tjdenherder schreef:heb van de nem een brief gekregen dat ze een fout hebben gemaakt en mij alleen een nota verekend hebben van gas en niet de electra. nou is het bedrag sinds voorig jaar 82,- euro en nu zeggen ze gaan het verekkenen met aankomende afreken nota. zal me een nota worden. ze zeggen het is een fout en moest zijn 153,- euro.
kan dit zomaar het is tenslote de fout van nem?.
:O
Maja je hebt nog geluk dat het niet andersom is.
Hoewel, wel weer echt het toppunt van dom.
De nem is er niet op vooruit gegaan in het afgelopen jaar zo te lezen
Ik ben 2 jaar geleden helaas ook overgestapt naar de N.E.M en dat is de grootste fout ooit geweest! Ik ben vorig jaar door HUN fout zo in de problemen gekomen! Ik had volgens hun een achterstand die ik moest betalen. Het is allemaal uiteindelijk zo hoog opgelopen dat ze ineens bijna 5000!!!! euro van mijn bank afschreven. Na 7 maanden hebben ze ingezien dat het toch een fout bleek te zijn maar heb nooit een excuus of iets gehad. (maar mooi wel daardoor in financiële problemen terecht gekomen met andere betalingen die doorgingen terwijl hun achtelijke bedragen afschreven) En nu weer hetzelfde liedje. Ze hebben een grote misberekening gemaakt met de eindejaarsafrekening waardoor ik nu WEER een groot bedrag moet betalen!!! Terwijl ik eigenlijk geld terug had moeten krijgen. Ik ben het spuug zat!!! Ze moesten eens weten hoe hun klanten hier onder lijden. En dat allemaal door hun eigen gemaakte fouten. Stelletje schoften zijn het! Ik ga nu dus weer de molen in van welles-nietes. 1 ding kan ik zeggen, stap NOOIT maar dan ook NOOIT over naar de Nederlandse energie maatschappij.
Kom je er niet met dit bedrijfje uit, dan kun je (na de interne procedure) altijd een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag.
Bedankt voor je reactie Maxiem!
Dat ga ik zeker overwegen. Ik ben bang dat ik hier niet alleen uit ga komen.
Als je gaat bellen naar de N.E.M krijg je alleen maar van die voorgeprogrameerde studenten aan de telefoon die allemaal hetzelfde zeggen en je van het kastje naar de muur sturen. Ik zit na vorig jaar nog steeds in de financiële problemen door hun en nu begint de ellende weer
Ik ga zeker naar de geschillencommissie! Ik heb er letterlijk en figuurlijk de ENERGIE niet meer voor!!!!
Ik ben ook eens met de NEM in zee gegaan.
Na een jaar had ik het wel weer gezien. Ze hadden de energietarieven in een jaar tijd met 40% verhoogd (contract met variabele tarieven).
Daarom de eindafrekening even zorgvuldig uitgeplozen. Het verschil betrof € 550,- in mijn nadeel. Aangetekende brief gestuurd met 5 punten waarmee ik het niet eens was. Op twee punten gelijk gekregen, op 3 punten niet. Na verder onderzoek bleek er nog één punt van geschil te zijn. Ging om een bedrag van minder dan 100 Euro. Ik heb maar betaald om van het gez**k af te zijn.
Twee en een half jaar later gedagvaard door een gemandateerde van een incassobureau dat was ingeschakeld door de NEM. Het ging over de twee punten van geschil waarop de NEM mij eerder al gelijk had gegeven, natuurlijk opgepompt met allerlei invorderingskosten.
Gelukkig had ik na al die tijd de reactie van de NEM op mijn bezwaar nog bewaard, anders was ik wellicht flink aan de beurt geweest. De rechtzaak is uiteindelijk geroyeerd door de eiser, na mijn uitleg.
Moraal van het verhaal: bewaar alle correspondentie met de NEM vele jaren. Het kan voorkomen dat je jaren later nog voor de rechter moet verschijnen.
Vorig weekend heb ik inderstaande mail gestuurd naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Gelukkig ben ik geen klant van ze, maar een reactie binnen een week vind ik niks meer dan normaal. Vanzelfsprekend heb ik geen reactie gehad van het bedrijf.
Ik wil graag een klacht melden over een van de verkopers die op 9 en 10 maart 2012 in Eindhoven NEM contracten aan het verkopen was. Gisteren belde deze knaap bij me aan waarna ik hem snel uitlegde dat ik geen interesse had. Hierop vroeg hij bij welke energieleverancier ik nu zit, waarop ik wederom aangaf dat ik geen interesse had. Toen ik de deur dichtdeed hoorde ik hem iets zeggen. Een scheldwoord dat klonk als "kankerzak". Hierop heb ik direct de deur weer opengedaan en hem gevraagd wat hij daar zei.
De verkoper keek betrapt en zei dat hij me een fijne dag verder had gewenst. Na meerdere malen te hebben uitgelegd dat ik bedoelde wat hij daarna zei, kreeg ik verwensingen naar mijn hoofd geslingerd. Ik zou geesten in mijn hoofd hebben. Ik heb uw verkoper toegewenst dat hij in de uitwerpselen kon zakken en de deur dicht gedaan. Direct hierna heeft hij bij mijn buurman aangebeld. Ook deze was niet geinteresseerd in uw diensten. Toen hij even later wegmoest voor een boodschap vond hij een grote plas spuug voor zijn deur.
Niet zo netjes dus, en dan druk ik me nog mild uit.
Zojuist was ik met mijn hond aan het wandelen toen ik de bewuste verkopen weer zag lopen. Ik heb degene waar hij bij aan de deur stond uitgelegd dat dit niet zo'n nette verkoper is als hij lijkt. Uw verkoper wilde graag weten waarom ik dat zei. Ik heb hem uitgelegd dat ik graag wilde weten voor welk bedrijf hij werkt en wat zijn naam is, omdat ik die tot nu toe nog niet wist.
Deze prutser stelde zich voor als [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en hij werkte voor de Nederlandse Energie Maatschappij. Omdat ik vermoed dat hij niet zijn echte naam heeft gezegd wil ik er nog bij vermelden dat [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].
Ik wil graag voor 17 maart een reactie van u. Legt u aub uit hoe u hiermee omgaat?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Mijn inschatting is, dat je geen antwoord op jouw mail krijgt. Op de diverse consumentenfora staan meerdere voorbeelden van het gedrag van de colporteurs die dit bedrijf inschakelt. Het is dus niet een zomervliegje wat er bij jouw deur stond. Blijkbaar is het bedrijfsbeleid om dit soort aan-de-deur-verkopers in te huren. De zaken zullen wel erg slecht gaan als je deze marketing toelaat en/of mogelijk zelfs bewust entameert.
Ik heb zojuist een reactie gehad via een privebericht. Of ik mijn mail wilde forwarden naar een ander adres. Op zich een beetje vreemd maar we zullen zien. Wel positief dat ik een reactie krijg.
2,5 jaar klant geweest van de NEM.
Volgens mij zijn we een van de weinigen die geen problemen hebben gehad met de NEM (ik dank God op mijn blote knieen)
Overgestapt naar Essent , en daar hebben we nog geen minuut spijt van gehad.
Na het lezen van al deze ellende met de NEM zijn wij er nog genadig vanaf gekomen.
Essent heeft onze boete overgenomen (2x45 euro) en we kregen nog een welkomstpremie van 75 euro.
De boete was dus 90 euro , maar ik kreeg 100 euro op mijn rekening,
daar nog over gebeld ,want wij zijn eerlijk en had geen zin om daarna problemen te krijgen, maar als antwoord ,nee hoor meneer, dat is wel goed............
Per 1 september 2011 zijn wij dus klant geworden bij Essent dus net voor de winter en vorige week de (half)jaarafrekening gekregen.
We kregen zelfs 140 euro terug met een voorschot van 185 euro, terwijl
dat voorschot bij de NEM al 2,5jaar 230 euro was ,en altijd moeten wij iets bijbetalen.
De klantenservice van Essent verdient ook een dikke pluim!
Deze dames zijn altijd vriendelijk itt tot die ""#$$$& van de NEM.
Een zeer tevreden klant van Essent!!(En dat mag ook wel eens vermeld worden toch!!)
Mvrgr
Hans
Bluebays schreef:Ik werd zojuist gebeld door iemand van de Neder. Energie Mij.. Heeft iemand ervaring met deze Energie maatschappij? Het klonk me allemaal heel goed in de oren en ik overweeg om over te stappen.
Wie heeft ervaring met deze Energie Maatschappij?
Op alle consumentenfora staan heel veel berichten waaruit zonneklaar blijkt, dat je tenminste 10 blokjes moet omlopen als je die bedrijfsnaam hoort. Ik schat in dat mijn boodschap zo wel zal overkomen.
Ik snap niet dat dit bedrijf nog kan bestaan. Overal waar je op internet kijkt lees je negatieve ervaringen over de NEM.
Voor degene die na het lezen van deze ruim 100 pagina's nog steeds niet overtuigd zijn om niet met de schurken van de NEM in zee te gaan: http://www.energieleveranciers.nl/neder ... ordelingen http://www.energie-ervaringen.nl/compon ... atschappij
Mensen, laat je niet overhalen door praatjes, maar luister naar de grotere massa van mensen met klachten.
Bestaande handelsnamen
De Nederlandse Energie Maatschappij B.V. | De Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie) | NLEnergie | Nederlandse Energie Maatschappij | NLE Zakelijk | NLEZ | NLE
Rechtspersoon:
De Nederlandse Energie Maatschappij B.V.
KVK 24368825
Vestigingsnr. 000018007481
Aert van Nesstraat 45
3012 CA Rotterdam
Hoofdvestiging
Ugh ook ik ben er weer ingestonken; Ik werd gebeld door iemand van Besparenkan/allesoverbesparen dat ik had aangegeven dat ik gebeld wilde worden over informatie over energie... uiteraard is dit niet waar maar sinds ik geregistreerd sta bij KvK word ik door alles en iedereen gebeld met mooie verkoopverhaaltjes.
In ieder geval, ik vertelde dat ik geen interresse had maar hij bleef praten over prijzen die inderdaad goedkoper waren dan mijn huidige leverancier en daardoor vroeg ik om een offerte op te sturen.
Na aantal keren gevraagd te hebben of ik dan nergens aanvast zit en na aantal keren het antwoord vrijblijvend en nee te hebben gehoord heb ik mijn gegevens gegeven. Want ja besparen wil ik tuurlijk wel maar wel op een rustige manier zodat ik echt kan vergelijken of ze wel zo goedkoop zijn.
Wat blijkt, ik krijg ineens een bevestigings mailtje van Besparenkan dat ik een contract aanga met Nederlandse Energie Maatschappij (Ho wacht NEM? De verkoper zei toch echt aan de telefoon Energie Direct?! In beide gevallen wil ik geen contract maar een vrijblijvende offerte)
Ik moet het welkomspakket en brief nog krijgen maar daar ga ik natuurlijk niet op wachten.. als die brief er uberhaupt wel komt aangezien ze tegenwoordig zo sluw zijn om het maar niet te sturen of veelste laat zodat het contract juist wel ingaat. Op dit moment ben ik alle email adressen van NEM te mailen met de voorbeeld brief van de consuwijzer en zal deze ook aangetekend versturen maar jongens wat een gedoe zeg!
Ja zo doen ze dat. Had ik toen ook. [niet-onderbouwde bewering(en) verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
niet DOEN
aan het eind van het jaar blijkt dat u duurder uit bent dan bv bij NUON.
alle lokkertjes worden teniet gedaan door het kostenpakket dat zij aan het eind van bv een jaarkontrakt aan u gaan doorberekenen.
ik mocht aan het eind van het jaar 322 euro betalen aan allerlei kosten
Na een email, aangetekende brief en vandaag even gebeld te hebben is de ''overeenkomst'' <- ontbonden.
Dat is ook gelijk het gene wat ik iedereen kan aanraden als je in dezelfde situatie zit, niet wachten maar gelijk actie ondernemen; brieven, email naar elk NEM email adres dat er is en na een paar dagen bellen of ze alles ontvangen hebben en/of te vragen of je nu direct aan de telefoon kunt ontbinden.
Toch blijft het mij verbazen dat een dergelijk bedrijf dit topic tot aan 102 (!!) paginas laat vullen zonder ook maar te gaan denken aan de gevolgen.
Het is heel leuk dat ze hier geregistreed zijn en soms 'helpen' maar voorkomen is toch beter dan genezen.
Als je zoekt op Nederlandse Energie Maatschappij in oa Google dan komt dit topic als 5e in de zoekresultaten dat bevorderd de klanten toestrooming ook niet lijkt mij.