LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter van Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Henri Berends,

U geeft aan dat u na 1 januari 2012 een slimme meter van Liander heeft laten plaatsen. Verder geeft u aan dat Oxxio niet in staat is om uw verbruiksgegevens weer te geven in uw "Mijn Oxxio". Graag informeer ik u hierover.

Om uw verbruiksgegevens in te kunnen zien in Mijn Oxxio moet u voldoen aan de volgende twee voorwaarden.

1. U dient uw mandaat af te geven;
2. U dient klant zijn van Oxxio.

Uw mandaat kunt u afgeven via onze klantenservice. U kunt ook uw klantgegevens e-mailen naar [email protected]. We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Henri Berends
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 20:31

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door Henri Berends »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Henri Berends,

U geeft aan dat u na 1 januari 2012 een slimme meter van Liander heeft laten plaatsen. Verder geeft u aan dat Oxxio niet in staat is om uw verbruiksgegevens weer te geven in uw "Mijn Oxxio". Graag informeer ik u hierover.

Om uw verbruiksgegevens in te kunnen zien in Mijn Oxxio moet u voldoen aan de volgende twee voorwaarden.

1. U dient uw mandaat af te geven;
2. U dient klant zijn van Oxxio.

Uw mandaat kunt u afgeven via onze klantenservice. U kunt ook uw klantgegevens e-mailen naar [email protected]. We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Mijn klantgegevens zijn vandaag naar je toegemaild. Ik wacht af :?

Henri Berends
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 20:31

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door Henri Berends »

En ja hoor. Michaël de Oxxiomedewerker heeft aan zijn woord gehouden. Ik kan nu mijn verbruiksgegevens online uitlezen in Mijn Oxxio.

Hier heb ik dus meer bereikt dan na al mijn frusterende telefoontjes met de firma.

Michaël -> Bravo :D

Kikker_8
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2012 13:10

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door Kikker_8 »

Bij mij helaas niet aangezet. Ook de 15e april mail gestuurd. Helpdesk zegt alleen kan niet meer had u maar moeten reageren.

Enorm frustrerend;
eerst meer dan 3maand betaald om zonder uitlezing te krijgen. Te lang voor wat ze beloofd hebben binnen 3 maanden. Liander gaf aan dat het al binnen een maand werd doorgegeven.

Nu na 3 maanden afgesloten. brief gekregen op 29 februari. net in periode van afwezigheid. per 1 april afsluiten. Vreselijk onklantvriendelijk.

En dan wordt er ook nog gediscrimineerd. want Henri Berends (gefeliciteerd!)wordt wel aangesloten. Vreselijk!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door AGGB »

Zo werkt dat bij PINOXXIO, Kikker_8.
Hun helpdesk is kompleet waardeloos en ook brieven, faxen, emails en wat voor communicatie dan ook, niks helpt.
Alleen als men het probleem aankaart op een consumentenforum zoals Trosradar, dan bemoeit de damage controlafdeling van Oxxio, een derriedweilclub, die alle consumentenfora afspeurt, olv de aartsengel Michael, zich ermee en wordt het probleem opgelost.
Dat is uw enige kans op een oplossing.

Kikker_8
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2012 13:10

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door Kikker_8 »

Drama bericht gehad. wij kunnen niets meer voor u doen.
Met andere woorden we hebben u 50 euro afhandig gemaakt en daar krijgt u niets voor terug.
Kunnen is het verkeerde woord ze willen niets meer.
Ik vraag me af of het juridisch wel kan wat ze doen.
Anders is het diefstal.


Leuke scetch:
OXXIO :Wij willen niets meer voor u doen. verdienen nou eenmaal goed geld aan.
OXXIO :Dat komt omdat OXXIO afspraken gemaakt heeft met de overheid. .
OXXIO :Die wil dat iedereen slimme meters heeft. alleen u nu niet meer. Jammer voor u
OXXIO :Gaat u maar naar Liander kost u 80 euro. Maar dan heeft u wel weer een slimme meter. fijn hè!
OXXIO :Wij houden natuurlijk uw 50 euro, we moeten natuurlijk de salarissen van de helpdesk ergens van betalen. We krijgen zo veel enthousiaste reacties. Neen wij kunnen niets meer voor u doen.
OXXIO :wij van OXXIO weten dit al maanden.
OXXIO :Ja we hebben u een brief gestuurd maar liefst een maand dat is wel 30 dagen van te voren.
OXXIO : ja klopt dat hij iets later in de bus ligt dan de dagtekening van 29 februari. Dus niet precies 30 dagen.
OXXIO :Had u maar moeten reageren.
OXXIO :Ja jammer voor u had u maar niet op vakantie moeten zijn
OXXIO :Ja jammer voor u wij kunnen niets voor u doen.

Familielid gebeld over deze fantastische service van OXXIO.

Bejaarde alleenstaande vrouw: O praat me er niet van. Mijn rekening is ineens 99 euro. was 60 euro per maand. Huur apparaat is hartstikke duur. Had ze natuurlijk ergens moeten lezen. Dom van haar. gelukkig heeft ze een fantastisch apparaat van het fantastische oxxio gehuurd.

Maar eens uitzoeken hoe ik kan verlengen bij OXXIO moet je willen blijven......

ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door ozbob »

Ik had ook pas sinds februari 2009 een ' slimme' meter van de Oxxio. Deze is tot mijn verbazing al weer omgehangen naar een Liander slim exemplaar.
Volgens de monteur was de silmme meter van oxxio niet slim genoeg voor het Liander net. Dus ik heb nu een nieuwe meter kosten 0 euro (althans ik heb niet direct iets hoeven betalen, maar uiteindelijk betaal je het toch allemaal zelf of je wilt of niet). Voor zover ik heb begrepen gaan alle diesnten via Liander alleen is men nog niet echt klaar voor de slimme meter want alle diensten komen pas later beschikbaar. ....

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door Wubo »

ik zei het toch een jaar terug dat ze die pleu^**( meter terug moesten hebben.

hij hangt er nog prutsers en dan is die troep nog overgenomen ook.

die OXXIO lui kunnen echt niets.

nl80813
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:51

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door nl80813 »

De Slimme meter is niet zo slim als je denkt......;
Sinds kort hebben wij zonnepanelen op het dak. Nu blijkt dat de Oxxio “Slimme” meter die wij hebben, de opgewekte zonne energie optelt bij het verbruik…..Het ziet de opgewekte energie dus als verbruik ! Hoezo slimme meter …

Dus aan de helpdesk van Stedin gevraagd of ze onze meter met spoed willen vervangen.
Maar Stedin blijft maar herhalen dat een meter vervanging 3 maanden duurt. Echt gedrag van een monoplolist, want je kan nergens anders naartoe, dus laat de klant maar barsten, heel frustrerend.

Dus zorg dat je snel van je Oxxio meter af komt !

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door thesaint »

Wim Lenderink schreef:Beste Trosradar,
Sinds enkele jaren, dat de energiemarkt vrij is geworden,(om de marktwerking te vergroten) heb ik een slimme meter van Oxxio aangeschaft. Dit is een interessante manier van energieverbruik bijhouden via de computer. Ik betaal(d e) hiervoor ook meterhuur aan Oxxio. Nu kregen we 20 december 2011 een brief van Oxxio dat de meters overgedragen worden aan de netbeheerder, in dit geval Liander. Er staat " dit is een wettelijke maatregel en er gaat voor u iets veranderen." per 1 januari 2012.
"Omdat Oxxio vanaf 1 januari 2012 niet meer uw meetbedrijf is, heeft u vanaf die datum geen inzicht meer in uw energieverbruik via mijn Oxxio of de Energiemanager. Uw huidige energieleverancier kan u informeren over de mogelijkheden om inzicht te krijgen in uw energieverbruik".
Oxxio zegt: we moesten dit overdragen aan Liander.
Liander zegt:U moet bij uw leverancier zijn, dit is nu Energiedirect.
Energiedirect zegt: Wij hebben geen software om dit uit te lezen.

Liander zegt; Als u een slimme meter wilt, kunt u dat bij ons aanvragen en kost ca € 71,= . De regering stimuleert slimme meters en vrije marktwerking, maar jaagt de consument bij het overstappen op kosten.
Alsof het al niet genoeg kost met al deze ondoorzichtige bedragen!!
Als Liander de netbeheerder is , en eigendom en beheer van de meters van Oxxio Metering moet deze toch ook de toegang tot de meters vrijgeven???
Kan Trosradar hieraan in hun uitzending aandacht aan besteden??

Dit weer een slimme zet van de wetgever om de energie nog duurder te maken.
Volgens mij is OXXIO slimmer dan de meter.
U bent een nummer voor hen en zij willen graag winsten zien groeien.

Banken/zorg/energie allemaal neergelegd bij de wolf. En burger speelt voor de zeven geitjes. Bedankt overheid!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste nl80813,

In uw bericht geeft u aan, dat uw slimme meter uw zonne-energie optelt bij uw verbruik. U ervaart uw slimme meter hierdoor als 'niet slim'.
Wij begrijpen dat het vervelend voor u is, dat u uw verbruik van zonne-energie niet direct terugziet op uw meter. De Slimme Meter, voorheen van Oxxio, is niet toegerust met de functie voor 'teruglevering'. In de oude Algemene Voorwaarden van de 'slimme meter' stond vermeld, dat 'teruglevering niet kan worden gecombineerd met de slimme meter'.
U heeft voor het terugleveren van energie een zogenaamde 'teruglevermeter' nodig. Deze kunt u inderdaad verkrijgen via uw netbeheerder.

Voor de goede orde willen wij u en iedereen er nogmaals op attenderen, dat vanaf 1 januari 2012 de netbeheerders verantwoordelijk zijn voor het beheer van alle meters.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door thesaint »

deoxxiomedewerker schreef:Beste nl80813,

In uw bericht geeft u aan, dat uw slimme meter uw zonne-energie optelt bij uw verbruik. U ervaart uw slimme meter hierdoor als 'niet slim'.
Wij begrijpen dat het vervelend voor u is, dat u uw verbruik van zonne-energie niet direct terugziet op uw meter. De Slimme Meter, voorheen van Oxxio, is niet toegerust met de functie voor 'teruglevering'. In de oude Algemene Voorwaarden van de 'slimme meter' stond vermeld, dat 'teruglevering niet kan worden gecombineerd met de slimme meter'.
U heeft voor het terugleveren van energie een zogenaamde 'teruglevermeter' nodig. Deze kunt u inderdaad verkrijgen via uw netbeheerder.

Voor de goede orde willen wij u en iedereen er nogmaals op attenderen, dat vanaf 1 januari 2012 de netbeheerders verantwoordelijk zijn voor het beheer van alle meters.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Zie je de algemene voorwaarden. Deze zijn er niet voor niets. En niet voor u.
Succes ermee!

wkrijthe
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2007 08:38

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door wkrijthe »

Oxxio Medewerker stelt: "Tot 1 januari 2012 betaalde u meterhuur aan Oxxio. Hierdoor kon Oxxio u deze service aanbieden. Nu Oxxio geen meetverantwoordelijke meer is en hierdoor geen meterhuur meer incasseert, biedt Oxxio deze service niet langer meer aan."

Laat me niet lachen! Op een normale meter kan je op ieder moment je meterstanden lezen. Nooit voor hoeven aanloggen op internet. Wat Oxxio een "service" noemt, is een beperking. Het onmogelijk maken van het zelf lezen van het verbruik is dus gewoon een smerige manier om tegen de klant te zeggen: "Ja, klopt, we hebben het voor de klant onmogelijk gemaakt om de meterstanden te lezen, met als doel de klant aan ons vast te leggen."

En de misleidende boodschap "U betaalt nooit meer teveel" betekent gewoon "U betaalt nooit meer te weinig." Dat is een voordeel voor Oxxio, niet een voordeel van de klant.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste wkrijthe,

Op een digitale meter ookwel slimme meter genoemd, kun je eveneens dagelijks als je dat wilt de meterstanden aflezen. De slimme meter heeft een grijze knop, als je hierop drukt, dan zie je zowel de standen voor het hoog- als voor het laagtarief.

Dus los van de verwerking online op mijn.oxxio.nl kunnen onze klanten ook zelf controleren of de vermelde stand klopt, door op de grijze knop te drukken.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Gesloten