Welnu... via mijn werk (werk er ruim 3 jaar) was ik aangesloten bij Delta Loyd maar vanaf 1 januari dit jaar moesten wij allen verplicht naar een ander pensioenfonds, namelijk pensioenfonds zorg en welzijn.
In de vergadering werd verteld dat dit kosten met zich meebrengt en dat we er qua loon op achteruit zouden gaan maar... we zouden hier niks van merken, de baas zou dit compenseren...
Nou vond ik (en al mijn andere collega's ook) dus onverwacht deze week een nieuw contract in de brievenbus. Hierin staat dat ik per 1 januari 2012 een brutoloon van €2230 krijg, dit was voorheen €2055, een stijging van €175 euro dus! Ik krijg geen loonstrookjes, wij moeten daarvoor inloggen op een site, dus heb ik dat eens even nagekeken en inderdaad, ik krijg dit bedrag al sinds 1 januari 2012 maar hou netto nog evenveel over als voorheen (€1560euro)
Nu is er dus onder de collega's wat ophef en vragen wij ons af of dit zo wel op de juiste manier geregeld is. Dat wij nu meer bruto verdienen heeft voor ons ook nog andere gevolgen (zoals bv zorgtoeslag, hyotheekrenteaftrek etc...)
Ook zou ons opgebouwde pensioen bij DL niet mee overgenomen kunnen worden en ze willen/mogen het ook niet uitbetalen? is dat zo?
Iemand die hier iets over durft te zeggen?
Bedankt alvast