Eigenaardig dat ik nooit wat over deze polis op de diverse forums tegenkom.
Deze lijfrentepolis heb ik in 1994 afgesloten met als voorspeld einddoel een kapitaal van tussen de 50.000 en 60.000 euro. Nu zit ik op 13.000 euro, 4 jaar voor afloop van de polis. Voorspeld eindkapitaal pessimistisch is nu 6000 euro, en met 4% rendement 17.000 euro. Ik heb van Aegon een voorstel gehad om over te stappen naar of hun Aegon Mix Fund of hun Deposito Fund. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon FiscaalVoordeelplan
Re: Aegon FiscaalVoordeelplan
Tja, de prognoses van verzekeraar blijken (acheraf) wel erg boterzacht.
Maar de woekerpolis-affaire gaat NIET over een tegenvallend resultaat met het beleggingsdeel, maar over de verborgen gehouden kosten inhoudingen, in casu door AEGON. Kun je dit verborgenhouden door AEGON aantonen, dan heb je -juridisch bezien- een zaak om voor te leggen bij het KIFID of de rechter.
Succes er mee.
Maar de woekerpolis-affaire gaat NIET over een tegenvallend resultaat met het beleggingsdeel, maar over de verborgen gehouden kosten inhoudingen, in casu door AEGON. Kun je dit verborgenhouden door AEGON aantonen, dan heb je -juridisch bezien- een zaak om voor te leggen bij het KIFID of de rechter.
Succes er mee.
Dank je wel. Ik had dit er eigenlijk aan toe moeten voegen, dat deze polis ook is meegenomen in de claim van stichting woekerpolis. Dus ook ik heb heel veel kosten betaald!
@collette,
De Stichting Woekerpolisclaim heeft feitelijk geen echte claim op Aegon uitgeoefend. Zij heeft alleen onderhandelingen gevoerd met Aegon, buiten de rechter om, en die hebben tot de compensatiefooien geleid. Méér heeft de Stichting Woekerpolisclaim niet gedaan !. Voor een echte, serieus te nemen, schadevergoedingsclaim ben je aangewezen op een eigen klachtprocedure bij het KIFID of een eigen rechtszaak.
De Stichting Woekerpolisclaim heeft feitelijk geen echte claim op Aegon uitgeoefend. Zij heeft alleen onderhandelingen gevoerd met Aegon, buiten de rechter om, en die hebben tot de compensatiefooien geleid. Méér heeft de Stichting Woekerpolisclaim niet gedaan !. Voor een echte, serieus te nemen, schadevergoedingsclaim ben je aangewezen op een eigen klachtprocedure bij het KIFID of een eigen rechtszaak.
deze polis is volgens mij in voorwaarden lijkend op die van Koersplan, waarbij enorme bedragen zijn ingehouden voor een overlijdensverzekering. Jammer dat ik de verkeerde partij heb gekozen, en nu met een fooi achterblijf. Ik heb destijds wel een brief gestuurd dat ik het niet eens ben met de uitspraak, maar dit is natuurlijk afgewezen door Aegon. Het Kifid zal mijn zaak niet meer in behandeling nemen omdat dit meer dan 3 maanden geleden was. Een gang naar de rechter is natuurlijk uitgesloten vanwege de kosten. Ik had deze polis afgesloten omdat ik 10 jaar in Canada heb gewoond en zo iets van het verlies aan AOW wilde compenseren, maar nu ziet het ernaar uit dat dit jammerlijk is mislukt. In ieder geval hartelijk dank voor je reactie.
-
@colette,
Als je het belangrijk genoeg vind, dan kan je waarschijnlijk alsnog een klacht indienen bij het KiFiD. Bij de compensatieregeling (woekerpolisclaim etc) heeft men een kostenmaximum vastgesteld omdat de kosten onredelijk hoog zouden zijn.
Maar, als bij jou ook misleiding heeft plaatsgevonden en als er verborgen kosten ingehouden zijn, dan kan je over die aspecten een klacht indienen bij Aegon. (Wel goed onderbouwen met bewijsbare argumenten). Verborgen kosten en hogere kosten dan met jou precontractueel waren afgesproken is nu juist een meer essentieel probleem geweest bij verzekeraars. Na afwijzing van die klacht, kan je gewoon een KiFiD-procedure opstarten binnen 3 maanden.
Minister de Jager heeft in zijn flankerend beleid bepaald dat de verzekeraar zich niet zou mogen verschuilen achter verjaring.
Als je het belangrijk genoeg vind, dan kan je waarschijnlijk alsnog een klacht indienen bij het KiFiD. Bij de compensatieregeling (woekerpolisclaim etc) heeft men een kostenmaximum vastgesteld omdat de kosten onredelijk hoog zouden zijn.
Maar, als bij jou ook misleiding heeft plaatsgevonden en als er verborgen kosten ingehouden zijn, dan kan je over die aspecten een klacht indienen bij Aegon. (Wel goed onderbouwen met bewijsbare argumenten). Verborgen kosten en hogere kosten dan met jou precontractueel waren afgesproken is nu juist een meer essentieel probleem geweest bij verzekeraars. Na afwijzing van die klacht, kan je gewoon een KiFiD-procedure opstarten binnen 3 maanden.
Minister de Jager heeft in zijn flankerend beleid bepaald dat de verzekeraar zich niet zou mogen verschuilen achter verjaring.