Zijn er meer mensen die deze week problemen ondervonden door de zogenaamde vertraging bij Simpel? Of onterecht een blokkade hebben gekregen door zogenaamd onrealistisch veel belminuten over je bundel heen te zijn gegaan?
Hieronder mijn verhaal/vraag/klacht. Voor duidelijkheid. Ik heb een smsbundel van 1000 smsjes in de maand en een belbundel van 200 belminuten.
In de nacht van dinsdag 3 april op woensdag 4 april 2012 (vlak na middernacht, 00.03 uur) kreeg ik een sms van Simpel. Hierin stond het volgende:
Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik is een tussentijdse betaling vereist! Voor details zie onze email of bel de klantenservice op.
00.04 uur de volgende sms:
Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik wordt je simkaart geblokkeerd! Voor details zie onze e-mail of neem contact op met onze klantenservice.
Van deze smsjes schrok ik. Het leek mij dan ook verstandig gelijk mijn hotmail te checken.
Ook de e-mails bleken op dezelfde tijdstippen binnen gekomen te zijn als de smsjes. Alleen de inhoud week wat af. In de mail stond dat ik de blokkade op kon heffen als ik 50 euro ‘voorschot’ naar hun rekeningnummer over zou maken. Wat inhoudt dat ik nu minstens 4 dagen/tot de betaling verwerkt is, niet kan bellen of smsen.
Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan en kon onmogelijk zoveel over mijn bundel zitten. Dus die nacht nog gelijk een mail verstuurd naar Simpel en de volgende ochtend om 09.22 uur de klantenservice opgebeld. Met een erge omweg en lange wachttijd kreeg ik uiteindelijk een medewerker aan de telefoon. Wat bleek: het systeem van Simpel had een vertraging opgelopen, waardoor er nu nog van de maand maart belgegevens binnen kwamen. Ik zou in de maand maart ongeveer 180 belminuten over mijn bundel heen zijn gegaan en had de waarschuwing al veel eerder moeten krijgen. De medewerkster bood daar haar excuses voor aan en om het rare tijdstip. Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zit ik met die blokkade en de 50 euro die ik wel op móet hoesten, anders haalt Simpel de blokkade er niet af.
Deze mail mag u sowieso als klacht zien, maar ook de vraag aan u wat mijn recht hierin is. Door de vertraging kan ook de belspecificatie niet ingezien worden, oftewel ik kan niet bewijzen dat ik de maand maart echt niet zoveel gebeld heb als beweerd word. Ik zou dan meer dan 6 uur gebeld moeten hebben, wat gelijk staat aan ongeveer 13 minuten bellen per dag.
Nu heb ik die 50 euro gelijk over gemaakt om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen. Ik wacht tot ik de belspecificatie in kan zien op de site. In de hoop dat er inderdaad een fout gemaakt is: mijn sim-kaart te laat en onterecht geblokkeerd is. Maar wat dan?
Bedankt voor uw reactie/hulp.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vertraging belgegevens Simpel
-
Re: Vertraging belgegevens Simpel
Beste klanten,
Indien u vragen of klachten over Simpel heeft kunt u mij een bericht sturen op onderstaand emailadres.
Vermeld hierbij concreet uw vraag of klacht, aangevuld met uw klant- en mobiele nummer, dan zet ik me in om de situatie voor u op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
Anna van Dijck
[email protected]
Indien u vragen of klachten over Simpel heeft kunt u mij een bericht sturen op onderstaand emailadres.
Vermeld hierbij concreet uw vraag of klacht, aangevuld met uw klant- en mobiele nummer, dan zet ik me in om de situatie voor u op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
Anna van Dijck
[email protected]
Sorry!
Momenteel is Simpel in onderhoud.
Daarom zijn we even niet bereikbaar.
Dus het ligt er nu helemaal uit.
Momenteel is Simpel in onderhoud.
Daarom zijn we even niet bereikbaar.
Dus het ligt er nu helemaal uit.
-
Simpel.nl is één groot drama.
Van de vorige maand in de nieuwe maand is zo lang ze bestaan al een probleem, dus die 50 euro kan je naar fluiten.
Bel je de klantenservice, doe dan de groeten aan Jasper, ze schrikken zich lam.
Overigens kan je hem ook direct een bericht sturen, want er is niemand bij de klantenservice die zijn / haar echte naam noemt.
Een e-mail adres kan iedereen nu zelf wel bedenken.
Aan wie doe je de groeten? @simpel.nl (staat in dit bericht)
Om problemen te voorkomen, kan ik geen direct adres plaatsen.
Wat Simpel.nl betreft, eerst googlen op internet naar ervaringen, dan weet je hoe wat en waar simpel.nl in elkaar zit.
Dat het nog bestaat is mij een wonder.
Van de vorige maand in de nieuwe maand is zo lang ze bestaan al een probleem, dus die 50 euro kan je naar fluiten.
Bel je de klantenservice, doe dan de groeten aan Jasper, ze schrikken zich lam.
Overigens kan je hem ook direct een bericht sturen, want er is niemand bij de klantenservice die zijn / haar echte naam noemt.
Een e-mail adres kan iedereen nu zelf wel bedenken.
Aan wie doe je de groeten? @simpel.nl (staat in dit bericht)
Om problemen te voorkomen, kan ik geen direct adres plaatsen.
Wat Simpel.nl betreft, eerst googlen op internet naar ervaringen, dan weet je hoe wat en waar simpel.nl in elkaar zit.
Dat het nog bestaat is mij een wonder.
De problemen zijn bij mij netjes opgelost. Hun berichtjes kwamen bij Gmail automatisch in de spam box. Momenteel verloopt het soepel en naar wens.