LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Brugman Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rls36
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 20:48

Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door rls36 »

In oktober 2010 bij Brugman Venlo geweest voor het uitzoeken van een badkamer. Tijdens het tweede gesprek, waarin we de badkmaerorder definitief maakten, kwam ter sprake dat we wellicht een aanbouw wilden gaan maken en dat hierin dan een nieuwe keuken zou komen. Tijdens dit gesprek duidelijk aangegeven dat we nog in een oriënterende fase zaten, nog bezig met architect. Natuurlijk wilden ze ook graag een voorstel voor een keuken maken. Er was een actie die week en om in de berekening deze actiekorting mee te kunnen nemen, moesten we een koopovereenkomst tekenen met hierop een richtbedrag van € 12.000,-. De verkoper gaf nog aan dat we nergens aan vast zaten maar dat dit puur voor de manager was om het geven van de korting te kunnen verantwoorden. Het was donderdagavond, inmiddels 21.30 uur, dus wij tekenden. Een definitieve keukenorder hebben wij nooit meer geplaatst. Omdat..
In februari/maart 2011 werd de badkamer geleverd en geïnstalleerd via een door Brugman geregelde installateur. Ten eerste waren bijna alle artikelen die geleverd werden stuk/beschadigd. Alle kranen waren beschadigd, het wastafelblad was gebarsten, in de achterkant van de kast zat een scheur. Overal kwamen nieuwe artikelen voor. Vervolgens ontstond er discussie over de kosten van het ophogen van de vloer. Volgens ons opgenomen in het bedrag, volgens de installateur niet. na het opleveren van de badkamer gingen al snel de kranen weer stuk. Kortom ellende..
In april 2011 werd ik gebeld door de keukenverkoper van Brugman Venlo met de mededeling dat er nog een keukenorder open stond. Nog boos over het verloop van het plaatsen van de badkamer gaf ik aan dat we geen zaken meer wilden doen met Brugman maar ook dat er geen nieuwe keuken komt vanwege het feit dat de aanbouw niet haalbaar is en dat we op zoek gaan naar een ander huis. De keukenverkoper ging dit doorgeven.
In augustus/september 2011 volgde er een telefoontje van de filiaalmanager. Ik heb vervolgens weer hetzelfde verhaal gedaan. (Hij gaf aan dat het hem speet hoe het gegaan was met de badkamer en dat er in dit soort gevallen altijd iemand van het filiaal kwam kijken om de problemen op te lossen... Ik heb het filiaal op een zaterdagochtend gebeld nadat er op vrijdag een monteur was geweest en er vervolgens geen water meer uit de douche kwam. Er werd mee verteld dat ze helaas niet konden helpen en dat ik maar op maandag de serviceafdeling moest bellen..) De filiaalmanager zei dat ik de keukenorder moest annuleren. Welke order? Vervolgens een brief ontvangen van de rayonmanager met het verzoek contact met hem op te nemen. Dat heb ik gedaan, maar hij was niet bereikbaar. Aan zijn assistente mijn verhaal gedaan en gezegd dat hij, als er vragen waren contact met mij op kon nemen. Geen reactie gehad.
Op 20 januari 2012 valt er plotseling een brief in de bus waarom wij het annuleringsbedrag van € 3.600,- nog niet overgemaakt hebben, zoals vermeld in de brief van 6-1-2012. Deze brief hebben we niet ontvangen. Vervolgens telefonisch contact opgenomen maar telefonisch worden we niet te woord gestaan. Ook met het filiaal in Venlo contact opgenomen om om tafel te gaan zitten, maar ook zij bellen niet meer terug/zijn niet bereikbaar.
Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld. Om het dossier te kunnen completeren heb ik bij Brugman een kopie van de koopovereenkomst opgevraagd. Wij hebben nl. een doordruk en deze is slecht leesbaar. Tot mijn verbazing ontvang ik vervolgens van Brugman een volledig ingevulde koopovereenkomst!! Op die van ons staat alleen en bedrag en een type keuken ingevuld. De types op blad 1 (door ons ondertekend) en op blad 2 komen niet eens overeen!!
Maar ondanks dit alles en de inspanningen van rechtsbijstand geeft Brugman geen gehoor. We staan gewoon met onze rug tegen de muur en moeten € 3.600,- gaan betalen, voor helemaal niets!!
Ons rest op dit moment niets anders dan naar de Geschillencommissie te stappen en de annuleringskosten alvast naar deze commissie over te maken.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of tips om tot een oplossing te komen?

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door thecure »

OH neee!! niet weeeeer!!!!!!!
Mensen teken toch niets van te voren!!!!! laat u niet gek maken door:

teken nu anders krijgt u geen korting/ik moet mijn tijd verantwoorden bij de baas enz enz.

voor advies: kijk in de andere 100 topics in dit forum die over precies hetzelfde gaan...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ondanks het nieuwe topic blijft mijn antwoord natuurlijk hetzelfde.

Jolijn


Bericht 19 apr 2012 23:24
Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld. Om het dossier te kunnen completeren heb ik bij Brugman een kopie van de koopovereenkomst opgevraagd. Wij hebben nl. een doordruk en deze is slecht leesbaar. Tot mijn verbazing ontvang ik vervolgens van Brugman een volledig ingevulde koopovereenkomst!! Op die van ons staat alleen en bedrag en een type keuken ingevuld. De types op blad 1 (door ons ondertekend) en op blad 2 komen niet eens overeen!!
Maar ondanks dit alles en de inspanningen van rechtsbijstand geeft Brugman geen gehoor. We staan gewoon met onze rug tegen de muur en moeten € 3.600,- gaan betalen, voor helemaal niets!!
Ons rest op dit moment niets anders dan naar de Geschillencommissie te stappen en de annuleringskosten alvast naar deze commissie over te maken.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of tips om tot een oplossing te komen?

Je moet (nog) niks. Als je die annuleringskosten overmaakt is de kans groot dat je ze nooit meer terug ziet.
Het telefonisch besprokene alsnog op papier zetten.
Wijs ze op het verschil in hun en jouw versie.
Die brief heb je nooit gehad en kunnen zij ook niet bewijzen, want is vast niet aangetekend verstuurd.
Als Brugman geen gehoor geeft is het goed toch?
Jij stelt duidelijk dat je, zoals afgesproken, niet betaalt voor een voorstel.

Tips heb je ook gekregen op het forum van Kassa.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rls36 schreef:Er was een actie die week en om in de berekening deze actiekorting mee te kunnen nemen, moesten we een koopovereenkomst tekenen met hierop een richtbedrag van € 12.000,-. De verkoper gaf nog aan dat we nergens aan vast zaten maar dat dit puur voor de manager was om het geven van de korting te kunnen verantwoorden.
Ook deze komen we tegen in het smoezenboek van de verkoopargumenten. U had daar echt niet voor hoeven (moeten) tekenen. Als een verkoper zo aandringt op de handtekening moet u een lampje gaan branden cq dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Het is gewoon om de verkoop binnen te halen / vast te leggen.

In bepaalde gevallen is daar best onderuit te komen of het bedrag flink te matigen. Waarschijnlijk zijn er nog geen (amper) kosten gemaakt buiten het adviesgesprek. Om voor vergoeding voor kosten in aanmerking te komen (toewijzing daarvan door een rechter), moeten er kosten gemaakt zijn en die moeten aangetoont kunnen worden.

Blijft over dat de verkoper wel de gederfde winst zou kunnen claimen. Aan de ene kant kan dit natuurlijk vervelend zijn omdat deze (waarschijnlijk) hoger zijn dan de annuleringskosten. Aan de andere kant moeten zij dan de winstmarges openbaar maken. Dit is dermate bedrijfs- en concurrentiegevoelige informatie dat ze meestal wel eieren voor hun geld kiezen. Als zij deze informatie dus niet overleggen kan een rechter daar dus ook niets voor toekennen.

Eerlijk gezegd denk ik (puur gevoelsmatig) dat u meer kans heeft bij de rechter dan bij de geschillencommissie, welke mogelijk te snel zullen uitgaan van de CBW voorwaarden.

16again
Berichten: 16536
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Vervolgens telefonisch contact opgenomen maar telefonisch worden we niet te woord gestaan
Tijd van telefonisch contact is voorbij, doe alles aantoonbaar schriftelijk.

Schrijf een brief met volgende punten:

-Koop is op misleidende wijze tot stand gekomen, beroep je op wet OHP om de overeenkomst te vernietigen. Bewijslast bij wet OHP ligt bij verkoper!
-Geef aan dat jou exemplaar van de overeenkomst onvoldoende bepaald is , en ook daarom niet rechtsgeldig is.
-Geef aan dat er doordat er geen sprake meer is van een overeenkomst, er ook geen sprake kan zijn van annuleringskosten
-Geef aan dat zij hun kant van de overeenkomst aangevuld hebben, dit is valsheid in geschrifte.
-Geef aan dat indien Brugman toch meent recht te hebben op annuleringskosten, zij dit bij de rechter dienen aan te tonen. Alle nog te maken kosten voor intimiderende incassoburo's blijven hiermee voor rekening van Brugman.
-Geef aan dat bij de rechter Brugman de daadwerkelijk geleden schade dient aan te tonen , het 30% annuleringsbeding uit de voorwaarden is onredelijk bezwarend.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door sjoegel »

Verdiep U eerst eens in de mores en gewoonten van deze handel voordat U op pad gaat. Keukens en badkamers kopen is vergelijkbaar met het kopen van een 2e hands auto. je moet er vanuit gaan dat je belazerd gaat worden.

Voor de rest sterkte.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door pedro714 »

Wederom...vind het uitermate opvallend dat U nu wel het forum weet te vinden. Wie tekent er nu zonder te weten wat men krijgt??. Sorry hoor....jullie vragen erom belazert te worden, (excuse le mot). Je hoeft bij google maar keukens als "stichwort" in te slaan en de negatieve ervaringen van al die mandemakers zaken vliegen je om de oren. Ja....ook Brugman behoort tot de DMG holding.

rls36
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 20:48

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door rls36 »

Ik weet dat het zo naïef klinkt Pedro, maar wij hadden al twee gesprekken bij die zaak gehad over de nieuwe badkamer, en deze hadden we die avond om 21.30 uur besteld. Dan geloof ik misschien te veel in de goedheid van de mens en ga er niet vanuit dat ze mij dan op zo'n moment nog op zo'n manier pakken.
Graag tips of ervaringen van anderen. Ik hoef niet meer te horen hoe dom wij zijn geweest, dat heb ik mezelf ook al 1000 keer verteld.
Sorry, hier spreekt mijn frustratie..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door Jolijn »

Graag tips of ervaringen van anderen.
Die heb je toch inmiddels her en der gekregen?

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Misleiding door Brugman Keukens

Ongelezen bericht door karateb »

Graag tips of ervaringen van anderen. Ik hoef niet meer te horen hoe dom wij zijn geweest, dat heb ik mezelf ook al 1000 keer verteld.
Daar heeft u natuurlijk wel gelijk in.

Gesloten