| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] absurd hoge kosten
Re: absurd hoge kosten
Wat is je maandelijkse voorschotbedrag zo door de jaren heen?
Zo wordt het een wel erg complex verhaal. Jij beweert alle jaren standen te hebben doorgegeven terwijl Enexis zegt vanaf 2005 geen werkelijke stand meer ontvangen te hebben. Ik ben bang dat je zo in een welles-nietes spelletje terecht gaat komen dat je niet kan winnen. Enexis of je leverancier zal het er uiteindelijk op gooien dat je je jaarfacturen niet goed hebt nagekeken.jenny83 schreef:nee dat bedoel ik niet, ik bedoel dat zij zeggen dat er in 2005voor het laatst een meterstand is door gegeven en dat ik hier pas woon in 2008 en ook alle jaren heb door gegeven.en ik schrijf net dat ik bij de volks krediet bank zat en dat zij alles regelde voor mij, en blijkbaar ook dingen achter mijn rug om. en nee ik ben niet bang om wat bij te betalen en ik ben ook eerlijk geweest over alles en heb regelmatig contact gehad met essent over de jaren....
Ik blijf erbij dat je de meeste kans maakt om iets kwijtgescholden te krijgen door het te gooien op dat de netbeheerder zijn opnameplicht niet is nagekomen. Al is dit ook geen garantie voor succes.
Dat spreekt voor zich dat dat niet een enkel jaarverbruik is. Daarom probeerde ik uit te leggen dat het misschien is ontstaan doordat er al vanaf 2005 (dus ook bij de vorige bewoners) te weinig is gefactureerd en je dus dit jaar + een tekort van voorgaande jaren betaalt.jenny83 schreef:en ik weet zeker dat wij niet zoveel verbruikt hebben. kijk als ze zeiden dat ik 400 moest bijbetalen zou ik het misschien nog geloven maar 4000 no way...ik ben gelijk begonnen met een logboek om het elke dag op te schrijven en ik ga nu ook alles bijhouden, dit is ook een les voor mij dat ik ook een back up moet maken voor mezelf...dit gebeurt me niet nog eens.
Als ts standen door heeft gegeven en enexis heeft alle jaren alles gebaseert op schattingen dan kan deze rekening dus wel degelijk kloppen. Dan was het voor ts de verantwoorelijkheid om de jaarafrekeningen na te kijken of de juiste standen waren gebruikt. Dat ts ij de volkskredietbank zat maakt het dan niet makkelijker, aangezien zij door de jaren heen vaak de facturen kregen.
Maar hoe dan ook, als al die jaren door enexis geschat is, dan maakt het niet uit hoeveel er doorgegeven is, dan is dit wat er werkelijk verbruikt is.
Maar hoe dan ook, als al die jaren door enexis geschat is, dan maakt het niet uit hoeveel er doorgegeven is, dan is dit wat er werkelijk verbruikt is.
Hoe groot is je huis? En wat heb je aan elektrische apparatuur?
Ook al zou inderdaad alles van de voorgaande jaren een (foutieve) schatting zijn, dan nog vind ik €4000 heel veel geld waar je heel veel voor verbruikt moet hebben. Want als je een 'gewoon' huis hebt en geen bijzondere apparatuur, betaal je toch een heel net maandbedrag.
Maar, lees ik net terug, je hebt ook enkele jaren nav de jaarafrekening geld terug gekregen (wat dan niet correct zou zijn geweest), maar tevens een keer €800 terugbetaald.......
Ook al zou inderdaad alles van de voorgaande jaren een (foutieve) schatting zijn, dan nog vind ik €4000 heel veel geld waar je heel veel voor verbruikt moet hebben. Want als je een 'gewoon' huis hebt en geen bijzondere apparatuur, betaal je toch een heel net maandbedrag.
Maar, lees ik net terug, je hebt ook enkele jaren nav de jaarafrekening geld terug gekregen (wat dan niet correct zou zijn geweest), maar tevens een keer €800 terugbetaald.......
ben inmiddels nog steeds niks verder gekomen...heb wel bestanden gekregen maar weet niet of en hoe ik dat hier kan laten zien..........................nog steeds radeloos...

stand 13-04-2012
gas:55681.000
electra:01398
stand 21-05-2012
gas:55873.291
electra:01817
gas:55681.000
electra:01398
stand 21-05-2012
gas:55873.291
electra:01817
Ik zal wel heel stom zijn, maar ik verbaas me altijd erover dat mensen rond de 150 euro per maand als voorschot betalen.
Zelf betalen we 350 euri per maand en nog moeten we meestal bijbetalen, normale electrische apparaten in huis, koelkast, oven, magnetron en een gewoon gas forunuis en koffiezetter niet iets speciaals dacht ik.
Daarbij worden oven en magnetron niet dagelijks gebruikt, daarentegen het gasfornuis wel, de koffiezetter natuurlijk ook en de koelkast staat dag en nacht aan.
Het is wel zo dat ik het vertik om s avonds koud voor de tv te zitten, s winters overdag de kachel op 18 a 19 graden en s avonds omhoog naar 21 graden, lijkt me ook niet echt abnormaal, maar het is wel zo dat er gewoon hele dagen iemand thuis is, als dat niet het geval zou zijn zet je de kachel natuurlijk lager.
Minimale verlichting aan, in de keuken een tl lamp vanaf dat het er donker wordt en in de voorkamer 2 lampjes van 25 watt.
Het lijkt me allemaal niet erg overdreven, maar toch verbruiken we meer dan we betalen.
Overstappen van de een naar de ander ben ik altijd wat huiverig voor, juist om dit soort dingen als ts schrijft.
Ik wens haar heel veel suc6 maar vrees idd dat ze aan het kortste eind trekt.
Zelf betalen we 350 euri per maand en nog moeten we meestal bijbetalen, normale electrische apparaten in huis, koelkast, oven, magnetron en een gewoon gas forunuis en koffiezetter niet iets speciaals dacht ik.
Daarbij worden oven en magnetron niet dagelijks gebruikt, daarentegen het gasfornuis wel, de koffiezetter natuurlijk ook en de koelkast staat dag en nacht aan.
Het is wel zo dat ik het vertik om s avonds koud voor de tv te zitten, s winters overdag de kachel op 18 a 19 graden en s avonds omhoog naar 21 graden, lijkt me ook niet echt abnormaal, maar het is wel zo dat er gewoon hele dagen iemand thuis is, als dat niet het geval zou zijn zet je de kachel natuurlijk lager.
Minimale verlichting aan, in de keuken een tl lamp vanaf dat het er donker wordt en in de voorkamer 2 lampjes van 25 watt.
Het lijkt me allemaal niet erg overdreven, maar toch verbruiken we meer dan we betalen.
Overstappen van de een naar de ander ben ik altijd wat huiverig voor, juist om dit soort dingen als ts schrijft.
Ik wens haar heel veel suc6 maar vrees idd dat ze aan het kortste eind trekt.
-
NathalieDP
Ik snap het niet helemaal; als je elk jaar je meterstanden doorgeeft, dan krijg je toch ook elk jaar de afrekening met die standen? Heb je de allereerste stand van toen jij er kwam wonen? Dat moet op je eerste afrekening staan, of op je aanmeldingsformulier. En als je de stand van laatst hebt (die je als laatste hebt doorgegeven) dan zie je wat je in al die jaren hebt verbruikt. Met die standen laat je het totaal bedrag van al die jaren uitrekenen, en kan je zien of het klopt of niet!
Ik laat m'n standen ook altijd schatten (nee, ben gewoon te lui :p) maar als ze schatten, kijk ik daarna wel of het ongeveer klopt! En ze schatten altijd goed; die keer dat het niet klopt, belde ik, en zeiden ze dat het zo weinig verschilde, dat ze het lieten staan.
Ik betaal trouwens 70 euro per maand, en krijg elk jaar een lekkere vakantiebonus (wordt in mei uitbetaald
)
Ik laat m'n standen ook altijd schatten (nee, ben gewoon te lui :p) maar als ze schatten, kijk ik daarna wel of het ongeveer klopt! En ze schatten altijd goed; die keer dat het niet klopt, belde ik, en zeiden ze dat het zo weinig verschilde, dat ze het lieten staan.
Ik betaal trouwens 70 euro per maand, en krijg elk jaar een lekkere vakantiebonus (wordt in mei uitbetaald