| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marechausseeen privegesprekken
Marechausseeen privegesprekken
Mag justitie, politie of marechaussee zonder enige reden een prive gesprek inkijken???
De reden waarom ik dit vraag is als volgt...
Er is bij ons in de familie ruzie, de exacte gegevens laat ik achterwege. Er is een prive gesprek geweest tussen mij, mijn broertje en mijn schoozus op facebook (ja ik weet het niet echt gesloten).
We hebben alle drie de facebook pagina helemaal dicht getimmerd en een aantal mensen geblokkeerd, dus de gesprekken zijn niet openbaar.
De familielid die heeft wat gelezen via de pc op zijn werk, hij werkt bij de marechaussee en de facebook pagina is alleen te bekijken voor vrienden.
Nu is mijn vraag mag dit aangezien hij geen toegang heeft tot de gesprekken en niet als vriend is toegevoegd, hij pleegt dus machtsmisbruik.
Hij wil namelijk dat wij zijn naam niet meer noemen, er is niks raars gezegd of kwetsend.
Er is bij ons in de familie ruzie, de exacte gegevens laat ik achterwege. Er is een prive gesprek geweest tussen mij, mijn broertje en mijn schoozus op facebook (ja ik weet het niet echt gesloten).
We hebben alle drie de facebook pagina helemaal dicht getimmerd en een aantal mensen geblokkeerd, dus de gesprekken zijn niet openbaar.
De familielid die heeft wat gelezen via de pc op zijn werk, hij werkt bij de marechaussee en de facebook pagina is alleen te bekijken voor vrienden.
Nu is mijn vraag mag dit aangezien hij geen toegang heeft tot de gesprekken en niet als vriend is toegevoegd, hij pleegt dus machtsmisbruik.
Hij wil namelijk dat wij zijn naam niet meer noemen, er is niks raars gezegd of kwetsend.
-
stronkstronk
Re: Marechausseeen privegesprekken
Het familielid heeft wat gelezen. Hij is geen vriend op facebook, heeft geen toegang tot de gesprekken maar kan het wel lezen. Is het dan niet helemaal dicht getimmerd?queenfan schreef:Mag justitie, politie of marechaussee zonder enige reden een prive gesprek inkijken???
-
stronkstronk
Zowiezo hoogst onverstandig om zulke gesprekken via social media te hebben.
Facebook zal als de rechter daar opdracht toe geeft gegevens openbaar maken. Dat familielid dat bij de marechaussee zit is geen vriend van 1 van de drie die deelnamen aan het gesprek? Zo nee, dan heeft het geen snars met zijn werk te maken dat hij daar inzicht in heeft gehad, maar heeft diegene gewoon ingebroken op iemand zijn facebook. Wat dus strafbaar is, waardoor diegene dus zelfs zijn baan op het spel zet hiervoor.
Facebook heeft geen aparte login voor de marechaussee, met "all access". Dus zoals al gezegd is, of hij heeft ingebroken, of het is toch een vriend van 1 van 3, of je hebt het toch niet zo dichtgespijkerd als je dacht.
Facebook heeft geen aparte login voor de marechaussee, met "all access". Dus zoals al gezegd is, of hij heeft ingebroken, of het is toch een vriend van 1 van 3, of je hebt het toch niet zo dichtgespijkerd als je dacht.
Beetje raar dat die Marechaussee wel op
jou facebookpagina kan kijken.
jou facebookpagina kan kijken.
Prive gesprekken op Facebook
Contradictio in terminis
Contradictio in terminis
In principe net zo prive als e-mail discussies mits je de juiste instellingen hebt.bprosman schreef:Prive gesprekken op Facebook![]()
Contradictio in terminis
Als je de gesprekken op je faceboekpagina zelf hebt besproken (dus niet via een persoonlijk bericht) dan zijn er altijd wel een paar die om die blokkade heen kunnen.We hebben alle drie de facebook pagina helemaal dicht getimmerd en een aantal mensen geblokkeerd, dus de gesprekken zijn niet openbaar.
Soms ook via via. Ik bv ben geblokkeerd bij iemand, maar mijn vriendin niet. Als zij een bericht op dat betreffende facebookprofiel plaatst kan ik dat wel weer lezen (komt in mijn overzicht terecht). En zo ook de reactie daar weer op.
Even een aanvulling de 3 facebook pagina's zijn helemaal dicht voor hun, ze zijn dus geblokkeerd. Als ze op het www zoeken naar ons dan vind b.v. google het wel maar erop komen kan niet.
Ook is de eventuele informatie zo minimaal mogelijk en gesprekken zijn niet openbaar alleen tussen vrienden.
Ook vrienden van vrienden kunnen de berichten niet lezen, en we hebben geen gezamelijke vrienden.
Ook is de eventuele informatie zo minimaal mogelijk en gesprekken zijn niet openbaar alleen tussen vrienden.
Ook vrienden van vrienden kunnen de berichten niet lezen, en we hebben geen gezamelijke vrienden.
Zit er waarschijnlijk toch ééntje tussen die gepraat heeft.
Er moet ergens iets lek zijn. Het feit diegene marechausee is heeft daar verder niets mee te maken.
-
De Tegenpartij
Diverse opsporingsdiensten kunnen alle berichten op FB/Hyves/MySpace volledig bekijken ! Een kennis van mij werd benaderd met foto's en informatie van Hyves waarop hij via via gelinkt werd aan een verdacht persoon. Hij kende dit persoon alleen van gezicht.
De rechercheur die hem bezocht vertelde dat ze alle informatie van deze sites kunnen, en mogen, bekijken
De rechercheur die hem bezocht vertelde dat ze alle informatie van deze sites kunnen, en mogen, bekijken
De Tegenpartij schreef:Diverse opsporingsdiensten kunnen alle berichten op FB/Hyves/MySpace volledig bekijken ! Een kennis van mij werd benaderd met foto's en informatie van Hyves waarop hij via via gelinkt werd aan een verdacht persoon. Hij kende dit persoon alleen van gezicht.
Nou, dat is dan reden nummer honderdzoveel om deze sites niet te gebruiken.