LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretparken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
icegirl

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door icegirl »

nee want dat bestaat niet meer maar de gebouwen daar van nog wel.

NiKe [fam.n.h.kelderman@tiscali]

Ongelezen bericht door NiKe [fam.n.h.kelderman@tiscali] »

Zolang mensen nog bereid zijn om in het hoogseizoen op een snikhete dag met hun (kleine) kinderen in een kilometerslange file te willen staan en vervolgens 10 euro betalen voor een parkeerplek in de volle zon om daarna gemiddeld 1 kilometer te zeulen met tassen en buggies naar de ingang waar je gemiddeld (en dan heb je geluk) een uur moet wachten om je kaartjes te kopen van 40 euro per stuk kunnen pretparken rekenen wat ze willen. Hoe duurder de kosten worden, hoe korter de wachtlijsten (vgl. de gezondheidszorg!) en de files. Ik heb het overigens nog niet gehad over de wachttijd bij de attracties, eten, drinken en de terugreis. Daarover hopelijk een volgende keer meer...

oma dukkelie [[email protected]]

Ongelezen bericht door oma dukkelie [[email protected]] »

Gisteren zijn wij met de kleinkinderen een dagje naar Kernwasser Wunderland geweest. Dat is net over de grens bij Emmerich, dus voor het oosten van het land zeker te doen. Het is een geweldig pretpark, waar kinderen vanaf ongeveer 3 jaar zich de hele dag uitstekend kunnen vermaken. De entreeprijs is 16,50 euro p.p. en dat is incl. onbeperkt frites, ijs, limonade en koffie. Dat is nog eens te doen en ik kan het iedereen aanbevelen.We waren met kinderen in de leeftijd van 5, 10 en 13 jaar en wij hebben in ieder geval een geweldig leuke dag gehad.

Ghasan [[email protected]]

Ongelezen bericht door Ghasan [[email protected]] »

ACHHHH..... de prijzen vallen echt wel mee hoor, hoeveel ben je nou gemiddeld kwijt per volwassene persoon???..... :arrow: ongeveer €50.- voor de hele dag ?.... DAT MOET TOCH WEL KUNNEN, je gaat maar max. 2 keer in 1 jaar naar zo'n pretpark heen en het is voor amusement natuurlijk ! €50 heb je ook wel op 1 avondje uit op, terwijl je er de hele dag op een pretpark kan rondhangen en eten, dus het valt wel reuze mee. :roll:

Ravell [[email protected]]

Ongelezen bericht door Ravell [[email protected]] »

Ik vind de entreeprijzen op een goed niveau zitten. Ga eens een middagje met je vrienden op een terras zitten wedden dat je meer wegdrinkt?! En dan heb je dus alleen nog maar een zitplaats. In pretparken heb je plezier met de attractie's shows en noem maar op. Dan wil ik nog iets vermelden als jij in sixflags gewoon een rugzak bij hebt dan maken ze daar geen enkel probleem van. Andere dingen wel zoals koelbox enz enz maar dat vind ik zelf persoonlijk heel logisch :? En ach ja we blijven Nederlanders en we zullen altijd blijven zeuren om een paar euro's!! :roll:

walibi

Ongelezen bericht door walibi »

Jullie moeten niet vergeten dat er een wezenlijk verschil tussen een themapark en een zogenaamd ride-park is. De efteling is een themapark bij uitstek en voert het thematiseren door bij de "harde" attracties. Bij een zogenaamd ride park gaat het om andere sensaties (of als je wil emoties). De ride , in het jargon "white-knockle-rides"genoemd gaan in de eerste plaats om de "thrill". de aankleding is alleen decor. Vaak wordt er slechts 20% van de kosten voor de aankleding uitgegeven. Bij een themapark liggen de kosten precies andersom. Bij de Efteling wordt het meeste door de eigen technische dienst gedaan. Bij six Flags wordt alles uitbesteed. Over de entreeprijzen wil ik het volgende zeggen. De helft van de inkomsten van een park komen uit de recettes (entreebewijzen) de andere helft moet verdiend worden met horeca en "murchandising". Dit dualisme in de inkomsten zorgt ervoor dat er altijd een naijver tussen de operationele diensten (attracties) en de horeca in prekparken. Ik hoef jullie er niet op te wijzen dat het eten in pretparken van bedenkelijke kwaliteit is en de prijzen idioot zijn.(ik kan het weten). In de Efteling wordt per persoon minder verteerd in het park, maar met het grotere bezoekersaantal komt dit toch weer goed. De Efteling heeft ook een groter aantal bezoekers die een abonnement hebben. Die mensen gaan wel een keer of 10/15 per seizoen. Wanneer je de toegangsprijzen afzet tegen investeringen en niet te vergeten het heel dure onderhoud van attacties is het relatief eigenlijk niet duur. Het is eigenlijk te duur omdat je er te weinig gebruik van kunt maken door de lange wachttijden bij de attracties. Als je 8 uur in het park bent sta je 5 uur in een wachtrij (=q-line) Dat komt omdat de mensengolven niet goed in Six Flags geregeld zijn. Het is namelijk de bedoeling dat de bezoekers over het park in groepen bij de attracties aankomen. Tegen de tijd dat de groep erdoor is moet de volgende aankomen. Dit kan alleen als de paden voldoende breed zijn en de attracties voldoende ver uit elkaar liggen. In Bellewaerde (belgie) is dit wel goed geregeld. In Eurodisney ook, maar het beste is het geregeld in het verreweg beste park dat ik ken: Europapark in Zuid Duitsland (20 km boven Freiburg). Het is wel 600 km rijden maar dan heb je ook wat. een redelijk te noemen entreeprijs en in het park normale horecaprijzen. Er zijn 240 grote attracties en meer dan verschillende 20 shows(binnen en buiten) Je zou kunnen zeggen, hoe weet jij dat allemaal. Ik moet jullie iets bekennen. Ik ben degene die de flevohof heeft moeten ontmantelen en die het mogelijk gemaakt heeft dat walibi dit park kocht.Ik ben ook de onverlaat die MoJo naar Biddinghuizen heeft gehaald en de bedenker en initiator van "a campingflight to lowlands". Walibi was daar niet zo blij mee.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik ook niet want vind het allemaal even walgelijk duur en vaak ook vies!

PommetjeH.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

Interessante wetenswaardigheidjes....toch grappig dat je het niet kan laten om er even bij te vermelden wie je bent en wat je gedaan hebt ;-) De Flevohof, dat is echt old-school....'Beleef de dag van je leven in de Flevohof'. Kan iemand anders zich nog de top-atractie herinneren....een echte champignon-kwekerij ? Wat waren we toch snel tevreden... Mvg. PommetjeH. PS. Het is 'merchandising'....je weet wel, van: 'merchandising, merchandising, that's where the real money from the movie is made'. En een ieder die de referentie kan plaatsen, is cool.

PommetjeH.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

PPS: Ik sluit me overigens helemaal bij je aan: Europapark heerst!

Daisy34

Ongelezen bericht door Daisy34 »

Dat die pretparken zo duur zijn, oke daar kan ik nog mee leven. Je gaat tenslotte niet iedere dag. Maar adverteren met een openingsdatum vanaf 9 april en dan in de mei vakantie gewoon doordeweeks gesloten zijn, dat vind ik pas belachelijk! Komen wij daar op woensdag 28 april (meivakantie bij ons) na bijna drie uur rijden aan bij Six Flags, is het in april alleen in de weekends open. Dat staat alleen vermeld op de kalender op de internet site. Daar had ik dus niet gekeken, maar als ik nou geen internet heb? Noch in de folder, noch op de toegangs voucher van Airmiles staat dit vermeld. Een hele grote teleurstelling!!! Er is dan ook een pittige brief naar Six Flags gegaan. Helaas heb ik daar nog geen reactie op mogen ontvangen.

Gast

Nou zuke probleemen hebben mensen vaker, aleen als je goed naar de RECLAME luisterd!!!!!!!!!!! (die toen werd uitgezonden)zijden ze: het hele paasweekeinde open en dan van ''zaterdag tot en met woensdag''. dus de volgende eer beter luisteren naar de T.V of bel sixflags holland zelf op!!!!!!!! dat u een klacht bij sixflags in heeft gediend vind ik onzin, moeten ze dan het park voor u open doen omdat U er heen wil, ga dan in het weekeinde dan weet je het zeker dat hij open is :roll: ! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: ik heb maar 1 gezichtje voor U reactie en dat is dit. :roll:

Gast

ow sorry van zaterdag tot en met zondag niet van zaterdag tot en met woensdag mijn fout

[[email protected]]

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik vind het wel een erg oneerlijke vergelijking ook nadat is gemeld dat het ook maar een simpele vergelijking was. De parken verschillen echt enorm van elkaar qua kwaliteit en grootte. Neem nou de Efteling en Slagharen... oké voor de Efteling betaal je een paar Euro meer voor de entree... maar dan heb je ook wel veel meer attracties, de kwaliteit ligt hoger en veel meer entertainment (zeker in het hoogseizoen). PS: Overigens is het ook slordig dat er achtbanen bij de beelden van Six Flags Holland getoond werden in de uitzending die er helemaal niet te vinden zijn.

Gast

wel waar de achtbanen die worden uitgezonden staan er wel :evil: :twisted: :evil: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: maar jij zij dat je niet mag vergelijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WAT DOE JE ZELF DAN :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Daisy34 [[email protected]]

Ongelezen bericht door Daisy34 [[email protected]] »

Ten eerste ben ik niet met pasen geweest en ten tweede wordt het bij de tv reclame ook niet vermeld dat ze in april alleen in de weekenden geopend zijn. Het was meivakantie, dus dan is alles normaal gesproken open. Ik was ook niet de enige aan de poort, die daar voor p..l stond. En in de folders stond het ook niet vermeld, dus ik had me goed voorbereid, dacht ik. Mijn klacht is mijns inziens gegrond, al was het alleen maar om mijn ongenoegen te uiten, over een verloren dag.

Gast

Bij deze namens Six Flag er is een tros bananen naar u onderweg.

[[email protected]]

Ha ha, sorry normaal reageer ik niet op zulke berichten omdat ik het al grappig genoeg vind dat mensen zo ontzettend overdreven kunnen reageren (six flags medewerker misschien???) met duivelse emoticons en al... maar deze keer wil ik best een uitzondering maken om je woede enigszins te temperen... Lezen blijft een moeilijk vak, ook op basisschool niveau: ik zei niet dat je niet mocht vergelijken; er staat namelijk: dat het een oneerlijke vergelijking is(zoals deze door Radar uitgevoerd is). Ik gaf enkel punten aan waardoor de vergelijking iig eerlijkER zou zijn geweest(ook al is dit m.i. onmogelijk om een eerlijke vergelijking uit te voeren maar dit was wel heel erg ondermaats). Bovendien is het niet zo dat alle achtbanen in SFH te vinden zijn. Er staat duidelijk: 'ER' (dus niet alle getoonde achtbanen)! Of 'X' (de getoonde 4D achtbaan) moet natuurlijk dit seizoen verhuist zijn van Six Flags Magic Mountain naar Six Flags Holland maar tot op dit moment heb ik nog niemand gehoord dat vanaf dit seizoen SFH zijn slogan (Rollercoaster capital of Europe) eer aan doet... Ps: Ik heb een aantal hoofdletters en uitroeptekens midden in zinnen verwerkt alsmede andere vrijheden der Nederlands TAAL omdat dit volgens mij het handigste communiceren is met mensen zoals jij...

[[email protected]]

Ik begin het idee te krijgen dat Six Flags telkens in een negatief daglicht word geplaatst door radar. Oke de acties zijn mischien omtrent kids for nix een beetje wazig en vaag maar oke de rest van dergelijke kritiek deel ik dus totaal niet zoals ik al duidelijk aan de redactie heb laten merken. Maar een reactie op bovenstaande tekst. SFED en Palamon partners adverteerd helemaal niet met de slogon Rollercoaster Capital of Europe maar met de slogon How About This. Nergens word naar coasters vermeld en dat is maar goed ook.

.: www.Six-Flags.nl :.

Ongelezen bericht door .: www.Six-Flags.nl :. »

Onzin, is het dan zo moelijk om even goed opteletten, ze zeggen: ga naar www.sixflagsholland.nl voor de actie voorwaarden, dus doe dat dan ook, dat doe je toch ook met een contract?

ikke2 [[email protected]]

Ongelezen bericht door ikke2 [[email protected]] »

Hoi, er was iemand die zei dat 50 euro per persoon entree wel meevalt. Nou sorry, ik zit op een netto maandinkomen van 887 euro per maand. Na aftrek van alle vaste lasten houd ik krap 275 euro voor alles over. Eten met zijn 3 en, vervoerskosten, kleding zo nodig. Ben de afgelopen 3 jaar niet meer weg geweest. Mijn dochter is 6 maar die weet en voelt het echt wel, ondanks dat we gaan wandelen in het bos of een keer naar een kinderboerderij gaan. Zij wilt liever de dag na sinterklaas of de dag na de schoolvakantie thuis blijven omdat de andere kinderen vertellen mogen over wat ze gedaan hebben. Op deze leeftijd merkt ze het verschil al, laat staan over een paar jaar. Pretparken zijn nou eenmaal scheitens duur, dan het vervoer ernaar toe nog, hebben geen auto en wonen bovenin het land. En met alle veranderingen van het rijk word het ook niet veel beter. gr ikke

Gesloten