LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credios incasso.......wat een onmenselijk zooitje is dat!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
G-member

Credios incasso.......wat een onmenselijk zooitje is dat!

Ongelezen bericht door G-member »

Beste fora bezoekers,

Bij deze wil ik u mijn ervaring vertellen inzake incasso bureau Credios.
Juni 2011 is plotseling onverwachts mijn zoontje van 8 bij mij komen te wonen.
Oorzaak hiervan is dat zijn moeder abrupt binnen 1 week permanent is verhuist naar Curaçao wegens faillissement en zware geld problemen.
Hier heb ik nooit wat vanaf geweten en we waren al 8 jaar gescheiden.
Enfin.....u zal begrijpen dat ik ineens een hele opgaaf had, van weekend vader naar ineens full-time en ook ineens alles moeten regelen voor mijn zoontje zonder dat iemand wist waar zijn moeder uithing......geen adres, telefoon etc.

Ik heb als eerste de basis dingen geregeld en dat is mijn zoontje bij mij laten inschrijven in de gemeente, zorgpolis, school etc....
Na een aantal dagen dit te hebben geregeld kreeg ik ineens de ene aanmaning na de andere van diverse incasso bureaus..

Hieruit blijkt dat diverse kosten die zijn gemaakt voor medische behandelingen voor mijn zoontje nooit zijn betaald door mijn ex-vrouw.
Dit zijn kosten die wel zijn uitbetaald door haar zorgverzekering maar dus niet door haar zijn door betaald naar tandarts en dergelijke.

Ik heb alle incasso's direct de situatie uitgelegd en tevens vermeld dat mijn ex-vrouw met de noorderzon vertrokken is en ik geen idee heb waar ze is en waar dit over gaat :?:
ook heb ik vermeld dat ik niet verantwoordelijk gehouden kan worden dat mijn ex-vrouw de kosten niet heeft door betaald naar de rechthebbende instanties.

Ik heb hierop netjes binnen enkele dagen van BIJNA alle incasso's een brief gehad waarin ze de nota's op mijn naam nietig hebben verklaard. Ik kreeg zelfs nog van incasso Medicas een hart onder de riem en dat ze me veel sterkte en succes wenste met de situatie :shock: TOP!

Maar.......1 incasso blijft stug volhouden dat ik nu het openstaande bedrag MOET betalen omdat we gezamelijk gezag hadden over mijn zoontje...
Dit is dus Credios incasso...Ik heb ze diverse malen uitgelegd dat conform het convenant de zorg en de daaruit vloeiende kosten zijn voor de ouder waar het kind ten tijde van de gemaakte kosten woonde.
Daarnaast is het gezamelijk gezag in deze zaak niet van toepassing omdat dit een nota is welke is uitgekeerd door de zorg verzekeraar.

In mijn ogen is dit gewoon fraude/diefstal van mij ex-vrouw jegens de tandarts praktijk welke Credios heeft ingeschakeld. Het is toch van de zotte dat dit op mij verhaald kan worden??
Enfin ik heb mijn advocaat hierover geraadpleegd en ook hij zegt dat ze mij NIET verantwoordelijk kunnen/mogen houden voor het openstaande bedrag.

Dit loopt nu sinds juni 2011 en na 8 maanden stilte van Credios krijg ik nu ineens weer dreig brieven dat ik moet en zal betalen anders worden er gerechtelijke stappen ondernomen.

Wat moet ik hier in godsnaam mee :|
Die gasten lezen mijn argumenten niet eens, ze blijven stug volhouden dat ik verantwoordelijk ben en moet betalen, ik heb ze nota bene nog doorverwezen naar de advocaat van mijn ex-vrouw en ik krijg doodleuk een paar maanden later een brief van Credios dat deze advocaat MIJN zaken niet meer behartigt :?

NEE PRUTSERS HET IS OOK HAAR ADVOCAAT!!!!!!

Ik word zo moe van die gasten :x

wiseger

Re: Credios incasso.......wat een onmenselijk zooitje is dat!

Ongelezen bericht door wiseger »

Enfin ik heb mijn advocaat hierover geraadpleegd en ook hij zegt dat ze mij NIET verantwoordelijk kunnen/mogen houden voor het openstaande bedrag.
Je geeft zelf het antwoord al, als je advocaat ervan overtuigd is dat jij niet aansprakelijk bent, dus waarom verwijs je Credio niet gewoon naar je eigen advocaat?

Overigens begrijp ik ook niet helemaal waarom je tandartskosten hebt voor een kind van acht? Dat zou toch onder de zorgverzekering moeten vallen?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

wiseger schreef:
Je geeft zelf het antwoord al, als je advocaat ervan overtuigd is dat jij niet aansprakelijk bent, dus waarom verwijs je Credio niet gewoon naar je eigen advocaat?

Overigens begrijp ik ook niet helemaal waarom je tandartskosten hebt voor een kind van acht? Dat zou toch onder de zorgverzekering moeten vallen?
Lijkt me een prima advies :).
Blijkbaar heeft de moeder een restitutiepolis oid en krijgt daardoor eerst zelf de rekeningen te zien.

jacobb

Ongelezen bericht door jacobb »

Hey,

Ik vind dit erg schofterig wat hun doen. Als jij kan bewijzen dat je niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor de vordering, dan ben je dit ook niet.

Tip
Stuur een laatste brief naar het incassobureau waarin je met behulp van je advocaat aangeeft waarom je het niet eens bent met de vordering. Geef hierbij duidelijk aan dat jij met ingang van heden niet langer verantwoordelijk gesteld wil worden over het feit dat jouw ex er een puinhoop van heeft gemaakt. Verwijs duidelijk naar wetten, akten, en andere afspraken op schrift.

Geef tevens aan dat je bereid bent om voor de rechter te komen. Geef alsdan aan wanneer je daadwerkelijk gedagvaard wordt dat je een tegeneis zal gaan instellen. Hierbij kun je aangeven dat de reiskosten, kosten advocaat, kosten van het nemen van een vrije dag voor rekening voor hun zal komen.

Probeer het eerst via een strakke brief zelf op te lossen, en anders laat jezelf dagvaarden en laat de rechter er naar kijken. Ik denk dat het incassobureau alsdan eieren voor zijn geld zal kiezen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

G-member

Stuur een aangetekend schrijven naar dit incassoburootje, waarin je aangeeft dat je hun opdrachtgever niets verschuldigd bent en derhalve niet zult betalen. Geef ook aan dat je indien nodig, alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten op hen zult verhalen als zij jou in rechte betrekken (dagvaarden). Maak zelf een kopie van die brief en bouw zo nodig een papieren dossier op.

Sukses, Maxiem.

G-member

Beste mensen,

Allereerst mijn dank voor de snelle reacties.

Al bovengenoemde adviezen had ik reeds al ondernomen....
De argumenten welke ik schriftelijk duidelijk had aangegeven worden blijkbaar helemaal niet eens gelezen :evil:
Ik krijg als antwoord op elke brief die ik schrijf nagenoeg een kopie van hun laatste schrijven terug.....

Ik ben verantwoordelijk, ik moet betalen.
Met de laatste keer als extra kopregel:

"Wij kunnen er niks aan doen dat u niet op goede voet leeft met uw ex-vrouw"

Alsof dit ook maar iets te doen heeft met deze zaak :?:

Zojuist wederom weer een brief de deur uitgedaan dat ik geenszins van plan ben om de rekening te voldoen en niet onder de indruk ben van hun dreigementen om juridische stappen te ondernemen.

Alsof hun zo gek zijn om voor nog geen 150,- een rechtzaak te beginnen waarvan ook hun best weten dat ze hier niet sterk in staan.

Maar dat eeuwige geneuzel.......... :cry:

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Volgens mij proberen ze je bang te maken in de hoop dat je alsnog betaalt. Niet aan toegeven. Jij staat in je recht en dat weten hun ook!! :wink:
Succes trouwens met het full-time vaderschap. Respect ervoor hoe je dat opeens, van de ene op de andere dag op je hebt genomen. Je zoontje boft onwijs met zo'n lieve vader!!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

G-member

Dit soort "onmensen" passen de strategie van stalken toe. Zij sturen langdurig ongeveer dezefde dreigbrieven in de hoop dat je zenuwachtig wordt en gaat betalen. Bedenk echter, dat veel van dit soort burootjes wel luid blaffen, maar zelden bijten.

Afbeelding

Maxiem.

G-member

Auti-Mama schreef:Volgens mij proberen ze je bang te maken in de hoop dat je alsnog betaalt. Niet aan toegeven. Jij staat in je recht en dat weten hun ook!! :wink:
Succes trouwens met het full-time vaderschap. Respect ervoor hoe je dat opeens, van de ene op de andere dag op je hebt genomen. Je zoontje boft onwijs met zo'n lieve vader!!
Bedankt voor je steun, het was even wennen maar nu in principe alles geregeld is loopt het zeer goed, en mijn jochie doet het ook erg goed gezien het feit dat hij nu al bijna een jaar z'n moeder niet heeft gezien.......
Zo zie je maar dat mensen soms vreemde sprongen maken in geval van financiële nood. Toch onwerkelijk dat er dan sommige bij zitten die de problemen ontvluchten zelfs ten koste van je eigen kind :cry:

Maar goed ik ga weer afwachten op een reactie van Credios.......ik hou jullie op de hoogte. Handelden deze mensen ook maar eens met hun hart...........

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Misschien moet je hun maar een (aangetekende) brief sturen met ongeveer de volgende inhoud.

Als ze vinden dat ze in hun recht staan dat je verzoekt om nu direct gedagvaard te worden.
Dat het zinloos is om verdere incasso's te sturen, en dat je hier ook niet meer op zult reageren.

En dit alles verpakt met een paar aardige openings- en sluitzinnetjes.

G-member

Dit is i.d.d. mijn volgende stap...
Ze hadden zelf het lef om bij de laatste brief een concept dagvaarding mee te sturen......

Echt hoe verzin je het :?:
Ik ben er wel klaar mee, bij de eerst volgende dreigende reactie zal ik zeker reageren met dat ik hun standpunt nu wel weet en dat ze maar spijkers met koppen moeten gaan slaan i.p.v. door te spammen...

Maar goed ik snap ze wel, gewoon doorgaan tot je er moe van word en maar over gaat tot betalen. Das de insteek....

Nou dan hebben ze een fijne aan mij, ik geef nog liever 200,- uit aan postzegels dan 150,- welke ze onrechtmatig van me eisen :evil:

jacobb

Ongelezen bericht door jacobb »

Groot gelijk, ik merk uit jouw berichten op dat je een ijzersterke zaak hebt!

Gewoon laten dagvaarden, en alles wat zij zeggen weerleggen met tegenbewijzen.

G-member

Ik lees net dit:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3957

Bij de volgende brief zal ik hier eens uit quoten......lijkt mij klare zaak zo te zien :)

Beijing2008

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Even voor de duidelijkheid;veel medici en paramedici en oa tandartsen laten de FACTURERING door bijv FaMed doen.FaMed echter gedraagt zich als een incassoburo, en rekent incasso/administratie /aanmaningskosten, terwijl je helemaal geen nota of herinnering hebt gehad .Credios is gewoon FaMed,alleen beessie met andere naam.http://www.famed.nl/fa-med/
Vraag me af OF FaMed wel gecertificeerd is als incassoburo, en dus allerlei kosten MAG berekenen.Credios =Famed;zelfde adres
Plotterweg 26-28
3821 BB Amersfoort

Veel oa Tandartsen zijn al weer weggegaan bij FaMed, omdat ze zelf niet tevreden waren over de facturering, en gek werden van de klachten van hun eigen patienten/clienten over spooknota's , aanmaning zonder nota te hebben gekregen etc.
lees voor de lol dit eens;http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Beijing2008 schreef: Vraag me af OF FaMed wel gecertificeerd is als incassoburo
Er is geen certificering voor incassoburo.
En ze mogen van alles rekenen, jij als 'slachtoffer' hoeft niet alles te betalen (redelijke kosten)

Beijing2008

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

GMember==Maar goed ik ga weer afwachten op een reactie van Credios.......ik hou jullie op de hoogte. Handelden deze mensen ook maar eens met hun hart...........==
Wat let je om bijv. het Juridisch Loket in te schakelen??

john duelieux

Ongelezen bericht door john duelieux »

Ik krijg regelmatig van Famed (terechte) rekeningen van een paar euro. ik die gasten bellen en vragen of ze die paar euro niet automatisch kunnen incasseren. Ik voor al mijn vaste en doorlopende kosten een machtiging afgegeven.

Krijg ik een norse dame aan de lijn die zegt dat ze dat niet doen....
Dus als ik er een keer eentje mis dan ben ik de sigaar voor 40 euro met de nieuwe regels en dat is waarschijnlijk een hoofdverdienste want met rekeningen van een paar euro is geen eer aan te behalen....Oppassen dus..

Gesloten