LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARKEFLY prijs willekeur

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Cisko19
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2012 21:16

ARKEFLY prijs willekeur

Ongelezen bericht door Cisko19 »

Arkefly vliegt m.i.v. juni a.s. naar de USA westkust.... hoera dacht ik, ik
ga elk jaar naar L.A. en wilde hun Premium Comfort Class eens proberen.
Geboekt op de 14 de maart voor de 26 ste juni a.s. en was €1224,- kwijt, wel
veel geld maar ik wilde mezelf eens verwennen. Vier weken later echter kwam
ik er achter dat zij hun prijzen hadden verlaagd en kost "mijn" vlucht nu
€ 825,- en verschil van €399,- of wel 32 % van de oorspronkelijke prijs.
Direct een e-mail gestuurd maar het antwoord van ene Sara A. van het call
center was dat ze e.e.a. kon begrijpen maar dat Arkefly nooit geld terug gaf
en ze wenste me een goede vlucht. Terug gemaild dat een verschil van €399,-
absurd hoog was en daardoor onacceptabel en Sara kwam met een nonsens
verhaal over ingekochte stoelen e.d... Ik heb on-line bij hen geboekt en
niet bij een reisbureau of zo... e.e.a. lag buiten haar bereik zei ze....
Kennelijk was het niet de hersens van deze troela doorgedrongen dat je dan
deze zaak ook kon doorschuiven naar een hogere afdeling met meer
bevoegdheden die er
wel wat aan kan doen,maar.... ze wenste me een prettig weekend....
In mijn antwoord heb ik haar uitgenodigd deze zaak toch maar eens aan haar
superieuren voor te leggen....tsja, of ze dat doet...
Arkefly zal ongetwijfeld juridisch in hun recht staan maar begrippen als
klantvriendelijkheid, coulance en vooral KLANTENBUNDING zijn niet aan hen
besteed..... van een klein verschil... daar lig ik niet wakker van maar
€399, - is echter toch wel erg veel!!!
Ik moet helaas nog met ze mee in juni a.s. maar als ze niet over de brug
komen, dan is het
ARKEFLY??????? NEVER, NEVER AGAIN....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ARKEFLY prijs willekeur

Ongelezen bericht door berndv »

En als het nu duurder geworden was?

U sluit een overeenkomst op basis van voorwaarden. U betaalt een prijs en arke levert een produkt. Op het moment van het sluiten va de overeenkomst was u beiden akkoord en op basis hiervan bent u de overeenkomst aan gegaan. Zoals ik begon, zou u ook gereclameert hebben bij een stijging van de prijs?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ARKEFLY prijs willekeur

Ongelezen bericht door berndv »

Cisko19 schreef:Arkefly vliegt m.i.v. juni a.s. naar de USA westkust.... hoera dacht ik, ik
ga elk jaar naar L.A. en wilde hun Premium Comfort Class eens proberen.
Geboekt op de 14 de maart voor de 26 ste juni a.s. en was €1224,- kwijt, wel
veel geld maar ik wilde mezelf eens verwennen. Vier weken later echter kwam
ik er achter dat zij hun prijzen hadden verlaagd en kost "mijn" vlucht nu
€ 825,- en verschil van €399,- of wel 32 % van de oorspronkelijke prijs.
Direct een e-mail gestuurd maar het antwoord van ene Sara A. van het call
center was dat ze e.e.a. kon begrijpen maar dat Arkefly nooit geld terug gaf
en ze wenste me een goede vlucht. Terug gemaild dat een verschil van €399,-
absurd hoog was en daardoor onacceptabel en Sara kwam met een nonsens
verhaal over ingekochte stoelen e.d... Ik heb on-line bij hen geboekt en
niet bij een reisbureau of zo... e.e.a. lag buiten haar bereik zei ze....
Kennelijk was het niet de hersens van deze troela doorgedrongen dat je dan
deze zaak ook kon doorschuiven naar een hogere afdeling met meer
bevoegdheden die er
wel wat aan kan doen,maar.... ze wenste me een prettig weekend....
In mijn antwoord heb ik haar uitgenodigd deze zaak toch maar eens aan haar
superieuren voor te leggen....tsja, of ze dat doet...
Arkefly zal ongetwijfeld juridisch in hun recht staan maar begrippen als
klantvriendelijkheid, coulance en vooral KLANTENBUNDING zijn niet aan hen
besteed..... van een klein verschil... daar lig ik niet wakker van maar
€399, - is echter toch wel erg veel!!!
Ik moet helaas nog met ze mee in juni a.s. maar als ze niet over de brug
komen, dan is het
ARKEFLY??????? NEVER, NEVER AGAIN....
Voor de zekerheid :D

Cisko19
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2012 21:16

Re: ARKEFLY prijs willekeur

Ongelezen bericht door Cisko19 »

Uw stelt: En als het nu duurder geworden was? mijn antwoord is dat ik dan de ticket zou hebben geannuleerd. ik vlieg bijna jaarlijks naar L.A., vroeger met Martinair, later KLM en Amerikanen en ben echter nog nooit tegen gekomen dat de prijs van een eenmaal geboekte en betaalde ticket met zo'n groot bedrag werd verhoogd.... enkele tientjes misschien vanwege een verhoging van de brandstoftoeslag maar als de prijs inderdaad met 32% zou worden verhoogd heb je alrijd het recht om de vlucht te annuleren zonder verdere kosten, omgekeerd kan het echter niet.
Arkefly staat juridisch volkomen in hun recht maar kennelijk doen ze niet aan coulance en klantenbinding. Willen ze me ook komende jaren weer als passagier terug zien dan moeten ze me toch wat tegemoet komen. Ik heb geen moeite met de verlaging zelf maar wel met dat absurde bedrag...

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: ARKEFLY prijs willekeur

Ongelezen bericht door troyair »

Cisko19 schreef:Arkefly vliegt m.i.v. juni a.s. naar de USA westkust.... hoera dacht ik, ik
ga elk jaar naar L.A. en wilde hun Premium Comfort Class eens proberen.
Geboekt op de 14 de maart voor de 26 ste juni a.s. en was €1224,- kwijt, wel
veel geld maar ik wilde mezelf eens verwennen. Vier weken later echter kwam
ik er achter dat zij hun prijzen hadden verlaagd en kost "mijn" vlucht nu
€ 825,- en verschil van €399,- of wel 32 % van de oorspronkelijke prijs.
Direct een e-mail gestuurd maar het antwoord van ene Sara A. van het call
center was dat ze e.e.a. kon begrijpen maar dat Arkefly nooit geld terug gaf
en ze wenste me een goede vlucht. Terug gemaild dat een verschil van €399,-
absurd hoog was en daardoor onacceptabel en Sara kwam met een nonsens
verhaal over ingekochte stoelen e.d... Ik heb on-line bij hen geboekt en
niet bij een reisbureau of zo... e.e.a. lag buiten haar bereik zei ze....
Kennelijk was het niet de hersens van deze troela doorgedrongen dat je dan
deze zaak ook kon doorschuiven naar een hogere afdeling met meer
bevoegdheden die er
wel wat aan kan doen,maar.... ze wenste me een prettig weekend....
In mijn antwoord heb ik haar uitgenodigd deze zaak toch maar eens aan haar
superieuren voor te leggen....tsja, of ze dat doet...
Arkefly zal ongetwijfeld juridisch in hun recht staan maar begrippen als
klantvriendelijkheid, coulance en vooral KLANTENBUNDING zijn niet aan hen
besteed..... van een klein verschil... daar lig ik niet wakker van maar
€399, - is echter toch wel erg veel!!!
Ik moet helaas nog met ze mee in juni a.s. maar als ze niet over de brug
komen, dan is het
ARKEFLY??????? NEVER, NEVER AGAIN....
Arme Sara, ik heb medelij met haar :roll:

Een aantal redenen waarom de prijs is verlaagd ( en u geen poot heeft om op te staan):

* Arkefly verkoopt op deze vlucht zowel seat only ( lijndienst ), alsmede pakketreizen. Door schuivingen in het aantal seatonly stoelen of juist meer of minder pakketreizen, kan de prijs drastisch omhoog of omlaag.
Inkoop en verkoopverhaaltje dus.

* Boekingsklasse, zie http://en.wikipedia.org/wiki/IATA_class_codes.
Het ticket dat u heeft geboekt, is bijvoorbeeld een flex ticket, wat inhoud dat je makkelijk en kostenloos kunt wijzigen of annuleren. ( Dit zijn de duurste tickets in een boekingsklasse ). Uw buurman in de stoel naast u heeft dezelfde stoel in de zelfde cabine, maar heeft een paar honderd eutjes minder betaald; hij kan echter niet wijzigen of annuleren.

* De vlucht raakt maar niet vol.... gevolg: om toch een volle vlucht te krijgen, verlaagd men de prijzen drastisch van de overgebleven tickets, om zo toch een volle vlucht te krijgen. Heel logisch als je bedenkt dat het geld kost om met een half volle kist de oceaan over te vliegen.

Tuurlijk, het is niet leuk, het gaat om een aardig bedrag, MAAR ZO WERKT DAT NOU EENMAAL! Een hele hoop maatschappijen doen dit, en u heeft net de pech dat u dat overkomt terwijl u voor het eerst met Arkefly gaat vliegen.
Jammer, maar helaas.

Cisko19
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2012 21:16

Re: ARKEFLY prijs willekeur

Ongelezen bericht door Cisko19 »

dat klopt, juridisch sta ik met volkomen lege handen, maar wat niet klopt is dat ik kostenloos kan anneluren (had ik dan al gedaan) zie hier een citaat vanaf hun website:
Wanneer u een boeking maakt op de website is deze definitief. Dit wil zeggen dat de boeking direct in ons reserveringssysteem is vastgelegd en dat u uw boeking ook niet meer zonder kosten kunt wijzigen of annuleren.

Als ten tijde van het tot stand komen van de boeking niet uitdrukkelijk anders is bepaald, bedragen de kosten van annulering van een boeking of ticket 100% van de (verschuldigde) prijs.


als ik zou annuleren dan ben ik mijn 1224 eurotjes kwijt en dat gun ik ze echt niet... ga dus gewoon mee en laat mij de pret niet bederven maar als zij verder niet meer reageren (hetgeen ik eigenlkijk niet meer verwacht) dan is het volgend jaar toch weer de "chicken or pasta" in de blauwe zwaan van de KLM.....

Gesloten