LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik mag niet op het werk komen.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Chocomelk

Re: Ik mag niet op het werk komen.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

PSR schreef:Ik heb de directeur vanmiddag gesproken en gevraagd wat de reden is.
Het is niet nodig dat ik kom vindt hij. Ik heb gezegd dat hij mij niet zo maar op non-actief kan zetten zonder geldige reden. Weer herhaalde hij dat het niet nodig is. Op mijn vraag om dit op papier te zetten zou hij volgende week wel iets sturen en mij bellen in week 18.
Eerlijk gezegd durf ik nu morgen niet meer te gaan en ga morgenochtend een advocaat bellen voor een gesprek wat ik nu wel en niet moet doen.
Wordt vervolgd.
Wel een heel raar verhaal, u bent niet nodig...
gaf dus geen duidelijke reden waarom het niet nodig is dat u naar
u werk komt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
PSR schreef:Ik heb de directeur vanmiddag gesproken en gevraagd wat de reden is.
Het is niet nodig dat ik kom vindt hij. Ik heb gezegd dat hij mij niet zo maar op non-actief kan zetten zonder geldige reden. Weer herhaalde hij dat het niet nodig is. Op mijn vraag om dit op papier te zetten zou hij volgende week wel iets sturen en mij bellen in week 18.
Eerlijk gezegd durf ik nu morgen niet meer te gaan en ga morgenochtend een advocaat bellen voor een gesprek wat ik nu wel en niet moet doen.
Wordt vervolgd.
Wel een heel raar verhaal, u bent niet nodig...
gaf dus geen duidelijke reden waarom het niet nodig is dat u naar
u werk komt.

Zeker raar, maar ik zou gewoon gaan, eis dat je alles zwart op wit krijgt.

beschuitje

Ongelezen bericht door beschuitje »

De onmiddellijke beëindiging moet noodzakelijk zijn, er moet sprake zijn van een "dringende reden
Die is er niet volgens TS...ik kan me voorstellen dat u momenteel enigszins overspannen bent....ik zou me morgen ziek melden en meteen een advocaat
bellen.

S6

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat een brief iets langer dan 1 dag duurde en je maandag zekerheid wilt mag je ook een bevestiging per E mail vragen.
Dat is ook zwart op wit bewijs van eerder gesprek.

Een SMS is lastiger omdat soms het nummer van verzender niet absoluut te controleren is.
Dus vraag een E mail voor Maandag en anders kom je gewoon de bevestiging van gratis 3 weken vrij ophalen op het kantoor.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

PSR schreef:Nu maak ik vandaag toch iets geks mee.
Ik werk 8 jaar bij een bouw- en schildersbedrijf als financieel medewerkster.
Het gaat financieel op het moment zeer slecht met het bedrijf, dat is bij al het personeel bekend.
Ik kreeg vandaag, op zaterdagavond, een telefoontje van de directeur dat ik de volgende drie weken niet op het werk hoef te komen, alles is onder controle zei hij.
Ik was compleet overdonderd en wist eigenlijk zo snel niet wat ik terug moest zeggen.
Hij zou mij eind week 18 weer bellen en dan zouden we praten, geen idee waarover.
ik vermoed dat er maandag iets staat te gebeuren en mijn aanwezigheid zal niet op prijs worden gesteld.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen, gewoon thuis blijven en afwachten of moet ik iets van stappen ondernemen?
Bij mij zouden in zo'n situatie alle alarmbellen gaan rinkelen. Grote kans dat het bedrijf over 3 weken failliet is en hij die drie weken nodig heeft om alles van waarde uit het bedrijf te halen. En natuurlijk zegt hij dan tot het laatste moment dat er niets aan de hand is.

Het kan natuurlijk meevallen, maar zorg er dus in elk geval voor dat als er over een paar weken ontslag voor je zou worden aangevraagd, je je nu precies aan de regels houdt.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kweenie schreef:Bij mij zouden in zo'n situatie alle alarmbellen gaan rinkelen. Grote kans dat het bedrijf over 3 weken failliet is en hij die drie weken nodig heeft om alles van waarde uit het bedrijf te halen. En natuurlijk zegt hij dan tot het laatste moment dat er niets aan de hand is.
Dat kan best mogelijk zijn.
Klaarblijkelijk wil de werkgever niet kwijt wat de reden is van het niet nodig zijn van TS op het werk. Als hij dat zou vertellen is het dus ook niet nodig dat TS thuis zou blijven. Het doet me sterk vermoeden dat het niet zozeer om TS persoonlijk gaat maar meer om iets waar TS geen weet van mag hebben of niet mag zien.

In dat geval is het juist beter dat TS maandag niet op het werk verschijnt. Als het financieel toch al zo slecht gaat met het bedrijf zal TS er toch niet meer zo lang werkzaam zijn.

TS, nadat u een advocaat of iets dergelijks gesproken heeft, kunt u ook eens contact opnemen met UWV.

stofzuigertje

Alleen maar een brief ophalen dat je bewijs hebt dat je voorlopig tot telefoontje baas legaal met behoud salaris 3 weken thuis mag blijven is niet te verbieden.

Vooral niet verder kijken tenzij je een verhuiswagen of zo ziet staan....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het doet me sterk vermoeden dat het niet zozeer om TS persoonlijk gaat maar meer om iets waar TS geen weet van mag hebben of niet mag zien.
Dat vermoeden heb ik dus al de hele tijd, maar wat het is dat ze niet mag zien, of waar ze geen weet van mag hebben, dat is dus koffiedik kijken en speculeren. En daar heeft niemand iets aan.

Ik denk dat het toch wijsheid is vandaag nog een mail te sturen waarin je het telefonische gesprek bevestigd dat je niet op je werk komt. Dan ben je in ieder geval niet ongeoorloofd afwezig, immers, hij heeft als het goed is de mail al vóór morgenochtend gelezen.

Maar zijn er intussen meer collega's die hier mee geconfronteerd zijn?

stofzuigertje

Nee, zelf een mail sturen kan per ongeluk in Spambox komen en na 1 maand verwijderd worden.
Je zit dan zonder bewijs, net als een normale brief soms niet bezorgd word en aantekenen van dit soort dingen noodzakelijk is.

Dus vraag liever per telefoon om een E mail van jou werkgever.
Dan heb je tenminste wel zekerheid.

Als hij E mail weigerde een brief op maandag ochtend eisen en vooral voorlopig niets vragen of rond kijken.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Wordt vervolgd.
Waarom je niet naar je werkt durft is mij een raadsel.
Gewoon gaan want tot noch toe heb je geen enkel bewijs dat je
niet hoeft te komen.Dus naar je werk en om papier vragen.Mocht hij
je toch naar huis sturen zonder papier dan heb je getuigen van je collega's
dat je er geweest ben.Geloof mij vooral niet wegblijven zonder bewijs.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

ben het met plumber eens, maar de angst snap ik wel , zet je daarover heen, zoals gezegd heb je als je weg moet getuigen.

Als je niet gaat zit de kans er in dat er gezegd wordt dat je niet op je werk bent gekomen, met alle gevolgen van dien.

witte angora

Allemaal waar, de laatste twee reacties. Maar juist omdat niemand weet waaróm TS niet hoeft te komen, kunnen we niet echt goed advies geven. Hoewel ik wel een grote waarde hecht aan het advies van Plumber, dat zeg ik er wel bij.

Iets waarvan je niet op de hoogte bent, daarover kun je geen verantwoording af leggen. Het zou heel goed een bescherming voor TS kunnen zijn om er morgen niet te zijn.

Juist het feit dat er geen uitsluitsel wordt gegeven over de reden, zou heel goed aan kunnen geven dat het helemaal niet om TS gaat. Daarom vroeg ik in mijn vorige bericht of er intussen meer collega's zijn die niet hoeven te komen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

plumber schreef:
Wordt vervolgd.

Klopt, want dit is werkweigering!

PSR

Ongelezen bericht door PSR »

Ik heb vanavond pas, want ik ben geen ster met mijn mobieltje, op de voicemail het bericht gehoord dat ik niet hoef te komen. Ik heb dat opgenomen dus ik heb dan wel bewijs.
Hij had ook op de gewone lijn gebeld gisteren en dat zag ik toen ik thuis kwam dus toen heb ik hem teruggebeld en hoorde ik het.
Ik ben heel blij met jullie berichten want het blijft toch een vreemd verhaal.
Vandaag heb ik ook gebeld met de mevrouw die bij het bedrijf werkster is en zij zal morgen heel verbaasd vragen waar ik ben en of ik soms ziek ben.
Ik ben benieuwd wat dan het antwoord is.
En dan maar naar de advocaat.

witte angora

Klopt, want dit is werkweigering!
Je bedoelt, het kan uitgelegd worden als werkweigering.
Ik heb vanavond pas, want ik ben geen ster met mijn mobieltje, op de voicemail het bericht gehoord dat ik niet hoef te komen. Ik heb dat opgenomen dus ik heb dan wel bewijs.
Toch zou ik zorgen dat je dat bericht zo snel mogelijk veilig stelt. Ik heb Vodafone, als het bericht eenmaal beluisterd is, is het binnen de kortste keren verdwenen.
Vandaag heb ik ook gebeld met de mevrouw die bij het bedrijf werkster is en zij zal morgen heel verbaasd vragen waar ik ben en of ik soms ziek ben.
Zij moet wel komen? Nog vreemder...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Zij moet wel komen? Nog vreemder...
Och, als iedereen gewoon moet komen, alsof er niets aan de hand is, maar juist van de financieel medewerkers wordt verwacht dat ze een paar weken niet mee kunnen kijken wat de directie allemaal met de financiën gaat uitspoken, dan weet ik al wel genoeg...

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Jij bent financieel medewerkster.
Doe jij de loonadministratie?En jij weet waarschijnlijk wat er inkomt en uitgaat.

Misschien(het gaat slecht met het bedrijf)mag jij er een paar weken niet bij zijn,omdat je niet mag weten wat er met de "geldzaken" gaat gebeuren.
Het gewone personeel heeft geen inzage in het financieel gebeuren,dus die kunnen gewoon komen werken.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

@kweenie,
We dachten hetzelfde en plaatste het gelijk

bayer112

Ongelezen bericht door bayer112 »

Ik denk eerder aan een bezoek van de belastingdienst en dat U daarom
niet hoeft te komen.

witte angora

omdat je niet mag weten wat er met de "geldzaken" gaat gebeuren.
dat bedoel ik, wat ze niet weet kan ze niet verantwoorden. Het zou zomaar een bescherming kunnen zijn dat ze niet weet hoe of wat.

En wie weet is er morgen helemaal geen werk op de administratie, ook dat kan nog eens. Beter gezegd: de administratie bevindt zich dan elders. :wink:

Maar nogmaals: het is en blijft speculeren.

Gesloten