LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto Ypenburg slechte ervaring

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
peus306

Re: auto Ypenburg slechte ervaring

Ongelezen bericht door peus306 »

Nou interessant zeg, bijna goed. Maar ik zal je niet langer ophouden, ga lekker mijn terrasje schoonspuiten :D

Ed4508

Ongelezen bericht door Ed4508 »

De auto is en blijft een splijtzwam. Kick af, ga in de buurt van je werk wonen, zodat je op de fiets naar je werk kunt. Die fiets kan in de meeste gevallen zelf gerepareerd worden.

mark_ab

Ongelezen bericht door mark_ab »

Ik zag op Martktplaats een leuke auto staan bij deze garage. Vooraf even gebeld of ie nog te koop was en of het mogelijk was om een proefrit te maken. De auto was inderdaad nog te koop, en "een proefrit was geen probleem dus kom langs!".

Aangekomen bij de Auto Ypenburg bleek de auto binnen in de showroom te staan, ingebouwd door andere autos.

De auto zag er van binnen en buiten goed uit, dus ik wilde wel een proefrit maken. Dat kon, maar dan moest ik wel eerst beloven dat "als ik de auto fijn vond rijden dat ik 'm dan kocht"... Wat? Ik mag er niet een nachtje over slapen? We gaan niet onderhandelen over de prijs?

Ik snap dat ze niet voor niets een auto uit de showroom willen halen, maar als je daar geen zin in hebt, zeg aan dan dat het handiger is als ik later langs kom als de auto buiten staat. Op deze manier voelde ik me totaal niet serieus genomen en het kwam extreem opdringerig over. Ik heb de verkoper vriendelijk bedankt en ben met een zeer slecht gevoel de zaak uitgelopen. Een verspilde zondagmiddag!

robertvhoof

Ongelezen bericht door robertvhoof »

heb zelf ook slechte ervaring met dit bedrijf gehad met een auto maar heb het via een universeel garagebedrijf op laten lossen nu
Laatst gewijzigd door robertvhoof op 23 apr 2012 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

welke motor ligt er in deze 407?
waarschijnijk de 1.6 hdif. deze staat erom bekend dat bij slecht onderhoud (d.w.z. te lange intervallen, de interval van 20.000 km die Peugeot voorschrijft is eigenlijk te lang voor deze motor),
en korte stukjes rijden de olie dik en teer-vormig wordt.

Goed onderhoud en geen kleine stukjes rijden is essentieel voor de levensduur van deze motor.

ik vraag me daarom af of er bewust te dikke olie ingegooid is. bij deze motor wordt de olie 'vanzelf' dikker door bovengenoemde oorzaken.

En wat is te dikke olie? Er is natuurlijk geen olie verkrijgbaar die zo dik is dat de filters en slangen verstopt raken. Dan schiet de werking van de olie (smeermiddel) zijn doel voorbij.
Verkeerde specificaties kan wel.
Deze motor heeft een goeie kwaliteit olie nodig, zowiezo vol syntetisch 5w30.

kleine stukjes zo veel mogelijk vermijden en vaak verversen houd deze motor gezond.

Ik denk dat u het niet bij de garage moet zoeken maar bij de vorige eigenaar, deze heeft de auto waarschijnlijk niet goed onderhouden.

robertvhoof

ze willen nu opeens meedenken naar een oplossing dus ben benieuwd
Laatst gewijzigd door robertvhoof op 23 apr 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure

wat is eigenlijk de km. stand van deze auto?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

thecure schreef:wat is eigenlijk de km. stand van deze auto?
waarschijnlijk een kleine 200.000 km.

robertvhoof

Had toen iets meer als 175.000 op de teller staan
Laatst gewijzigd door robertvhoof op 23 apr 2012 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure

inderdaad flink wat kilometers. in combinatie met de factoren in mijn bovenstaande post kan dat helaas een probleem zijn voor deze motoren.

hoe is de onderhoudshistorie? beurten altijd op tijd uitgevoerd?

RovG

Ongelezen bericht door RovG »

Bij het Googelen naar Auto Ypenburg kwam ik dit forum tegen. Ik wil graag mijn positieve ervaring vertellen.
Onlangs was ik bij Auto Ypenburg naar binnen gelopen om te kijken naar een auto. De enorme keuze en variatie viel me meteen al op. Ik was al bij meerdere dealers geweest en op zoek naar een Opel Vectra. Tijdens mijn bezoek stond er een hele mooie, maar die was een beetje te jong en dus viel deze buiten mijn budget. Onder het genot van een (goede) kop koffie heb ik mijn wensen kenbaar gemaakt en de verkoper ging op zoek naar een geschikte auto. Ik reed al 7 jaar in een Opel Zafira die ik destijds ook bij Auto Ypenburg gekocht had. Na +/- 2 weken kreeg ik een telefoontje dat er een zeer mooie auto zou binnen komen die misschien wel wat voor mij was. Inderdaad was dit precies de auto die ik zocht! Ook kreeg ik de gelegenheid om eerst mijn Zafira particulier te verkopen, maar na 2 weken hield ik dat voor gezien en ruilde ik 'm in voor de afgesproken (goede) prijs. Een auto van 8 jaar oud kan altijd wat makeren, zo ook mijn Opel Vectra. Auto Ypenburg heeft dit allemaal KEURIG opgelost en we rijden hèèrlijk in onze auto. Dus, als het weer zo ver is, ga ik gewoon weer naar Auto Ypenburg!

warp3000

Ongelezen bericht door warp3000 »

Hierbij mijn negatieve ervaring met auto Ypenburg!!
Het zijn in mijn ogen een stelletje oplichters die af en toe ook een goede auto te koop hebben.
Het ziet er in eerste instantie allemaal leuk en aardig uit.
Maar als je auto dan een mankement vertoont dan valt het meestal net niet onder de garantie.
Jammer dat zulke bedrijven nog bestaan!!

Gert Jan 1906

Ongelezen bericht door Gert Jan 1906 »

Op 6 augustus 2012 heb ik bij auto Ypenburg een Chrysler 300C gekocht.
Ik kwam niet uit de buurt dus wilde ik hem gelijk meenemen.
Bij de proefrit startte de auto niet door een kapotte accu.
Geen probleem die hebben ze overal.Thuis een nieuwe accu er in gezet en het 1e probleem is opgelost.
Thuis het koop contract door gelezen en valt mijn oog op de regel KLANT WENST GEEN BOVAG.
Hier is helemaal niet over gesproken enkel over de acceptatie van een kapotte accu.
Thuis Alles op het gemakje nog een bekeken,En kwamen er toe achter dat de Navigatie dvd er niet bij was.
Ik gebeld en zij zijden dat deze er nooit bij zaten.Redelijk teleurgesteld heb ik op internet een dvd gekocht,blijkt het aan het systeem zelf te liggen.Ook de klink blijkt afgebroken te zijn.En om de ramp nog erger te maken blijkt de auto nog olie te lekken ook.Navigatie systeem 1200 euro klink 120 euro reparatie olie lekkage 1200 euro.
2520,- euro schade en familie Ypenburg is niet thuis.

Gert Jan 1906

Dat Auto Ypenburg nog een Bovag garage mag noemen.
Het is een oplichter 1e klas.
Mischien even een tip voor alle gedupeerde om ook de klacht schriftelijk naar de Bovag te sturen.
Laat deze oplichter niet meer slachtoffers maken.

Gert Jan 1906

We zijn erg blij voor je dat jij de enige bent die bij die putsers goed gehlpen is.
Jammer dat auto Ypenburg nog steeds vool mensen oplicht en voor honderden euro`s dupeerd.
RovG schreef:Bij het Googelen naar Auto Ypenburg kwam ik dit forum tegen. Ik wil graag mijn positieve ervaring vertellen.
Onlangs was ik bij Auto Ypenburg naar binnen gelopen om te kijken naar een auto. De enorme keuze en variatie viel me meteen al op. Ik was al bij meerdere dealers geweest en op zoek naar een Opel Vectra. Tijdens mijn bezoek stond er een hele mooie, maar die was een beetje te jong en dus viel deze buiten mijn budget. Onder het genot van een (goede) kop koffie heb ik mijn wensen kenbaar gemaakt en de verkoper ging op zoek naar een geschikte auto. Ik reed al 7 jaar in een Opel Zafira die ik destijds ook bij Auto Ypenburg gekocht had. Na +/- 2 weken kreeg ik een telefoontje dat er een zeer mooie auto zou binnen komen die misschien wel wat voor mij was. Inderdaad was dit precies de auto die ik zocht! Ook kreeg ik de gelegenheid om eerst mijn Zafira particulier te verkopen, maar na 2 weken hield ik dat voor gezien en ruilde ik 'm in voor de afgesproken (goede) prijs. Een auto van 8 jaar oud kan altijd wat makeren, zo ook mijn Opel Vectra. Auto Ypenburg heeft dit allemaal KEURIG opgelost en we rijden hèèrlijk in onze auto. Dus, als het weer zo ver is, ga ik gewoon weer naar Auto Ypenburg!

Gert Jan 1906

Ach wees bij dat je er enkel een slecht gevoel aan over gehouden heb.
Velen hebben er een nachtmerry en een financele strop aan over gehouden
mark_ab schreef:Ik zag op Martktplaats een leuke auto staan bij deze garage. Vooraf even gebeld of ie nog te koop was en of het mogelijk was om een proefrit te maken. De auto was inderdaad nog te koop, en "een proefrit was geen probleem dus kom langs!".

Aangekomen bij de Auto Ypenburg bleek de auto binnen in de showroom te staan, ingebouwd door andere autos.

De auto zag er van binnen en buiten goed uit, dus ik wilde wel een proefrit maken. Dat kon, maar dan moest ik wel eerst beloven dat "als ik de auto fijn vond rijden dat ik 'm dan kocht"... Wat? Ik mag er niet een nachtje over slapen? We gaan niet onderhandelen over de prijs?

Ik snap dat ze niet voor niets een auto uit de showroom willen halen, maar als je daar geen zin in hebt, zeg aan dan dat het handiger is als ik later langs kom als de auto buiten staat. Op deze manier voelde ik me totaal niet serieus genomen en het kwam extreem opdringerig over. Ik heb de verkoper vriendelijk bedankt en ben met een zeer slecht gevoel de zaak uitgelopen. Een verspilde zondagmiddag!

Rogertje72

Ongelezen bericht door Rogertje72 »

Hoi,
Ik heb aandachtig de verhalen hier gelezen maar zal mijn eigen ervaring hier neerzetten.
Ik ben trots dat ik bij aut Ypenburg een auto heb gekocht , ze hebben me zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen.Ze verkopen meer dan 100 auto's per jaar en ja er kan altijd wel eens iets mis gaan met een auto maar om dan gelijk een bedrijf in het negatief neer te zetten is wel het ergste maar ja dat is internet tegenwoordig. Als je gewoon netjes en beleefd blijft kom je er zeker samen uit. Ik ben een Limburger en kan zeggen dat ik vol trots een auto rijd van Ypenburg uit Den Haag.
Ze hebben een prachtige showroom met mooie auto's en als het daar echt zo slecht was waarom bestaan ze dan al langer dan 10 jaar en hebben ze zoveel tevreden klanten??
Tja dit is mijn mening en ik vind ook dat er goede dingen gezegd mogen worden en niet alleen maar negativiteit want iemand onder de grond boren kunnen we allemaal via hier maar iets goed zeggen is schijnbaar in deze tijd moeilijk. Waar is het respect van Nederland gebleven.
Auto Ypenburg is voor mij een fijne betrouwbare garage met mensen die ook een luisterend oor hebben ipv alleen verkoop oren.

willem moret

Ongelezen bericht door willem moret »

Garage Ypenburg: Goede ervaring.
Vorige week een hele mooie en goede Audi TT gekocht bij deze garage. Bijzonder netjes, vriendelijk en correct geholpen.
Alle informatie over deze auto klopte (gechecked met de oude eigenaar) Voor 500 Euro een set banden rondom afgesproken naar eigen keuze, ik koos Pirelli P zero's.Deze kostte uiteindelijk E 275,- stuk, dus kwam garage Ypenburg ernstig geld te kort. Hun stelling is: afspraak is afspraak en zij nemen het verlies.
Voor degene die nu denken, dan heb je teveel betaald voor de auto, deze zit E 3000,- onder de marktwaarde.
Prima garage en bijzonder vriendelijke mensen!

MVG Willem

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

En toen werd je wakker en had je het allemaal gedroomd. Een handelaar die €600.- verlies neemt op een paar banden en de wagen €3000.- onder de dagwaarde verkoopt. Dromen zijn bedrog, als je in je bed sch**t ligt het er morgen nog.Trouwens, een goede antireclame want dit gelooft geen verstandig mens.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

trail46 schreef:En toen werd je wakker en had je het allemaal gedroomd. Een handelaar die €600.- verlies neemt op een paar banden en de wagen €3000.- onder de dagwaarde verkoopt. Dromen zijn bedrog, als je in je bed sch**t ligt het er morgen nog.Trouwens, een goede antireclame want dit gelooft geen verstandig mens.
:lol: :lol:

Gesloten