LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon als vergoeding voor niet krijgen wat je boekt

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
C. van Randwijck

Tegoedbon als vergoeding voor niet krijgen wat je boekt

Ongelezen bericht door C. van Randwijck »

Afgelopen najaar een all inclusief vakantie in Tjechie geboekt via Vrij Uit.

Daar kregen we bij lange na níét waar we voor geboekt hadden; hebben vervolgens de bij hen geldende klachtenprocedures gevolgd; moesten 5 maanden op antwoord wachten om een tegoedbon van slechts 60 euro als vergoeding te krijgen die we bij Vrij uit moeten besteden.

Los van het feit dat die vergoeding niet in verhouding staat met de 'geleden schade' , vinden wij het absurd dat we, willen we iets aan die € 60 vergoeding hebben, gedwongen worden om opnieuw een reis bij Vrij Uit te boeken. We hebben al diverse keren slechte ervaringen gehad bij VRij Uit en nu na de meest recente keer willen wij níét meer met Vrij Uit in zee voor een vakantie. Zijn wij verplicht om een tegoedbon te accepteren als vergoeding of hebben wij recht op een vergoeding in contant geld ?

wiseger

Re: Tegoedbon als vergoeding voor niet krijgen wat je boekt

Ongelezen bericht door wiseger »

Nee, je bent nergens toe verplicht maar als je er niet in onderling overleg uit komt, dan zal je of naar de geschillencommisie moeten http://www.degeschillencommissie.nl
of naar de rechter moeten stappen. In beide gevallen kan het je geld kosten (als je niet wint).

C. van Randwijck

Ongelezen bericht door C. van Randwijck »

Sja, de mogelijkheid van de geschillen commissie is ons bekend, maar daar moet je je binnen drie maanden na terugkomst van je reis melden.
Dat gaat dus niet meer als je al 5 maanden op een antwoord op je klachtenbrief heb moeten wachten, dan ben je ver over de termijn van 3 maanden heen.

Onderling komen we er dus níét uit; geschillen commissie kán niet meer en sja......naar de rechter kost sowieso veel geld, want zelfs als je wint krijg je niet al die kosten vergoed.

Het is toch te zot voor woorden dat Vrij Uit je min of meer dwingt om opnieuw bij hen te boeken omdat je anders totaal níéts aan je vergoeding hebt ?! Eigenlijk vind ik het niet eens een vergoeding want hetgeen ze je aanbieden moet je weer bij hen besteden. Doe je dat níét dan heb je níéts !

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

C. van Randwijck

Het verstandigste is: even slikken en

<<nooit meer boeken via Vrij Uit>>

Gebruik ook de strategie zegt het voort, zegt het voort. Zet je verhaal op elk denkbaar consumentenforum en vergeet ook het verjaardagennetwerk niet!!!

Veel sukses, Maxiem.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

C. van Randwijck schreef:Sja, de mogelijkheid van de geschillen commissie is ons bekend, maar daar moet je je binnen drie maanden na terugkomst van je reis melden.
Dat gaat dus niet meer als je al 5 maanden op een antwoord op je klachtenbrief heb moeten wachten, dan ben je ver over de termijn van 3 maanden heen.

Onderling komen we er dus níét uit; geschillen commissie kán niet meer en sja......naar de rechter kost sowieso veel geld, want zelfs als je wint krijg je niet al die kosten vergoed.

Het is toch te zot voor woorden dat Vrij Uit je min of meer dwingt om opnieuw bij hen te boeken omdat je anders totaal níéts aan je vergoeding hebt ?! Eigenlijk vind ik het niet eens een vergoeding want hetgeen ze je aanbieden moet je weer bij hen besteden. Doe je dat níét dan heb je níéts !
Ook ik heb ooit een geschil gehad met een reisorganisatie (niet deze) en je had ze duidelijk moeten maken dat je voor een bepaalde tijd een reactie wilde hebben zo niet dat je dan naar de geschillencommisie zou stappen.

Zo heb ik dat gedaan en in de laatste week net voordat ik nog bij de geschillencommisie terecht kon ben ik er samen uit gekomen met de reisorganisatie en ja die wilde me ook een tegoedbon aansmeren en heb gelijk gezegd dat ik daar niet mee akkoord zou gaan en dus alsnog naar de geschillencommisie zou stappen, binnen een half uur telefoon dat ze het bedrag rechtstreeks over maken op mijn bankrekening.

Je bent hierin dus ook een beetje zelf 'schuld' in doordat je er geen druk achter
hebt gezet.

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

MAXIEM schreef:C. van Randwijck

Als je gaat zoeken zul je van ieder bureau klachten vinden. Als we voor ieder bureau jouw advies gaan volgen, moet je dus nooit meer een vakantie boeken.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

C. van Randwijck schreef:We hebben al diverse keren slechte ervaringen gehad bij VRij Uit en nu na de meest recente keer willen wij níét meer met Vrij Uit in zee voor een vakantie.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Wat was er mis aan de vakantie, en wat was de schuld van vrij uit hier in? Hebjaren geleden wel eens wat geboekt via thomas cook(het moederbedrijf), nooit echt problemen gehad. En zijn zij niet meer dan een tussenpersoon? Niet dat een tussenpersoon geen verantwoordelijkheid heeft natuurlijk.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ruitenheer

Ik geef uitsluitend een advies aan C. van Randwijck, dus ik begrijp echt niet wat je bedoeld.

Maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:C. van Randwijck

<<nooit meer boeken via Vrij Uit>>

Gebruik ook de strategie zegt het voort, zegt het voort. Zet je verhaal op elk denkbaar consumentenforum en vergeet ook het verjaardagennetwerk niet!!!

Veel sukses, Maxiem.
Doe niet zo idioot! Weet jij waaruit de klacht bestond?
NEE dus en wellicht is deze door de geschillencommisie niet toegekend en heeft vrij uit als coulance een bon verstrekt.
Maar ja, jij roept maar wat....
Advies : sluit je op en gooi de sleutel weg, lees geen kranten, kijk geen tv, luister niet naar de radio en flikker je pc uit het raam.
denk aan je hart en koop een bossie narcisten, sorry...narcissen....

Gesloten