LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WC na 2 dagen al kapot. Woningbouw weigert hulp...
-
WC na 2 dagen al kapot. Woningbouw weigert hulp...
Hallo Allemaal,
Wij hebben onlangs een ander huurhuis gekregen. Ondanks zichtbaar werk toch aanvaard gezien wij ook niet vies zijn van wat werk enz.
Op de dag van de sleuteloverdracht alles samen nagelopen en nog wat zaken aangekaart (lek dak enz). Vrolijk aan het werk gegaan om het huis op te knappen en naar wens te maken (verven enz). 1e Dag wc lijkt los te zitten meteen Woningbouw (Casade) gebeld en gemeld. Meteen die dag ook een loodgieter langs gehad die ook bij de verbouwing vanuit Casade is langsgeweest om de badkamer op orde te brengen.
Bevindingen loodgieter 1: "Die had eigenlijk al vervangen moeten worden. Als die loskomt, en hij gaat zeker loskomen, dan heeft iemand die scherven in zijn been of bil hangen en die zijn een stuk scherper en gemeener dan glas. Ik ga het advies geven om deze te laten vervangen door een standaard wc."
Dag 2 wc spoelt niet meer door.. Ok weer Casade gebeld. Weer een andere loodgieter langs.
Bevindingen loodgieter 2: "Deze wc valt niet meer te repareren.. Wat wilt u dat wij doen?"
Onze reactie: Mwa als we kunnen doorspoelen zal het meeste wel goedkomen. De wc moet toch vervangen gaan worden door Casade. Dus de loodgieter uitgelegd hoe we moeten doorspoelen (trekken aan de stok in het reservoir, kraantje open draaien tot reservoir vol is en dan weer dicht draaien anders blijft er water wegspoelen).
Na niets gehoord te hebben van Casade vandaag weer terug gebeld. Opzichter gebeld. Die meld vrolijk dat het aan ons ligt dat de wc los zit (mijn vriendin heeft overgewicht en daar zou het volgens hem aan liggen). Vriendin dus volledig in de emotionele kreukels. En de wc wordt niet aangepakt.
De wc is aangepast door een van de vorige bewoners. Casade heeft deze goedgekeurd en ook nog laten "nakijken" voordat wij de sleutels hebben gekregen..
Waar hebben we nu wel of niet recht op??
Wij hebben onlangs een ander huurhuis gekregen. Ondanks zichtbaar werk toch aanvaard gezien wij ook niet vies zijn van wat werk enz.
Op de dag van de sleuteloverdracht alles samen nagelopen en nog wat zaken aangekaart (lek dak enz). Vrolijk aan het werk gegaan om het huis op te knappen en naar wens te maken (verven enz). 1e Dag wc lijkt los te zitten meteen Woningbouw (Casade) gebeld en gemeld. Meteen die dag ook een loodgieter langs gehad die ook bij de verbouwing vanuit Casade is langsgeweest om de badkamer op orde te brengen.
Bevindingen loodgieter 1: "Die had eigenlijk al vervangen moeten worden. Als die loskomt, en hij gaat zeker loskomen, dan heeft iemand die scherven in zijn been of bil hangen en die zijn een stuk scherper en gemeener dan glas. Ik ga het advies geven om deze te laten vervangen door een standaard wc."
Dag 2 wc spoelt niet meer door.. Ok weer Casade gebeld. Weer een andere loodgieter langs.
Bevindingen loodgieter 2: "Deze wc valt niet meer te repareren.. Wat wilt u dat wij doen?"
Onze reactie: Mwa als we kunnen doorspoelen zal het meeste wel goedkomen. De wc moet toch vervangen gaan worden door Casade. Dus de loodgieter uitgelegd hoe we moeten doorspoelen (trekken aan de stok in het reservoir, kraantje open draaien tot reservoir vol is en dan weer dicht draaien anders blijft er water wegspoelen).
Na niets gehoord te hebben van Casade vandaag weer terug gebeld. Opzichter gebeld. Die meld vrolijk dat het aan ons ligt dat de wc los zit (mijn vriendin heeft overgewicht en daar zou het volgens hem aan liggen). Vriendin dus volledig in de emotionele kreukels. En de wc wordt niet aangepakt.
De wc is aangepast door een van de vorige bewoners. Casade heeft deze goedgekeurd en ook nog laten "nakijken" voordat wij de sleutels hebben gekregen..
Waar hebben we nu wel of niet recht op??
Re: WC na 2 dagen al kapot. Woningbouw weigert hulp...
Wat staat er in je huurcontract?
Je accepteert een woning zoals hij is en twee dagen later zijn er al problemen. Klinkt natuurlijk wel vreemd.
Je accepteert een woning zoals hij is en twee dagen later zijn er al problemen. Klinkt natuurlijk wel vreemd.
-
Huurovereenkomst Casade
Nu staat er wel bij punt 9.4 dat de Huurder alle problemen aan de aangepaste zaken moet oplossen.. Maar wij zijn niet de huurders die de wc toen hebben aangepast.
Nu staat er wel bij punt 9.4 dat de Huurder alle problemen aan de aangepaste zaken moet oplossen.. Maar wij zijn niet de huurders die de wc toen hebben aangepast.
Je ziet natuurlijk niet of een wc pot los zit bij een bezichtiging mits jeWinterman schreef:Wat staat er in je huurcontract?
toen naar het toilet moest.
Dus u aanvaard de woning inclussief de wijzigingen die door de vorige huurder zijn aangebracht.ShockWave_Omega schreef:Hallo Allemaal,
Maar u hebt de wijzigingen wel aanvaardt. Cascade is verantwoordelijk voor haar eigen materiaal, als er een andere toiletpot op zit die u wilt houden, kunt u niet verwachten dat ze er nu opeens wel service op verlenen, terwijl ze dat bij de vorige huurder niet deden. U had deze wc niet moeten accepteren, en in beginsel eisen dat deze origineel gemaakt zou worden.ShockWave_Omega schreef:Huurovereenkomst Casade
-
Ik begrijp waar je heen wil... Maar Casade heeft gezegd dat ze de hele woning hebben na gezien op problemen met het riool (was eerder een lekkage in de badkamer). Daarbij hadden ze ook de wc beneden nagelopen.berndv schreef:Dus u aanvaard de woning inclussief de wijzigingen die door de vorige huurder zijn aangebracht.ShockWave_Omega schreef:Hallo Allemaal,
Wij hebben onlangs een ander huurhuis gekregen. Ondanks zichtbaar werk toch aanvaard gezien wij ook niet vies zijn van wat werk enz.Maar u hebt de wijzigingen wel aanvaardt. Cascade is verantwoordelijk voor haar eigen materiaal, als er een andere toiletpot op zit die u wilt houden, kunt u niet verwachten dat ze er nu opeens wel service op verlenen, terwijl ze dat bij de vorige huurder niet deden. U had deze wc niet moeten accepteren, en in beginsel eisen dat deze origineel gemaakt zou worden.ShockWave_Omega schreef:Huurovereenkomst Casade
De eerste loodgieter die bij ons de wc is komen bekijken na het melden van de problemen heeft ook tegen ons gezegd bij zijn bezoek dat hij het advies had gegeven om de wc te vervangen. Dit is niet door Casade opgepakt.
Naast het probleem van de wc vindt ik het ook onacceptabel om dan de problemen maar af te schuiven op het gewicht van mijn vriendin.. Terwijl die nog niet eens de wc verder heeft aangeraakt.
Ach het is zowieso te asociaal voor woorden om te zeggen
dat het door gewicht van je vriendin komt, slaat werkelijk nergens op.
Bel maar een aantal sanitairzaken af en stel ze die vraag maar eens.
dat het door gewicht van je vriendin komt, slaat werkelijk nergens op.
Bel maar een aantal sanitairzaken af en stel ze die vraag maar eens.
Het gaat hier om een gebrek dat de verhuurde behoorde te kennen en/of om een wijziging die niet door de huurder is aangebracht. Daarom is de verhuurder verplicht om het gebrek op te lossen en heeft de koper recht op vermindering van de huurprijs wanneer hij dit niet tijdig doet.
Artikel 7:206 lid 1 BW schreef:De verhuurder is verplicht op verlangen van de huurder gebreken te verhelpen, tenzij dit onmogelijk is of uitgaven vereist die in de gegeven omstandigheden redelijkerwijs niet van de verhuurder zijn te vergen.
Artikel 207 lid 1 BW schreef:De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
Artikel 7:209 BW schreef:Van de artikelen 206, leden 1 en 2, 207 en 208 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken voor zover het gaat om gebreken die de verhuurder bij het aangaan van de overeenkomst kende of had behoren te kennen.
Artikel 7:242 lid 1 schreef:Behoudens bij standaardregeling bedoeld in artikel 214 van Boek 6 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken van de artikelen 204, 206 leden 1 en 2, 207, 208 en 217, tenzij het gaat om herstellingen aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen of gebreken aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen.
-
Dank je mijn vriendin en ik hebben hier echt iets aanalfatrion schreef:Het gaat hier om een gebrek dat de verhuurde behoorde te kennen en/of om een wijziging die niet door de huurder is aangebracht. Daarom is de verhuurder verplicht om het gebrek op te lossen en heeft de koper recht op vermindering van de huurprijs wanneer hij dit niet tijdig doet.
Artikel 7:206 lid 1 BW schreef:De verhuurder is verplicht op verlangen van de huurder gebreken te verhelpen, tenzij dit onmogelijk is of uitgaven vereist die in de gegeven omstandigheden redelijkerwijs niet van de verhuurder zijn te vergen.Artikel 207 lid 1 BW schreef:De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.Artikel 7:209 BW schreef:Van de artikelen 206, leden 1 en 2, 207 en 208 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken voor zover het gaat om gebreken die de verhuurder bij het aangaan van de overeenkomst kende of had behoren te kennen.Artikel 7:242 lid 1 schreef:Behoudens bij standaardregeling bedoeld in artikel 214 van Boek 6 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken van de artikelen 204, 206 leden 1 en 2, 207, 208 en 217, tenzij het gaat om herstellingen aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen of gebreken aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen.
Ik ga nu in iedergeval een brief typen voor Casade. Voor de wc maar ook voor het commentaar dat mijn vriendin heeft mogen ontvangen.
het is zo belachelijk om zo'n reactie te krijgen. Je hebt die woning net gekregen!. alle regeltjes daargelaten, je hoopt toch dat een woningstichting daarin wat coulanter zou zijn.. maar nee helaas..
succes!
succes!
Een gebrek dat de verhuurder kende, maar dat niet zijn verantwoordelijkheid was omdat het door de huurder was aangebracht. Aangebracht door de vorige huurder en geaccepteerd door de nieuwe huurder die na bezichtiging daarvoor heeft getekend en dus accoord gaat met de bepalingen in het huurcontract. Hij neemt daarmee de verantwoording voor dat toilet over, maar gooi er gerust nog wat wetteksten tegenaan. Ze geven TS in ieder geval een goed gevoel tot hij met de realiteit te maken krijgt.alfatrion schreef:Het gaat hier om een gebrek dat de verhuurde behoorde te kennen en/of om een wijziging die niet door de huurder is aangebracht. Daarom is de verhuurder verplicht om het gebrek op te lossen en heeft de koper recht op vermindering van de huurprijs wanneer hij dit niet tijdig doet.
-
Deze is goedgekeurd door Casade in zo ver dat de vorige huurder deze mocht laten zitten. M.a.w. een door Casade goedgekeurde "upgrade" aan het huis.vogels schreef:Dat telt alleen voor zaken die op een z.g. 'overnamelijst' staan. Als de toilet daar niet op stond, blijft de verantwoordelijkheid hiervoor bij de verhuurder.
Eigendomsoverdracht is inderdaad een mogelijkheid wanneer het niet om een inbouw gaat. In dat geval is er spraken van een consumentenkoop en ligt het in de rede dat de koper recht heeft op kosteloos herstel of vervanging.
Welke koper?alfatrion schreef:Eigendomsoverdracht is inderdaad een mogelijkheid wanneer het niet om een inbouw gaat. In dat geval is er spraken van een consumentenkoop en ligt het in de rede dat de koper recht heeft op kosteloos herstel of vervanging.
Wist je trouwens dat dat opgezwollen taalgebruik veel meer indruk zou maken als je niet zoveel spelfouten maakt.
-
Er zijn er een paar bij die........Wist je trouwens dat dat opgezwollen taalgebruik veel meer indruk zou maken als je niet zoveel spelfouten maakt.
Mijn Amerikaanse vriend zei altijd: "Let's get drunk and try to be somebody"
Why drink? We always have the internet where we can pretend.
Als je door een huurhuisloopt die je net hebt toegewezen gekregen dan is het natuurlijk al vreemd dat het dak lekt.
Daar laat Casade al zien dat het zijn werk niet serieus neemt.
Vervolgens ontdek je dat de wc kapot is en je krijgt advies van de vakman en dan krijg je een trieste opmerking van Casade over het gewicht van je vriendin.
Ik snap dat hele Casade niet want als ik in mijn huurhuis een kapotte douche of wc heb dan bel ik mijn woningbouwvereniging en het wordt gemaakt.
Kortom, Casade is in gebreke gebleven en nog onbeschoft ook.
Daar laat Casade al zien dat het zijn werk niet serieus neemt.
Vervolgens ontdek je dat de wc kapot is en je krijgt advies van de vakman en dan krijg je een trieste opmerking van Casade over het gewicht van je vriendin.
Ik snap dat hele Casade niet want als ik in mijn huurhuis een kapotte douche of wc heb dan bel ik mijn woningbouwvereniging en het wordt gemaakt.
Kortom, Casade is in gebreke gebleven en nog onbeschoft ook.
-
Wij hebben ondertussen een brief opgesteld. Wij gaan ook langs de opzichter af naar zijn leidinggevenden. De manier waarop die man omgaat met de klanten (want dat ben je tenslotte) is onacceptabel. Ik en een x aantal andere mensen die wij tot nu toe hebben gesproken twijfelen ook sterk aan de kunde van deze man maar dat is iets wat ze bij Casade zelf over moeten beslissen.
De opzichter [persoonsgegevens verwijderd door moderator] hoeft wat ons betreft ook niet meer aan de deur bij ons te komen.
De opzichter [persoonsgegevens verwijderd door moderator] hoeft wat ons betreft ook niet meer aan de deur bij ons te komen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2012 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Als ik een huis bezichtig, probeer ik echt alles voordat ik maar een handtekening zet. Juist om dit soort problemen te voorkomen. Iedere deur, wc-pot, alle kranen, keukenkastjes, keukenapparatuur, alles moet het doen, of genoteerd worden met datum waarop het gerepareerd is.Chocomelk schreef:Je ziet natuurlijk niet of een wc pot los zit bij een bezichtiging mits jeWinterman schreef:Wat staat er in je huurcontract?
toen naar het toilet moest.
Een losse WC-pot heb je zo ontdekt, daarvoer hoef je niet eerst te plassen....
@ GJvdZ, daarin heb je wel gelijk dat je eigenlijk echt
alles moet checken voordat je een handtekening gaat zetten.
alles moet checken voordat je een handtekening gaat zetten.