LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
naomi hendriks

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Hi Wilma,

ja.. ook ik heb inderdaad veel goeds gehoord over carnibest aktief zonder overigens andere merken te kort te willen doen

dit lijkt mij zeer geschikt voor jouw type hond.
het satinball recept zou je uiteraard ook eens kunnen proberen.
op rauwvoer.pagina.nl vind je links naar verschillende fora over rauw en vers voer.
ik denk dat jedan wel meer huismiddeltjes zult tegenkomen om je hond iets steviger te krijgen.
je moet je er overigens bij een jonge hond wel altijd eerst van vergewissen dat er niet een paar wormpjes dwarszitten, anders is het probleem zelfs met carnibest aktief nog niet verholpen

good luck!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

marcelle met je grote blauwe oogjes en je donkere haren
ben je er misschien?
zo niet dan hoop ik dat ik je in Arnhem zie dan spreek ik jullie nog wel een keer aan.

BiBi is toch een keigoed vers vlees merk of ligt dat aan mij?
ik dacht dat bibi en carnibest 1 van de toppers waren
hoe komt het dan dat een hond daar van afvalt?
vooral de natuurmix van bibi bevat toch al meer calorieen dan de andere mixen?

Gast

afvalt mag je ook lezen als ''niet aankomen''
afvallen klopt niet helemaal

Gast

afvallen niet mar niet aankomen daar hebben we over.
Bibi en carnibest zijn hele goede versvlees , maar voor de ene hond is beter bibi en voor de andere carnibest.

Gast

ja, laten we duidelijk zijn dat ik bedoel dat mijn hond gewoon mager blijft.
hij valt niet af, maar blijft gewoon heel mager, en dat vind ik voor zo'n jonge hond best zonde
hij is ook zo ontzettend actief dat hou je niet voor mogelijk
hij ziet echt van alles, we hebben een omheind veld van ca 2000 vierkante meter, alleen voor hem waar we lekker spelen, trainen maar waar hij ook rond loopt als wij op het land bezig zijn.
en hij ziet zoveel, rent van de ene kant naar de andere kant,
kikkers in de sloot moeten verjaagd worden, blaadjes mogen niet vallen, vlinders moeten uit de lucht gegrepen worden, fietsers mogen niet fietsen, de poes van de buren die per ongeluk in de buurt is moet verjaagd worden
hij heeft het vreselijk druk
misschien kunnen we nog wel een hond erbij nemen.
hebben we 2 van die vreselijk actieve renners
het is een overweging waard.

maar ik zal me nu eens verdiepen in de carnibest actief
mijn vriend ziet me aankomen
ik heb hem eerst al met allerlei argumenten om zijn oren gemept voor hij ermee accoord ging dat we vers gingen voeren
bij hem thuis eet alles namelijk met de pot mee

bedankt voor jullie reacties
wilma

Gast

kijk op www.carnibest.nl

je kan een tijdje aktief geven tot dat hij/zij wat breeder wordt in de goeie zin van het wordt(ik ken dat mijn hond zag er daardoor nog jongehond achtig) en dan weer over gaan op een andere voer

Gast

Naomi
Naomi als je dit leest wil ik mededelen dat wij duck gevonden hebben vlak bij ons in reigersbos even de auto nemen en we zijn daar zo.
Heerlijk he gelijk het adres eraf geplukt en dan er naar toe gaan.Dus dat is voor elkaar.
De groetjes en een aai voor je hondjes.Het allerbeste voor je en groetjes
Moos

Gast

P.S naomi mijn honden kregen al vers maar nu kunnen wij flink gaan varieren en alle mensen die mij geholpen hebben wil ik heel erg bedanken voor hun hulp. Nu kan ik vlak in de buurt het halen.
Dan jullie allenmaal van een heel blije moos en vanhet baasje van moos DANK JULLIE WEL :lol: :lol: :lol: :wink:

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Heee Moosje,

dat is goed nieuws!
welke varianten heb je gekocht?
je hebt de enkelvoudige en de compleet versies..
enkelvoudig is leuk voor af en toe.
de compleet versies mag moos elke dag hebben.
ben erg benieuwd hoe het bevalt en of moos het lekker vindt..

laat je het ons weten?

Groetjes & Succes
:D

Gast

nEE WIJ GAAN VOOR DE COMPLETEN DUC.Wij zijn al heel blij dat we het gevonden hebben na het aanklikken van duck.Even de post code indrukken en floep daar kwam het adres naar voren.Heerlijk he???
Lady like heeft me op die gewezen dus heb het meteen aan geklikt.Maar iedereen wilde helpen dat is het mooie. We gaan nu met de kip beginnen.En de 16 jarige pers krijgt ook heerlijk kip.Maar die zit op dieet vanwege nier problemen.Alles is goed verders hier.
moos

Gast

ik ken alleen de duck kip enkelvoudig

en ik ken

de rund lever en kip compleet.

je hebt ook

pens compleet
rundcompleet
lam en rijst compleet
uitmuntend compleet

ze krijgen hier alle varianten

de ene dag dit en de andere dag dat.

je moet de schijfjes dus ontdooien en je geeft het op kamertemperatuur.

okay, moos, nu nog de hoeveelheid voor moos per dag

wat is de leeftijd en wat is het gewicht van Moos?

en met dat gewicht moet je eigenlijk het gewicht nemen wat hij in het meest ideale geval zou moeten wegen, eigenlijk een streefgewicht dus waar je naartoe gaat werken..

Gast

behalve dus als moos een pup is dan kijk hoe hoeveel de pup opdat moment weegt en of hij in de kolom past

van pup tot half volwassen gewicht

of
pup haf volwassen gewicht tot volwassen gewicht

Gast

Nu lieve mensen mijn hond is pup af.Hij is 5 jaar en weegt z;n 23 of 24 kilo en is een reu het merk is staby hound.Dus de puppen tijd ligt al verder weg van ons.Hij is zwart wit met veel spikkels.In het begin van de pup tijd dacht ik als je blieft geen dalmatier maar het is een zuivere staby.En we zijn er heel gelukkig mee.Dat was het.Allenmaal de groetjes van : een gelukkige moos

Gast

P.S met veel stippels zijn,vergissing het andere wat nergens op slaat.

Gast

Okay Moosje,

dan valt moos in kolom 2 voor volwassen honden.
dan heeft moos 600 gram per dag nodig.

6 schijfjes van 100 gram dus.

of te wel

2 schijfjes 's ochtends
4 schijfjes 's avonds

succes!!

moos

Ongelezen bericht door moos »

Hoi naomi.
Hij heeft nu de kip gegeten en ik kan je vertellen dat dat snel ging .Heerlijk gewoon en ze was razend nieuw schierig en ging gelijk aan de gang.Geweldig mensen hij was er razend anthousiast daar over en het zag er heel goed uit. .En nu maar varieren.Leuk is dat nogmaals bedankt voor alles naomi en de gasten ook.Wij kunnen nu weer met z;n allen blij zijn. Bedankt !!!!! moosje en moos
P.S Morgen gaan we weer :jammie jammien :lol: :lol: :wink:

Gast

Ja ik heb ook kip klaargemaakt voor onze mieneke blijft het bodje inhaar keel steken. Nee voor haar maar weer kant en klare kippen.

Gast

Goed zo moos!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

hi Moos
ideaal he DUCK
natuurlijk ben ik al weg van het vlees op zich
maar ook van de ruimte besparende pakjes.
en het verdelen gaat ook perfect.

groetjes en succes ermee

marcelle

moos

Ongelezen bericht door moos »

Hoi marcelle.
Bedankt en heb al in huis en hij vind het heerlijk.Ik kan nu ook varieren,dat was ook de bedoeling.En gelukkig eet hij nu zelfstandig.We hebben daarmee grote problemen gehad toen zijn maatje dood was in maart.En nu zijn we uit het dal gekomen.Ik heb altijd 3 honden gehad en verleden jaar was de moeder overleden en dit jaar dooby.Dus was hij alleen maar dat hebben we gehad en ik was al flink bezig met vers en nu gaat het weer.We gaan nu goed verder en ga flink varieren want ze hadden aardig wat.Dit was het weer en ik wens je een fijn week-end toe groetjes van ons en van onze; Moos

Gesloten