LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie van Philips

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lcm.dolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:41

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door lcm.dolle »

lcm.dolle schreef:Ook ik heb waarschijnlijk een miskoop gedaan door een Philips LCD tv (type 32PFL7404H/12) te kopen: na 2 jaar + een maand + exakt een week begeeft het beeld het. Eerst viel de rechterkant weg met nog een vervormde linkerkant, daarna helemaal geen beeld meer maar wel geluid. Na een email naar Philips consumenten/service werd ik wel meteen opgebeld en werd mij verteld, dat ze de technische dienst gaan waarschuwen. En inderdaad nog dezelfde dag opgebeld door Ecare met de mededeling , dat er naar aanleiding van mijn beschrijving een onderdeel besteld moest worden (blijkbaar (ook gezien dit forum) een bekend probleem). Ik krijg een zgn. couleance regeling, waarbij de reparatie slechts ca. 170,-- Euro zal bedragen. Ik vind dit een belachelijk hoog bedrag voor een apparaat van slechts 2 jaar oud. Gezien ervaringen van anderen op deze site vraag ik me af, of reparatie wel de juiste keuze is en of het niet beter is een nieuwe te kopen (maar dan beslist geen Philips meer !). We worden door de opstelling van zowel leverancier (Modern) als fabrikant (Philips) schaakmat gezet, want beiden nemen geen verantwoordelijkheid maar verwijzen ons naar Ecare, die dan op zijn beurt dan zegt: "wij zijn slechts een reparatie-service en kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor de garantiebepalingen". Zo ontstaat dus de "wegwerp-maatschappij", waartegen je als consument niet kan verweren !!
Inmiddels na ruggesteun van de Consumentenbond en enig email/telefoon-verkeer met Modern, waarbij ik Modern als leverancier aansprak op hun wettelijke verantwoordelijkheid, heeft Modern opdracht gegeven tot reparatie van het toestel zonder kosten mijnerzijds. Dus toch noch: "eind goed - al goed".

Ash Kohli
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2012 19:25

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door Ash Kohli »

For information of all Philips plasma TV users, I have sent the following message to TROS-RADAR, as well as to Philips.

1. In april 2007, I had bought a Philips 110cms TV with a plasma screen for over Euro 1.200.
2. At that time as Plasma screen was a very new and totally untested technology, Philips had openly claimed that their plasma screen has a minimum working life of at least 50.000 hours. Which means over 25 years based upon an average of 5 hours of TV viewing/day.
3. Now after 5 years, the screen is showing 2 flickering red vertical lines running from top to the bottom of the screen.
4. On my contacting Philps, I ws told that as Philips guarantee on the TV was for 2 years, I must pay for all costs of repairs & they shall arrange for a repairer to contact me with the costs.
5. I was contacted by the repairer and told that the cost of repairs shall be around 800 Euros but I only have to pay 340 Euros as Philips shall pay the balance amount.
6. I refused to do this because it is not the TV that has a problem (I can still watch), but the plasma screen and which as per the claims made by Philips (at the time of introduction of their Plasma TV's), I should have a guarantee of at least 25 years. Whereas in case of my TV the screen seem to have developed a defect in just 5 years.
7. Hopefully, you can help me, by bringing this matter to the attention of Philips as well as the Dutch public.
Thanking you in advance and with my best regards,
Ash Kohli

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

1. In april 2007, I had bought a Philips 110cms TV with a plasma screen for over Euro 1.200.
2. At that time as Plasma screen was a very new and totally untested technology,
Not true, I bought my Philips plasma (also 110cm) already in 2004.

How many hours did the TV play in the meantime ? You can see this when going into the service menu.

Claiming a warranty of 25 years is ridicilous of course.

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door riddert »

Onko mahdollista, että tekstejä tällä foorumilla kirjoittaa hollanniksi? Tämä lisäisi luettavuutta.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door Winterman »

Ash Kohli schreef:I refused to do this because it is not the TV that has a problem (I can still watch)
In that case, enjoy your TV. Thank you very much for your message. Good to see there are less intelligent people everywhere. If you expect your TV to work for 25 years you are a fool.

Ash Kohli
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2012 19:25

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door Ash Kohli »

bprosman schreef:
1. In april 2007, I had bought a Philips 110cms TV with a plasma screen for over Euro 1.200.
2. At that time as Plasma screen was a very new and totally untested technology,
Not true, I bought my Philips plasma (also 110cm) already in 2004.

How many hours did the TV play in the meantime ? You can see this when going into the service menu.

Claiming a warranty of 25 years is ridicilous of course.

Many thanks for the trouble you have taken to respond, my comments:

1. Perhaps you the lucky one having no problem and I am the unlucky one to have this problem, but one can not be compared with the other, as I only have a problem.

2. I am not claiming a warranty of 25 years, only calculating life of a plasma screen as claimed by Philips. One must also look at it in another way, would Philips be able to sell their TV (or had you bought a Plasma), if Philips had mentioned TV's working life of 5 only years??

3. As to number of hours, let us assume that TV was on for an improbable 10 hours a day, thus 10x365 daysX5 years = 18.250 hours, but I shall check the actual hours and report later.

Ash Kohli
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2012 19:25

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door Ash Kohli »

Winterman schreef:
Ash Kohli schreef:I refused to do this because it is not the TV that has a problem (I can still watch)
In that case, enjoy your TV. Thank you very much for your message. Good to see there are less intelligent people everywhere. If you expect your TV to work for 25 years you are a fool.

Thank you for your remarks and if I may say, calling another a fool does not make one wise, because wisdom is what you acquire, but please see below my comments:

1. Perhaps I was not clear enough, when I say I can watch the TV, I mean that TV is working but there are 2 flickering red lines running from the top to bottom of scree, and it is quite irritating, and when you pay over Euro 1.200 for a TV, you expect a full working screen and not a screen with 2 fllickering 2 red lines.

2. On working of a TV for 25 years, no I certainly do not expect it to work for 25 years but am quite certain that only a fool (your own expression/word), would buy a TV, even if he is told that it would only work for 5 years. I am not sure if you would not buy one with a 5 year life!!

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door Winterman »

Die TV valt al lang buiten de garantie. Philips biedt jou een keurig nette oplossing. Uiteindelijk zijn ze niet verplicht om je ook maar op enige wijze tegemoet te komen. Jij slaat dit zelf af, omdat je nog kan kijken. Moet je dus niet gaan zeuren dat die twee rode lijntjes irritant zijn, want daar kies je zelf voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

would buy a TV, even if he is told that it would only work for 5 years. I am not sure if you would not buy one with a 5 year life!!
When I bought my TV everyone in my family told me that it was foolish because flat-panel TV's (and especially the plasma's) had problems with logo's of channels burning in (even Radar had a topic about that). A few years ago I was on 36.000+ hours and I had one repair of 30 Euro's. I'm at 53.000 hours now, so it is possible. Imho plasma TV's have still a far better picture quality than LCD screens, so even at this age I still would consider repairing it, will be difficult as spare parts are getting harder to get nowadays.

M&M's
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2013 11:34

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door M&M's »

lieve mensen

Bij mij hetzelfde probleem als bij karin41.Tv in juli 2008 gekocht. We hadden nog verzekering voor 5 jaar aangesloten en daardoor is 2 jaar geleden moederboord gratis vervangen. En nu ... alweer probleem. Aan uit aan uit. Vreselijk

Moeten we nou 189.95 betalen!! en hoe lang zou die dan weer goed doen ?een jaar of twee ?? pff

groetjes

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

Aan - Uit / Aan - Uit lijkt me meer een voedingsprobleem. Welk "moederbord" is er destijds vervangen en wat voor type TV praten we hier over ?

jaapkay
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2013 13:51

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door jaapkay »

Op you-tube staan filmpjes hoe je een led tv kan repareren.

Nu is het langzamerhand bekend dat meestal de voeding is van de tv die het begeeft.
Zo'n voedingsmoduul behoeft normaliter niet geheel vervangen te worden, maar kan worden gerepareerd.
Zo'n reparatie is niet geheel ingewikkeld, vooral als zich het feit voordoet dat het beeld tijdelijk wegvalt en daarna na enige tijd weer terugkomt.

Meestal blijkt dat een (electrolytische) condensator in het voedingscircuit de geest heeft gegeven, men kan dat zien doordat het gekerfde bovenvlak bol staat.
De vervangingskosten zijn slechts een paar euro of minder.

Ikzelf heb eveneens een led tv van Philips -nog geen jaar oud- k 'hoop wel dat ik voorlopig nog bespaard blijf van storingen. t'Is een tv van de 7000 serie zonder ambilight.
Ik vermoed dat het ambilight ook meer vermogen trekt van de voedingsmoduul dan waarvoor deze is berekend. (Gezien de vele reacties van tv's met ambilight)

Men moet alleen durven om het zelf te repareren, aangenomen dat men wat soldeerervaring heeft en wat verstand van electronica.

De decoder van digitenne is ook zo'n voorbeeld van weer storingen in het voedings circuit, ook dit apparaat heeft vaak een kapotte ,lees, bolle condensator die gemakkelijk te vervangen is en nog geen euro kost.

Uiteraard kan je dit pas doen als de tv geheel uit de garantie en de reparatie behoorlijk wat gaat kosten.
Tenslotte de tv moet worden opengemaakt, voedings unit verwijderen desolderen van de condensator (wel eerst opzoeken) insolderen nieuwe condensator de boel weer terugplaatsen en testen dit alles kost tijd en dat is hier in NL het duurste. Vooral als het thuis geschiedt met de voorrijkosten erbij.


groet,
Jaap

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

insolderen nieuwe condensator
Zorg er dan wel voor dat het "Low ESR / 105 Graden" typen zijn van een goed merk (Panasonic of zo).

Gesloten