LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Actioncall
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2012 10:52

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Actioncall »

Vorig jaar nog met iemand van de Gouden Gids gesproken over de vermelding zoals ik deze zou willen hebben. Toen was ik eigenlijk al van mening dat het geen toegevoegde waarde heeft om een extra regeltje erbij te vermelden. Maar ik heb mij toch over laten halen. Dit jaar zou ik dat niet meer laten doen. Tot mijn verbazing heeft men eenzijdig het contract veranderd en deze omgezet in een stil zwijgende verlenging. Ook is de prijs verhoogd van € 190.40 naar € 222,52.
Kan dit zomaar?

Actioncall
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2012 10:52

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Actioncall »

Nog even een opmerking over de telefoongids/Gouden gids.
Hoe kan het zijn dat de rekening steeds vroeger komt? Vorig jaar 2011 gedateerd op 24 mei. Dit jaar op 17 februari. Dus zo'n 3 maanden eerder. Nog even en je betaald 2 x per jaar!! De klantenservice van de Telefoongids is wegens onderhoud niet te bereiken, hier schiet je dus ook niets mee op!
Wie heeft hier de zelfde ervaring in?

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Actioncall

Uiteraard hoef je niet accoord te gaan met die buitensporige verhoging. Dus gewoon het oude bedrag betalen (met een inflatiecorrectie van pakweg 3%). De status van het kontrakt hadden zij (als de afloop van het kontraktdatum na 1-12-2011 was) na schriftelijke berichtgeving) moeten veranderen in een kontrakt voor onbepaalde duur. De stilzwijgende verlenging is naar mijn mening in dit specifieke geval volgens de WvD niet meer toegestaan. Mocht ik me daarin vergissen door een foute interpretatie, dan heb je nog altijd wel het recht om na het eerste volle jaar maandelijks op te zeggen. In alle andere gevallen kun je na het eerste volle jaar het kontrakt ook opzeggen op elke willekeurige maand. Dus bijvoorbeeld op 1-2-2013.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 mar 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom staat dit op een consumentenforum?

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

GJvdZ

Omdat KZ'ers ook in de rechtspraak meer en meer gezien worden als consumenten met dezelfde rechten als gewone consumenten.

Met collegiale groet, Maxiem.

Actioncall
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2012 10:52

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Actioncall »

Mag een ondernemer niet reageren dan? Consumeren wij niet?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Actioncall schreef:Mag een ondernemer niet reageren dan? Consumeren wij niet?
Dit is een zakelijk probleem. Daarmee kan je beter naar een ondernemersforum. Daar kan je een stuk beter worden geholpen dan met antwoorden van mensen die toevallig een heel klein beetje van consumentenrecht weten.

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

GJvdZ

Je schrijft:
Daar kan je een stuk beter worden geholpen dan met antwoorden van mensen die toevallig een heel klein beetje van consumentenrecht weten.
Hiermee doe je een aantal respondenten bewust tekort. Met name Emmy75, alfatrion, olaf79, guardian72 en 16again, beschikken op het gebied van het consumentenrecht over een rijke expertise.

Met collegiale groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Actioncall

Je schrijft:
Mag een ondernemer niet reageren dan? Consumeren wij niet?
Natuurlijk mag je als ondernemer een topic openen. Als je naar het programma Radar kijkt, dan wordt er vrijwel elke uitzending een warme dan wel een koude douche uitgereikt aan een bedrijf/ondernemer. Het adres van dit forum is ook gewoon //forum.www.trosradar.nl en niet //consumentenforum.www.trosradar.nl.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Actioncall
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2012 10:52

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Actioncall »

Dank je wel Maxiem, voor je warme woorden. Ik heb maar een eenmanszaak en die worden vaak al behandeld, net als zzp'ers, als consumenten.

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Actioncall

Dat noemen ze in juridische taal de zogenaamde "reflexwerking". Gelukkig komt er steeds meer jurisprudentie die ook de kleine ondernemer het leven gemakkelijker maakt.

Veel sukses met het bedrijf en met vriendelijke groet,

Maxiem.

bplugbrussel
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2012 12:44

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door bplugbrussel »

Telefoongids & Goudengids gaat gewoon door... probeer al 3 jaar de vermelding op te zeggen, 2010, telefoontje was niet aangekomen, 2011, brief was niet optijd aangekomen, de opzegtermijn was al verstreken... 2012 ja hoor... gewoon een factuur 148,75...

heb nu een brief gestuurd dat ze het mogen proberen tot in de rechtbank, maar deze gaan we niet betalen...! wat een k.*.t. bedrijf, dat deze manier van aquisitie nog juridisch stand houdt? wordt een dun gidsje als ze zo met de klanten omgaan.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door pbarendse »

Volgens mij hoef je die van 2012 ook niet te betalen... Ze hebben aangegeven dat ze je brief ontvangen. Weliswaar volgens hun te laat voor 2011, maar door dat aan te geven stellen ze wel dat ze de brief gehad hebben!

johan287
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2012 15:26

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door johan287 »

We hebben als bedrijf sinds twee jaar ongewenst een kostbare advertentie/vermelding bij de Gouden Gids. Er is gebeld naar het bedrijf en een werknemer heeft zonder overleg met de directie de gratis vermelding uitgebreid naar een vermelding van euro 1100,00
Nu word ik wederom ''benaderd'' om de gegevens te controleren en even te tekenen voor de opdracht door een zeer onbeschofte en agressive man. Ik zou niet van de advertentie afkunnen, deze had ik moeten opzeggen want zij vallen onder de telecom wetgeving. Voor mij is het dan ook een raadsel waarom er geteken moet worden. Onder de telecom wetgeving mogen contracten toch niet automatisch verlengd worden en is er bij een bedrijf niet een handtekening van de directie nodig om rechtsgeldig te zijn? Dit soort gegevens moet een aanbieder toch bij de K.v.K. opzoeken. De Gouden Gids / Telefoongids zijn gewoon oplichters en horen thuis bij het steunpunt Acquisitie fraude. Deze organisatie is zoals blijkt uit de reacties op het forum alleen maar bezig kleinere ondernemers op te lichten en zou door justitie vervolgd moeten worden voor oplichting.
J. Bijlsma SchadeHerstel Lemmer.

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

johan287

Ik adviseer je wel om dit even te melden bij de SAF. Bovendien lijkt het me wel gewenst, dat je advocaat een aangetekend schrijven verstuurt met daarin vooral de vermelding dat hij ook een melding bij het FIOD zal versturen.

Sukses, Maxiem.

Pebo12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2012 13:26

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Pebo12 »

Hallo

Ik wil ook graag even reageren op de bedrijfsvermelding in de Telefoongids
Heel herkenbaar allemaal en ook ik heb een verhaal waar je bijna van in de lach zou schieten

Wij hadden ook een duren advertentie van dik 900€ waar ik eigenlijk het nut nooit van heb ingezien
Goed , toen de verkoper half april belde om door te nemen of alles nog klopte vertelde ik hem dat we terug wilden naar de kleine basisvermelding
Onmogelijk volgens meneer *** , wij hadden nl een hele hoop korting gekregen voor die advertentie dat we er nu niet zomaar onder uit konden
Huh?

Dit antwoord overviel me en mede omdat ik aan het werk moest heb ik gevraagd of hij me later die dag terug kon bellen
Dit gaf mij ondertussen de tijd om het contract eens na te lezen en via google wat research te doen , dit kon en dan ging hij ondertussen zien wat hij voor me kon regelen
Research leerde mij dat ik wel degelijk gewoon kon opzeggen , als het maar schriftelijk 3 maanden voor de nieuwe gids uitgave gebeurd

Later op de dag belde *** weer met de heugelijke mededeling dat ie na overleg met zijn baas een korting voor me had geregeld , ik hoefde nog ‘’slechts’’ 600€ te betalen voor dezelfde advertentie
Dit was me nog steeds teveel en ik gooide hem voor de voeten dat ik wel degelijk schriftelijk kon opzeggen , onmogelijk volgens *** want daar was ik veel te laat mee
Huh?
Op internet stond dat de nieuwe gids van mijn regio (Friesland) uitkomt in augustus , nee hoor mevrouw hij komt dit jaar in juni .....
Hij moest nú weten of ik akkoord ging met de korting , want ze hadden een deadline en die was eigenlijk vandaag al afgelopen , sterker nog hij verlaagde het bedrag nog spectaculairder nl naar 450€
Daarmee overtrad ie wel alle regels

Jaja , ik heb hem weer bedenktijd kunnen aftroggelen voor een paar dagen en onmiddellijk klantenservice gebeld met de vraag wanneer de nieuwe gids uit kwam , de vriendelijke mevrouw wist me te vertellen dat dit half augustus zou zijn ( die vuile ...... )
Onmiddellijk een aangetekende brief verstuurd dat ik geen verlenging van contract wenste en terug wilde naar de basis vermelding , ik was ruim op tijd dus als ik weer zou bellen had ie geen poot om op te staan
Maar dan ken ik *** dus nog niet haha want vanochtend belde hij weer ( 2 weken later dan was afgesproken )
Hij had weer een korting voor me 700€ voor het hele pakket
( huh ? paar weken terug na een pittige discussie zaten we op 450€ )

En dan ging de beëindiging volgend jaar in omdat ik te laat zou zijn met de aangetekende brief want die gids komt al in juni
Whaaaaaaa !!! Ik vertelde hem nogmaals dat zijn vriendelijke collega mij na 1 klik op de computer kon vertellen had dat die gids voor mijn regio pas in augustus komt !
Wat nou te laat !

Hij weer nakijken en warempel , hij moest me gelijk geven en daarmee veranderde het hele verhaal , dus ik dacht ...... nu komen we ergens
Mooi niet , ik mag nu terug naar een kleine basis bedrijfsvermelding , dat wel maar .........
De kosten van die kleine vermelding komen uit op ........ 450€
Huh ? (zucht )
Ik heb maar weer om bedenktijd gevraagd omdat ik toch op diverse pagina’s lees dat dit gratis is
Nee zegt *** , dit is alleen voor particulieren
Ik wordt gek !
Wie kan mij vertellen wat een kleine basis vermelding voor een bedrijf kost

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pebo12

Naar mijn mening ben je niet verstandig bezig. Het is veel beter om met zulk soort lieden GEEN overeenkomst af te sluiten (ook al is die gratis) en al zeker niet als die niet gratis is. Je bent ruim op tijd om de huidige overeenkomst (als die er is) op te zeggen (met een opzegtermijn van 1 maand). Dus stuur rond 20 mei a.s. een aangetekende brief met bewijs van ontvangst naar dit bedrijfje, dat je de overeenkomst per 1 augustus 2012 opzegt (de datum 1-8-2012 in de brief vernoemen) en vraag om een schriftelijke bevestiging van die opzegging. Zet onder die brief GEEN handtekening, maar natuurlijk wel je naam (zonder voorletters) en het klantnummer (als je dat hebt). Zoals algemeen bekend, zijn er nog steeds firma's in Nederland, die door middel van creatief knippen en plakken een originele handtekening gebruiken om een niet van echt te onderscheiden (nep)overeenkomst in elkaar fröbelen.

Sukses, Maxiem.

Pebo12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2012 13:26

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Pebo12 »

Hallo Maxiem

Dank voor je reactie maar ik zal toch als bedrijf een vermelding in de telefoongids moeten hebben ?
Alleen wil ik geen vermelding meer van 900 € en daar ben ik nu mee aan het worstelen
Dat contract ben ik inmiddels vanaf ( staat ook in bovenstaand stukje )

Probleem is nu dat meneer *** mij wil wijsmaken dat een standaard kleine bedrijfsvermelding in de gewone landelijke papieren telefoongids , ruim 400 euro gaat kosten
Daarom ook mijn vraag in de laatste regel van bovenstaand verhaal
Hoe zit dit ?

MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pebo12

Ik raad je aan om even bij de SAF te checken of je met een fraudeur te maken hebt of niet. Er zijn namelijk meer "bedrijfjes" met de naam "De Telefoongids". En sommige van die bedrijven schijnen zich bezig te houden met het plegen van aquisitiefraude. Aan de hand van de exacte naam, het vestigingsadres en het KvK-nummer kan de SAF nagaan welke partij het betreft en of je geen poot wordt uitgedraaid.

Sukses, Maxiem.

Pebo12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2012 13:26

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Pebo12 »

Ik heb alles gecontroleerd , het gaat hier wel degelijk om de ''gewone'' telefoongids

Ik zou heel graag een antwoord willen op de vraag wat een kleine basis vermelding voor een bedrijf kost in de telefoongids
Ik heb een angstig vermoeden dat men mij een poot wil uitdraaien en daar heb ik geen trek in

Gesloten