Beste medeconsumenten en redactie van Radar,
De laatste tijd adverteren diverse telefonieaanbieders met het aanbod van onbeperkt internet op je GSM. Hier stoor ik me mateloos aan omdat de term wat mij betreft misleidend is. De abonnementen die ze aanbieden bieden namelijk inderdaad internet maar afhankelijk van je maandbedrag is dit gebruik van internet gereguleerd in ofwel snelheid van de internetverbinding, hoeveelheid in aantal te gebruiken MB's of kosten ten aanzien van de MB's die je (al dan niet meer) gebruikt dan dat je vooraf had betaald. Om die reden vind ik de reclame-uitingen dat internet op je mobiel bij de betreffende aanbieder 'onbeperkt' is behalve lachwekkend, ook ontzettend misleidend.
Door de hoeveelheid mitsen aan maren die tezamen gaan met de aanschaf van een dergelijk, tegenwoordig normaal, abonnement vind ik een bepaalde mate van beperking het vernoemen waard.
Wat vinden jullie?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'onbeperkt' internet op je mobiel
Re: 'onbeperkt' internet op je mobiel
Je hebt zeker wel een punt, onbeperkt mobiel internet bestaat niet echt meer zoals dat hiervoor was. zie ook onbeperkt internet op je mobiel), daar is het duidelijk dat er nog maar een paar providers zijn die het 'onbeperkt' aanbieden. Ik denk alleen dat je oproep al gehoor heeft gevonden omdat providers al niet echt meer die term gebruiken in reclame uitingen. Zo noemt Hi het onbeperkt 'messengen', wat ook een stuk beter is omdat de snelheidsverlaging niet veel van invloed is op bijvoorbeeld Whatsappen. Ik ben bang dat tot de tijd dat LTE komt we echt 'onbeperkt' internet voor op je mobiel kunnen vergeten.
Re: 'onbeperkt' internet op je mobiel
En gezien de laatste ontwikkelingen in Den Haag is het maar de vraag wanneer dat nu eindelijk eens gaat beginnen in Nederland. De veiling is immers alweer uitgesteld en het is maar de vraag of men daar op korte termijn prioriteit aan wil gaan geven.g-energie schreef: Ik ben bang dat tot de tijd dat LTE komt we echt 'onbeperkt' internet voor op je mobiel kunnen vergeten.