiten zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat voordat de problemen begonnen alles het prima deed. Het is nu aan UPC om uit te zoeken wat er mis is. Alleen jammer dat het weer zolang gaat duren en dat we eerst weer kosten hebben moeten maken om het te regelen.
Er ging even wat mis met quoten, vandaar bericht even verwijderd en opnieuw erop gezet
Testen van UPC of zelf afgelezen ?Volgens de test zijn die goed...
Hoe hoog zijn ze momenteel en nog afhankelijk/wisselend per zender ?
-
Zelf gedaan, ik weet niet of UPC het ook heeft gedaan.bprosman schreef:Testen van UPC of zelf afgelezen ?Volgens de test zijn die goed...
Hoe hoog zijn ze momenteel en nog afhankelijk/wisselend per zender ?
Signaalsterkte is maar een kwart van de balk, signaalkwaliteit is de helft van de balk. Wel geeft hij aan dat de verbinding in orde is. Alle zenders (de gewone en de hd) hebben last van beeld dat blijft hangen, of helemaal geen beeld.
-
Dan mag jij UPC voor mij gaan bellen waarom het twee weken duurt, want ik ben gewoon netjes gebleven. Ik was pas geïrriteerd toen ze zeiden dat het twee weken zou durenHar06 schreef:Zo Maartje je blaast flink in de zak, binnen 2 werkdagen stuurt UPC een monteur langs en zeker geen 2 weken, vlg mij heb je ze niet al te vriendelijk bejegend
Dat betekend alleen dat de decoder door UPC herkend wordt.Wel geeft hij aan dat de verbinding in orde is.
Dat is veel te weinig, signaalsterkte mag best zakken tot 50% maar signaalkwaliteit moet ~100% zijn.Signaalsterkte is maar een kwart van de balk, signaalkwaliteit is de helft van de balk.
Ik zou toch eens een nieuw stukje kabel proberen en de decoder rechtstreeks op het UPC aansluitpunt aansluiten, ik weet niet of die in je huiskamer of meterkast zit.
-
- Contacteer:
Ach let maar niet op de upc bijdrages van har06, cq henri41.......alles van upc is horny voor deze en ligt altijd aan ander.maartje1981 schreef:Dan mag jij UPC voor mij gaan bellen waarom het twee weken duurt, want ik ben gewoon netjes gebleven. Ik was pas geïrriteerd toen ze zeiden dat het twee weken zou durenHar06 schreef:Zo Maartje je blaast flink in de zak, binnen 2 werkdagen stuurt UPC een monteur langs en zeker geen 2 weken, vlg mij heb je ze niet al te vriendelijk bejegend
Upc zegt praktisch altijd dat aan je kabels, splitter oid ligt.....hoop dat de monteur snel komt en oplost
Ziggo ook en in de meeste gevallen is dat ook zoUpc zegt praktisch altijd dat aan je kabels, splitter oid ligt
-
- Contacteer:
bprosman schreef:Ziggo ook en in de meeste gevallen is dat ook zoUpc zegt praktisch altijd dat aan je kabels, splitter oid ligt
Niet mee eens !
Enorm slap excuus van providers......hebben ze ooit bij mij ook geprobeerd en laat ik toen net voor de overstap naar upc nieuwe Hirschmann kabels hebben aanglegd.
Tis wel zo als je die meegeleverde plastic meuk van Ziggo gebruikt. Tijdje terug bij familie aangesloten, zit er een plastic splitter bij van lik me ...xxx.
Hoef je het niet mee eens te zijn, in "de meeste gevallen"hoeft het bij jou ook nog steeds niet zo te zijn maar in mijn kennissenkring zitten 2 zeer goede (Ziggo) monteurs die dat toch beamen.
Wat betreft de bijgeleverde materialen, die zijn tegenwoordig allemaal kabelkeur en de bijgeleverde versterker (retourgeschikt) voor interactieve TV doet niet onder voor een Hirschmann.
Maar terug naar TS haar probleem, als je op je decoder een signaalnivo hebt van 25% en een signaalkwaliteit van 50% heb je toch echt een signaalprobleem en zou ik ook als eerste naar de kabels kijken.
Wat betreft de bijgeleverde materialen, die zijn tegenwoordig allemaal kabelkeur en de bijgeleverde versterker (retourgeschikt) voor interactieve TV doet niet onder voor een Hirschmann.
Maar terug naar TS haar probleem, als je op je decoder een signaalnivo hebt van 25% en een signaalkwaliteit van 50% heb je toch echt een signaalprobleem en zou ik ook als eerste naar de kabels kijken.
-
We hebben de decoder rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten, maar helaas hebben we dan nog steeds dezelfde problemen. Analoge tv doet het trouwens primabprosman schreef:Dat betekend alleen dat de decoder door UPC herkend wordt.Wel geeft hij aan dat de verbinding in orde is.
Dat is veel te weinig, signaalsterkte mag best zakken tot 50% maar signaalkwaliteit moet ~100% zijn.Signaalsterkte is maar een kwart van de balk, signaalkwaliteit is de helft van de balk.
Ik zou toch eens een nieuw stukje kabel proberen en de decoder rechtstreeks op het UPC aansluitpunt aansluiten, ik weet niet of die in je huiskamer of meterkast zit.
[b]Teunbosseman[/b] schreef:Ach let maar niet op de upc bijdrages van har06,.......alles van upc is horny voor deze en ligt altijd aan ander.maartje1981 schreef:Dan mag jij UPC voor mij gaan bellen waarom het twee weken duurt, want ik ben gewoon netjes gebleven. Ik was pas geïrriteerd toen ze zeiden dat het twee weken zou durenHar06 schreef:Zo Maartje je blaast flink in de zak, binnen 2 werkdagen stuurt UPC een monteur langs en zeker geen 2 weken, vlg mij heb je ze niet al te vriendelijk bejegend
Upc zegt praktisch altijd dat aan je kabels, splitter oid ligt.....hoop dat de monteur snel komt en oplost
TeunBosseman [naam verwijderd door de Moderator], hebben jullie ook al ervaring met UPC?, natuurlijk ligt het probleem vaak aan de eigen gemonteerde kabels en connectors.
Door de leverancier van de TV even de signaalsterkte laten doormeten cq het vmeetapparaat even lenen.
Ik heb in de afgelopen jaren zo,n 5 tal monteurs van UPC over de vloer gehad, bijna altijd binnen 2 a 3 werkdagen,of de policy van UPC het laatste half jaar veranderd is weet ik uiteraard niet uit eigen ervaring.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2012 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
-
Of ze hebben het gewoon erg druk omdat er wel erg veel dingen bij UPC mis gaan. Ik hoef alleen maar op hun forum te kijken om te weten dat veel mensen problemen hebben met hun (digitale) tv en/of internetverbinding
Helaas heb ik niet op het forum gekeken voordat ik een abonnement bij hun afsloot
Helaas heb ik niet op het forum gekeken voordat ik een abonnement bij hun afsloot
-
We hebben bij het afsluiten van het abonnement een nieuwe coaxkabel gekocht. Dus geen ouderwetse kabelvogels schreef:Dat analoog het prima doet, kan kloppen en zegt niets over de kwaliteit van kabels/stekkers.We hebben de decoder rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten, maar helaas hebben we dan nog steeds dezelfde problemen. Analoge tv doet het trouwens prima
Wat voor coaxkabel/stekkers heb je gebruikt? Ligt de coaxkabel er nog van 30 jaar geleden? Stekker met zo'n plastic kapje?
Als je signaal zo slecht is, ligt het in 80% van de gevallen echt aan de slechte kabels/stekkers of slecht aangesloten.
Als we de kabel rechtstreeks in de mediabox steken, dan stoort het beeld net zoveel. Slecht aangesloten lijkt me sowieso het probleem niet, want het lijkt mij dat we dan vanaf het begin van het abonnement problemen gehad zouden hebben. Ik heb zelf het idee dat de mediabox kapot is.
-
- verified
@maartje1981,
Vervelend om te horen dat u deze problemen ervaart. Wij ontvangen graag uw gegevens om een oplossing te bespoedigen.
Zou u een e-mail willen sturen naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Vervelend om te horen dat u deze problemen ervaart. Wij ontvangen graag uw gegevens om een oplossing te bespoedigen.
Zou u een e-mail willen sturen naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
UPC Webcare schreef:@maartje1981,
Geen contact zoeken maar een UPC monteur met een box en kabels langssturen
-
Dat is ook mijn idee, en dan niet pas volgende week, maar deze weekHar06 schreef:UPC Webcare schreef:@maartje1981,
Geen contact zoeken maar een UPC monteur met een box en kabels langssturen
Ik ben benieuwd of het nu wel sneller kan.
-
- Contacteer:
bprosman schreef:Hoef je het niet mee eens te zijn, in "de meeste gevallen"hoeft het bij jou ook nog steeds niet zo te zijn maar in mijn kennissenkring zitten 2 zeer goede (Ziggo) monteurs die dat toch beamen.
Ach, ik ken ook monteurs en die vertellen weer wat anders. Zo zal iedere provider wel zijn voorkeurs materialen hebben.
Tis wel heeeeel toevallig dat bij kennissen en mijzelf steevast wordt aangedrongen dat eerst de kabels moest worden nagekeken bij slecht signaal.
Opzich is het niet onlogisch maar als je verteld dat onlnags vervangen is, dan
bleef Ziggo toch doorgaan dat toch echt aan de kabelsl lag terwijl achteraf bleek wat anders.