LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 van de 7 brievenbussen POSTNL weg!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
VioletPrue

Re: 3 van de 7 brievenbussen POSTNL weg!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee, de 400+ brieven gaan gewoon in de brievenbus.
Wel zo makkelijk als er geen postagentschap in de buurt is.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Of de brieven mee nemen als je boodschappen gaat doen, kun je het bij de plaatselijke bruna/ah/wat voor servicepunt dan ook af geven. Dan heb je juist een loopje minder, dan dat je apart naar een brievenbus gaat.
Inderdaad. Persoonlijk heb ik het gevoel (maar daar kan ik goed naast zitten) dat het aantal van die kleine postagentschapjes in winkels (zoals de ah, bruna, plaatselijke sigarenhandel enz.) is gestegen sinds het sluiten van de grotere postkantoren.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik woon in een wijk en ik moet eerlijk zeggen ik heb er wel veel...4!!
en de wijk is niet groot....
ben wel blij met mijn brievenbus eerlijk gezegd even hoekje om en ik ben er..maar zou er ook niet mee zitten om naar de andere te lopen,is goed voor me...

en idd ik stuur wel meer kaarten per internet via uh :oops: greetz...
is het tenmiste leesbaar en het komt sneller aan.. :lol: :lol: we hebben dan wel 4 brievenbussen maar worden om de dag geleegd...

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

vogels schreef:
Alleen voor mijn werk al verstuur ik vier keer per jaar een fiks aantal kwartaalbladen en nog minimaal tweemaal per jaar grote mailings (400+ stuks).
Zulke hoeveelheden gooi je toch zeker niet in een brievenbus? Dat breng je naar een postkantoortje (of hoe het dan ook tegenwoordig mag heten).
zelfs dan is het niet goed koper

wij doen elke maand de facturen naar de klanten op de bus en dan zou het volgens post nl goedkoper zijn als partij
ja alleen boven de 250 stuks en dan moet je 12 kilometer rijden voor het zakelijke punt want de rest neemt het hier niet aan
en dat punt staat het pand van te kop is de dichtstbijzijnde 20.5 kilometer afstand dus 41 kilometer heen en weer a 20 cent p.km =8.20 kosten plus een medewerker a 38.30 p.u is al 46.50 extra kosten en de korting is 2 cent per brief dus moet ik er minstens 2500 gaan versturen wil het winstgevend worden

de brievenbus in de straat is altijd vol
op een bedrijven terrein 1 brieven bus met 189 bedrijven en dan nog wel een kleintje en geen grote bolbuiker
die wel in het dorp(4km verder) staat en die bijna altijd leeg is volgens de ophaler
die heeft al eens voorgesteld de 2 om te draaien maar dan is hij gelijk zijn baan kwijt
ook krijgt deze voor het dorp en industrie en bedrijven terrein 3 post zakken mee en heeft er minstens 8 nodig
als hij om meer vraagt krijgt hij ze niet dus neemt ze gewoon ongezien mee anders heeft hij 3/4 dorp los in de bus liggen
en alle pakketjes die hij moet halen
echt van de gekke hier
en als we dan vragen om grotere pus proberen ze je haal service a 43.75 per keer aan te smeren
die komt om 10 in de ochtend (handig mij niet heus) en of je nu 1 brief of een hele container hebt het is 1 prijs maar nog steeds niet voordeliger voor de ondernemer
heb zelfs al gevraagd of ze de kleine ondernemer zo nodig wille uitroeien of niet maar daar gaven ze geen reactie op
helaas!!

mattjeu

Ongelezen bericht door mattjeu »

mij lijkt het in het kader van geld besparen veel makkelijker om die achterlijk hoge salarissen van "managers" die zelf nog nooit een brief hebben vastgehouden te verlagen. bespaar je veel meer geld mee.

en ten tweede; mensen gebruiken de brievenbus minder, ja. klopt. dus dan is de reactie; "laten we het nog omslachtiger maken om de brievenbus te gebruiken door ze nog verder weg te plaatsen"

dan help je dus jezelf om zeep. allemaal op korte termijn winstgevend voor de bonus en de aandeelhouders, maar op de lange termijn betekend dit dat je jezelf om zeep helpt.

gelukkig hoef ik niet afhankelijk te zijn van die apen...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

gelukkig hoef ik niet afhankelijk te zijn van die apen
nou dan is het probleem toch opgelost? :lol:

Er wordt minder post verstuurd en ach een meter verder lopen is inderdaad ramp, kan je zelf niet doet vast een buur het wel voor je.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Voor ik bij het postkantoor ben (hooguit anderhalve kilometer) kom ik langs 4 brievenbussen.

@Winterman, jij was ook een tijdje verdwenen.

ciske

Jolijn schreef:
:?: :?: waar zie jij die in dit topic?

brievenbussen worden ook vaak vernield daar hoor je hier niemand over klagen, ook dan kan er geen post in.

Jolijn

ciske schreef:
Jolijn schreef:
:?: :?: waar zie jij die in dit topic?

brievenbussen worden ook vaak vernield daar hoor je hier niemand over klagen, ook dan kan er geen post in.
Het klopt natuurlijk helemaal als een brievenbus kapot is dat er dan geen post in kan. Dat er hier nu niet over geklaagd wordt, komt misschien omdat men er hier nu geen last van heeft en/of niet aan de orde is.

Winterman zie ik hier 11 apr 2012 09:31
Jijzelf was trouwens ook ff een pakje sigaretten halen? 8)

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:
ciske schreef:
Het klopt natuurlijk helemaal als een brievenbus kapot is dat er dan geen post in kan. Dat er hier nu niet over geklaagd wordt, komt misschien omdat men er hier nu geen last van heeft en/of niet aan de orde is.
En tijdelijk niet te gebruiken omdat hufters niet snappen dat iets dat niet van hen is, niet door hen vernield dient te worden, is iets anders dan permanent weghalen.

ciske

En tijdelijk niet te gebruiken omdat hufters niet snappen dat iets dat niet van hen is, niet door hen vernield dient te worden, is iets anders dan permanent weghalen
mee eens, maar alsnog is er geen man overboord als er wat brievenbussen verdwijnen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
En tijdelijk niet te gebruiken omdat hufters niet snappen dat iets dat niet van hen is, niet door hen vernield dient te worden, is iets anders dan permanent weghalen
mee eens, maar alsnog is er geen man overboord als er wat brievenbussen verdwijnen.
In veel gevallen niet, het is een kwestie van even wennen, maar als dit nu eens de grootste wereldproblemen waren? Sjòò...

ciske

witte angora schreef: mee eens, maar alsnog is er geen man overboord als er wat brievenbussen verdwijnen.
In veel gevallen niet, het is een kwestie van even wennen, maar als dit nu eens de grootste wereldproblemen waren? Sjòò...
:lol: schijnbaar wel, ach er is als het te ver is altijd wel een buur die het meeneemt. :mrgreen:

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Jolijn schreef:Voor ik bij het postkantoor ben (hooguit anderhalve kilometer) kom ik langs 4 brievenbussen.

Ik denk dat ik net als ciske een ban had ;)
Iets van te veel off topic gaan of zo.
Is natuurlijk wel terecht want iedereen is hier altijd on-topic ;)

Jolijn

Winterman schreef:
Jolijn schreef:Voor ik bij het postkantoor ben (hooguit anderhalve kilometer) kom ik langs 4 brievenbussen.
Ik denk dat ik net als ciske een ban had ;)
Iets van te veel off topic gaan of zo.
Is natuurlijk wel terecht want iedereen is hier altijd on-topic ;)
Op 'off-topic' kan altijd worden teruggevallen als er verder niks te bedenken is. Al zou ik zelf misschien 'olifant in porseleinkast' gebruiken.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

vervelend genoeg kwam er zo juist een of andere vertegenwoordiger van post nl(regio manager )melden dat post nl van mening is dat de hier geplaatste brievenbus bte weinig word gebruikt dus of we dan willen overstappen op haal en breng services voor 35 euro per keer

ben met de man mee gelopen en laten zien of de bus niet word gebruikt

had toch nog een stapel post dat er heen moest
even gelijk in de bus gedaan
de helft van de 10 brieven ging er maar in
vriendelijk gevraagd of hij de rest mee wou nemen en er voor wou zorgen dat deze bij de geadresseerde worden bezorgd

hij heeft een collega gebeld en gevraagd of deze langs wilde komen met een busje een lediging's zak en een camera

dat gebeurde en hebben op camera vast gelegd dat de bus om kwart voor 11 propvol zat
bus geledigd en geconsateerd dat deze bus heeeeeeeeeeel goed word gebruikt
en gelijk gevraagd of deze eventueel mag worden omgeruild met de grote versie in het dorp
de man ging zijn uiterste best doen

en gaat namens post nl een excuus brief op latten stellen dat de bus te klein is en uitzoeken waar de melding vandaan komt dat de bus niet word gebruikt

word vervolgd dus

Gesloten