LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotelkamerveiling

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
rhb
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2012 11:59

hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door rhb »

Hierbij wil ik graag een opmerking maken mbt hotelkamerveiling.nl

Via deze site kan je bieden op hotelkamers.
Volgens mij mag er alleen geboden worden door consumenten en niet door hotelkamerveiling zelf.
Het viel mij vandaag op dat er al geboden was op een hotelkamer ( 16 euro), terwijl er bij stond dat de veiling nog niet geopend was. Dit was overigens een "vanaf 1 euro veiling".
Het lijkt er m.i. dus op dat ze zelf ook meebieden op de hotelkamers, zodat ze niet voor te lage prijzen weg kunnen gaan.

Hebben anderen hier ook ervaring mee?

Gr B

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door stronkstronk »

rhb schreef:Hierbij wil ik graag een opmerking maken mbt hotelkamerveiling.nl

Via deze site kan je bieden op hotelkamers.
Volgens mij mag er alleen geboden worden door consumenten en niet door hotelkamerveiling zelf.
Het viel mij vandaag op dat er al geboden was op een hotelkamer ( 16 euro), terwijl er bij stond dat de veiling nog niet geopend was. Dit was overigens een "vanaf 1 euro veiling".
Het lijkt er m.i. dus op dat ze zelf ook meebieden op de hotelkamers, zodat ze niet voor te lage prijzen weg kunnen gaan.

Hebben anderen hier ook ervaring mee?

Gr B
Ja, er zijn heel verdenkingen maar er geen aantoonbaar bewijs.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Emmy75 »

stronkstronk schreef:Ja, er zijn heel verdenkingen maar er geen aantoonbaar bewijs.
Klopt, ik denk ook dat dit zo blijft tot een keer een verongelijkte oud-werknemer uit de school klapt.

Mijn vraag is eigenlijk of dit erg is ?
Het is toch aan de consument om zich wel / niet gek te laten maken op zo'n site en tijdig af te haken als het niet echt een koopje is.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Emmy75 schreef:
stronkstronk schreef:Ja, er zijn heel verdenkingen maar er is geen aantoonbaar bewijs.
Klopt, ik denk ook dat dit zo blijft tot een keer een verongelijkte oud-werknemer uit de school klapt.

Mijn vraag is eigenlijk of dit erg is ?
Het is toch aan de consument om zich wel / niet gek te laten maken op zo'n site en tijdig af te haken als het niet echt een koopje is.
Daar draait het om. Mensen laten zich gek maken. Tuurlijk krijg je het niet voor die ene euro. Never nooit. Je kijkt eerst wat een accommodatie kost, op de officiële website van de accommodatie, als je het rechtstreeks boekt. Dan bepaal je voor jezelf de prijs en bied net zo lang tot je de voucher "wint" voor het, door jezelf, vooraf gestelde bedrag en als je geluk hebt lager.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Emmy75 »

stronkstronk schreef: Daar draait het om. Mensen laten zich gek maken. Tuurlijk krijg je het niet voor die ene euro. Never nooit. Je kijkt eerst wat een accommodatie kost, op de officiële website van de accommodatie, als je het rechtstreeks boekt. Dan bepaal je voor jezelf de prijs en bied net zo lang tot je de voucher "wint" voor het, door jezelf, vooraf gestelde bedrag en als je geluk hebt lager.
Juust, en vooral afhaken (en niet denken ach die paar euro meer en gek laten maken) als het maximum bereikt wordt en men niet "wint"!

Pas als iedereen dat consequent doet, zijn er koopjes te halen of verliest zo'n site vanzelf bestaansrecht en dan missen we ook niets als ze het moeten hebben van mensen gek maken.

rhb
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2012 11:59

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door rhb »

Ik ben het helemaal met jullie eens. Je hebt zelf in de hand wat je gaat bieden.

Het gaat mij meer om het mogelijk misleidende karakter ervan.

Er lijkt ook helemaal geen controle op te zijn.

Supporthkv
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2011 16:04
Contacteer:

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Supporthkv »

Hierbij willen wij graag reageren op de eerder geplaatste berichten. Er wordt beweerd dat "Hotelkamerveiling.nl zelf meebiedt op veilingen voor hotelkamers, zodat ze niet voor te lage prijzen weg gaan.". Dit willen wij graag ontkrachten.

Hotelkamerveiling.nl heeft in haar gebruiksvoorwaarden opgenomen dat het opdrijven van prijzen niet is toegestaan, niet door personeelsleden van Hotelkamerveiling/ Medewerkers van Hotel dan wel gebruikers van onze website.
3.2. Het is verboden om met het opdrijven van de uiteindelijke verkoopprijs als kennelijk enige oogmerk mee te bieden op een veiling.
9.5. Een Hotel mag nooit meebieden op zijn eigen veiling, of op veilingen van andere Hotels, om zodoende de prijs op te drijven.

Tevens is het niet toegestaan voor personeelsleden van Hotelkamerveiling.nl om mee te bieden op de veilingen.

Wij vinden het dan ook vervelend om te horen dat de indruk wordt gewekt dat dit eventueel wel het geval is. Wanneer er situaties voorkomen die deze indruk wekken ontvangen wij graag een print screen zodat wij kunnen kijken wat er is gebeurd.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Hotelkamerveiling.nl

hieperdepiep
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2012 15:52

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door hieperdepiep »

HOTELKAMER VEILING.NL
Als je aan zo`n bon vast zit dan wil je die ook graag verzilveren.
Maar als je al ruim 7 maanden bezig bent omdat te doen en dat lukt maar niet!?
De tijd is bijna verstreken dan ga ik wel denken "waarom doet een hotel daar aan mee als er toch nooit een kamer leeg is?"
BEACH HOTEL NOORDWIJK en HOTELKAMER VEILING.NL jullie worden bedankt.
Het was absoluut niet het goed koopste hotel, nou als je daar je naam smerig aan wilt maken laat mij dan maar de gewone man {vrouw} blijven.
Het is wel duidelijk dat jullie het werkvolk niet over de vloer willen hebben.


Na veel mailen lijkt het nu toch "goed" te komen.
Maar wel een ander hotel dan wat we geboekt hadden, want daar was geen ontbijt bij terwijl dat wel geboekt was.
Snap u hem??? ik niet.
Maar goed het alternatief is het KURHAUS in Scheveningen.
Dus bij deze is het wat inspanning betreft "eens maar nooit weer"bij HOTELKAMER VEILING
Wel heb ik er nu vertrouwen in dat alles goed komt, zoniet dan hoort u weer van mij.

Gèke
Laatst gewijzigd door hieperdepiep op 21 jul 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Supporthkv
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2011 16:04
Contacteer:

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Supporthkv »

Geachte mevrouw Geke,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u tot nu toe geen passende reservering heeft kunnen maken bij Beach Hotel Noordwijk. Graag zouden wij in contact met u willen komen om te bemiddelen in het maken van een reservering of, wanneer dit niet mogelijk is, te kijken naar een andere passende oplossing.
Graag zouden wij u willen vragen een e-mail te sturen naar [email protected] met uw waardebon ID, zodat wij u verder kunnen helpen.

Alvast bedankt hiervoor

Met vriendelijke groeten,

Webcare Hotelkamerveiling.nl
Onze klantenservice is 365 dagen per jaar bereikbaar, doordeweeks van 08.30 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 18.00 uur.
Op feestdagen zijn wij open van 11.00 tot 17.00 uur.
U kunt ons telefonisch bereiken via 0900-0788 (€ 0,25 p/m) of door een e-mail te sturen naar [email protected].

zwanenveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2012 19:12

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door zwanenveld »

Wanneer je van plan bent een hotelbon te kopen via hotelkamerveilng kijk dan eerst of dit wel mogelijk is bij het betreffende hotel. Bij veel hotels staan n.l. bij beschikbaar alle hokjes in het rood en dit blijft dan ook meestal in het rood staan. Vaak willen hotels n.l. de kamers alleen via een upgerade verkopen. Als je op een andere (betere???) kamer selecteert zijn alle hokjes meestal groen. Je denkt dus dat je voor een koopje een hotelkamer hebt voor b.v. 30,00 Euro maar die bon kan je dan alleen verzilveren als je het hotel nog eens 20,00 of 40,00 Euro extra betaald. Dat ze bewust allemaal op rood worden gezet kan je natuurlijk niet bewijzen en weet je het niet zeker maar het is wel opvallend. Als je Hotelkamerveiling er op aanspreekt krijg je vaak ook geen antwoordt terug of ze zeggen dat de regulieren kamer vol geboekt zijn. Maar vaak staat er dat je bied op een overnachting in het betreffende hotel en staat er niet bij dat de bon alleen voor de regulieren kamers is. Dat de mogelijkheid bestaat dat je meer moet betalen dan je bied zet dat dan in de advertentie.

KM1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2014 20:44

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door KM1975 »

Mijn man en ik willen graag een weekendje weg naar Antwerpen in maart 2014. Op internet zag ik de site van hotelkamerveilingen en heb geboden op een hotel. Hoogste bod stond op 95 euro. Ik heb 96 euro geboden en na een minuut was ik de winnaar van de veiling. Leuk dacht ik.....nu kan ik gaan boeken.
Eerst heb ik betaald en wilde daarna gelijk reserveren. Ruim op tijd, een aantal weken van te voren. Tot mijn grote verbazing staat bij elk weekend de beschikbaarheid op rood, niet beschikbaar dus. Daarnaast kun je max. 31 dagen van te voren boeken.
Ik vind dit geen steil en voel me misleid. Ik heb het idee dat dit expres wordt gedaan omdat het wel heeel toevallig is dat er de hele maand geen enkele dag in het weekend beschikbaar is. Ik baal hier enorm van. Ik vind dat ze aan moeten geven dat het hotel niet in het weekend beschikbaar is. Daarnaast viel me op dat het hotel direct weer op de veilingsite stond, weer met een hoogste bod van 95 euro. Nu weet ik pas hoe dit in zijn werk gaat. Je kunt pas bieden, in dit geval, vanaf 95 euro. Er zijn geen andere mensen die al eerder hebben geboden. Ik vind het erg nep allemaal. Daar houd ik niet van. Ik heb vandaag (2 februari 2014) een mail gestuurd naar hotelkamerveilingen of we toch in een weekend in maart 2014 bij dit hotel kunnen boeken. Ik ben benieuwd naar de reactie....ik zal hier melden hoe dit wordt opgelost door hotelkamerveiling....Ik ben zeer benieuwd. Wordt vervolgd. Mevrouw Moonen

Klant2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2014 21:31

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Klant2014 »

Op een dag zochten wij een hotel in Terneuzen voor de komende nacht. Aangeboden werd Hampshire Churchill. Volgens schema was het die avond beschikbaar. Je biedt boven het al ingevulde 'bod', je 'wint' je betaalt en krijgt een waardebon per mail. Dan kun je reserveren en blijkt dat Churchill helemaal niet beschikbaar is die avond. Het schema gaf aan waar ergens in Nederland uit de Hampshire keten hotels beschikbaar zijn. Je voelt je bekocht, je leest nog eens goed en leest dan inderdaad dat je biedt op een overnachting in een van de Hampshire hotel. Juridisch misschien wel in de haak, moreel gezien misleiding.
Het bijzondere is dat Hampshire in Terneuzen wel twee hotels heeft. Het andere (City) kon je met de waardebon wel boeken voor die avond en omdat we echt in Terneuzen moesten overnachten, hebben we dat maar gedaan. Helaas een heel ander hotel, mindere klassificatie, mindere lokatie, minder voorzieningen enz.

marja10
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:36

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door marja10 »

Sinds 2009 biedt ik al mee op HKV. Ben hier zeer tevreden over, tegen die prijzen kan ik normaal geen kamer boeken. Het is wel erg druk geworden op de site, hetgeen de prijzen opdrijft. Als ik niet kan boeken terwijl ik dit al diverse malen heb geprobeerd, wordt dit door HKV keurig opgelost.
Ik ben een zeer tevreden klant, welke in de hotels ook 9 van de 10 x de mindervalide kamer krijg zonder extra kosten.
En als iemand overdreven biedt, bv van € 3,- naar € 20,- biedt ik niet meer mee. Play the game. De goedkoopste kamer was voor ons € 7,- excl. ontbijt. En ... je bent niet verplicht verder iets af te nemen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik heb voor € 9,5 p/p p/n overnacht inn een anti gedateerd Fletcher hotel, viel allemaal best mee,
het eenvoudig ontbijt kostte € 15,-- pp, dit hebben we maar overgeslagen, het 3 gangen menu a € 20,00 pp was in orde.
veilingen is eigenlijk niets voor ons ivm de verplichtte overnachtingen

Roos000
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 dec 2014 15:27

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Roos000 »

Als we nu unaniem afspreken dat we alleen pas op de laatste minuut bieden? Ik zie zooo vaak dat mensen al uren van te voren aan de slag gaan en de prijs steeds hoger word. Zo krijg je natuurlijk nooit een mooie deal.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Roos000 schreef:Als we nu unaniem afspreken dat we alleen pas op de laatste minuut bieden? Ik zie zooo vaak dat mensen al uren van te voren aan de slag gaan en de prijs steeds hoger word. Zo krijg je natuurlijk nooit een mooie deal.
Of gewoon niet meer meedoen aan dat soort activiteiten. Altijd weer een topic over heibel met veilingsites. Veel van die sites zijn toch oneerlijk (is ook een radar aflevering over geweest) en je kan net zo goed een onderneming steunen door daar gewoon direct te boeken. Minder gedoe en je weet wat, wanneer, en hoe.

Roos000
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 dec 2014 15:27

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Roos000 »

@ Julie4444
Helemaal mee eens. Ware het niet dat een online veiling ook wel leuk (zou kunnen) zijn. Mits het ook eerlijk zou verlopen. Maar helaas is dat meestal niet het geval. Een wassen neus.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Har06 »

Roos000 schreef:@ Julie4444
Helemaal mee eens. Ware het niet dat een online veiling ook wel leuk (zou kunnen) zijn. Mits het ook eerlijk zou verlopen. Maar helaas is dat meestal niet het geval. Een wassen neus.

hebben jullie enig idee hoeveel hotel veilingen er per week zijn ?? geen wassen neus

Roos000
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 dec 2014 15:27

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door Roos000 »

Veel. Mensen blijven erin trappen. Doch, vakantieveilingen is vaak nog wel te doen. Heb daar weleens een mooie deal 'gewonnen'.

EelcoU
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2015 11:11

Re: hotelkamerveiling

Ongelezen bericht door EelcoU »

Tsja, zoals hierboven ook al werd gesteld heb je het uiteindelijk zelf in de hand. Bepaal gewoon vantevoren tot welk bedrag je wilt gaan, en ga daar dan ook niet over. Maar zelf blijf ik het ook een beetje een raar ding blijven dat mensen al uren vantevoren gaan bieden. Dan weet je toch dat je niet gaat winnen?!

Gesloten