Graag geloof ik dat dierenartsen het beste met mijn huisdieren voor hebben. Echter ik woon mijn gehele leven in Amsterdam en ik heb inmiddels ontdekt dat er bij praktijken veel verschillen zijn in hoe er met jouw dieren en jou, als eigenaar wordt omgegaan. Enkele maanden geleden schrok ik vooral erg naar aanleiding van hoe er in mijn nieuwe woonwijk - bij een voor mij nieuwe dierenartsenpraktijk- werd omgegaan met de gezondheidsproblemen van mijn kater (ik heb momenteel 2 Noorse boskatten van 6 jaar jong
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zonder te erg in details te treden over alle ervaringen, zijn er dus sterke twijfels opgetreden over het feit dat sommige dierenartsen tè snel preventief over gaan tot medicatie en onnodige stappen nemen in onderzoeken, vanwege een tekort aan expertise binnen hun praktijk(?)... Ook uit ik via deze weg mijn extreme twijfels over de belangenverstrengeling van artsen, die in het huidige dierengeneeskundige landschap tevens handelen als apotheker.. èn ben ik benieuwd wat hen dit oplevert naast hun reguliere inkomen? (aangezien er zo snel en makkelijk wordt voorgeschreven) Dit betekent enerzijds, onnodig hoge kosten, maar anderzijds en - nogmaals - veel gewichtiger (
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
[*]Ik kwam op dit forum via het topic van: 4 oktober 2011 Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !! b Een mevrouw verbaasde zich over hoge kosten nav een mogelijk abces van haar kat, zonder dat zij direct alle dierenartsen aan viel. Helaas eindigde dit topic in een hoop zeer emotionele reacties, waarbij de vraagtekens over de verschillen in prijs en de discussie over eventueel onnodige behandelingen teniet werd gedaan. [*]