LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] azivo stuurt rekening, eigenbijdrage ? klopt deze wel

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
zoetermeerman

azivo stuurt rekening, eigenbijdrage ? klopt deze wel

Ongelezen bericht door zoetermeerman »

Hoi mijn naam is Peter.
Ik kreeg van azivo een rekening met erbij tandartskosten
het gekke is, ik ben av top verzekert, en heb normaal 550 euro tandarts vergoeding PPS nu krijgt mijn vriendin mheel weinig voorgoed,
ook kreeg ik de rekening vandaag en hij staat op 18 april, en met mededeling het geld word binnen enkele dagen eraf geschreven, ik zie dus gebeuren dat het er maandag al af is, wat denken jullie klopt dit, kunnen ze dit zomaar maken, en ook nog eens direct automatisch incasseren... is toch wel gek, ik ging ervan uit dat we voor 550 verzekert waren per persoon, net zoals voorgaande jaren...is dit niet meer zo? wie kan me helpen

Gr peter

zoetermeerman

Re: azivo stuurt rekening, eigenbijdrage ? klopt deze wel

Ja. voor mij allemaal niet meer te begrijpen met de codes, ik ging er van uit, je krijgt een vergoeding van 550 euro
per jaar, jammer als dat niet meer zo is, is aanvullend verzekering denk ook niet meer nodig als we alles zelf moeten betalen.
er zit bv een wortelkanaal behandeling bij, van 466 euro, daar krijg ik maar 54 euro van terug.

ik heb dus totaal 660 euro als rekening en , krijg slechts 111 euro ervan terug van de verzekering.
ik vraag me dan af waar ik nog me Av top verzekering voor betaal?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

zoetermeerman

Wel vreemd, dat ze je in december niet expliciet op de hoogte hebben gesteld van de wijziging. Wel zou ik in november 2012 op zoek gaan naar een andere verzekeraar want aan deze minimumlijer heb je helemaal niks.

Maxiem.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

vogels schreef:
zit bv een wortelkanaal behandeling bij, van 466 euro, daar krijg ik maar 54 euro van terug
Dat is verdomd weinig! Waarschijnlijk krijg je sowieso al niet de techniekkosten vergoed (plm. de helft van die 466,-), blijft toch zo'n 200,- euro over. Zou je ongeveer 75% van die 200,- moeten krijgen???

Nadeel van Azivo is dat ze geen aparte tandartsverzekering hebben, anders zou je dat hebben kunnen stopzetten.

een wortelkanaalbehandeling zitten geen aparte (extern gemaakte) techniekkosten in.

vroem

even de lijst bekeken (zij hanteren 2 lijsten..), wortelkanaalbehandelingen zijn uitgesloten van vergoeding..
Die 54 die wel vergoed is is waarschijnlijk voor ermee samenhangende foto en vulling.
hier heb je inderdaad niets aan nee..

Azivo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Azivo »

@zoetermeerman

Dag Peter,

Zou je ons misschien via een privébericht je relatienummer willen doorgeven, zodat wij voor je kunnen nagaan wat er precies in rekening is gebracht ?

Met vriendelijke groet,

Raymond Korst
Webcareteam Azivo

Afbeelding

vroem

je hebt gelijk..echter er wordt verwezen naar maximumvergoedingen, die ik nergens op de website zo even kan vinden, het staat niet duidleijk bij het vergoedingen overzicht wat die maximumvergoeding dan is... erg onduidelijk allemaal. Van de overheid zou het transparanter moeten, en op dit punt ben ik het daarmee eens. Niet alleen d etandartsen moeten transparanter , zeker ook de zorgverzekeraars..
Overigens : indien een zorgverzekeraar pas na 1 januari informaart over maximumvergoedingen per prestatiecode is dat uiteraard een inperking van vergoedingen na aangaan overeenkomst en dus niet rechtsgeldig. Het lijkt er in dit geval echter op dat er een fout bij declaratieafhandeling is gemaakt.

zoetermeerman

ik heb inmiddels een PB gestuurd ik hoop op goed nieuws gr peter

zoetermeerman

Hoi ik heb contact gehad met verzekering...blijkt dat ik over het bugel al heen ben,
na 3 gaatjes vullen ,pfff de tandartsen zijn mega duur tegenwoordig
sorry dat ik de verzekering hierop aanviel.

Gr peter

vroem

dat waren dan geen gaatjes maar grote gaten/vullingen.....want geen een tandarts rekent dat soort bedragen voor kleine vullingen, ook de heel dure niet. en waarschijnlijk ook nog consult/controle, wellicht tandsteenverwijderen, foto`s?
pfff de tandartsen zijn mega duur tegenwoordig
u wekt een beetje een verkeerde indruk denk ik door een aantal zaken kleiner voor te stellen dan ze waren.

Heb wel een vraag: want er is dus blijkbaar een ruime 1000,- aan rekening/werk (even uitgaande ervan dat de bedagen die u noemt kloppen) , dus daar had u een begroting voor moeten krijgen van de tandarts! heeft u die wel gehad (of liever: uw partner)?

nathalieb1984

Ongelezen bericht door nathalieb1984 »

Met Azivo AV-Top heb je recht op max. 500 per jaar voor alle tandartsbehandelingen samen.

Wortelkanaalbehandeling wordt 80% vergoed!

Azivo stuurde mij na het indienen van mijn declaratie dat ik niets vergoed kreeg! (28-05) ik heb er werk van gemaakt en na 2 maanden kreeg ik eindelijk waar ik recht op had! ik voelde me zwaar in de maling genomen en nog steeds! door die administratieve fouten van azivo liepen me rekeningen mooi op met incassokosten met het verhalen daarvan ben ik nog steeds bezich, klachten afdeling reageert maar niet, ik zeg overstappen.

Azivo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Azivo »

@nathalieb1984

Wat vervelend te vernemen dat je zoveel problemen hebt gehad met het indienen van deze declaratie. Zou je ons op e-mailadres [email protected] je gegevens willen mailen, zodat we voor je kunnen nagaan wat er fout is gegaan ?

Met vriendelijke groet,

Raymond Korst
Webcareteam Azivo

Afbeelding

Gesloten