LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electronic Data Research

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Dubio »

In de laatste nieuwsbrief van Pay-Back hebben ze het over deze club.

Is dit iets anders dan Economic Data Research?

Dubio ziet weer nieuwe vijanden, of heeft Pay-Back er vijanden bijbedacht.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Willems »

Vermogenrecht en zaken.

Vroeger, had ik de uitvoerige discussies over “koop op afbetaling” wel van dichtbij gevolgd maar nooit bij betrokken geweest, omdat volgens mijn visie over dit lease-probleem, deze bijkomstigheid niet méér is dan een afleiding manoeuvre van bovenuit gemanipuleerd om de werkelijke misbruiken, die aanleidingen gaven tot kuiperij en knevelarij af te dekken.
Niemand hoeft het met mij eens te zijn of oneens!
Het gaat in principe om “zorgplicht” m.b.t. ondertekening van de overeenkomst door beide gehuwde partners op grond van gezinsbescherming bij het onttrekken van draagkracht van het gezinsleven.
In dit verband is mij eenvoudige vraag: Wat maakt het nou uit of het een zaak is of een vermogensrecht; in beide gevallen gaat het om het onttrekken van gespaarde middelen in gezinsverband.
(Overigens ik geloof nooit dat het werkelijk gaat om deze zaken. Mij lijkt het meer op zoeken en vinden van spitsvondigheden met bijbedoelingen om verwarring te stichten en door die verwarringen, de zaak zodanig te manipuleren en het vastpinnen op een terrein die niets te maken heeft met het oorspronkelijk probleem, met name zorgplicht en zwendel.)
“Volgens Roermond moet het de bedoeling van de overeenkomst zijn, dat een ‘zaak’ wordt overgedragen en niet een ‘vermogenrecht’.
Welk verschil, in het kader van zorgplicht wordt dan hier gesuggereerd tussen ‘zaak’ en ‘vermogenrecht’, uitgaande van de peilers van vermogensrecht te weten: 1. eigendom: relatie persoon – zaak 2. Bij contracten : relatie tussen personen.
Bij niet vermogensrecht gaat het om geldwaardeerbare rechten (huis) en plichten (lening).
Nader beschouwd, omdat jij of Roermond deze nuances naar voren brengt, ligt het ook bij jou om de begrenzingen en het ineenvloeien van deze begrippen verder te verklaren m.b.t. de “zorgplicht”. Immers wel te verstaan maakt ‘een zaak’ onderdeel uit van vermogenrecht en visa versa!
Zoals eerder opgemerkt, ligt deze zaak voor mij althans, ruimer dan alleen het bekvechten over huurkoop of geen huurkoop. Indien de overheid ervan uit gaat dat er een koppeling
bestaat tussen eigendom (aandelen) en werkgelegenheid en dus bestaanzekerheid en zich permitteert deze van ondergang te mogen behoeden ten koste van een klein groepje incidentele gedupeerden, dan moet dit een verkeerde zienswijze zijn. Immers je kan niet enerzijds gezinnen afpersen en kelen en anderzijds voor dezelfde gezinnen werkgelegenheid en dus bestaanzekerheid vrijwaren. Macro economische problemen dienen macro economisch aangepakt worden. Indien economische problemen die bedrijven en overheid aangaan overgeheveld worden naar gezinnen dan krijgt men onherroepelijk uitbuiting en ondemocratische onderwerping die tot knevelarij leidt.
Dat de werkgelegenheid en de bedrijven en de beurs en de bestaanzekerheid in grote problemen zijn geraakt, ligt aan de Top managers van bedrijven, die de koersen ten eigen bate wisten te manipuleren met alle gevolgen van dien. Indien bedrijven de boekhoudingen manipuleren, dan moeten zij voor de gevolgen instaan en niet een kleine groepje toevallige beleggers. Overigens wanneer zowel Dexia en Zalm het hebben over bestedingsruimte van kleine spaarders en deze menen af te pakken, dan is het pure ontkenning van het eigendomrecht en dus ook het vermogensrecht waarover jij en Roermond het hebben.
Terug blikken wat er allemaal gebeurde in deze lease affaire, staat het vast, dat men zoekt naar een uitweg desnoods met de harde hand of partijdigheid, immers de gedupeerden houden stand en wil en zal hoe dan ook overleven, want zij zijn zich goed bewust van de grove onrecht die overheid en bedrijfsleven hen aandoen al gaat het over sluip en kruipwegen en partijdigheid.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Dubio »

Meneer Willems,

Ik ben het met u eens dat de eega-zaak een bagatel is, bedacht om mensen struisvogel-politiek te laten bedrijven. Edoch, u denkt dat dit van bovenaf (Dexia, overheid) ingebracht is, en ik denk juist van onderaf (gedupeerden onder aanvoering van mevr. Etty).

Alleen wat heeft dit met die club te maken?

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Geen nieuwe vijanden,
Volgens mij is er hier sprake van een mineure verwarring.
Het is EDR, Economic Data Research.
Groet!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Dubio »

Dat dacht ikzelf toch ook.
Toch een slordige club dat Pay-Back.
Eerst niet zien dat DSI euro's met guldens verward en nu een bedrijf verkeerd noemen. Maar ja, Pay-Back is er niet voor het juridische gedeelte, maar voor de propaganda. Althans zo lijkt het.

Bezoeker
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:11

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Bezoeker »

Tjonge jonge, wat kunnen bepaalde mensen verschrikkelijk zeuren. Maar om daar een aparte topic over te openen op dit forum dan moet je toch wel een hele ziekelijke afwijking hebben!
Dat is nu wat men noemt pure forumvervuiling.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Willems »

Wat heeft welke "club" dan ook te maken met dit forum?
Over struisvogel-politiek gesproken, wie lanceert dan een lepe wisseltruc
voor een lucratieve WVD:Ontvang al over drie jaar een belastingvrij bedrag van fl. 41.308.-- of meer....... (wat een lef, een schoftig schaamteloos schandaal).
Door diverse krachteloze op en aanmerkingen en waardeloze polls op dit forum, die absoluut geen steek houden, lijkt het veel op dat jij het noorden absoluut kwijt bent en amper het verschil nog kan inzien tussen van bovenuit en onderuit, laat staan beseffen!
Neem wat rust, laat je behandelen, verdwijn en kom terug wanneer je wat helderder ben, indien dat nog mogelijk is!!

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Chris G »

Toen dit gebeuren ging spelen met EDR, enkele maanden geleden, kon men hun site gewoon nog bezoeken. Als je nu via een zoekmachine hun site opzoekt staat de url nog wel vermeld maar bij het klikken hierop blijkt deze niet meer te bestaan. Het ziet er naar uit dat een instantie of iemand heeft ingegrepen.
Het was natuurlijk pure intimidatie zoals men mensen benaderde!

Ik zie trouwens geen "electronic" in deze nieuwsbrief staan zoals de kop van deze topic vermeld, maar gewoon "economic".

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Hi CHris,
Bij mij doet ie het nog gewoon hoor:
http://www.edrgroup.nl

groet, Maarten

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Karel »

Dubio,
Voordat je een ander op zijn vingers wil tikken voor iets wat fout vermeld zou zijn, lijkt het mij verstandig om zelf ook de juiste vermelding te geven omdat het anders iets wordt van "de pot en de ketel".
Dubio
Geplaatst op: 06 May 2004 14:59 Onderwerp: Electronic Data Research

In de laatste nieuwsbrief van Pay-Back hebben ze het over deze club.

Is dit iets anders dan Economic Data Research?

Dubio ziet weer nieuwe vijanden, of heeft Pay-Back er vijanden bijbedacht.

De juiste naam, van hun site gehaald, is dus:

EDR Economic Data Resources bv
Loire 192-198
2491 AM DEN HAAG

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Beste Dubio,
Toch best een slordige fout die je maakt. Mensen in een negatief daglicht plaatsen en zelf blunderen, daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig. Ik vind je bijdragen vaak erg zinvol, maar dit is wel een lekkere blunder :lol:
Volgens mij heb ik de bewuste uitspraak hier op Tros Radar geplaatst,
niet iemand van PB. Ik wilde daarmee bereiken dat mensen zouden zien wat er gebeurde, en dat leidde vervolgens tot de nodige leuke reacties.
Om dan te roepen dat niemand heeft gezien wat er aan de hand was is wel erg kort door de bocht. Waarom denk je dat die uitspraak er zo snel stond? Juist, om te laten zien dat er zaken niet kloppen!
Vervolgens heeft PB twee brieven gestuurd naar aanleiding van de uitspraak:
1) Aan het CGA over Du Perron (want die hebben inhoudelijk niets met de uitspraak te maken)
2) Aan DSI want dat zijn de enigen die wat aan de uitspraak kunnen veranderen
Ik vind het zelf zeer moedig dat deze club keer op keer probeert alles in het werk te stellen voor anderen.
Vervolgens heeft PB er via haar netwerk ervoor gezorgd dat het in de Volkskrant terecht kwam. Dat is toch n knap staaltje werk.
Van jou zelf viel me op dat je alleen roept dat er wat aan de hand is, het is alleen jammer dat je je met die kennis die je hebt je niet op een positievere manier inzet. Je bent vrij vaak op het forum te vinden, dus zul je waarschijnlijk ook wel tijd hebben om je in te zetten. Volgens mij ben je immers ook zelf gedupeerd (ook al wist jij zelf wel wat je deed, je had volgens mij niet verwacht dat het zo zou kunnen lopen, wist je dat wel, dan ben je toch een visionair :D )
Bedankt wederom voor je bijdrage,
Vriendelijke groet,
een NIET-pay-back-lid (hoewel ik ze wel een warm hart toedraag)

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Chris G »

Maarten,
De betreffende link werkt bij mij nu ook weer. Gisteren heb ik het tot driemaal toe geprobeerd maar kreeg toen een site wanneer de url niet meer bestaat. De door jouw gegeven link was ook inderdaad het adres voor de site van EDR welke ik had gevonden met Google.
Laatst gewijzigd door Chris G op 07 mei 2004 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Joost van Egmond
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mei 2004 16:55

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Joost van Egmond »

Ik heb al langer mijn bedenkingen over Pay-back, zeker na de berichten over gerommel met proceskosten van enkele bestuursleden.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Chris G »

Vertel eens op. Waar staan die berichten??

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Gvd »

Joost van Egmond = Dubio maar in ieder geval dubieus

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Chris G »

Hallo Joost van Egmond,

Ik heb even geleden een vraag aan je gesteld. Blijkbaar ben je niet in staat om deze berichten aan te geven. Als je dat niet kunt mag ik je dan verzoeken om dat soort insinuerende opmerkingen niet meer te maken zonder ook maar iets te kunnen onderbouwen. In de volksmond noemt men dat onterechte verdachtmakingen. Er zitten hier al genoeg mensen die deze vorm toepassen en onterecht mensen lopen zwart te maken. Dit vind ik zeer laf en een vorm van onrust stoken op dit forum.
Mag ik je verzoeken om hier mee op te houden of anders niet meer op dit forum te posten.

Joost van Egmond
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mei 2004 16:55

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Joost van Egmond »

Chris G, gij doet mij hard lachen nar ! Bemoei je asjeblieft met je eigen zaken en je vervelende postings over wel of geen huurkoop aub !

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Chris G »

Er is geen enkele reden om zo'n toon tegen me aan te slaan.
Het zegt waarschijnlijk alles over jou en niets over mij!

Joost van Egmond
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mei 2004 16:55

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Joost van Egmond »

En nu weer terug naar je huurkoop postings. Deze topic gaat over Electronic Data Research en de onkunde van Pay-back !

Jan_Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mar 2004 03:54

Re: Electronic Data Research

Ongelezen bericht door Jan_Jan »

Redactie,
Deze Joost zit nog geen twee dagen op dit forum en hij heeft al tig mensen tegen zich in het harnas gejaagd. Ik zag ook al dat u een complete topic van hem verwijdert heeft.
Ben het volledig met Chris G eens dat deze man blijkbaar niets anders dan armoe op dit forum wil veroorzaken. Al zijn aantijgingen tegen wie dan ook verziekt alleen maar dit forum. Kunt u hem niet bannen??!!

Gesloten