LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons (sky computers) service schandelijk

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nikneem
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2004 19:08

Dixons (sky computers) service schandelijk

Ongelezen bericht door Nikneem »

Ik kwam er onlangs achter dat één geheugen module in mijn 2 jaar geleden gekochte pc defect was.
Deze pc, een "Sky" computer gekocht bij Dixons heeft standaard 1 jaar garantie.
Nu zit er geheugen in van het merk "TwinMOS" en die geven levenslange garantie.
Ik heb contact gezocht met TwinMOS en bevestigden dat er garantie op zit, alleen geven hun alleen garantie aan hun distributeurs.
Indeed we offer life time warranty on our memory modules. That warranty is given to our distributors.

Therefore we suggest you to return the faulty module to the shop where you have bought the computer.

They will return it to their distributor and only those can return it directly to the manufacturer (TwinMOS).
Nu wil zowel Dixons als Sky Computers Europe BV niet meewerken.
Tenminste, ik kan de defecte module bij de plaatselijke Dixons filiaal inleveren en die zorgen ervoor dat de module voor onderzoek wordt aangeboden bij Sky.

Maar nu volgt voor mij het addertje onder het gras.
Indien het DIM geheugen onder garantie valt zal het kosteloos worden vervangen.
Mocht het blijken dat het geheugen buiten de garantie valt zullen de omruilkosten en de vervoers-en onderzoekskosten aan u worden berekend.
En tevens ben ik van mening dat:
Een de koper sluit een koopovereenkomst af met zijn leverancier. Daarmee (en niet met een fabrikant van het product) doet hij zaken en daardoor is die dus zijn aanspreekpunt. Daarnaast geldt dat de verplichtingen van de verkoper richting koper niet eindigen na een garantieperiode. Als het verkochte product na die tijd mankementen vertoont, blijft de leverancier daarvoor in eerste instantie aansprakelijk. Een product moet namelijk voldoen aan de algemene verwachtingen van de koper, dus ook een bepaalde levensverwachting.
Ik krijg toch echt het idee dat ze ongeacht mijn correspondentie met TwinMOS en hun toezeggingen, ze een weg zoeken om mij toch een rekening voor te gaan schotelen als ik hier in trap.
Ik heb na een hele tijd van wazige foutmeldingen van allerlei programma's eens het geheugen testprogramma "Memtest" laten zoeken en die gaf duizenden foutmeldingen aan.
Ik heb het geheugen vervangen door een module die ik nu te leen heb.
En heb sindsdien een perfect draaiende pc.

Nu hebben we het hier over een module die rond de €40,- kost en ik krijg alleen toezeggingen met dit soort antwoorden om hun zelf in te dekken tegen overwachte situaties.

Ik vind het schandelijk dat de coulantie ver te zoeken is.
Terwijl ik (volgens mij) volledig in mijn recht sta.
Dixons heeft mij een defecte module verkocht (problemen waren er al vanaf het begin) en nu bestaat de kans dat ik voor de vervoers/onderzoeks kosten moet opdraaien.

Dixons en Sky, onderzoek en vervang mijn module zonder de addertjes onder het gras!

[/b]

BounceMeister
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2004 19:31

Re: Dixons (sky computers) service schandelijk

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Probeer de defecte module eens in een andere pc met memtest, dan weet je het zeker.

Glenn

Re: Dixons (sky computers) service schandelijk

Ongelezen bericht door Glenn »

U zegt dat het probleem zich al van begin af aan al voordoet, waarom neemt u dan na de garantieperiode contact op met de winkel? In de garantie periode kunt u gebruik maken van de thuis-service van Sky, hoewel ik denk dat ze in dit geval de pc zouden hebben meegenomen om grondig te testen. In ieder geval, het probleem met de geheugenmodule zou dan al geconstateerd zijn en vervangen worden.

Wat betreft de garantie, ik vind dit een interessant verhaal, zeker omdat ik ook als verkoper werk bij de Dixons en ik zo'n soort geval in mijn ruim 3 1/2 jaar bij de Dixons nog niet heb meegemaakt. Zoals ik het zie, je koopt de hele pc, je weet dat er 1 jaar fabrieksgarantie op zit op de gehele pc. Je koopt geen losse onderdelen, sommige onderdelen hebben meer dan een jaar garantie als je ze los in de winkel als retail (met doos, kabeltjes, schroefjes, boekjes etc) koopt. Maar ik denk dat dat in dit geval niet opgaat, omdat je een complete pc heb gekocht en niet de losse onderdelen (zoals bij gespecialiseerde computer zaken het geval is). Jij hebt een overeenkomst gesloten waarbij werd vermeld dat er 1 jaar fabrieksgarantie op zit. De garantie die TwinMOS geeft aan Sky heb je als klant niets mee te maken. Denk ik, dit is gebaseerd op hoe ik erover denk, zoals ik al zei, dit is de eerste keer dat ik zo'n geval heb gezien.

Nogmaals, ik vind dit een erg interessant verhaal en ik volg dit op de voet.

Gast

Re: Dixons (sky computers) service schandelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp het hele probleem niet. Je heb nog niets ingeleverd, er is nog niemand die gezegd heb dat je moet betalen. Je verondersteld dat je moet betalen. De service is dus niet schandelijk wandt er is nog geen sprake geweest van service verlenen. Het enige schandelijke aan dit verhaal is dat je de service schandelijk vindt terwijl je het niet eens weet.

walter

Re: Dixons (sky computers) service schandelijk

Ongelezen bericht door walter »

Wat betreft de garantie, ik vind dit een interessant verhaal, zeker omdat ik ook als verkoper werk bij de Dixons en ik zo'n soort geval in mijn ruim 3 1/2 jaar bij de Dixons nog niet heb meegemaakt.

(weet dat dit een ander situatie is, maar kom me niet aan met: wij helpen je wel. Kocht ook een computer bij Dixon, maar was niet goed. 6 maanden bezig geweest met het spelletje wie veranrtwoordelijk zou zijn!!! Dixons of Compaq....(4 keer teruggeweest voor reparatie, na 188 en nog wat telefoontjes enz., enz. eidelijk een nieuwe van Compaq. Maar dat levert 4 kilo stress op, voordat je zo ver bent. Laat 1 ding duidelijk zijn: winkel is verantwoordelijk. Maar dat is blijkbaar nog NIET helemaal duidelijk bij iedereen, gr Walter

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Dixons (sky computers) service schandelijk

Ongelezen bericht door atlan57 »

Hallo, ik heb ook een Sky computer bij Dixons gekocht in 2002 met twee jaar extra garantie.
Na ongeveer 6 maanden maakte de DVDspeler erg veel herrie .
Ik heb toen de Sky servicedesk gebeld en een paar dagan later werd de speler bij mij thuis vervangen . Intussen de nodige upgrades aan het systeem aangebracht, totdat verleden jaar Augustus mijn harde schijf crashte, de Sky servicedesk gebeld en een week later i.v.m. drukte werd de schijf ook bij mij thuis verwisseld omdat het aan de schijf lag . Over de door mij in de computer aangebrachte veranderingen werd met geen woord over gerept .
Dus goede service waar het mij betreft, zodat ik je ook kan aanraden om direct met Sky contact op te nemen aangezien hun de service voor Dixons behartigen.
En als ze nu echt nul op request geven kijk dan zelf even voor een nieuw geheugenmodule, zijn niet zo duur meer. [/b]

Gesloten