LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KH, Leicht, Next of Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

KH, Leicht, Next of Systemat

Ongelezen bericht door Snarfjes »

We hebben ons eerste rondje gemaakt. Uiteraard de ben M.'s van deze wereld vermeden, maar ik kan melden dat er ook bij zelfstandige keukenboeren horkerig gedrag voorkomt. Uiteraard geldt ook hier geen handvol, maar een landvol. Ik beloof een uitgebreid verslag met naam en toenaam als we er uit zijn.

We zijn op zoek naar modern, strak, waarschijnlijk lak. Rondkijkend komen we uit bij deze merken: KH, Leicht, Next en Systemat. Iemand verhelderende ideeën over deze merken? Wat is er waar van het verhaal dat greeploos minder mogelijkheden heeft. Of is dat gebrek aan creativiteit van de verkoper? En maakt het dan nog uit welk merk je hebt?

Dank, Frans.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: KH, Leicht, Next of Systemat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

We zijn op zoek naar modern, strak, waarschijnlijk lak. Rondkijkend komen we uit bij deze merken: KH, Leicht, Next en Systemat. Iemand verhelderende ideeën over deze merken? Wat is er waar van het verhaal dat greeploos minder mogelijkheden heeft. Of is dat gebrek aan creativiteit van de verkoper? En maakt het dan nog uit welk merk je hebt?
Voor "strak en modern" zijn alle genoemde merken geschikt, in deze draait het dus om de details...

Greeploos (met "kom" in de kast en niet in de deur) heeft minder mogelijkheden; geen koelvries mogelijk, minder mogelijkheden bij vaatwasser e.d....En ja, het maakt uit welk merk je hebt, maar met de 4 genoemde merken is het belangrijker een goede dealer te treffen daar ze alle 4 geen rotzooi maken...

tenslotte: KH heeft de meeste maatwerk mogelijkheden

wh82
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2012 19:56

Re: KH, Leicht, Next of Systemat

Ongelezen bericht door wh82 »

Wij zijn met een Leicht keuken bezig. (Wat andere merken waar onder Siematic zijn afgevallen)
Wat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen is dat het kwalitatief goed is voor een zeer redelijke prijs. Leicht gebruikt scharnieren, geleiders enz. van Grass waarvan men zegt dat het nog beter is als Blum.

Wij gaan waarschijnlijk voor zwart gelakt eiken fineer voor de hoge kasten.
Voor het kookeiland twijfelen we nog tussen wit hooglans kunstof of zwart structuurlak. Dat schijnen de 2 meest robuuste opties te zijn: kunstof het meest robuust en daarna de structuurlak. Bij de hoge kasten ben ik minder bang voor beschadigingen maar bij het kookeiland wel.

Zeker wat betreft frontkleuren en materialen en maatwerk is bij Leicht haast alles mogelijk is me inmiddels uitgelegd.
Verder hebben ze wat leuke opties die je bij andere merken niet tegenkomt zoals open kasten en zulke hoekkasten:
Afbeelding

Gesloten