LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tvanoost
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 18:15

Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door tvanoost »

Na 3 maanden gebruik werkte mijn Ereader niet meer. Na een mailtje (correct beantwoord door Wehkamp) is het apparaat ter reparatie naar Wehkamp verstuurd. De op internet genoemde termijn van nader bericht werd door Wehkamp overschreven. Op 8 maart kwam ten slotte het bericht per email dat de Ereader naar E-care was verstuurd. Meteen sloeg mij de schrik om het lijf, omdat deze firma reeds drie maanden een defecte afstandsbediening van een andere leverancier in behandeling had.

Helaas kreeg ik geen reparatienummer toegestuurd, zodat ik de reparatie ook niet kon volgen. Op 26 maart heb ik de klantenservice opgebeld dat ik niets hoorde. Daar kreeg ik een uiterst onbeschofte vrouwelijke niet te remmen spraakwaterval aan de telefoon, die mij wilde afschepen. Ik moest de firma E-Care maar bellen. Wehkamp was blijkbaar als leverancier niet verantwoordelijk voor de garantie. Protesten van mij tegen de gang van zaken hielpen niets. De dame bleef maar spraakwatervallen.

Daarna toch maar E-Care opgebeld. Ik was als klant inderdaad bekend (de bovengenoemde afstandsbediening). Echter van Wehkamp had men geen spullen van mij ontvangen. Ik werd weer terugverwezen naar de klantenservice Wehkamp.

Daar stond mij een heel wat vriendelijker dame te woord. Deze kwam na enig zoekwerk tot de conclusie dat er de week ervoor een brief aan mij verstuurd was en een nieuwe Ereader. Of te wel de interne communicatie laat te wensen over.

Echter op 29 maart had en nu (3 april) heb ik noch brief noch Ereader ontvangen. Op 29 maart is daarom door mij een klachtenbrief opgestuurd inclusief de medeling dat ik nog niets ontvangen had. Verder dan een mededeling op 30 maart van wat vervelend nou, kwam de briefschrijfster niet en uiteraard dat er een brief en het apparaat opgestuurd waren. Op geen enkel inhoudelijk argument werd er ingegaan. Niet op de foute voorlichting. Niet op de onbeschofte wijze van beantwoording door de klantenservice.


Of te wel ga naar Wehkamp voor een snelle levering en dan maar hopen dat er niets kapot gaat. Of te wel eens maar nooit meer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tvanoost schreef: uiteraard dat er een brief en het apparaat opgestuurd waren.
Dan is die niet verzonden.
Indien men dit beweerd, zeker bij dergelijke apparaten, dient men een Track & Trace code aan te leveren.

Ik zou ze een (aangetekende) brief zenden waarin je het volledige bedrag terugeist dat de reader heeft gekost, alsmede alle porto en telefoonkosten - anders volgt aangifte van verduistering.
Stop met bellen , je kan niets bewijzen als ze je wat beloven.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

tvanoost schreef:Na 3 maanden gebruik werkte mijn Ereader niet meer. Na een mailtje (correct beantwoord door Wehkamp) is het apparaat ter reparatie naar Wehkamp verstuurd. De op internet genoemde termijn van nader bericht werd door Wehkamp overschreven. Op 8 maart kwam ten slotte het bericht per email dat de Ereader naar E-care was verstuurd. Meteen sloeg mij de schrik om het lijf, omdat deze firma reeds drie maanden een defecte afstandsbediening van een andere leverancier in behandeling had.

Helaas kreeg ik geen reparatienummer toegestuurd, zodat ik de reparatie ook niet kon volgen. Op 26 maart heb ik de klantenservice opgebeld dat ik niets hoorde. Daar kreeg ik een uiterst onbeschofte vrouwelijke niet te remmen spraakwaterval aan de telefoon, die mij wilde afschepen. Ik moest de firma E-Care maar bellen. Wehkamp was blijkbaar als leverancier niet verantwoordelijk voor de garantie. Protesten van mij tegen de gang van zaken hielpen niets. De dame bleef maar spraakwatervallen.

Daarna toch maar E-Care opgebeld. Ik was als klant inderdaad bekend (de bovengenoemde afstandsbediening). Echter van Wehkamp had men geen spullen van mij ontvangen. Ik werd weer terugverwezen naar de klantenservice Wehkamp.

Daar stond mij een heel wat vriendelijker dame te woord. Deze kwam na enig zoekwerk tot de conclusie dat er de week ervoor een brief aan mij verstuurd was en een nieuwe Ereader. Of te wel de interne communicatie laat te wensen over.

Echter op 29 maart had en nu (3 april) heb ik noch brief noch Ereader ontvangen. Op 29 maart is daarom door mij een klachtenbrief opgestuurd inclusief de medeling dat ik nog niets ontvangen had. Verder dan een mededeling op 30 maart van wat vervelend nou, kwam de briefschrijfster niet en uiteraard dat er een brief en het apparaat opgestuurd waren. Op geen enkel inhoudelijk argument werd er ingegaan. Niet op de foute voorlichting. Niet op de onbeschofte wijze van beantwoording door de klantenservice.

Of te wel ga naar Wehkamp voor een snelle levering en dan maar hopen dat er niets kapot gaat. Of te wel eens maar nooit meer.
Dit soort problemen komen inderdaad vaker voor bij de klantenservice van Wehkamp. Ik had dat met mijn laptop. Die was nog niet gebruikt - wel uitgepakt, maar bij het installeren zag ik dat deze beschadigd bleek aan het toetsenbord. Omdat ik wel aan de gang was gegaan met installeren zagen zij dat als gebruik en moest ik de pc opsturen naar de fabrikant, contact opgenomen met de fabrikant die verwees me weer terug naar hen. Uiteindelijk is het wel goed gekomen - al moet je er wel wat voor doen (veel bellen en proberen te overtuigen), en heb ik mijn geld teruggekregen - want in een nieuwe laptop had ik geen vertrouwen. Maar ze zullen altijd eerst hun verantwoordelijkheid van zich afschuiven.

Dat ze ook nog eens zeggen tegen jou dat ze het hebben opgestuurd is raar, want dat zal dan in jouw gegevens bekend moeten zijn, en ook kunnen ze zelf het pakket volgen. Meestal maken ze gebruik van selectvracht. Echter selectvracht gaat niet altijd zorgvuldig om met spulletjes. De mijne hebben ze een keertje gewoon voor de deur gezet - weliswaar galerijwoning, maar toch - het had zo gestolen kunnen worden.

Heb je inmiddels al iets gehoord?
Ik hoop dat het goedkomt voor je en dat je snel je Ereader krijgt of je geld terug.

Stampster
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2012 22:14

Re: Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door Stampster »

Het vervelende is inderdaad dat er drie partijen zijn: Wehkamp, E-care en de fabrikant. Wehkamp zal je in eerste instantie doorverwijzen naar de fabrikant. Als deze niets voor je kan doen dan laat Wehkamp je het artikel naar Duiven sturen. Die onderzoeken het artikel en repareren of vervangen het artikel. Als de e-reader echter gecrediteerd moet worden dan zal E-care dat weer aan Wehkamp moeten doorgeven, omdat Wehkamp dit doet (en daar later de fabrikant weer de rekening voor stuurt).

Hierdoor is het inderdaad soms heel erg onduidelijk wie nou wat moet communiceren. Voor de klant echter, blijft Wehkamp het aanspreekpunt. :)

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte heer, mevrouw "tvvanoost"

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

tvanoost - daar zou ik zeker gebruik van maken! :)

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: Onbeschofte en belabberde serviceverlening Wehkamp

Ongelezen bericht door guardians »

:P

Gesloten