LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] treffen betalingsregeling met Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Bekkum »

ik heb een winstverdriedubbelaar destijds afgesloten bij Legio. Deze overeenkomst is op 23.03.2004 afgelopen met een restschuld van EUR.3.500,-- en ik heb Dexia een brief gezonden om de overeenkomst te vernietigen op grond van het niet nakomen van hun zorgplicht.
Ik vind ze hadden mij de overeenkomst nooit mogen verlenen, maar Dexia geeft geen antwoord. Wel dreigen ze met aanmaningen en Incasso Bureau. Nu zou ik onder protest wel een betalingsregeling willen treffen, heb inmiddels deze overeenkomst ontvangen, maar daarin staat als je een betalingsregeling treft je afziet van verdere juridische procedures. Dus m.i.kan je dan geen regeling onder protest treffen.
Heeft iemand hier ervaring mee en wel ingegaan op de betalingsregeling waarin staat dat je moet afzien van juridische stappen en in een later stadium wel juridische stappen ondernomen tegen Dexia?.
Jan

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

bekkum,zoek een goede advocaat en laat die voor je strijden wat betrefd legiolease/dexia je mag ook mij bellen tel:***

Johan58
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2004 10:49

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Johan58 »

hallo Jan,

Ik heb een paar weken geleden ook een betalingsregeling afgesloten met Dexia. Volgens mij klopt het niet dat je dan per definitie afziet van je rechten. Dexia gaf mij de keuze uit een tweetal rentepercentages. Een laag percentage, maar daarmee moest ik afzien van m'n rechten, en een hoog percentage (8,5) indien ik dat niet zou doen. Deze informatie staat allemaal in het standaard informatie formulier dat ze meezenden met de betalingsregeling.

Ik heb uiteraard gekozen voor het hoge rentepercentage en heb tegelijkertijd een brief meegestuurd die opgesteld is door een advocaat met kennis van zaken, waarin nog eens met zoveel woorden wordt gezegd dat het aangaan van een regeling geenszins betekent dat ik ook akkoord ga met de gang van zaken.

Met vriendelijke groet,

Johan58

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Bekkum »

Hallo Johan58,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik nu begrijp waarom er bij mij in de betalingsregeling staat dat ik afzie van juridische stappen.
Ik ben een jaar geleden ingegaan op het Dexia aanbod, want ik dacht dan heb ik betere mogelijkheden als mijn contract afloopt, niet wetende dat je geen juridische stappen meer kan ondernemen.
In mijn betalingsregeling staat ook het lage rentepercentage genoemd.
In ben er gewoon ingetrapt bij Dexia.
Ik heb mijn vraag al voorgelegd aan een advocaat, wat ik het beste kan doen. Als het geen zin heeft juridische sappen te ondernemen zit er helaas maar een ding op: betalen.
Ik vind het onbegrijpbaar dat dit allemaal maar kan. De regering moet ingrijpen en Dexia goed onder handen nemen.

mvg. Jan

Johan58
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2004 10:49

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Johan58 »

Hallo Jan,

Ik vrees dat je gelijk hebt. Tijdens het telefoontje dat ik had met Dexia werd mij ook gevraagd of ik in was gegaan op het Dexia-aanbod. Hetgeen niet het geval was.
Ik denk dat dit inderdaad de situatie verandert. Je krijgt weliswaar een redelijk rentepercentage, maar ja, dat is een schrale troost.

Blijft natuurlijk nog wel staan de vraag in hoeverre Dexia aanvaardbaar gehandeld heeft door zovelen min of meer te 'dwingen' het Dexia aanbod te tekenen. Naar ik heb begrepen doet Pay-back ook onderzoek naar mogelijke stappen om dit aan te vechten en mogelijkerwijs terug te draaien. Het kan nooit kwaad om eens te informeren bij Pay-back in hoeverre deze weg levensvatbaar is.
Je zou je natuurlijk hierop kunnen beroepen.

Maar hiervoor heb je dan zeker wel een goede advocaat nodig.

groet,

Johan58.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door sannie »

hallo bekkum
wij zijn ook op het dexia aanbod ingegaan,dat was het domste wat wij konden doen,maar ja de druk was heel groot en zo ook onze restschuld,wij hebben tot op heden nog niets betaald,ze beginnen nu te dreigen met incassoburo's,wij wachten nog even wat de commisie oosting gaat brengen,en daarna zullen wij een advocaat vragen wat we het beste kunnen doen,laat me weten hoe het met jou verdergaat en wat voor advies je krijgt,daar kan ik ook misschien iets mee,en hou je taai

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Bekkum »

Hallo Sannie,

Mijn geval heb ik voorgelegd aan een advocaat. Ik word van het antwoord nog niet echt veel wijzer.
Deze adviseert een vernietigingsbrief te zenden aan Dexia (buitengerechtelijk) om de overeenkomst te ontbinden. (Heb ik al gedaan) maar Dexia antwoord hierop niet. Dan via een advocaat via de rechtbank te Amsterdam Dexia te dagvaarden, maar ja dan praat je al over proceskosten van EUR.5.000,-- en wie kan mij garanderen dat ik zal winnen. Kijk het is volgens mij de kunst een advocaat te vinden die denkt dat je een kans maakt maar als ze zeggen dat je kansloos bent gezien je dat Dexia aanbod hebt getekend ja dan ga ik al niet ook nog eens een dure advocaat betalen, dan zit er maar een ding op Dexia betalen hoe spijtig ook.
Als ik weer een nieuwe ontwikkeling heb hoot je van mij.
Ook sterkte.
Jan

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door sannie »

bedankt jan,door het uitwisselen van ervaringen word je wijzer,en kan je naar handelen!groetjes sannie

acw
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2004 11:13

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door acw »

Aan een ieder die op deze forum momenteel hetzelfde meemaken als wij zo te lezen in de inzendingen.

Ik begrijp iets niet, ook wij hebben een aantal brieven naar Dexia geschreven over de schandalige houding daarvan hebben we zowel van Dexia Amsterdam als van Dexia Rotterdam reacties op gekregen (vanaf december 2003 tot nu toe). De laatste reactie van Dexia is dat wij de mogelijkheid krijgen om een betalingsregeling te nemen bij Dexia.
Verder zou ik niet weten wat er in die brief staat ik heb 'm namelijk dichtgedaan en weggelegd vorige week, en ik ben begonnen met een uitgebreide brief waarin ik Dexia aansprakelijk stel voor alle geleden schade. En ik heb ze er nog even op gewezen dat liegen in dit verband zelfs een onrechtmatige daad is welke voor de rechtbank niet anders dan voor ons in het voordeel moet zijn. In ieder geval denken wij een paar stevige items te hebben die gewoon bij de wet verboden zijn elke rechter die denkt dat hij het wetboek kan veranderen door ons in het ongelijk te stellen slepen we voor een andere rechter, wij zouden niet weten hoe we het anders moeten oplossen. Maar een ding is duidelijk geen eurocent die betaald gaat worden naar Dexia dat is zeker.
Wij zijn drie jaar geleden in de prachtige praatjes getrapt die ons verteld zijn in een vijftal telefoongesprekken, achteraf keiharde cold-callers dat dit bij de wet verboden is weten we inmiddels allemaal zo ook de rechters of toch niet???
Ik heb zo veel mogelijk media aangeschreven om deze zaak te volgen de rechter die deze zaak krijgt moet van goede huize komen om ons in het ongelijk te stellen. Het lijkt wel of we tegen het rechtsysteem moeten vechten dat is toch niet normaal meer.

We houden jullie op de hoogte.

acw

gast058

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door gast058 »

ACW,
je blaast hoog van de toren. Dat geeft niet want je wilt knokken. Ik zou eerst die brief van Dexia toch maar eens goed lezen en daar inhoudelijk op reageren. En een goede advocaat zoeken! Lijkt me geen overbodige luxe!

acw
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2004 11:13

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door acw »

gast058,
ABNAmRO heeft me tien jaar geleden geprobeerd een poot uit te draaien van Dfl 800.000,- is ze niet gelukt. Wat bij de wet verboden is is bij de wet verboden als een rechter vindt dat dat niet zo is, dan is het eind zoek niet dan.

P.S. dat met de ABNAMRO heb ik ook gewonnen zonder advocaat heeft me twee maanden gekost en heel wat nachtrust, maar toch.

gast058

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door gast058 »

Als jij denkt dat je het zo redt, moet je het zeker zo doen!

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door 16again »

ACW,

Zolang je met argumenten de tegenpartij kan overtuigen van haar ongelijk, kun je winnen zonder advocaat.
Echter zal Dexia niet zomaar toegeven en naar de rechter stappen. Alleen voor de kantonrechter mag je jezelf verdedigen, bij de burgerrechter ben je verplicht je te laten vertegenwoordigen door een advocaat...

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Bekkum »

Beste mensen,

Voor een ieder ligt het weer anders. In mijn geval ben ik er nu achter dat het geen enkele zin heeft te gaan procederen, want ik ben ingegaan op het Dexia aanbod( achteraf stom) maar ja er stond daar zoveel in en juridische taal en ik dacht heb ik een restschuld dan heb ik meer mogelijkheden, maar nu kan je niks, want ik heb afstand gedaan van mijn recht om juridische stappen te nemen tegen Dexia heel spijtig, dus mensen die ook op het Dexia aanbod zijn ingegaan en willen procederen tegen Dexia informeer eerst bij een advocaat of het wel zin heeft voordat je nog meer kosten gaat maken. Nu gaat Ver.Pay-back dit wel aanvechten, maar ja of ze dat winnen in nog maar de vraag.
Het is te hopen dat de regering eens ingrijpt en er voor iedereen een behoorlijke schadevergoeding komt.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Chris G »

Zonder dat ik iemand een verwijt wil maken is het toch bijzonder jammer dat er mensen zijn ingegaan op het aanbod van Dexia.
Zeker voor de mensen die hier regelmatig dit forum bezochten.
Ten tijde dat dexia met dat voorstel kwam, is hier op dit forum gelijktijdig een topic geplaatst met als onderwerp "Een ERNSTIGE waarschuwing tegen het VOORSTEL van DEXIA! ! ! ! !" welke uitdrukkelijk waarschuwde voor de consequenties wanneer men op het voorstel van dexia in zou gaan. Deze topic heeft wekenlang als een hoofdtopic practische altijd bovenaan gestaan.

http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=1288

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door sannie »

beste chris g.
ik begrijp wat je wil zeggen,maar tentijde van het dexia aanbod was ik niet op de hoogte van dit forum,en wij waren beide redelijk in paniek vanwege onze hoge "schuld"bij dexia,mijn man vond het beter om tot een overeenstemming te komen met dexia,ook vanwege de stress die alles met zich meebracht,na aanleiding van vele meldingen in krant en t.v ben ik me gaan verdiepen in deze zaak,en helaas was dat eigenlijk te laat,maar wij hebben onze restschuld nog niet voldaan,en wachten nu af op wat er gaat komen,als er mensen zijn met tips voor ons,ik wil ze graag horen!! groetjes sannie

kimbob
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2003 13:21

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door kimbob »

nooit betalen mijn kontract liep in nov 2003 af heb ook protest aangetekend daarna nooit meer iets vernomen van dexia

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: treffen betalingsregeling met Dexia

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ja in mn hart zeg ik ook niet betalen. Heb al 72 mnd.aan die oplichters betaald.
Maar ja wie zal uiteindelijk winnen. En als ik de berichten zo lees kan het nog wel een tijd duren voordat je bericht krijgt van Dexia als je niet betaald en wordt er geadviseerd dit niet af te wachten maar zelf actie te ondernemen en een goede advocaat raadplegen wat de beste optie is.
Want voor een ieder is de situatie weer anders.
Veel succes in je verdere strijd.
mvg.Jan

Gesloten