Deze pc, een "Sky" computer gekocht bij Dixons heeft standaard 1 jaar garantie.
Nu zit er geheugen in van het merk "TwinMOS" en die geven levenslange garantie.
Ik heb contact gezocht met TwinMOS en bevestigden dat er garantie op zit, alleen geven hun alleen garantie aan hun distributeurs.
Nu wil zowel Dixons als Sky Computers Europe BV niet meewerken.Indeed we offer life time warranty on our memory modules. That warranty is given to our distributors.
Therefore we suggest you to return the faulty module to the shop where you have bought the computer.
They will return it to their distributor and only those can return it directly to the manufacturer (TwinMOS).
Tenminste, ik kan de defecte module bij de plaatselijke Dixons filiaal inleveren en die zorgen ervoor dat de module voor onderzoek wordt aangeboden bij Sky.
Maar nu volgt voor mij het addertje onder het gras.
En tevens ben ik van mening dat:Indien het DIM geheugen onder garantie valt zal het kosteloos worden vervangen.
Mocht het blijken dat het geheugen buiten de garantie valt zullen de omruilkosten en de vervoers-en onderzoekskosten aan u worden berekend.
Ik krijg toch echt het idee dat ze ongeacht mijn correspondentie met TwinMOS en hun toezeggingen, ze een weg zoeken om mij toch een rekening voor te gaan schotelen als ik hier in trap.Een de koper sluit een koopovereenkomst af met zijn leverancier. Daarmee (en niet met een fabrikant van het product) doet hij zaken en daardoor is die dus zijn aanspreekpunt. Daarnaast geldt dat de verplichtingen van de verkoper richting koper niet eindigen na een garantieperiode. Als het verkochte product na die tijd mankementen vertoont, blijft de leverancier daarvoor in eerste instantie aansprakelijk. Een product moet namelijk voldoen aan de algemene verwachtingen van de koper, dus ook een bepaalde levensverwachting.
Ik heb na een hele tijd van wazige foutmeldingen van allerlei programma's eens het geheugen testprogramma "Memtest" laten zoeken en die gaf duizenden foutmeldingen aan.
Ik heb het geheugen vervangen door een module die ik nu te leen heb.
En heb sindsdien een perfect draaiende pc.
Nu hebben we het hier over een module die rond de €40,- kost en ik krijg alleen toezeggingen met dit soort antwoorden om hun zelf in te dekken tegen overwachte situaties.
Ik vind het schandelijk dat de coulantie ver te zoeken is.
Terwijl ik (volgens mij) volledig in mijn recht sta.
Dixons heeft mij een defecte module verkocht (problemen waren er al vanaf het begin) en nu bestaat de kans dat ik voor de vervoers/onderzoeks kosten moet opdraaien.
Dixons en Sky, onderzoek en vervang mijn module zonder de addertjes onder het gras!
[/b]