LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 3 van de 7 brievenbussen POSTNL weg!
3 van de 7 brievenbussen POSTNL weg!
en dat noemen ze "in een enkel geval"..
Hebben meer mensen gemerkt dat ineens veel brievenbussen weg zijn?
Ik woon in het centrum van utrecht, en hier zijn dus 3 van de 7 brievenbussen in mijn poscodegebied weg!
Ik woon in het centrum van utrecht, en hier zijn dus 3 van de 7 brievenbussen in mijn poscodegebied weg!
Re: 3 van de 7 brievenbussen POSTNL weg!
Hier gaan er 4 van de 7 weg van het dorp. Tja, bezuinigingen..... Als de prijs van de postzegels omhoog gaat of als post er langer over gaat doen (weer ouderwets 2 tot 3 dagen of zo), klaagt ook weer iedereen.
Hier "verdwijnen" er met Oud en Nieuw altijd meer.
Er wordt veel minder post verstuurd dus logisch dat ze het efficiënter aan gaan pakken.
Er wordt veel minder post verstuurd dus logisch dat ze het efficiënter aan gaan pakken.
-
Ik heb hem alleen nog nodig als er weer eens verkeerd bezorgde post in mijn bus ligt.Alleen rond de Kerst wordt veel post verstuurd.
Of hier in het dorp bussen gaan verdwijnen weet ik niet, de dichtsbij zijnde is hier 800 meter vandaan, de volgende komt op 1,5 kilometer, en waar de rest zou moeten staan, geen idee. Ik heb nog geen post gehad over het verdwijnen van brievenbussen, maar ook dat verbaast me niks eigenlijk.
-
Geen idee waar of wanneer dat op het web stond? Dat moet je dan maar net mee krijgen dan.
Ik vond wel dit heet-van-de-naald onderwerp, met bijbehorende reacties uit het dorp, inclusief voor- en na- foto's.
http://www.bakkeveen.nl/item/3473/TNT-B ... -.....html
Ik vond wel dit heet-van-de-naald onderwerp, met bijbehorende reacties uit het dorp, inclusief voor- en na- foto's.
http://www.bakkeveen.nl/item/3473/TNT-B ... -.....html
-
Let op dat je straks allemaal zelf je post moet halen bij een een-of-ander postkantoortje. En je te versturen post kan je dan meteen inleveren. De postbezorgers kunnen er dan allemaal uit.
-
Het zou minimaal twee voordelen hebben:stronkstronk schreef:Let op dat je straks allemaal zelf je post moet halen bij een een-of-ander postkantoortje. En je te versturen post kan je dan meteen inleveren. De postbezorgers kunnen er dan allemaal uit.
1) post komt niet meer in de verkeerde bus terecht
2) een hele hoop mensen komen ineens aan hun half uur lichaamsbeweging per dag
Ik woon in de binnenstad van Dordrecht, en toen ik daar net kwam wonen verbaasde ik me over de hoeveelheid brievenbussen in vergelijking met de buitenwijken. Als je hier de helft weghaalt uit de binnenstad dan zijn de loopafstanden ongeveer gelijk aan wat men in de rest van de stad gewend is.
Gezien de huidige staat van postbezorging is de kans dan wel een stuk groter dat de post ook daadwerkelijk aankomt waar 'ie wezen moet.stronkstronk schreef:Let op dat je straks allemaal zelf je post moet halen bij een een-of-ander postkantoortje. En je te versturen post kan je dan meteen inleveren. De postbezorgers kunnen er dan allemaal uit.
Hier gaan er 4 van de 7 weg van het dorp. Tja, bezuinigingen..... Als de prijs van de postzegels omhoog gaat of als post er langer over gaat doen (weer ouderwets 2 tot 3 dagen of zo), klaagt ook weer iedereen.
de ouderwetse bezorging was de volgende dag en twee maal bezorging per dag 'smorgens en 'smiddags
de ouderwetse bezorging was de volgende dag en twee maal bezorging per dag 'smorgens en 'smiddags
Ik ben nog zo'n jonkie dat dat van voor mijn tijd is.ruud_a schreef:Hier gaan er 4 van de 7 weg van het dorp. Tja, bezuinigingen..... Als de prijs van de postzegels omhoog gaat of als post er langer over gaat doen (weer ouderwets 2 tot 3 dagen of zo), klaagt ook weer iedereen.
Of we gaan terug naar heeeeeeel vroeger, per postduif of koerier te paard.
In bepaalde gevallen kan ik me best voorstellen dat er een hoop bussen verdwijnen. Als ik zelf eens bekijk hoe vaak ik in het jaar naar een brievenbus moet, die zijn zowat op 1 hand te tellen en dat is al jaren zo.
Te versturen post kan ook ingeleverd worden bij een postagentschap welke er doorgaans ook genoeg te vinden zijn.
Te versturen post kan ook ingeleverd worden bij een postagentschap welke er doorgaans ook genoeg te vinden zijn.
Verkeerd bezorgde post kunt u na een klacht ook op laten halen.witte angora schreef:Ik heb hem alleen nog nodig als er weer eens verkeerd bezorgde post in mijn bus ligt.
Heet-van-de-naald ? Vast een beetje sarcastische bedoeld, het artikel is van november 2010.witte angora schreef:Ik vond wel dit heet-van-de-naald onderwerp, met bijbehorende reacties uit het dorp, inclusief voor- en na- foto's.
...
In deze moderne tijd van de PC heeft men geen brievenbus meer nodig.
Heb een program op mijn PC van een automatische tamtam.
De ontvangers ook.Klinkt goed hoor dat geroffel op mijn PC en weet ook
nog wat het betekend.Niks geen gedoe meer met PostNL.
Ben nu bezig om op de een of andere wijze pakketjes binnen te krijgen.
zijn welkom.
Heb een program op mijn PC van een automatische tamtam.
De ontvangers ook.Klinkt goed hoor dat geroffel op mijn PC en weet ook
nog wat het betekend.Niks geen gedoe meer met PostNL.
Ben nu bezig om op de een of andere wijze pakketjes binnen te krijgen.
zijn welkom.
Dat bepaal jij toch niet?vogels schreef:Is het zo erg dan een stukje verder lopen? En hoe vaak hebben mensen nog een brievenbus nodig? Alleen rond de Kerst wordt veel post verstuurd.mattjeu schreef:en dat noemen ze "in een enkel geval"..
-
Het was zo wel in mijn tijd, en zo oud ben ik niet. Abraham heb ik nog niet gezien in ieder geval.Auti-Mama schreef:Ik ben nog zo'n jonkie dat dat van voor mijn tijd is.ruud_a schreef: de ouderwetse bezorging was de volgende dag en twee maal bezorging per dag 'smorgens en 'smiddags
-
Kom kom Vogels, niet iedereen kan 'een stukje verder lopen'!vogels schreef:Is het zo erg dan een stukje verder lopen? En hoe vaak hebben mensen nog een brievenbus nodig? Alleen rond de Kerst wordt veel post verstuurd.
En ja, er zijn genoeg mensen die gebruik maken van de brievenbussen.
Alleen voor mijn werk al verstuur ik vier keer per jaar een fiks aantal kwartaalbladen en nog minimaal tweemaal per jaar grote mailings (400+ stuks).
En er zijn in mijn familie, vriendenkring en onder collega's regelmatig mensen jarig, er trouwen mensen, ze worden ziek, er worden kinderen geboren, er overlijdt wel eens iemand....dat doe ik niet af met een E-card, da's zo onpersoonlijk!
En ik stuur ook wel eens een brief naar een bedrijf of instantie.
Als een rekening niet klopt, ik vul formulieren in en stuur ze naar het gemeentehuis....
Ik maak echt wel regelmatig gebruik van de brievenbus in mijn wijk.
Ik zou ook stevig balen als die ineens weg zou zijn!
-
Doe je die in de brievenbus dan ?Alleen voor mijn werk al verstuur ik vier keer per jaar een fiks aantal kwartaalbladen en nog minimaal tweemaal per jaar grote mailings (400+ stuks).
Het is goedkoper om die als partijpost aan te bieden
-
Klop Emmy, het was sarcastisch bedoeld.Emmy75 schreef:Heet-van-de-naald ? Vast een beetje sarcastische bedoeld, het artikel is van november 2010.witte angora schreef:Ik vond wel dit heet-van-de-naald onderwerp, met bijbehorende reacties uit het dorp, inclusief voor- en na- foto's.
...
-
Of de brieven mee nemen als je boodschappen gaat doen, kun je het bij de plaatselijke bruna/ah/wat voor servicepunt dan ook af geven. Dan heb je juist een loopje minder, dan dat je apart naar een brievenbus gaat.vogels schreef:Wel, fietsen dan. Of scootmobiel pakken. Of de auto pakken.niet iedereen kan 'een stukje verder lopen'
Laatst gewijzigd door witte angora op 11 apr 2012 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik voel mij ook niet oud hoor maar ik heb nog drie keer mee gemaakt.witte angora schreef:Het was zo wel in mijn tijd, en zo oud ben ik niet. Abraham heb ik nog niet gezien in ieder geval.Auti-Mama schreef:Ik ben nog zo'n jonkie dat dat van voor mijn tijd is.ruud_a schreef: de ouderwetse bezorging was de volgende dag en twee maal bezorging per dag 'smorgens en 'smiddags
Maar sinds die privatisering gaat alles veeeeel beter.Krijg geen
ziekenfonds pasjes meer al zeggen ze van wel.Krijg soms ook geen rekening meer al zeggen ze van wel.Ook de blauwe envelop krijg ik niet al zeggen
ze van wel.En al ga je op zijn kop staan die blauwe heb je gehad en je
krijgt gelijk een waarschuwing en daarna een boete.Ik kan niet bewijzen
dat ik hem wel gehad heb en hun kunnen niet bewijzen dat ze hem verstuurd
hebben maar ik zit fout.Welkom in het geprivatiseerde Nederland.