LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
verzendingen

Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door verzendingen »

Bij zowel Specsavers als bij Hans Anders wordt je bril ergens achter recht gezet en eventueel schoon gemaakt. Vervolgens moet ik de bril opzetten en vertellen of hij goed zit. Meestal voel ik dat niet direct, maar pas na enkele uren. Deze twee opticiens bekijken mij alleen dan van de voor kant, naar me hoofd.

Bij een wat duurdere zaak bekijken ze mijn hoofd (waar de bril natuurlijk zit!) van alle kanten of mijn bril goed zit. Ik vroeg me af, hoe dient deze klus op de juiste manier geklaard te worden?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door Winterman »

verzendingen schreef: Bij een wat duurdere zaak bekijken ze mijn hoofd (waar de bril natuurlijk zit!) van alle kanten of mijn bril goed zit. Ik vroeg me af, hoe dient deze klus op de juiste manier geklaard te worden?
Hans Anders weet ik niet, maar bij Specsavers doen ze dat ook en je kan altijd terug als jij vindt dat hij niet goed zit.

stofzuigertje

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je enkele dagen later terug komt is vrijwel elke winkel wel bereid de poten aan te passen...
Dus ook Hans Anders en alle andere.
Dit hoort bij het vak en is vrijwel overal gratis service.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door elnuar »

verzendingen schreef: Bij een wat duurdere zaak bekijken ze mijn hoofd (waar de bril natuurlijk zit!) van alle kanten of mijn bril goed zit. Ik vroeg me af, hoe dient deze klus op de juiste manier geklaard te worden?
Lijkt mij dat een goede opticien van alle kanten (voor- en zijkant) bekijkt hoe de bril zit. Maar als je het echt wil weten, vraag het bij een duurdere zaak eens aan de opticien (puur uit belangstelling voor zijn vak) en sta versteld hoe veel je nog kan leren ;-) Met een beetje geluk heb je iemand die graag over zijn vak verteld, enig risico... je bent wat tijd wel enkele kopjes koffie verder ;-)

verzendingen

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door verzendingen »

Bij Hans Anders ben ik al heel vaak teruggekomen omdat de bril niet goed zit! Waar ligt dit dan aan? Aan de kwaliteit van de bril of? De bril van Specsavers zit me wel beter dan die van Hans Anders.

MAXIEM

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

In elk geval horen ze even te kijken/voelen hoe de bril zit bij de oren. Als ze dat niet doen, dan heb je te maken met een ordinaire brillenschuiver.

Maxiem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

verzendingen schreef:Bij Hans Anders ben ik al heel vaak teruggekomen omdat de bril niet goed zit! Waar ligt dit dan aan? Aan de kwaliteit van de bril of? De bril van Specsavers zit me wel beter dan die van Hans Anders.
Als een bril niet goed zit kan dat door de bril of door de opticien komen. In het verleden ging (vanwege de kosten) naar Hans Anders, maar nooit een bril gehad die echt goed zat. Nu ik wat meer te besteden heb kies ik voor wat duurdere monturen en dat verschil is best wel groot. Je kunt niet simpel een paar punt aanwijzen die beter zijn, maar het geheel is gewoon gebalanceerder. Het zit beter, het scharniert beter, dat soort dingen. Maar helaas wel duurder. Het is wat dat betreft net als met alle andere producten: relatief kleine verbeteringen worden expontentieel duurder.

verzendingen

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door verzendingen »

Hans Anders, alleen de prijs is anders?

Pardoes viel er een pootje van mijn bril af! Dat liet zomaar los. Met dezelfde bril viel er ook eens een glas uit. Het schroefje van de bril was los gelopen...... :|

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik heb vorig jaar 2 brillen gehaald (aktie was 2 voor 160 euro) bij Hans Anders en ook bij mij zitten ze nooit echt lekker.
Wat ik ook had is dat er zomaar een neusvleugel af lag en gelukkig viel het schroefje op tafel, gloednieuwe bril notabene.
Ik wil de volgende keer ook naar een ander gaan.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door RedShy »

Ik koop mijn bril altijd bij een dure eenmanszaak (optiek). Af en toe ga ik daar weleens heen om mijn bril recht te laten zetten. Ze zetten hem altijd zelf op mijn hoofd en kijken links en rechts en achter m'n oren of het allemaal goed zit en recht staat.
Ik hoef nooit zelf de bril op te zetten. Kan me uit het verleden herinneren dat dat bij Hans Anders wel moest. Tjah, uiteindelijk is de opticien de expert en jij niet dus lijkt me dat de manier van de dure eenmanszaak de beste is.

Ik ga altijd tevreden weg mét gepoetste bril.

stofzuigertje

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hans Anders bestaat niet... het is een willekeurige medewerker dus loterij.

Zelf heb ik ervaring in 2 vestigingen en daar zat flink verschil tussen.
Nu de slechtste nieuw personeel heeft ben ik daar ook tevreden.

Wel is de drukte bepalend hoeveel tijd ze voor mijn nemen want op drukke tijden wil je geen enkele klant mislopen.
Dus laat het aanpassen vlak na opening in de ochtend uren doen als het vrijwel altijd rustig is.

Elke bril ongeacht prijs kan goed zitten, maar de ene persoon is er ook gevoeliger voor dan andere...
Ze blijven de poten warm maken met föhn en buigen net zolang tot het goed is.

Wel is ervaring bepalend of ze meerdere keren langdurig of na even kijken het in 1 of 2 keer goed hebben.
Ook is van belang of je de blik stevig achter oren wilt of schuifbaar zodat je er ook even overheen kunt kijken als de glazen beslagen zijn...

Loesje64
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2012 17:09

Re: Goede opticien: Hoe zit je bril goed?

Ongelezen bericht door Loesje64 »

Mijn man ging zijn bril halen bij Hans, zat prima, alleen wel met de verkeerde glazen erin.
Mijn man zegt nog das nie goe.
Komt die man terug met een andere bril. Laat hem die opzetten en vraagt "Lijkt het er een beetje op Mijnheer" whoeeaaaaa ging bijna plat van het lachen. Lijkt het er een beetje op ??????
Uiteindelijk is het later allemaal goed gekomen.

Gesloten